علت بی میلی جنسی در زنان

رایج ترین اختلال جنسی خانمها، سردمزاجی است که در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. اغلب سردمزاجی زنان بدون هیچ دلیلی شروع می شود و ممکن است برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. با ادامه و عدم درمان سردمزاجی زنان، مشکلات جدی در روابط زناشویی ایجاد می شود. متاسفانه این اختلال در نهایت منجر به جدایی زوجین می شود. علل زیادی برای بی میلی زنان وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به علتهای بی میلی زنان و درمان آن بپردازیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. شما می توانید برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله از فهرست زیر استفاده کنید.

بی میلی جنسی زنان

سرد مزاجی جنسی حدوداً در یک سوم از خانمها وجود دارد. گاهی این زنان برای حفظ رابطه خود با همسر، علیرغم تمایل خود اقدام به برقراری رابطه جنسی می کنند. در چنین مواردی، عدم برانگیختگی و بی میلی جنسی منجر به ایجاد زخمهای تناسلی و درد هنگام نزدیکی در خانمها می شود. این مسئله روی صمیمیت زوجین تاثیر منفی می گذارد. ادامه این روند می تواند به واژینیسموس، افسردگی، استرس و غیره منجر شود. سرد مزاجی دارای درجات خفیف، متوسط و شدید است. یعنی زنان ممکن است ناراحتی خفیف تا شدیدی در ایجاد رابطه داشته باشند. برای انتخاب درمان بی میلی زنان این درجات اهمیت پیدا می کنند. بی میلی جنسی انواع مختلفی دارد:

  • بی میلی دائمی: این اختلال ممکن است از کودکی در زنان وجود داشته باشد.
  • بی میلی اکتسابی: در زنانی ایجاد می شود که قبلا مشکلی در رابطه نداشتند اما به دلایلی بعدا دچار سردمزاجی می شوند.
  • بی میلی فراگیر: در تمام موقعیت ها بی میلی جنسی وجود دارد و محدود به نوع خاصی از تحریک یا موقعیت نزدیکی نیست.
  • بی میلی موقعیتی: سرد مزاجی فقط در بعضی موقعیت ها و یا نوع خاصی از تحریکات در زن ایجاد می شود.

سرد مزاجی جنسی زنان

در صورتیکه شما هم دچار بی میلی جنسی هستید و این مشکل زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است می توانید برای درمان آن به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

دلایل سرد شدن زنان در روابط زناشویی

علتهای بی میلی زنان در سه دسته کلی قرار می گیرد. این دسته ها عبارتند از:

مشکلات روحی و روانی

دلایل سرد شدن زنان ممکن است ریشه روحی-روانی داشته باشد. دلایل روانی سرد مزاجی زنان شامل موارد زیر است:

  • استرس: استرسهای مالی، خانوادگی و شغلی می تواند باعث سرد مزاجی زنان شود. حتی مرگ یکی از عزیزان می تواند منجر به خاموشی میل جنسی شود.
  • نداشتن اعتماد به نفس: زنانی که اضافه وزن دارند یا از بدن خود راضی نیستند ممکن است به این دلیل میلی برای برقراری نزدیکی نداشته باشند. آنها خود را مرتب با زنانی که در تبلیغات و فیلم ها ایفای نقش می کنند مقایسه کرده و دچار احساس خودزشت انگاری می شوند.
  • افسردگی
  • ترس از حامله شدن
  • احساس گناه به خاطر داشتن رابطه جنسی به دلیل فرهنگ و تربیت خانوادگی و اجتماعی
  • ترس از آسیب به دستگاه تناسلی یا ابتلا به بیماری های مقاربتی یا عفونت واژن
  • ابتلا به افسردگی پس از زایمان
  • تجربه جنسی ناموفق: ممکن است خشونت جنسی، رابطه بدون لذت یا آزار جنسی در گذشته باعث بی میلی جنسی در زنان شود.

مشکلات جسمی

یکی از مهمترین دلایل بی میلی جنسی زنان به خصوص آنهایی که قبلا هیچ مشکلی برای برقراری رابطه نداشته اند، بروز برخی مشکلات جسمی و بیماریها است. دلایل جسمی بی میلی زنان عبارتند از:

مشکلات جسمی و سرد مزاجی

مشکلات رابطه ای بین زوجین

یکی از دلایل سرد شدن زنان در روابط زناشویی مشکلات ارتباطی بین زوجین است. این مشکلات عبارت است از:

  • نداشتن رابطه عاطفی خوب با همسر، بی اعتمادی به او، اختلافات زناشویی
  • نداشتن رابطه جنسی با همسر به مدت طولانی نیز موجب سردمزاجی می شود.
  • طرد شدن از جانب همسر
  • عدم پیش نوازی و برانگیختگی
  • عادی شدن رابطه جنسی بین زوجین

درمان سردمزاجی زنان

بی میلی جنسی زنان اگر درمان نشود تاثیر منفی بر رابطه جنسی و زندگی آنها خواهد داشت. اغلب خانمها از صحبت کردن در این مورد شرم دارند. اما باید بدانید که بی میلی جنسی کاملا قابل درمان است. این مشکلات خودبخود درمان نمی شوند و حتما باید درباره آنها بدون خجالت با یک پزشک صحبت کنید. پزشک می تواند دلایل سرد شدن شما را تشخیص داده و اقدام به درمان آن کند. درمان سردمزاجی زنان به یکی از روشهای زیر خواهد بود:

روان درمانی:

مشکلات روحی- روانی بی میلی زنان با روان درمانی یا مراجعه به روانپزشک قابل درمان هستند.
تغییر سبک زندگی: تغییر الگوی زندگی مثل تغذیه سالم، ورزش، یوگا و غیره می تواند سردمزاجی ناشی از عوامل روحی را درمان کند.

سکس تراپی یا مشاوره:

بی میلی جنسی که ناشی از مشکلات ارتباطی بین همسران است، با کمک گرفتن از یک مشاور متخصص یا سکس تراپیست قابل درمان خواهد بود.

درمان دارویی:

ممکن است داروهایی توسط پزشک برای درمان اختلال بی میلی اکتسابی زنان تجویز شود. مثلا فلیبانسرین، متیل فندیت و بوپروپیون و غیره. این داروها پیش از یائسگی تجویز می شوند و باعوارضی همراه هستند، بنابراین خودسرانه از این داروها استفاده نکنید. همچنین تجویز برخی از داروهای ضد افسردگی مانند بوپروپیون می تواند علاوه بر رفع افسردگی، میل جنسی شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: چهل سوال اساسی درمورد یائسگی زودرس

هورمون‌تراپی:

تغییرات هورمونی می توانند باعث سردمزاجی زنان شوند. در چنین مواردی می توان بی میلی زنان در روابط زناشویی را با مصرف هورمون استروژن و یا پروژسترون (به تشخیص پزشک) درمان کرد. این هورمونها به شکل ژل، قرص، شیاف، پماد، اسپری مورد استفاده قرار می گیرند. هورمون تراپی به‌تنهایی نمی تواند به درمان بی میلی زنان کمک کند و باید در کنار درمانهای دیگر به کار رود.

هورمون تراپی

درمان خشکی و آتروفی واژن با لیزر مونالیزا

به دلیل تغییرات هورمونی و کاهش استروژن، دیواره رحم نازک و آسیب پذیر می شود. به این حالت آتروفی واژن می گویند. ترشح مایعاتی که بطور طبیعی توسط سلولهای پوشش داخلی رحم تولید می شود، محیط رحم را مرطوب نگه می دارد. کاهش ترشح این مایعات باعث خشکی واژن می شود. خشکی و آتروفی واژن علاوه بر ایجاد سوزش و خارش واژن و عفونت های مکرر واژینالی، باعث بی میلی جنسی در خانمها می شوند. آتروفی و خشکی واژن خوشبختانه با لیزر مونالیزاتاچ به طور قطعی، سریع و بدون عوارض قابل درمان است. لیزر واژن باعث تحریک دیواره رحم و کلاژن سازی دیواره می شود. علاوه بر رفع نازکی و آتروفی واژن، لیزر مونالیزا به جوانسازی واژن نیز کمک می کند. ترمیم بافت واژن باعث می شود دوباره مایعاتی که کانال واژن را مرطوب نگه می دارند ترشح شوند. درمان خشکی واژن و درمان آتروفی واژن با لیزر در نهایت باعث جوانسازی واژن، جلوگیری از عفونت های مکرر، تامین رطوبت واژن، ایجاد حالت کشسانی و انعطاف پذیری واژن و نیز افزایش میل جنسی زنان می شود.

بهترین درمان آتروفی و خشکی واژن لیزر مونالیزا تاچ است. در صورتیکه علت بی میلی جنسی شما خشکی یا آتروفی واژن است، می توانید برای درمان آن به کمک لیزر مونالیزا به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

درمان درد هنگام نزدیکی با آر اف

زنانی که موقع نزدیکی درجات مختلفی از احساس درد و ناراحتی دارند، تمایلی به برقراری رابطه نداشته و دچار سردمزاجی می شوند. یکی از مهمترین دلایل درد خشکی واژن هنگام نزدیکی است. دستگاه آر اف واژن می تواند بدون هیچ عارضه ای برای درمان خشکی و آتروفی و نیز درد هنگام نزدیکی به کار رود.
دستگاه RF  واژینال با  افزایش گردش خون و ایجاد عروق جدید در واژن به درمان شلی واژن و جوانسازی آن کمک کند. همچنین آر اف گرفتگی عضلات واژن را بر طرف کرده و از این طریق حتی باعث درمان قطعی واژینیسموس خیلی شدید می شود.

دستگاه آر اف واژن

برای درمان درد هنگام مقاربت و واژینیسموس خود، به شما بهترین مرکز آر اف واژینال در اصفهان را توصیه می کنیم. برای درمان با آر اف شما هم می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

سردمزاجی آنان ممکن است ناشی از مشکلات روحی- روانی، مشکلات ارتباط با همسر و یا مشکلات جسمی و بیماری ها باشد. علت بی میلی زنان هرچه که باشد قابل درمان است. حتما در مورد اینگونه مشکلات باید با پزشک صحبت کنید. با مشاوره، تغییر الگوی زندگی، دارو و … می توان به درمان بی میلی زنان کمک کرد. یکی از مهمترین دلایل ارضا نشدن زن با دخول و بی میلی اکتسابی در زنان، خشکی و آتروفی واژن و درد هنگام نزدیکی است. چنین مشکلاتی را نیز به راحتی و به کمک درمان با لیزر مونالیزا یا دستگاه آر اف واژینال به طور قطعی درمان کرد.

اگر سوالی درباره علتهای بی میلی زنان یا درمان سردمزاجی زنان دارید، می توانید از بخش نظرات زیر همین مقاله آنرا مطرح کنید.

3.8/5 - (540 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(227) دیدگاه

  1. غلامرضا
    14 آذر 1399

    سلام خانم دکتر متاسفانه چند ماهی است که دچار بی میلی جنسی شدید شده ام لطفا مرا راهنمایی بفرمایید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. باید ایشون رو معاینه کنم حتما چون بی میلی جنسی دلایل مختلفی داره مثلا مشکلات هورمونی، خشکی واژن، دردهای مقاربتی و غیره. نیاز به معاینه لگنی و انجام یه سری آزمایش دارن

      • سارا
        30 شهریور 1400

        سلام و وقت بخیر، من به دلیل سرد مزاجی، نامزدیم بهم ریخت و نامزد بنده با وجود اسرار های من که بریم پیش دکتر و مشاور، قبول نکرد و از هم جداا شدبم… و باورشون این بود، درمان سرد مزاجی مقطعی هست و باز بعد یه مدت من تمایلی به برقراری رابطه ندارم و سرد میشم. خواستم ازتون بپرسم واقعا درمان سرد مزاجی در خانم ها، مقطعی هست؟؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          01 مهر 1400

          سلام. نه عزیزم. اگر مشکل تون مشخص بشه میتونه درمانش کنید. شاید بعدها به دلایل دیگه ای مثل بیماریهای هورمونی یا مصرف یه سری داروها مثل ضدافسردگی دوباره دچار چنین علائمی بشید که همیشه قابل درمانه.

      • رضا
        22 آذر 1400

        سلام خانم دکتر
        خانم من حدود ۹ ماه است که سرد مزاج شده وخود را به هیچ پزشکی نشون نداده زندگیم در خطر است با دو تا بچه لطفا راهنمایی بفرمائید

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          07 دی 1400

          سلام. توصیه می کنم ایشون رو راضی کنید به متخصص زنان مراجعه کنند و یه سری آزمایشات و معاینات رو برای تشخیص علت بی میلی جنسی شون انجام بدن. مشکل ایشون هر چی که باشه قابل درمانه ولی بدون مراجعه و تشخیص علت این عارضه نمیشه کاری کرد.

    • جاسم
      02 مرداد 1400

      سلام من خانمم برای رابطه جنسی باید اسرار کنم احساس میکنم دوستم ندارد

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 مرداد 1400

        سلام. نه اینطور نیست. اغلب اختلالات هورمونی باعث میشه این موارد پیش بیاد. حتما همراه هم به مطبم مراجعه کنید تا معاینه شون کنم و یه سری آزمایشات رو براشون بنویسم. نگران نباشید با کمی صبر و درمان، مشکل تون حل میشه.

  2. کامی
    10 فروردین 1400

    همسر بنده بیشتر از یک سال است که با اکراه هم آغوش میشود ۳۹ سال دارد و مادر ۲ فرزند است کمی احساس افسردگی دارد
    لطفا اگر دارروی خاصی وجود دارد بفرمائید
    با تشکر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. مهمترین علت از بین رفتن میل جنسی در خانمها اضطرابه. مورد دوم مشکلات هورمونیه. باید این دو مورد برای ایشون حتما بررسی بشه.

      • مریم
        03 آبان 1401

        سلام خانم دکتر من الان چهارماه ازداواج کردم ومیل جنسی ندارم چن تا آزمایشم دادم که نشون داده کیست وتنبلی تخمدان دارم یعنی به این مشکلات ربط داره داره یا مشکل چیز دیگه ایه

        • دکتر زهرا صابری
          11 مرداد 1402

          بله. تنبلی تخمدان باعث اختلالات هورمونی و بی میلی جنسی میشه. باید بیماریتون رو با درمان کنترل کنید. اگر عوارضی مثل خشکی واژن دارید هم میتونید برای لیزر واژن اقدام کنید.

    • محمد
      02 اردیبهشت 1400

      سلام وخسته نباشید.خانم من چند ماه رفته خونه مادرش و از من بدش میاد.برای رابطه جنسی بهام دعوا وبحث میکنه.اول کار میگفت می خوام طلاق بگیرم.ولی بخاطر دختر ۷سالم فکر کنم.منصرف شد.ایا اگر به خانمم کاری نداشته باشم به مرور زمان درمان میشه.همه روزهم خسته وناراحته.کارهای خونه هم انجام نمیده.فقط به درس دخترم میرسه.لطفا کمکم کنید. ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌متشکرم‌‌‌‌‌‌……

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        26 اردیبهشت 1400

        سلام. خود بخود که درمان نمیشه. با توجه به همین یه خرده علائمی که گفتید، باید ایشون رو معاینه کنم. ممکنه اختلالات هورمونی یا موارد دیگه باشه که باعث بی میلی جنسی ایشون شده. بدون معاینه نمیتونم نظری بدم. اما هر مورد پزشکی که باشه قابل درمانه. نگران نباشید.

    • علی
      13 آذر 1400

      سلام خانم دکتر من همسرم به مدت چهار ماه است عمل جراحی تنگی کانال کمر داشته ولی مشکلی که براشون پیش امده هنگام نزدیکی هیچ حسی ندارد واحساس بیحسی در ناحیه تناسلی دارن

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        07 دی 1400

        سلام. باید معاینه بشن از نظر لگنی که ببینیم مشکلی بعد از جراحی پیدا کردن یا نه. در غیر اینصورت میتونه مشکل شون آسیب دیدگی اعصاب حسی این ناحیه موقع عمل تنگی کانال نخاعی باشه. بهرحال بدون معاینات لازم نمیشه نظر قطعی و درستی داد.

  3. نم نم
    02 اردیبهشت 1400

    سلام همسرم برای رابط بهانه میاره الان خسته‌ام یه وقت دیگه یا بچه خوابها نکنه بذار شه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سلام. بی میلی جنسی خانمها دلایل مختلفی داره. باید ایشون رو معاینه کنم تا متوجه بشم مشکل ایشون چیه.

  4. yaqhub juhdi
    18 اردیبهشت 1400

    سلام خانم دکتر از الطاف انسان دوستانه جنابعالی بینهایت سباسگزارم تمام موارد فیزیکی رحم و وازن نورمالند وهنگام عمل خیلی خوب جواب میدن فقط بی میلند ……………..55 سال دارند تمام

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سلام شما در سن پیش یائسگی یا یائسگی باید باشید. عوامل مختلفی باعث بی میلی جنسی در این سن میشه. باید معاینه تون کنم تا علت بی میلی جنسی رو تشخیص بدم.

  5. منصوری
    05 خرداد 1400

    من مرد ۴۰ ساله هستم، همسرم تازگی اعلام می کند به دلیل عدم حمایت و اذیت شدن توسط خانواده من، تمایلی به سکس ندارد ولی می گوید “هرموقع تو دل خواست رابطه داشته باش، ولی من عهد کرده ام که نداشته باشم”در ضمن ما ۱۵ سال با هم رابطه جنسی گرمی داشته ایم ولی من به خاطر ارزش انسانی همسرم ، این نوع ارتباط را دوست ندارم، در ضمن در حال حاضرتمایلی به دکتر آمدن هم ندارد ،من چه کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. باید به مشاور خانواده مراجعه کنید. میتونید خودتون تنهایی برید تا راهنمایی تون کنند چکار کنید.

    • مرد خسته
      30 خرداد 1400

      با سلام و با تشکر فراوان از خانم دکتر
      حدودا ۱۰ سال ازدواج کردیم و دوتا بچه ۷ ساله و سه ساله داریم ولی از زمان اول ازدواجمان تا حالا خانمم اصلا از رابطه جنسی متنفر است و بعد از ربطه با رفتارهای پرخاشگری از این رابطه نسبت به من دارد و همچنین ارتباط روحی و جسمی همش از سمت من است و او فقط نظاره گر است حدودا ده سالی میشه با همین وضعیت زندگی میکنم دیگه خسته شدم از این همه سرزنش و بی میلی جنسی همسر و مدام میگوید چرا خدا این چیزا رو توی آدما آفریده خیلی چندش آور است و من سرد هستم تو خیلی گرمی میخواستم بدونم قابل درمان هست خیلی ممنون

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 تیر 1400

        سلام. باید معاینه کنم و آزمایش هورمونی بنویسم تا مشخص بشه علت نفرتشون از رابطه جنسی فیزیکیه یا روحی. بعد میشه برای درمانش اقدام کرد. نگران نباشید

    • مهسا
      02 تیر 1400

      با سلام خدمت خانم دکتر
      من به صورت مادر زادی میل جنسی ندارم ایا این مسئله هم قابل درمان هست؟
      تو شهر خودمون دکتر رفتم اما متاسفانه هیچ تلاشی برای برطرف کردن مشکل من نکردند و گفتن تا زمانی که ازدواج نکنی کاری نمیشه کرد! اخه ادمی که میلی نداره چجوری ازدواج کنه..

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 تیر 1400

        سلام باید براتون آزمایش بنویسم. میتونه مشکل هورمونی باشه. بهرحال به معاینه و آزمایش نیاز دارید. نگران نباشید علتش که مشخص بشه میتونیم درمانتون کنیم.

  6. هوتن
    04 تیر 1400

    سلام خانم دکتر عزیز مرسی از وقتی که در اختیار مردم قرار دادین همسر بنده علاقه به رابطه جنسی داره الان ۱۰ ساله که میبینم اون لذت که باید براش باشه نیست خودش دوس داره پیش بیاد و البته دخول براش کمی درد اور است ولی خودش اینو قبول کرده که به هنگام قبل دخول ارضا بشه که اونطوری هم خیلی وقتا با تمام تلاش کاری پیش نمیره و در اخر به خاطر بنده دخول انجام میشه که من واقعا بهش علاقه ندارم چون لذت ۱ طرفه بی معناست برام اگر حدس میزنید مشکلش چیه راهنماییم کنین (در ازدواج قبلی ایشون با همسرش سخت و به اجبار خانواده رابطه بر قرار میکرده و یه بچه داره ولی بعد از به دنیا امدنش حتی به اجبار همسر سابقه و خانوادش هم دیگه اجازه رابطه نمیده و جدا میشه خودش به این باوره که هر مشکلی داره مربوط به اون زمانه)

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. تروماهای روانی تاثیر دارن ولی اینکه کمی احساس درد می کنند میتونه مشکلاتی مثل خشکی واژن یا مورد دیگه ای باشه. با معاینه ایشون میشه براحتی متوجه این موضوع شد.توصیه می کنم همراه ایشون به مطبم مراجعه کنید.

  7. رسول
    05 تیر 1400

    سلام من رسول هستم و ۱۵ سال ازدواج کردیم و تنها و فقط شب اول ازدواجمان خانوم من پا پیش گذاشتند و رابطه جنسی داشتیم و از ان به بعد هیچ وقت خودش پا پیش نگذاشته و گاهی از رابطه جنسی شانه خالی میکند مثلا خودش را به خواب میزند یا با پسرم تا خود صبح بیدار میماند در کل انگار علاقه ای به بنده ندارد از خودش پرسیدم ابراز علاقه به بنده کرده و از بنده رازی هست ولی برای من رضایت بخش نیست و اینم بگم ارضا نیز میشود ولی من برام سخته چرا خودش پا پیش نمیگذاره یا هفته ای بخوام بگم روزی یک بار شده و گاهی چندین بار باید متذکر بشم اخرشم با سردی در کل دکتر من چندین بار خواستم خودم دیگه با ایشان رابطه نداشته باشم ترس اینکه نکند زندگیمان بهم بخورد را دارم هیچ گاه نشده لباسی بپوشه که دلگرمی بیاورد گهگاه شده لباس من را میپوشد شما نظرتان چیست من ۳۵ ساله و خانم ۳۴ ساله هر دو غریبه یعنی فامیل نبودیم و در حال حاظر یک پسر داریم و ۱۲ سال ازدواج کردیم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. بدون معاینه نمی تونم نظری بدم که مشکل فیزیکی برای ایشون وجود داره یا نه. بعد از معاینه اگر موردی نبود، باید به مشاور سکس تراپیست مراجعه کنید.

      • ماهان
        07 تیر 1400

        سلام خانم دکتر من حدود ۲سالی هست دچار بی میلی شدم یه پسر ۴ساله دارم بعداز بدنیا اودن پسرم اینجوری شدم مشکل نامنظمی پریودم دارم برا حاملگی هم دارو استفاده کردم تا باردار شدم خشکی واژن دارم درکل میتونم بگم از چندبار نزدیکی شاید دوبارش ارضا بشم اصلا انگار هیچی‌ندارم شوهرمم بیش از حد به این کار وابسته هست و الان بینمون داره جدایی میفته واسه این کار دکترم چند باری رفتم شیافت ضد خشکی داده و قطره بازم درست نشده لطفا راهنمایی بفرمایید

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 مرداد 1400

          سلام. مشکل خشکی واژن تون فقط با آراف یا لیزر درمان میشه. برای بررسی علت بی میلی جنسی و نامنظم بودن قاعدگی تون حتما باید معاینه تون کنم و چند تا آزمایش رو انجام بدین. نگران نباشید همه ش حل میشه.

  8. ناشناس
    28 تیر 1400

    سلام ببخشید من ۶ ماه ازداج کردم ولی تاحالا حسی ندارم وارضا نمی شوم با شوهرم تو نزدیکی

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. بدون معاینه و پرسیدن یه سری سوالات نمیتونم نظر قطعی در مورد بی میلی جنسی تون بدم. با مراجعه به متخصص زنان هم علتش مشخص میشه و هم میتونید مشکل تون رو رفع کنید.

      • S.b
        12 آذر 1400

        سلام وقت بخیر ببخشید من ۱۲سال ازدواج کردم بعد از زایمان دومم میل جنسی،من خیلی کم شده دارو هم استفاده کردم ولی،نتیجه نگرفتم خیلی اذیت میشم از اید بابت ک همسرم طرفم میاد ولی من سرد شدم میشه کمکم کنین

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          07 دی 1400

          سلام. عزیزم نباید سر خود هیچ نوع دارویی مصرف کنید. برای تشخیص علت بی میلی تون باید به پزشک زنان مراجعه کنید تا از نظر واژینالی، بیماریهای زنان و هورمونی آزمایشات و معاینات لازم براتون انجام بشه. علتش اگر فیزیکی باشه که حتما قابل درمان هست. اگر علت بی میلی شما روحی باشه هم به سکس تراپیست یا مشاور ارجاعتون میدیم.

    • طیبه
      02 شهریور 1400

      سلام من خانمی 35ساله وهمسرم 34سال دارندو11سال ازدواج کردیم 3تابچه دارم خیلی سختی کشیدم راستش خیلی سردوبی میلم درسکس میدونم هورمونای بدنم بهم ریخته وخیلی ضعیفم وحساس وزودرنج راستش من درروزدوست دارم باشوهرم باشم ولی شب ازاینکه لمسم کنه اذیت میشم یادوست دارم زودترتمدمش کنه بره نمیدونم مشکلم چیه لطفاکمکم کنین راهنمایی کنین نمیتونم دکتربرم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 شهریور 1400

        سلام برای بررسی هورمونی به متخصص زنان مراجعه کنید و آزمایش بدین و دارو بگیرید. اما پیشنهاد می کنم حتما کنارش به یک زوج درمانگر مراجعه کنید.

  9. ص.ز
    05 مرداد 1400

    سلام من یه خانم سی سالم و نه ساله که ازدواج کردم و یه پسر شش ساله دارم،من قبل از زایمان طبیعی ام خیلی گرم مزاج بودم ولی بعدا احساس میکنم سرد مزاج شدم من ماهی سه یا چهار روز اونم روزای تخمک گذاری میل جنسی دارم رفتم دکتر ایشون تنبلی تخمدان تشخیص دادن و قرص دوفاستون تجویز کردن ولی همچنان مثل روزای قبل از زایمانم نمیشم ضمنا از لمس سینه هام هم توسط شوهرم بدم میاد علتش چی میتونه باشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. بدون معاینه لگن نمیتونم نظری بدم. بهتره برای معاینه مراجعه کنید و یه سری آزمایشات انجام بدیم تا مشخص بشه علت اصلی بی میلی تون چیه. مشکلات واژینالی روی مزاج خانمها خیلی تاثیر میذاره.

  10. ملکه
    14 مرداد 1400

    سلام ببخشید خانم دکتر من در رابطه جنسی با شوهرم به اوج لذت میرسم و خیلی راضی هستم ما یک سال هست ازدواج کردیم شوهرم میگه الان نزدیک به یک ماه هست شوهرم خیلی دیر ارضا میشه حتی بعضی مواقع اصلن ارضا نمیشه و خسته میشه ازش علت رو جویا شدم و در پاسخ گفت که جدیداً واژنت هیچ حسی ندارد و هیچ لذتی ندارد و هنگام دخول فکر میکند که اصلن کاری نکرده انگار بی حس هست . دکتر به نظر شما من مشکلی دارم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. بدون معاینه واژن نمی تونم نظری بدم عزیزم. ممکنه مشکل تون گشادی واژن باشه.

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        17 شهریور 1400

        سلام. چون تازه ازدواج کردین خیلی بعیده مشکل از واژن باشه. احتمال داره داروی خاصی میخورن که این حس رو پیدا می کنند و گیرنده های عصب جنسی ضعیف شدن. بهتره به روانپزشک یا اورولوژیست مراجعه کنند.

        • A
          29 شهریور 1400

          سلام خانم دکتر ۱۷ساله ازدواج کردم وحاصلش ۳ بچه س…بچه اخرم که به دنیا اومد لوله هامو بستم الان حدود دو ماهی میشه دیگه میل جنسی ندارم وهنگام نزدیکی واژنم خشک است چه کاری باید انجام بدم،ممنون.

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            01 مهر 1400

            سلام. دلایل مختلفی برای بی میلی جنسی تون هست، از جمله خشکی و آتروفی واژن، احتمالا مشکل گشادی واژن و موارد دیگه هم داشته باشید. بدون معاینه نمیشه نظر قطعی بدم. ولی هر چیزی که تشخیص داده بشه، قابل درمانه. برای خشکی واژنتون هم میتونید از درمان با آر اف استفاده کنید.

  11. سهند
    21 مرداد 1400

    سلام زن من الان چند روزه بی حس شده میگه منو بغل میکنی یا بوسم میکنی یا نزدیکم میشی بهم حسی نمیده الان اصلا حرف نمیزنه باهام تا من نحرفم‌ باهاش نمیحرفه الان باید روانشناس مراجعه کنم یا دکتر زنان؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. میتونید به هر دو متخصص مراجعه کنید.

  12. ناشناس
    24 شهریور 1400

    سلام خانم دکتر من۲۱سالمه و ۶ساله ازدواج کردم و تقریبا یک سال هست بی میلی جنسی دارم و فکر میکنم خشکی واژن هم دارم علتش چی میتونه باشه ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. دلایلش بی میلی و خشکی واژن متنوعه. مثلا میتونه هورمونی یا بخاطر استرس شدید باشه. بهرحال باید معاینه کنم تا متوجه بشم علتش رو و بعد درمان رو شروع کنیم.

  13. هیچکس
    02 مهر 1400

    سلام و عرض ادب خانم دکتر من ۱۰ ساله با همسرم ازدواج کردن ایشون میلی به رابطه نداره و به هیچ عنوان با دخول واژنی ارضا نمی شه فقط با دخول مقعدی به ارگاسم می رسه و هم من و هم خودش از این موضوع ناراضی هستیم و همیشه تو رابطه منو پس میزنه و با حرفاش منو از خودش دور می کنه و میگه تو کارتو کن برو و من از این رابطه یک طرفه متنفرم خواهشا کمکم کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. خیلی متاسفم. حتما به سکس تراپیست مراجعه کنید. اما برای ارگاسم واژینال باید معاینه کنم که چرا به ارگاسم نمیرسن. اگر لازم باشه میشه براشون روش های تقویت نقطه جی و یا جوانسازی واژن رو انجام داد.

  14. ریحانه
    03 مهر 1400

    سلام خانم دکتر من تازه عقد کردم و ۱۶ ساله هستم .. اما من هیچ میلی به بغل کردن با بوسیدن یا اینکه همسرم بهم دست بزنه ندارم اصلا هیچ میلی ندارم و اون ازین موضوع ناراحته و منم نمیدونم چیکار کنم وقتی به اجبار اجازه میدم بهم دست میزنه من ناراحت میشم و اون این موضوع براش مهم نیست

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. عزیزم باید به مشاور زناشویی و سکس تراپیست مراجعه کنید. اما اگر برای دخول و نزدیکی مشکل داشتید و نتونستید دخول را کامل انجام بدین، اونوقت مشکل تون مربوط به متخصص زنان میشه و میتونید برای معاینه و درمان اقدام کنید.

  15. Samira
    29 مهر 1400

    سلام من به شدت میل جنسیم کم شده اوایل اینجوری نبودم ولی الان میتونم بگم به صفررسیده چیکارکنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. باید برای تشخیص علتش به پزشک زنان مراجعه کنید تا معاینه بشید و چند تا آزمایشه انجام بدین.

  16. Samira
    29 مهر 1400

    دوتا دختر دارم کوچیکه ۶سالشه من الان ۵ساله اینجوریم همش پسش میزنم سردرد خستگی وبعضی وقتها خودم ومیزنم به خواب وقتی میاد سمتم ازش چندشم میشه ازش بدم میاد همش غر میزنم ولی روز هایی که کاریم نداره اندازه کل دنیادوسش دارم میگم میخندم ولی تو رابطه اینجوری نیستم دیگ خسته شدم میترسم از اینکه زندگیم از هم بپاشه بگین چیکارکنم تا درمان بشم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. به احتمال خیلی خیلی زیاد علتش خستگی شما باشه. توصیه می کنم بهمراه همسرتون به مشاور خانواده مراجعه کنید. چون که وضعیت پیش اومده میتونه روی زندگی مشترکتون تاثیر منفی زیادی بگذاره.

  17. مهسا
    19 آبان 1400

    خیلی‌کمک‌می‌کند‌امیدوارکننده‌است

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      ممنونم

  18. امیر
    05 آذر 1400

    بادرود وخداقوت خدمت شما خانم دکتر صابری
    وسپاس ازمطالب خوبتان -مشاور وکارشناس ارشد روانشناسی بالینی امیر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. ممنونم

  19. بیات
    18 آذر 1400

    سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
    خانم دکترمن هم هیچ میلی به سکس ندارم سه چهارسالی هست ،هیچ کدوم ازنقاط بدنمم حساس نیست،ارضاهم نمیشم لطفن راهنمایی کنید،البته همسرم سکس هست که فقط کارخودشوکنه وبره

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. عزیزم باید معاینه لگنی کنم و یه سری آزمایشات هورمونی و تست ها رو باید انجام بدیم تا متوجه بشیم علت بی میلی شما چیه. نگران نباشید چون با تشخیص علتش میشه درمانتون کرد. بیمار مشابه شما زیاد داریم که خوشبختانه درمان میشن.

  20. سارا
    27 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من خانمی ۳۹ ساله هستم الان تقریبا یک ماهه دچار بی میلی جنسی شدم ینی قبلن موقع رابطه با همسرم ارضا میشدم ولی الان نمیشم، حس باهم بودن رو دارم ولی در حین رابطه ارضا نمیشم، ضمنا مشکل کم کاری تیروئید هم دارم قرص لوتیروکسین روزی یه دونه مصرف میکنم، آیا این قرص تاثیر در ارضا نشدن داره؟؟!، ده سال هست ازدواج کردم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. بله میتونه عوارض جانبی قرصتون باشه ولی نمیتونید سر خود مصرفش رو قطع کنید چون عوارضش جدی تر میشه. ولی توصیه میکنم یه معاینه لگنی هم بشید چون ممکنه خشکی واژن یا مورد دیگه ای وجود داشته باشه که باعث عدم ارگاسم تون میشه.

  21. کامل
    29 آذر 1400

    با سلام ودرود به شما خانم دکتر صابری
    ایا خشکی واژن قابل درمان است ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. بله عزیزم. حتما قابل درمانه اما روش درمان بستگی به شدت خشکی و آتروفی واژن داره. اگر شدید نباشه لیزر مونالیزا جواب میده ولی اگر لایه های زیر مخاط واژن هم نیاز به جوانسازی داشته باشند باید آراف بشین. هر دو روش با 2 الی 3 جلسه باعث درمان خشکی واژن در هر سنی که باشید میشه.

      • الیا
        28 دی 1400

        سلام من 24 سالمه 16سالگی ازدواج کردم دوتا بچه دارم دوسال اول ک بچه نداشتم میل جنسی داشتم… بعد دوسال مشکلات روحی روانی زیاد داشتم و با بدنیا آمدن بچه دوم دیگ خیلی سرد و خشک شدم جوری ک حتی متنفرم انگار همیشه خابم همیشه خسته ام دلم میخاد بهم دست نزنه کاریم نداشته باشه فق بخوابم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 بهمن 1400

          عزیزم یکی از مهمترین علل بی میلی جنسی خانم ها خستگی هست. سعی کنید زمان بیشتری رو به استراحت و به خودتون اختصاص بدید. اگر بهتر نشدید باید مراجعه کنید تا یه سری معاینات انجام بدم و آزمایش براتون بنویسم تا علت بی میلی جنسی شما مشخص بشه.

  22. امید
    10 دی 1400

    سلام من خیلی داغم ولی زنم سرده چکار کنم چه دارویی استفاده کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      باید مراجعه کنند تا علت بی میلی جنسی ایشون مشخص بشه. معمولا مشکلات جسمی یا خستگی و استرس علت بی میلی و سردی هست. بعد از تشخیص علت میتونیم درمان موثر رو برای ایشون تجویز کنیم.

  23. شایان
    18 دی 1400

    من مدت 9ماه میشود که نامزاد هستم .جفت مان همدیگر را دوست داریم وعاشق هم هستیم .نامزاد من در اوایل نامزادی هیچ لذت نمی برد اگر لذت می برد فقط 10% من از تمام نقاط بدن شان را بوس .حتی می چوشم حتی آلت تناسلی شان را با دست خود ارضا می کنم ارضا نمیشه .حتی آب هم ندارد.بعد از 7ماه نزد پزک داخله مراجعه کردند .مرض شان را اعصاب.افسردگی گذارش دادند.حال مدت دو ماه میشود دارو را مصرف نموددند.همراهش معاشقه می کنم ولی دخول صورت نمی گرد چون نامزاد هستیم.به عوض اینکه مرض شان کم شود برعکس خراب شده .میل جنسی شان صفر شده .قبلآ میگفت کمی لذت می بردم حالا هیج لذت نمی بره.مثل این شده گویا من همراهش معاشقه نمی کنم .خلاصه خنثی شده است .28سال شان است .رنگ پوست سفید.دارای وزن متوسط50کیلو.کم اشتها.قد 150cmاز قبل تا هنوز در شب جنوب نشده حتی خود ارضای هم هیج نکرده تا هنوز / حالا داکتر صاحب .چکار کنم .ودر کجا مراجعه کنم .فقط لیست دارو را شما بنویسید. کدام تیستهاباید گرفته شود برای تشخیص مریضی شان

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. یکی از عوارض داروهای ضد افسردگی، بی میلی جنسی هست. اگر مشکلی بین شما هست یا مشکل روحی دارند باید به مشاور و روانشناس مراجعه کنند. در غیر اینصورت میتونید برای معاینه همراه ایشون مراجعه کنید تا علت بی میلی جنسی ایشون رو متوجه بشیم. ممکنه دچار اختلال هورمونی، خشکی واژن و … باشند که تمام اینها قابل درمانه.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *