روشن سازی واژن در اصفهان

خانم های زیادی هستند که از تیرگی واژن خود ناراضی هستند. گاهی این نارضایتی در رفتار فرد تاثیر منفی می گذارد و در رابطه جنسی یا استخر دچار کمبود اعتماد به نفس می شود. اگر به دنبال راهی برای روشن سازی واژن خود هستید می توانید از مقاله زیر استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد دلایل تیرگی واژن و روش های روشن سازی واژن بیشتر صحبت کنیم. می توانید برای دسترسی آسان به مقاله از فهرست زیر کمک بگیرید.

دلیل تیرگی واژن چیست؟

به طور طبیعی پوست اطراف واژن، مقعد و زیر بغل کمی تیره تر از بقیه قسمت های بدن می باشد. اما این تیرگی در برخی افراد بیشتر از بقیه است و حتی در برخی افراد این تیرگی با خارش هم همراه است. تیرگی واژن به رنگ پوست فرد هم بستگی دارد به طوری که هرچه پوست تیره تر باشد امکان تیرگی واژن هم بیشتر است. به طور کلی با افزایش سن، پوست بدن تغییر می کند و کمی تیره تر می شود. طبیعی است که این تغییرات شامل واژن هم می شود و با افزایش سن تیره می شود. دیگر علل تیرگی پوست ناحیه تناسلی عبارتند از:

به هم خوردن تعادل هورمون های بدن: رنگ پوست یکی از مواردی است که تحت تاثیر هورمون های بدن است. گاهی خانم ها برای درمان یک بیماری مجبور به استفاده از داروهای هورمونی هستند که این می تواند باعث تیرگی واژن و نقاط خصوصی بدن شود.

کمبود برخی ویتامین ها: کمبود ویتامین و مواد مغذی سلولها می تواند به تغییر رنگ آن ها منجر شود.

اضافه وزن مفرط:‌ چاقی مفرط شکل و رنگ واژن را تغییر می دهد و واژن کمی تیره تر می شود.

اصلاح و شیو کردن بیش از حد واژن و اطراف آن: اصلاح کردن زیاد باعث می شود لایه های روی پوست کنده شوند و اگر فرد مستعد تیرگی واژن باشد سلول های پوستی جدید با تغییر رنگ مواجه می شوند.

علت تیرگی واژن

استفاده زیاد از محصولات بهداشتی در ناحیه واژن: بعضی محصولات بهداشتی دارای عوارضی برای بدن هستند که می تواند به تیرگی واژن منجر شود. در هنگام استفاده از این محصولات به ترکیبات آن ها توجه کنید.

پوشیدن لباس های خیلی تنگ: لباس زیر های خیلی تنگ باعث می شوند واژن تحت فشار قرار بگیرد. همچنین عدم تهویه مناسب هنگام پوشیدن این لباس ها می تواند باعث تیرگی واژن شود.

بارداری: به طور طبیعی بارداری باعث تغییر شکل و رنگ واژن می شود.

بیماری: بیماری هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک، سرطان معده، کم کاری تیروئید، عفونت ها، تولید بیش از حد ملانین و سایر اختلالات جسمی.

اگر پوست ناحیه تناسلی شما هم دچار تیرگی شده است می توانید برای روشن سازی آن با استفاده از جدیدترین متدهای روشن سازی اقدام کنید. جهت دریافت مشاوره در این زمینه با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ (مشاور لیزر و زیبایی مطب) تماس بگیرید.

چرا به روشن سازی واژن نیاز است؟

تیرگی واژن خانم ها را بسیار محدود می کند چه از لحاظ جنسی و چه از نظر پوشاک. خانم هایی که واژن تیره دارند از پوشیدن لباس های زیر جلو همسر خود احساس خجالت می کنند. تاثیر رنگ تیره واژن روی روابط جنسی هم تاثیر گذاشته و موجب کاهش کیفیت روابط می شود. در کل روشن سازی واژن می تواند کیفیت روابط جنسی زوج ها را به طور چشمگیری بهبود ببخشد. همچنین ممکن است هنگام فعالیت هایی مانند شنا کردن تیرگی واژن و کشاله ران مشخص باشد و باعث ناراحتی فرد شود. به یاد داشته باشید که شما می توانید برای رفع تیرگی کشاله ران و واژن از روشهایی مثل لیزر استفاده کنید.

روش های خانگی روشن سازی واژن

چون روش های خانگی تقریبا هزینه ای برای افراد ندارد در نتیجه اکثر خانم ها ترجیح می دهند اول این روش ها را امتحان کنند. دقت کنید که روش های خانگی ممکن است در طولانی مدت اثر کنند و نباید با چند بار استفاده انتظار نتیجه داشت. همچنین روشهای خانگی سفید کردن واژن معمولا برای تیرگی های کم جواب می دهند و در تیرگیهای زیاد نتیجه مثبتی ندارند.

در اینجا لیستی از دارو های خانگی برای روشن کردن طبیعی واژن معرفی خواهیم کرد.

آلوئه ورا: در یک کاسه، 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه را با یک گل زردچوبه مخلوط کنید. خمیر را روی مورد نظر بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند. بشویید و پاک کنید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید.
ماست: به مدت 5 دقیقه واژن را با ماست ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند و بعد آن را با آب گرم بشویید.
سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ را جدا کرده و هم بزنید. خمیر درست شده را روی واژن بمالید. پس از شروع خشک شدن، آن را با آب سرد بشویید.
لیمو و گلاب: 2 قاشق غذاخوری آب لیمو را در 4/1 فنجان گلاب رقیق کنید. یک پنبه را در محلول آغشته کرده و به آرامی آن را روی واژن بمالید. بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

دقت کنید که استفاده از روش های خانگی برای روشن سازی واژن می تواند به عنوان پیشگیری هم استفاده شود. یعنی اگر احساس می کنید ممکن است شما هم دچار تیرگی واژن شوید بهتر است از این روش های بی ضرر و کم هزینه به عنوان پیشگیری استفاده نمایید.

استفاده از کرم های روشن سازی واژن موثر است؟

امروزه کرم های سفید کننده واژن با برند ها و نام های زیادی در بازار وجود دارد که استفاده از آن ها خیلی توصیه نمی شود. استفاده از این موارد آرایشی شاید در کوتاه مدت اثر کند اما برای این که تاثیر بلند مدت داشته باشد باید دائما از این کرم ها استفاده کنید. همچنین بعضی کرم ها به دلیل مواد تشکیل دهنده آن ها ممکن است دارای عوارض جانبی باشند.

روشن سازی واژن با لیزر

روشن سازی واژن با لیزر مونالیزاتاچ فرایندی حدودا 30 دقیقه ای است و نتایج آن در حدود 2 هفته بعد نمایان خواهد شد. لیزرمونالیزاتاچ روشی غیرتهاجمی و بهترین لیزر روشن کننده پوست در اصفهان است. پزشک هنگام انجام آن از کرم های بی حس کننده استفاده می کند که فرد دردی نداشته باشد. فرایند روشن سازی واژن با لیزر به این صورت است که متخصص با استفاده از اشعه لیزر رنگدانه های پوستی (ملانین) را از بین می برد و باعث روشن سازی ناحیه تناسلی می شود. همچنین ممکن است با توجه به مقدار تیرگی، متخصص توصیه کند تا لیزر را در چندین جلسه انجام دهید. بهتر است قبل از انجام این کار تا چند روز اپیلاسیون نکنید و هنگام انجام روشن سازی هم لباس گشاد بپوشید.

مزایای استفاده از لیزر عبارتند از:

  • عدم درد و خونریزی
  • مدت زمان کوتاه فرایند روشن سازی در مقایسه با روش های دیگر
  • عدم نیاز به استراحت بعد از روشن سازی
  • اثر بخشی بالای این روش

روشن سازی واژن با لیزر

روشن سازی واژن با استفاده از کربوکسی تراپی

یکی از جدیدترین متدهای روشن سازی واژن، استفاده از کربوکسی تراپی است. در روش کربوکسی تراپی واژن از گاز CO2 استفاده می شود. به این شکل که مقدار کمی از گاز دی اکسید کربن رو به زیر پوست تزریق می کنند. این کار همزمان با ایجاد خراشهای میکروسکوپی در سطح پوست موجب بازسازی بافت پوست می شود.

امروزه از این روش برای روشن سازی پوست بسیار استفاده می شود و بدلیل نتایج خیلی خوبی که دارد جزو روشهای اصلی روشن سازی پوست ناحیه تناسلی و کشاله ران است. کربوکسی تراپی همزمان موجب بهبود گردش خون در بافت موردنظر و ایجاد الاستیسته و جوانسازی بافت می شود. از خوبی های این روش این است که مورد تائید FDA امریکا بوده و هیچگونه عارضه جانبی ندارد.

بیشتر بخوانید: رفع ترک شکم (استریا) در اصفهان

شما هم اکنون می توانید برای دریافت پیشرفته ترین خدمات روشن سازی کشاله ران و ناحیه تناسلی با مطب خانم دکتر صابری تماس بگیرید. در اختیار داشتن هر دو دستگاه کربوکسی تراپی و لیزرمونالیزاتاچ این مرکز را به یکی از مجهزترین مراکز برای روشن سازی ناحیه تناسلی خانمها در اصفهان تبدیل کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید. مشاور لیزر و زیبایی مطب شما را راهنمایی می کنند.

سخن آخر در مورد سفید کردن واژن

دقت کنید که راه های زیادی برای روشن سازی واژن وجود دارد اما روشن سازی با لیزر و کربوکسی تراپی روشی مناسب و ایمن است که تحت نظارت متخصص زنان انجام می شود. همچنین توصیه می شود اگر قصد بارداری دارید یا در حال مصرف داروی هورمونی خاصی هستید که ممکن است باعث تیرگی واژن شود حتما با پزشک خود مشورت کنید. متخصصان می توانند روش های پیشگیری موثری برای تیره نشدن واژن به شما پیشنهاد دهند.

دستگاه کربوکسی تراپی

سوالات متداول در مورد روشن سازی واژن

بهترین روش برای روشن کردن واژن چیست؟

تجربه ثابت کرده است ترکیب کربوکسی تراپی و لیزر، موثرترین روش روشن سازی واژن است.

آیا لیزر درد یا سوزش دارد؟

خیر لیزر به هیچ عنوان درد ندارد و فقط ممکن است کمی حرارت در واژن خود احساس کنید که طبیعی است. در روشن سازی با روشهای نوین از بی حسی هم استفاده می کنیم تا سوزشی نداشته باشد. تنها توجه به این نکته ضروری است که بعد از جلسه اول به دلیل تغییر بافت واژن نیاز است مراقبتهای خاصی را که دکتر به شما می دهند انجام دهید تا دچار سوزش پوست نشوید.

آیا روشن سازی با لیزر و کربوکسی تراپی نیاز به بی هوشی دارد؟

خیر لیزر نیازی به بی هوشی ندارد و متخصصان فقط از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

روشن سازی واژن با لیزر وکربوکسی تراپی در چند جلسه انجام می شود؟

با توجه به میزان تیرگی واژن و همچنین روشن سازی که مورد نظر فرد است روشن سازی می تواند بین 1 تا 3 جلسه به طول بیانجامد.

از لیزر و کربوکسی تراپی می توان برای روشن سازی زیر بغل و بقیه نقاط خصوصی بدن استفاده کرد؟

بله این روش در تمام نقاط بدن قابل استفاده است.

چه کسانی نمی توانند از لیزر استفاده کنند؟

در استفاده از لیزر محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است خانم های باردار تا بعد از زایمان صبر کنند. چون بعد از زایمان واژن تغییر رنگ می دهد و بهتر است در آن زمان روشن سازی انجام شود.

آیا دختران باکره هم می توانند روشن سازی واژن انجام دهند؟

بله، روشهای پیشرفته روشن سازی با پرده بکارت ارتباطی ندارند و فقط روی پوست واژن و اطراف آن اعمال می شوند.

آیا همزمان با لابیاپلاستی می توان روشن سازی را هم انجام داد؟

بله، شما می توانید روشن سازی و عمل زیبایی واژن را در یک جلسه انجام دهید. همچنین امکان انجام روشن سازی واژن بهمراه تزریق ژل به واژن هم ممکن است.

بیشتر بخوانید: تزریق ژل به واژن بهتر است یا تزریق چربی؟

هزینه روشن سازی واژن با لیزر و کربوکسی چقدر است؟

جهت دریافت مشاوره و گرفتن هزینه هر جلسه با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید. مشاور لیزر و زیبایی مطب شما را راهنمایی می کنند.

در پایان اگر شما هم سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات زیر مقاله مطرح کنید. سوالات شما توسط دکتر زهرا صابری پاسخ داده می شوند. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.

3.9/5 - (62 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(45) دیدگاه

  1. مهتاب
    13 مرداد 1399

    سلام ببخشید میخاستم ببینم لیزر برای سفید شدن پوست صورت هم خانم دکتر انجام میده؟؟وهزینه تقریبی چقدر هست؟مچکرم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      بله برای صورت هم اگر بخوایید انجام میدم. برای هزینه ها با واتزاپ مشاور مطب ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

  2. Sara
    25 مرداد 1399

    دکترجان با لیزر و یا کربوکسی تراپی امکان روشن شدن لابیاها هست؟ برای لابیاها چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      سلام. بله با هر دو روش میشه لابیاها رو روشن کرد. بسته به میزان تیرگی پوست و نوع پوست، روش روشن سازی موثرتر رو برای مراجعه کننده انتخاب می کنیم.

  3. reihaneh
    26 شهریور 1399

    ببخشید لیزر تا چند درصد ب روشنایی پوست کمک میکنه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      در حدی به روشن شدن پوست کمک می کنه که پوست ناحیه تیره همرنگ پوست نواحی اطراف و بقیه بدن میشه.

      • مهرناز
        23 فروردین 1400

        سلام
        ببخشید روش کربوکسی برای تیرگی واژن دائمی است یا احتمال برگشت تیرگی وجود دارد؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          26 فروردین 1400

          سلام. کربوکسی رو همراه با لیزر مونالیزا انجام میدم که ماندگاری این روش رو خیلی بالا میبره. اگر مشکلات هورمونی یا هر مشکل دیگه ای که باعث تیرگی لابیا میشه براتون اتفاق بیفته دوباره تیرگی بر می گرده و باید براتون روشن سازی رو تکرار کنم.

        • مهدیه
          27 فروردین 1401

          سلام خانم دکتر هزینه عمل زیبایی واژن چقده؟وچندجلسه هستش؟

          • دکتر زهرا صابری
            26 مهر 1402

            عمل زیبایی واژن در یک جلسه انجام میشه و هزینه ش بستگی به این داره که با لیزر انجام بشه یا RF و یا جراحی. همینطور اینکه فرم لابیاها چجوری باشه و چه تکنیکی برای جراحی نیاز داشته باشید. بعد از معاینه لابیاهاتون این موارد مشخص میشه و میتونم هزینه رو بهتون اعلام کنم.

        • احمدی
          09 آذر 1402

          سلام من ازافرادی بوده که لیزر انجام میدهند گفتند تا دودرجه نواحی تیره را روشن میکنه آیا این حقیقت داره؟؟؟؟

          • دکتر زهرا صابری
            11 اسفند 1402

            بله. دو تا سه درجه روشن تر میشه. برای روشن سازی بیشتر میتونیم لیزر رو براتون با مزوتراپی پوست یا کربوکسی تراپی ترکیب کنیم. اما در نهایت باز هم پوست ناحیه تناسلی کمی تیره تر از پوست اطرافه و این حالت طبیعیه و از سن بلوغ به بعد ایجاد میشه. نمیشه 100% تیرگی رو از بین برد و با پوست اطراف یکدست بشه. هیچ روشی در جهان برای اینکار نیست. پس واقع بینانه باید به موضوع نگاه کنید. ولی اینکه لیزر موثره، بله همینطوره و تاثیر سریع و زیادی روی سفید کردن واژن داره.

      • bigharar
        13 مهر 1401

        سلام خانم دکتر من ۱۶ سالمه بیکینیم و زیر بغلم ب شدت سیاه شده پوستمم گندمیه
        لیزر انجام بدم سفید میشه؟ و اینک شما اصفهان هستید

        • دکتر زهرا صابری
          26 مهر 1402

          بله اصفهان هستم. با لیزر میتونید روشن سازی کنید ولی باید واقع بین باشید. یعنی اینکه زیر بغل و بیکینی با جلسات لیزر چند درجه روشن میشه و نزدیک به پوست نواحی اطراف میشه ولی کاملا با پوست اطرافش همرنگ نمیشه. چون این نواحی به طور طبیعی بعد از بلوغ تیره تر از پوست اطراف میشن. در ضمن، لیزر روشن سازی برای همه تیپ های پوستی از جمله گندمی موثر هست.

  4. sar
    27 شهریور 1399

    سلام وقت بخیر
    عوارض عمل سفید کردن بیکینی با لیزر چی هست ؟
    ایا برای دختران باکره هم میشه؟
    این عمل رو برای قسمت های دیگه از بدن زانو یا صورت هم میشه انجام داد؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      عوارض خاصی نداره و روی قسمتهای دیگه بدن هم میشه انجامش داد. برای دختران باکره هم میشه انجام داد چون روی پوست بیرونی واژن رو سفید میکنه و کاری به دهانه واژن و بکارت نداره.

  5. Mary
    12 آذر 1399

    هزینه این لیزر مثلا در سه جلسه ب صورت حدودی چقدر در میاد؟؟ و اینکه ایا تیرگی ک از بین میره دوباره در اثر استفاده از تیغ وژیلت و …برمیگرده؟؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 فروردین 1400

      سلام. بله اگر مراقبتهای بعد از روشن سازی رو رعایت نکنید و کارهایی کنید که باعث تیرگی واژن میشن دوباره تیرگی برمیگرده. برای هزینه ها با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید و با مشاور لیزر صحبت کنید.

  6. مهسا
    20 بهمن 1399

    سلام سفید کردن واژن عوارضی مثل تاثیر در بارداری ویا ناباروری میشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام نه عزیزم اصلا. سفید کردن رو روی پوست واژن انجام میدیم و پرتوهای لیزر فقط تا چند میلی متری پوست نفوذ می کنه و اصلا اندامهای داخلی تحت تاثیر لیزر نیستند که چنین مشکلاتی بروز کنه.

    • آیناز
      09 خرداد 1400

      سلام خاستم بدونم که ایا برا افردای هم ک سبزه هستن جواب میده یا کل نواحی بدنو لیزر میکنن؟
      هزینش چقد میشه

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        18 خرداد 1400

        سلام. برای افراد سبزه هم مشکلی نداره، روشن سازی رو میتونیم انجام بدیم. به جز واژن هر نقطه دیگه ای که تیره باشه هم میتونید لیز کنید مثلا زیر بغل، آرنج، …

        • دریا
          27 شهریور 1400

          سلام میخواستم بدونم برای کسای که سبزه هستندسفیدی واژن وکشالی ران انجام میدید؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            01 مهر 1400

            سلام. بله عزیزم مشکلی نداره. فقط باید بدونید که منظورمون از سفید کردن واژن یا کشاله اینه که تقریبا همرنگ پوست اطراف میشه نه اینکه کاملا سفید رنگ بشه.

  7. N
    24 اسفند 1399

    سلام وقت بخیر.
    من خانم مجردی هستم که واژنم کلا سیاه شده. با چه روشی میتونم روشن سازی انجام بدم؟
    و تا چه حد روشن میشه؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید
    باتشکر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. باید براتون روشن سازی با لیزر و کربوکسی تراپی انجام بدم. این تنها روش موثره و بسته به پوستتون بالای 70-80 درصد تیرگی واژن رو برطرف میکنه.

  8. Mohana
    02 فروردین 1400

    سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه ی سوالی داشتم خواستم بپرسم هیچ کرمی بجز لیزر وجود ندارع که بیکینی رو روشن کنه؟؟ اگه کرمی هس لطف کنین اسمشو بگین یکم از بیکینیم تیرس خواستم از کرم استفاده کنم.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. کرمهایی که توی بازار هستند تاثیر خاصی در روشن سازی ندارن برای همین هم اکثرا لیزر انجام میشه. توصیه می کنم روشن سازی با لیزر و کربوکسی تراپی رو همزمان انجام بدین.

  9. سلطانی
    18 فروردین 1400

    آیا روش لیزر روش کاملا مطمئنی است و ایجاد لکه روی پوست نمیکنه؟!

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 فروردین 1400

      سلام. بله عزیزم مطمئنه. لکه ایجاد نمیکنه بلکه اگر لکه ای داشته باشید روی لابیاها، اون رو برطرف میکنه.

  10. اناهیتا
    23 بهمن 1400

    خانم دکتر برای جای جوش باسن و تیرگی هم خدماتی انجام میشه؟!

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      بله میتونید برای رفع تیرگی لکه های ناشی از جوش از لیزر استفاده کنید. ولی بهتره درمانتون ترکیبی باشه و علاوه بر لیزر، مزوتراپی رو هم انجام بدین که روشن سازی و جوانسازی پوست همزمان انجام بشه. اینجوری ماندگاری روشن سازی هم بیشتر میشه.

  11. الی
    29 مرداد 1401

    سلام خانم دکتر از چه سنی میتونیم این عملو انجام بدیم؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      روشن سازی جراحی نیست. با استفاده از لیزر رنگدانه های اضافی پوست رو از بین میبریم. در هر سنی میتونید اینکار رو انجام بدین.

  12. فاطمه
    25 آذر 1402

    سلام خسته نباشید ببخشید من پوست ب شدت سفیدی دارم و از اون طرف ناحیه تناسلیم ب شد سیاه سیاه شده میخواستم بدونم با چه روشی میتونم خیلی روشنش کنم

    • دکتر زهرا صابری
      11 اسفند 1402

      تنها روشی که واقعا موثره و جواب میده، لیزر روشن سازی هست. با توجه به اینکه میگین خیلی سیاه شده واژن، توصیه می کنم برای گرفتن نتیجه بهتر علاوه بر لیزر، در همون جلسه براتون مزوتراپی و یا کربوکسی تراپی رو هم انجام بدیم. اینکار روشن سازی بیشتری میده و ماندگاری نتایج هم طولانی تره.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *