رفع تیرگی کشاله ران با لیزر

تیرگی کشاله ران می‌توانند احساس ناخوشایندی در زنان ایجاد کند. فرقی نمی‌کند پوست تیره یا روشن داشته باشید، تیرگی کشاله ران معمولا باعث ناراحتی بسیاری از افراد خواهد شد، به خصوص در هنگام برقراری رابطه جنسی! اما نگران این مسئله نباشید. درمان‌های متعددی وجود دارد که در رفع تیرگی  کشاله ران و ناحیه تناسلی به شما کمک می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های درمانی، برطرف کردن تیرگی کشاله ران با لیزر است. اما بهتر است قبل از هرچیزی بدانیم علت تیرگی کشاله ران چیست؟ در ادامه به بررسی بهترین و موثرترین روش های درمان تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی می پردازیم. جهت دسترسی سریع تر به تیترهای مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علت تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی

همانند بسیاری از عارضه‌ها، برخی از افراد بیشتر از دیگران در تیرگی پوست کشاله ران هستند. برخی از مهمترین علل تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی عبارتند از:

شیو کردن: پوست بدن از حساسیت بالایی برخوردار است. زمانی که شیو می‌کنید، زخم های کوچک روی پوست ایجاد می‌شوند. اگر این کار به صورت مکرر انجام شود، باعث ایجاد ساییدگی های ریزی بر روی ساییدگی های قبلی که هنوز بهبود نیافته اند، خواهند شد.

رطوبت و تعرق بیش از حد: عدم رعایت بهداشت فردی و تعرق بیش از حد می‌توانند از دلایل تیرگی ناحیه تناسلی و کشاله ران باشند.

استفاده از لباس های تنگ: پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ و چسبان و  ایجاد اصطکاک بیشتر، می‌تواند باعث سیاهی و تیرگی کشاله ران شود.

چاقی و اضافه وزن: داشتن اضافه وزن می‌تواند باعث تجمع رنگدانه‌ها شود و همین موضوع باعث ایجاد تیرگی ناحیه تناسلی، زیر بغل و حتی پشت زانو خواهد شد.

دئودورانت‌ها و محصولات مراقبت از پوست: مواد شیمیایی موجود در این محصولات، باعث پیگمانتاسیون و در نتیجه تيرگي پوست شود.

عدم تعادل هورمونی: در دوران بارداری به دلیل عدم تعادل هورمون‌ها، پوست کشاله ران و ناحیه تناسلی دچار تیرگی خواهد شد. علاوه بر این، برخی از زنان در طی دوران قاعدگی متوجه تیرگی کشاله ران می‌شوند.

سندروم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان): لکه‌های پوستی و تیره یکی از علائم تنبلی تخمدان هستند. بنابراین در برخی از موارد تیره بودن کشاله ران می‌تواند نشانه ابتلای فرد به سندرم تخمدان پلی کیستیک باشد.

علت تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی

از دیگر عواملی که می‌توانند باعث تیرگی کشاله ران شوند، عبارتند از:

  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید به مدت طولانی
  • کمبود بعضی از ویتامین‌ها در زنان
  •  عفونت باکتریایی
  • افزایش سن (با افزایش سن و تغییرات هورمونی، بافت ناحیه تناسلی دچار تیرگی می‌شوند.)
  • وراثت

راه های موثر در رفع تیرگی کشاله ران

برای تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی درمان‌های موثری وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به استفاده از کرم، لایه برداری شیمیایی، کربوکسی تراپی و لیزر اشاره کرد:

روشن سازی پوست ناحیه تناسلی با استفاده از کرم: در اغلب موارد، کرم های مختلفی برای  رفع تیرگی کشاله ران توسط پزشک تجویز خواهند شد. اثرات استفاده از کرم برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی زودگذر است و  وجودهیدروکینون در این ترکیبات، می‌تواند باعث ایجاد سرطان شود.

روشن سازی پوست ناحیه تناسلی با لیزر

روشن سازی واژن با کربوکسی تراپی

و…

رفع تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی با لیزر

برای درمان تیرگی کشاله ران، برخی از زنان راههایی مانند: درمان های خانگی، داروهای گیاهی و حتی درمان های شیمیایی را امتحان می‌کنند. با اینکه درمان‌های مختلفی برای تیرگی پوست ناحیه تناسلی وجود دارد، اما تجربه نشان داده است که هیچ کدام از راهکارهای درمانی تا به امروز به اندازه لیزر موثر نبوده است.

لیزر یکی از سریعترین و موثرترین درمان‌ها برای رفع تیرگی کشاله ران است. این روش با هدایت پرتوهای متمرکز از انرژی نور، در نقاط تیره به منظور کمک به حذف لایه به لایه پوست عمل می‎‌کند. با این فرآیند و افزایش کلاژن سازی، بافت پوست ناحیه تناسلی و کشاله ران روشن‌تر می‌شود. این روش با حداقل عوارض جانبی همراه است و طرفداران زیادی دارد.

رفع تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی با لیزر

روشن سازی کشاله ران با کربوکسی تراپی

علاوه بر لیزر، کربوکسی تراپی واژن یکی از روش‌های موثر برای برطرف کردن تیرگی ناحیه تناسلی است. در این روش، پزشک گاز دی اکسید کربن را در زیر پوست ناحیه تناسلی تزریق خواهد کرد. این کار موجب جوانسازی واژن خواهد شد. در نهایت با تحریک رنگدانه‌های پوست، باعث جایگزین شدن سلول‌های پوستی جدید به سلول‌های قدیمی می‌شود و در رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی موثر است. میزان رضایت بسیاری از خانمها از این روش بسیار بالاست و می‎‌توان گفت که هزینه کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: رفع ترک شکم (استریا) در اصفهان

تیرگی کشاله ران علاوه بر اینکه باعث ایجاد احساس ناخوشایند در افراد خواهد شد، در صورت عدم درمان می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که برای برطرف کردن تیرگی پوست واژن به مطب خانم دکتر صابری مراجعه کنید.  در اختیار داشتن هر دو دستگاه کربوکسی تراپی و لیزرمونالیزاتاچ این مرکز را به یکی از مجهزترین مراکز برای روشن سازی ناحیه تناسلی زنان در اصفهان تبدیل کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

مزایای روشن کردن پوست ناحیه تناسلی با لیزر

لیزر مونالیزا تاچ تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی را برای همه خانمها به سادگی حل می‌کند. اکثر زنان ترجیح می‌دهند روشی را انتخاب کنند که پس از درمان به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند به فعالیت‌های روزمره خود برگردنند. بهترین لیزر روشن کننده پوست در اصفهان، لیزر مونالیزا است. برخی از مهمترین مزایای روشن کردن پوست ناحیه تناسلی با لیزر عبارتند از:

  • لیزر یک روش غیر تهاجمی، بدون درد و خونریزی است.
  • مدت زمان هر جلسه لیزر 10 الی 15 دقیقه است.
  • به صورت سرپایی قابل انجام است.
  • لیزر علاوه بر تیرگی پوست ناحیه تناسلی باعث جوانسازی واژن هم خواهد شد.
  • اثر ماندگاری این روش نسبت به سایر روش‎ها ماندگارتر است.

مزایای روشن کردن پوست ناحیه تناسلی با لیزر

در اکثر موارد، برای رفع تیرگی کشاله ران با لیزر، محدودیتی وجود نخواهد داشت و همه افراد می‌توانند از این روش استفاده کنند. اما گاها به برخی از افراد توصیه نمی‌شود:

  • زنانی که بیماری موضعی خاص دارند.
  • کسانی که دارای زگیل تناسلی و تبخال تناسلی هستند.
  • افرادی که بیماری سیستمیک دارند.

مراقبت‌های بعد از لیزر تیرگی کشاله ران

  • چند روز بعد از لیزر ممکن است پوست ناحیه تناسلی قرمز و متورم شود. برای مقابله با سوزش و التهاب معمولا کرم رفع تیرگی کشاله ران توسط پزشک برای شما تجویز خواهد شد.
  • تا 5 روز پس از لیزر، از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید.
  • بهتر است 10 روز پس از دوره درمان، از فعالیت‌های سنگین ورزشی صرف نظر کنید.
  • کشاله ران و ناحیه تناسلی را به آرامی با صابون شستشو دهید و به خوبی آن را خشک کنید.
  • کیسه یخ برای کاهش تورم در کشاله ران و ناحیه تناسلی مفید خواهد بود.
  • اکثر بیماران به یک تا 3 جلسه درمان نیاز خواهند داشت. اما با این حال تعداد جلسات درمان به شدت تیرگی بستگی خواهد داشت.
  • دوره بهبودی تیرگی کشاله ران با لیزر ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد. بنابراین به زودی انتظار نتایج عالی نداشته باشید.

سوالات پر تکرار در مورد رفع تیرگی ناحیه تناسلی با لیزر

با لیزر چند درصد امکان روشن سازی پوست وجود دارد؟

رفع تیرگی کشاله ران و پوست ناحیه تناسلی با لیزر، حدود 60 الی 70 درصد تاثیر گذار است و ماندگاری آن نسبت به سایر روش‌های درمان بیشتر است.

معمولا چند جلسه لیزر جهت درمان روشن سازی واژن در نظر گرفته می‌شود؟

بسته به شدت تیرگی پوست ناحیه تناسلی و نظر پزشک، تعداد جلسات در نظر گرفته شده متغیر است. دو هفته بعد از لیزر نتایج آن قابل مشاهده است و فواصل بین جلسات لیزر معمولا 30 تا 454 روز است.

تعداد جلسات روشن سازی واژن

لیزر تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی به چه افرادی توصیه می‌شود؟

افراد به دلیل تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند. در چنین مواردی، در زمان برقراری رابطه جنسی معمولا احساس ناخوشایندی دارند و تمایل دارند که پوست ناحیه تناسلی آنان روشن‌تر باشد. بنابراین سعی می‌کنند که یک روش درمانی را انتخاب کنند که در کوتاه ترین زمان ممکن، بیشترین اثربخشی را داشته باشد. تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی با لیزر علاوه بر بدون درد و خونریز است در کوتاه مدت نتایج عالی به همراه دارد.

هزینه لیزر تیرگی کشاله ران چقدر است؟

هزینه یکی از مهمترین فاکتورها برای انتخاب روش‌های مختلف زیبایی است. تعیین هزینه لیزر تیرگی کشاله ران به عواملی مختلفی مانند شدت تیرگی پوست، تعداد جلسات مورد نیاز و تجربه پزشک بستگی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: روشن سازی واژن در اصفهان

سخن آخر

تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی، برای خانم‌هایی که دغدغه و نگرانی زیادی نسبت به جذابیت و زیبایی خود دارند، باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. با توجه به آنچه که گفته شد، یکی از بهترین روش های رفع تیرگی واژن لیزر است. این روش درمانی سریع و امن است و شاید به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد. بهتر است در هنگام بروز چنین مشکلاتی به پزشک مراجعه کنید و از راهکاری خانگی که اطرافیان شما توصیه می‌کنند، پرهیز کنید.

در پایان اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات زیر مقاله مطرح کنید. سوالات شما توسط دکتر زهرا صابری پاسخ داده می شوند. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.

3.5/5 - (19 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(22) دیدگاه

  1. yasamin
    05 شهریور 1400

    سلام اگه ليزر كنيم باعث نازايي مي شود؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. نه عزیزم چنین عوارضی نداره. لیزر فقط تا چند میلی متری پوست نفوذ داره و اصلا به اندام های داخلی تون نمیرسه.

      • Bita
        03 دی 1400

        سلام ببخشید علاوه بر کشاله ران برای پشت ران هم میشه استفاده کرد ؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          07 دی 1400

          سلام. بله. لیزر مونالیزا علاوه بر واژن برای همه قسمتهای دیگه ی بدن هم قابل استفاده است و روشن سازی خوبی داره.

  2. شهلا
    18 آذر 1400

    سلام خوبید من برارفع سیاهی کشاله ام چیکارکنم جایی زندگی میکنم که دسترسی به چیزی ندارم وهمیشه هم آقامون گله داره کلا اعتماد به نفسم ازدست رفته واسترس گرفتم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. درمانهای خانگی هست که خیلی طول میکشه جواب بده و روشن سازی زیادی نداره و عملا کار بی نتیجه ای هست. میتونید چند جلسه لیزر انجام بدید و اعتماد به نفس تون رو برگردونید. علاوه بر اینکه سریع جواب میده، ماندگاری روشن سازیش هم طولانیه.

  3. پگاه
    18 آذر 1401

    سلام..خانمهای مجرد هم میتونن استفاده کنند؟
    حداقل و حداکثر هزینه تقریبی معمولا چقدر هستش؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      سلام. بله روشن سازی واژن، مقعد، کشاله ران، … رو دختران مجرد هم میتونن انجام بدن. هزینه اون هم بستگی داره که چه نواحی روشن سازی نیاز داشته باشه. بعد از مطرح کردن خواسته هاتون میشه هزینه رو برآورد کرد.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *