خشکی واژن هنگام رابطه جنسی

اگر مدتی است در حین روابط زناشویی مشکلاتی از قبیل احساس سوزش، درد و یا خونریزی برای شما اتفاق می‎افتد، احتمالا به خشکی واژن دچار شده ‌اید!خشکی واژن مشکلی متداول در بسیاری از زنان است که علت های مختلفی دارد و در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد. بارداری، افزایش سن، یائسگی زودرس و یا حتی نوسانات هورمونی از جمله عواملی هستند که باعث خشکی واژن در زنان می‌شوند. بهتر است قبل از هر چیز بدانید که علت خشکی واژن هنگام دخول چیست تا بهتر بتوانید برای درمان آن اقدام کنید. ما پس از بررسی علائم و علت‌های این مشکل، به شما راه‌های درمان دارویی آن را خواهیم گفت. پس این مطلب را از دست ندهید. برای دسترسی سریعتر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی

مهبل بخشی از اندام های جنسی زنان است که در حالت معمول دیواره‌ های آن با لایه ای از یک مایع شفاف مرطوب می‌شوند. هورمون استروژن به ماندگاری این مایع و قابلیت ارتجاعی واژن کمک می‌کند. با کم شدن میزان این هورمون در بدن زنان، ممکن است بسیاری از آنان دچار خشکی واژن شوند و رابطه جنسی دردناکی را تجربه کنند. بعلاوه یکی از دلایل ارضا نشدن زن با دخول، خشکی و آتروفی واژن است.

علائم خشکی واژن

قبل از اینکه به دنبال انواع علت خشکی واژن هنگام دخول باشید، باید با علائم آن آشنا شوید. خشکی واژن با علائم مختلفی همراه است که عبارتند از:

  • کاهش میل جنسی
  • مشکل در تحریک جنسی و رسیدن به ارگاسم
  • احساس درد، سوزش و خارش واژن در زمان برقراری رابطه جنسی
  • حساسیت و تحریک پذیری واژن
  • وجود درد و خونریزی در حین رابطه جنسی
  • بی اختیاری ادرار

علائم خشکی واژن

دلیل خشکی واژن حین رابطه جنسی

دلایلی مختلفی برای خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی وجود دارد که عبارتند از:

تغییرات هورمونی و کمبود استروژن: استروژن بافت های داخلی بدن را مرطوب و سالم نگه می‌دارند . افزایش سن و کم شدن میزان این هورمون در زنان باعث می‌شود که دیواره داخلی واژن نازک تر، خشک تر و خاصیت ارتجاعی آن کمتر شود.

عدم تحریک کافی: وقتی که زن قبل از برقراری رابطه به اندازه کافی تحریک شده باشد، واژن یک ماده طبیعی لغزنده ترشح می‌کند که باعث می‌شود رابطه جنسی راحت‌ تری تجربه کند.

نگرانی و تنش روحی: استرس و اضطراب باعث ترشح هورمون اپی‌نفرین در بدن می‌شود و وجود این هورمون یکی از دلائل خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی است.

دوش واژینال و استفاده از مواد شوینده تحریک کننده: استفاده از دوش واژینال، باعث می‌شود که عملکرد طبیعی واژن دچار اختلال شود  و نتواند ماده لیز و لغزنده طبیعی را حتی بعد از تحریک شدن ترشح کند.

غیر از موارد گفته شده، خشکی واژن هنگام رابطه جنسی ممکن است به دلائل دیگری هم اتفاق بیفتد:

  • مصرف داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین و بعضی از قرص های ضد بارداری
  • پرتو درمانی و شیمی درمانی
  • استعمال سیگار
  • زایمان و شیردهی
  • استفاده از مواد شوینده مانند صابون یا شامپو برای شستشوی واژن
  • سندروم شوگرن (این سندروم باعث می‌شود که پوشش بافت داخلی واژن ملتهب شود و در نهایت خشکی واژن ایجاد شود.)

اگر به خشکی واژن مبتلا هستید، برای درمان آن می‌توانید به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

دلیل خشکی واژن حین رابطه جنسی

درمان خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی

راههای بسیاری برای درمان خشکی واژن هنگام دخول و رابطه جنسی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

استفاده از ژل های لوبریکانت یا روان کننده های جنسی

استفاده از روان کننده های جنسی باعث می‌شود تا میزان رطوبت واژن بیشتر شود و میزان درد کاهش پیدا کند. برای خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی، روان کننده هایی که بر پایه آب هستند، نسبت به روان کننده ها با پایه چربی بیشتر توصیه می‌شوند، چرا که حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند.

استفاده از کرم واژینال موضعی، قرص و یا حلقه های واژینال پیش از رابطه جنسی

کرم واژینال موضعی قبل از رابطه جنسی، به طور مستقیم در ناحیه واژن استفاده می‌شود تا دیواره واژن را مرطوب کنند و دخول راحتر و بدون درد انجام شود. معمولا اثرات جانبی این نوع کرم ها تا چند ساعت ماندگار است. مصرف قرص استروژن هم باعث افزایش ترشح هورمون استروژن در خانمها می‌شود و خشکی واژن را برطرف می‌کند.

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا

لیزر واژینال با تحریک بافت داخلی واژن، خون رسانی را افزایش داده و باعث کلاژن سازی می‌شود و در نهایت باعث بهبود روابط جنسی و رفع بی میلی جنسی در زنان می‌شود. نکته مهم در مورد لیزر واژینال است که تعداد جلسات درمانی برای افراد متفاوت است.  در بسیاری از زنان سه 3 الی 4 جلسه این روند درمانی تکمیل می‌شود و نتایج خوبی خواهند گرفت.

درمان خشکی واژن با آر اف

دستگاه Rf یکی از موثرترین روش های درمان خشکی واژن است که با استفاده از امواج رادیویی باعث می‌شود که بافت داخلی بدن تحریک شود و در نهایت سلول های مخاطی را وادار به فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: سریعترین درمان خشکی واژن

درمان خشکی واژن هنگام رابطه

تغییر در سبک زندگی

رعایت بعضی از موارد باعث می‌شوند که شما بتوانید تا حدودی علائم خشکی واژن را کاهش دهید و  دخول دردناک نداشته باشید:

برای شستشوی واژن از مواد شوینده ملایم استفاده کنید: محصولات بهداشتی که حاوی عطر و رنگ هستند، بافت واژن را خشک و حساس می کنند.
رژیم غذایی متعادل داشته باشید: غذاهایی که حاوی فیتو استروژن هستند، مانند سویا، آجیل یا حبوبات، مثل استروژن در بدن عمل می‌کنند و برای درمان خشکی واژن موثر هستند.
به طور مرتب ورزش کنید: بیست دقیقه فعالیت ورزشی، حداقل سه بار در هفته، به تعادل هورمون ها کمک می‌کند.
لباس زیر مناسب بپوشید: از لباس زیر هایی که از پارچه های مصنوعی تهیه شده‌ اند، استفاده نکنید چرا که باعث خشکی واژن و بروز عفونت می‌شوند.
به اندازه کافی آب بنوشید.
به بدن خود ویتامین، مواد معدنی و سایر مواد مغذی لازم را برسانید.

برقراری رابطه جنسی در صورتی که مبتلا به خشکی واژن هستید، می‌تواند خطرات جدی برای شما داشته باشد. بنابراین لازم است در هر صورت مشاهده هر تغییر در واژن حتما به پزشک مراجعه کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای درمان خشکی واژن در هنگام رابطه جنسی  با مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان تماس بگیرید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

اگر سوالی در مورد خشکی واژن دارید یا از خشکی واژن حین رابطه جنسی رنج می برید، می توانید سوال خود را در بخش نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید.

3.5/5 - (401 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(170) دیدگاه

  1. پریا
    09 بهمن 1399

    سلام من ۳۷ سالمه خشکی واژن دارم با تخمدان پلی کیستیک توی رابطه جنسی اصلا احساسی ندارم تحریک نمیشم و رابطه با درد همراه هست و در هر دو سینه ام کیست دارم که بعد از هر رابطه جنسی سینه هام تا شروع پریودی دردناک و ملتهب میشن خیلی ممنون میشم راهنمایی کنین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. باید حتما برای درمان تنبلی تخمدان اقدام کنید چون تعادل هورمونهاتون رو بهم میزنه. بهم خوردن هورمونها در خیلی از خانمها علت خشکی و بی میلی جنسیه.

      • Nc.z
        27 آذر 1400

        سلام وقتتون بخیر من ۱۸ سالمه خودارضایی میکنم از ۱۳ سالگی و مجردم.قبلا خیلی آب منی زیادی داشتم و خیلی تحریک میشدم و ارگاسم من حدود یک ساعت طول میکشید ولی الان دو هفتس که اصلا خیس نمیشم و حسی ندارم حتی دلم نمیخواد که خودارضایی داشته باشم وقتیم که خودارضایی میکنم واژنم خشکه و تحریک نمیشه و حدود ۵ دقیقه بعدش ارگاسم میشم.لطفا کمکم کنین که چیکار کنم مثل قبل بشم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          16 دی 1400

          سلام. عوامل مختلفی روی میل جنسی خانمها تاثیر میگذارند. استرس و افسردگی یکی از مهمترین هاش هستند. با این حال بنظر نمیاد مشکل خاصی داشته باشید. اگر دچار افسردگی و تغییرات شدید هورمونی نیستید به خودتون و بدنتون فرصت بدین. کم کم به حالت نرمال برمیگردید.

    • Roya
      22 فروردین 1400

      سلام عزیزم وقتتون بخیر
      من ۲۵ سالمه
      تاحالا حامله نشدم
      پریود منظم دارم
      بی اختیاری ادرار ندارم
      حدودا ۱ ماهه که برخلاف قبلا کاملا بی میل شدم نسبت به مسائل جنسی و خشکی واژن شدید دارم
      سینه هام کوچیک شده و علائم رفتاری مثل گاها تندخویی و یا خوشحالی بی دلیل دارم
      هنگام دخول کامل گاها درد دارم
      میزان هورمون استروژن بدنم کاهش یافته و کاملا علائم مشکلات هورمونی دارم به متخصص مراجعه کردم اما بجای آزمایش فقط بهم ژل موضعی و قرص تقویت قوای جنسی داد. میشه لطفا راهنماییم کنین. ممنون ?

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        26 فروردین 1400

        سلام. حتما باید معاینه تون کنم و آزمایشات لازم رو انجام بدید. علائم خیلی از بیماریها مشترک هستن و نمیشه با علائم نتیجه گیری کرد.

      • باران
        29 فروردین 1400

        سلام خانم دکتر من 20 سالمه من چند روز پیش با نامزدم اولین رابطه جنسی رو تجربه کردم.. ولی احساس بعد از پاره شدن پرده بکارتم چند قطره خون مشاهده کردم.. وبعد از اون تو دوروز چند قطره خون وسوزش بعد از ادرار رو دارم.. چند روز هم مونده تا پریودیم خواستم بپرسم علت این خونریزی سوزش چیه وتا کی ادامه داره خواهشا راهنماییم کنین

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          18 خرداد 1400

          سلام. عللش مختلفه مثلا میتونه عفونت باشه. بدون معاینه نمیتونم نظر قطعی بدم

  2. پری
    08 اسفند 1399

    سلام، کلوتریسم پار شدە لای پارە شدن جوش سفید میزنە هەم خارش دارە هم درد پوست و باید بکشم درش بیارم و پوست هر وقت عقبتر میرە دراوردنش سختر میشە عمل جنسی داشتە باشم بیشتر جوش میزنەبیست سال همین درد و دارم سنم 39 خواهش میکنم راهنمایی کنید، ممنون.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. باید معاینه کنم تا ببینم مشکلش دقیقا چیه و چطور باید درمان بشه. ممکنه عمل هودکتومی نیاز داشته باشید.

  3. نسرین
    30 فروردین 1400

    سلام من ۵۵ سالمه ۳ساله یاعسه شدم خشکی واژن شدید دارم هنگام نزدیکی از ژل لوبریکانت استفاده میکنم ولی زیاد موثر نیس چون بر پایه ی اب هس و انگار زود جذب میشه ژل دیگه ای رو نمیشه پیشنهاد کنید که جذب نشه و تا پایان رابطه باقی بمونه؟ممنون

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. خشکی واژن عوارض زیادی داره. بهتره به جای مصرف لوبریکانت که هیچ تاثیری در درمان شما نداره، از روشهای پزشکی که برای خانمهای یائسه انجام میشه استفاده کنید.

    • مریم
      13 تیر 1400

      سلام خانم دکتر
      من دو هفته س ازدواج کردم . شب اول رابطه داشتم و خونریزی هم داشتم. ولی از اون موقع تا الان هیچ گونه رابطه ای نداشتم هر وقت اقدام میکنیم همون ابتدا از شدت درد و استرس نمیزارم کاری کنه، بدنم سفت میشه . توی روابطمون داره تاثیر بد میزاره. چطور بر ترس و استرسم غلبه کنم؟؟ خواهش میکنم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        17 تیر 1400

        سلام. احتمال زیاد واژینیسموس داشته باشید. برای اطمینان باید معاینه کنم. اگر واژینیسموس باشه بدون درمان پرشکی نمی تونید درمان بشید.

        • gisoo saed
          19 آذر 1401

          سلام وقت بخیر ، ۳۴سالمه و حدود یه ساله که اصلا میای به رابطه جنسی ندارم ‌خشکی واژن دارم و در حین رابطه لبهای محبلم متورم میشه تا حدی که نمیتونم تحمل کنم و بعد از تموم شدن رابطه نشستن و راه رفتن تا چند ساعت برام خیلی سخت میشه علتش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید

          • دکتر زهرا صابری
            11 مرداد 1402

            سلام. علتش میتونه خشکی واژن باشه چون باعث دردهای مقاربتی میشه و بدلیل عدم روانکاری واژن و اصطکاک زیاد دچار درد و تورم میشین. سریعترین و قطعی ترین روشی که برای درمان خشکی واژن موقع نزدیکی وجود داره، چند جلسه لیزر واژن هست که در مطب انجام میدیم.

    • ناشناس
      24 تیر 1400

      سلام من محیا هستم 31سالمه چند وقتیه موقع نزدیکی کردن واژنم خشک هس و بی میل شدم و
      هیچ حسی ندارم تازگی عصبی هم شدم به شوهرم خیلی علاقه دارم ولی نمیدونم موقع رابطه جنسی واژنم خشک هس وخیلی اذیت میشم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        06 مرداد 1400

        سلام. این مشکل در اثر عوامل مختلفی ایجاد میشه. بدون معاینه و آزمایش نمیتونم نظر بدم.

    • الهه
      13 مرداد 1400

      سلام من ٢٩سالمه متاسفانه رابطه جنسيم با همسرم هر يك ماه يكبار هيت و تمايل جنسيم رو از دست دادم و دچار خشكي واژن شدم و حسن رابطه اصلا تحريك نميشم درمانش چي هست?

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        18 شهریور 1400

        سلام. عزیزم علت بی میلی جنسی باید مشخص شه. چون روابط جنسی شما خیلی محدوده علتش باید شناسایی و رفع شه. برخی موارد هورمونی هست. بعضی اوقات مسائل روانی مثل استرس و افسردگی و کار زیاد که باید به روانپزشک و روانشناس ارجاع بدیم.

  4. Safi
    20 خرداد 1400

    سلام
    من سی و چهار سالمه و امروز دکتر بعد از معاینه بهم گفت خشکی واژن دارم
    میخاستم بدونم بهترین روش نزدیکی برا من چیه
    دکتر گفت از کاندوم استفاده نکنم و جلوگیری نکنم
    راستش چون دکتر اخلاق نداشت مطمئن نیستم اینو گفت وقتی دوباره پرسیدم جواب نداد
    میشه بگید چیکار کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. عزیزم باید به متخصص زنان مراجعه می کردید. باید علت خشکی واژنتون رو تشخیص بدم تا بتونم درمان مناسب رو براتون انجام بدم. تا قبل از مراجعه تون، عدم استفاده از کاندوم یا جلوگیری نکردن رو اصلا توصیه نمی کنم. بهتره زودتر برای مشکلتون اقدام کنید تا بدتر نشده

      • narges
        13 تیر 1400

        سلام
        من یه مدتی با همسرم نزدیکی نداشتم
        ولی حالا که نزدیکی میکنم واژنم خشک میشه و مقاربت برام سخته فکرمی‌کنم برای یک ماه اخیر هست که دوست سه بار اینطوری شده
        من پلیپ رحم هم دارم و کمی پریودیم نامنظمه
        توی شکل واژنم تغییر ندارم سوزش ادرار یا درد موقع نشستن هم ندارم
        و ۲۰سالمه
        به نظرتون ممکنه خشکی واژن باشه یا گذرا هست؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 تیر 1400

          سلام. باید معاینه کنم تا متوجه بشم و برای پولیپ و تنبلی تخمدان صد در صد باید پیگیر درمان باشید چون مشکلات جدی هستند.

  5. زینب
    13 تیر 1400

    سلام من ۲۳ سالمه گذشته ها که سنم خیلی کمتر بود خیلی احساساتی بودم و میل جنسی خیلی داشتم من مجردم و الان چندساله که میل جنسی اصلا ندارم و اصلا احساساتی نیستم و سال به سال همه چیز بدتر میشه گذشته ها که سنم خیلی کمتر بود یعنی حدودا چهارده پونزده سالم بود واژنم گشاد بود خودارضایی میکردم تحریک میشدم یعنی لذت میبردم ولی الان اصلا لذت نمیبرم اصلا تحریک نمیشم واژنم خشک شده واژنم خیلی تنگ شده اصلا هیچ احساسی نسبت به جنس مخالفم ندارم هیچ احساسی نسبت به مسائل جنسی ندارم کاملا بی احساسم زود به زود پریود میشم تنبلی تخمدان دارم قرصای اعصاب و روان چندساله میخورم گاهی تندخو میشم برخلاف گذشته که به شدت احساساتی بودم الان اصلا نیستم سینه هام کوچیک شده افسردگی شدید دارم هرروز گریه میکنم خیلی وقته دارم این قرصا رو میخورم و روانپزشکم هم رفته دیگه نمیاد هنوز دارم قرص میخورم از پونزده سالگیم تا الان دارم قرص میخورم گاهی وقتا خیلی تند خو میشم درست برعکس گذشته ها که خیلی احساساتی بودم شدیدا الان یه ذره احساس ندارم هیچ احساسی ندارم اصلا احساسی نیستم راهنماییم کنید چیکار کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. خشکی واژن و بی میلی جنسی علل مختلفی داره. باید معاینه کنم و چند تا آزمایش رو انجام بدید تا تشخیص بدم علتش رو و بعد درمان کنم. نگران نباشید مشکل تون قابل درمانه.

  6. دنیا
    26 تیر 1400

    سلام من 18 سالمه و از وقتی که با همسرم رابطه داشتم تا الان مشکل خاصی نداشتم ولی آخرین بار که رابطه داشتیم با خشکی واژن روبرو شدم ودر حین دخول واژنم خیلی درد میکرد و سوزش شدید وخارش داشتم میخاستم راهنمایی ام کنید ممنون میشم
    و یک سوال دیگه : میخاستم بدونم اگه از کاندوم استفاده کنم باعث ناباروری نمیشود
    چون من می‌خواهم چند سال جلوگیری کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 مرداد 1400

      سلام. کاندوم باعث ناباروری نمیشه. برای علت سوزش و درد هم باید معاینه کنم میتونه از عفونت واژن یا ناشی از علل دیگه باشه. بدون معاینه نمیتونم نظر بدم.

      • ،
        28 مرداد 1400

        منم با کاندوم خشک میشم و سوزش میگیرم یجوری مثل حساسیت

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 شهریور 1400

          نوع یا برند کاندوم رو عوض کنید.

  7. فاطمه
    28 مرداد 1400

    سلام
    ۲۰ سالمه پریودی هامم منظمه ولی بعد از ارضا شدن هیچ مایعی ازم خارج نمیشه مشکل چی میتونه باشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. اگر در طول رابطه جنسی واژنتون روانکاری و مرطوب میشه و از این بابت مشکلی ندارید، نگران نباشید. هیچ مساله خاصی نیست.

  8. غزال
    28 مرداد 1400

    سلام وقت بخیر
    من ۲۵ سالمه تقریبا ۱سالی هست ک تخمدان پلی کیستیک دارم قرص متفورمین استفاده میکردم اوکی بود بد ی مدت پریودم نامنظم شد یا نمیشد دکتری ک تحت نظرشم بهم قرص مدروکسی پروژسترون داد مصرف کردم ی مدت پریودم اوکی شد ولی حس میکردم ک از نظر جنسی بی میل شدم وقتی قرصو قطع کردم این مشکل ادامه دار شد
    هم خشکی واژن دارم هم کاملا بی میلمو تحریک نمیشم قبلا کاملا اوکی بودم
    دکتر زنان مراجعه کردم گف باید بری مشاور سکسولوژی ولی خشکی واژن ک با مشاوره و حرف درس نمیشه
    الان با نامزدم مشکل پیدا کردم بخاطر این موضوع
    میشه راهنمایی کنید
    ممنون

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام برای درمان سریع خشکی واژن لیزر مونالیزا و آر اف رو پیشنهاد میدم که در دو الی سه جلسه این مشکل رو حل میکنه.

  9. ،
    28 مرداد 1400

    سلام
    میخواستم بدونم دلیل این ک حین رابطه جنسی خشک میشم چیه؟
    میتونه دلیلش ارضا شدن باشه؟
    اولش اصلا خشکی ندارم بعد از چند دقیقه اینجوری میشم معمولا بعد از ارضا شدن

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 شهریور 1400

      بله مسلما بعد از ارگاسم، میل جنسی کم میشه و ترشحات واژینال کاهش پیدا میکنه و احساس خشکی واژن پیدا می کنید. توصیه می کنم از یک لوبریکانت خوب استفاده کنید.

  10. Baran
    04 شهریور 1400

    سلام خانم دکتر من ۳۲سالمه ومدت ۳ماه میشه ک خشکی واژن دارم و خیلی سخته و اصلا نصبت ب قبلا هیچ احساسی ندارم میشه راهنماییم کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. میتونید با لیزر مونالیزا یا آر اف درمان بشید اگر که مشکل تون از خشکی واژن باشه. بهرحال با معاینه میشه نظر قطعی داد.

  11. زهرا
    17 شهریور 1400

    سلام.
    من 28سالمه.وقتی مجرد بودم از نیاز جنسی بالایی داشتم ک گاهی اذیت میشدم خودمو کنترل کنم ولی یه دوره کوتاه دارو ضد افشردگی مصرف کردم با نظر پزشک الان هم تموم شده 4 ماهه. الان شش ماهه عقد کردم ولی من نیاز جنسیم خیلی کم شده اصلا واژنم مرطوب نمیشه موقع رابطه.البته از زمانی ک دارو قطع شده خیلس بهتر شدم اما هنوز مثل قبل نشدم.باید چیکار کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. بله این از عوارض داروهای ضد افسردگیه. میتونید از لوبریکانت استفاده کنید. اگر دیدید بعد از چند وقت دیگه بهتر نشدین برای معاینه حتما مراجعه کنید. با استفاده از لیزر مونالیزا مشکلتون براحتی قابل درمانه.

  12. ف م
    07 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من خانم ۳۴ساله هستم مشکل خشکی واژن هميشه آزارم میده حتی اخیرا خیلی خیلی دیر انزالی شدم حتی برخی موارد با کمک دست انزال میشم چه کار کنم دکتر خوب مثل خودتون تو بوشهر سراغ دارین؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. شما باید معاینه لگنی بشید و یه سری آزمایشه انجام بدین تا علت نرسیدنتون به ارگاسم مشخص بشه. بدون نتیجه ی این موارد نمیتونیم در مورد بیمار نظر قطعی بدیم. در بوشهر متاسفانه کسی رو نمیشناسم.

    • مریم
      05 دی 1400

      سلام دکتر من چند ماهی هست عقد کردم هنگام دخول واژنم اول خیس خیس میشه بعد از چند دقیقه ای خشک میشه و درد رو احساس میکنم دوباره خیس میشه دوباره خشک میشه و سوزش و درد حس میکنم
      اصلا ارضا نمیشم
      فقط از همسرم میخوام زود تمومش کنه
      تا حالا یک ساعت حتی بیشتر از یک ساعت دخول داشتم ولی ارضا نمیشم
      علت چیست خانم دکتر

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        16 دی 1400

        سلام. ارضا نشدن خانمها در رابطه واژینال غیرطبیعی نیست و برای حدود 70-80 درصد خانمها اتفاق می افته. بهتره حین رابطه از مالش کلیتوریس (مشابه حالت خود ارضایی) استفاده کنید. ضمن اینکه روشهایی برای بهبود میل جنسی و ارگاسم وجود داره، مثل تزریق ژل به نقطه جی و جوانسازی واژن با RF و لیزر مونالیزا.

  13. کرمی
    18 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من از 6 ماه پیش دچار پریودی نامنظم شدم و یک هفته درمیان پریود میشدم ما بین پریودی هام موقع نزدیکی احساس سوزش در قسمت پرینه واژنم داشتم ک نگاه کردم دیدم ترک های ریزی داره، بعد برای پریودیم قرص دزوسپتیو و پروژسترون ب مدت 4 ماه استقاده کردم، تمام این مدت من حین رابطه واژنم خشک میشد و اذیت بودم ک در طول این 6 ماه هنوز اون ترک های ریز و خشکی واژنم همراهم هست، که با مطالعه متوجه شدم انگار دچار شقاق واژن شدم، ب پزشک مراجعه کردم گفتن عفونت داری 10 شب پماد واژینال زدم و کپسول مترونیدازول خوردم که حتی حدود تقریبی20 روز نزدیکی نداشتم بعد موقع رابطه واژنم اصلا خیس نشد و ترک بزرگ تری در پرینه ام ایجاد شد ک خونی بود ک دیگه مجبور شدیم لوبریکانت استفاده کردیم، الان چکار کنم که خشکی واژنم خوب بشه ک از این ترک های واژن نجات پیدا کنم؟؟ ممکنه عوارض قرص پروژسترون و دزوسپتیو باشه؟؟
    چون خشکی واژنم به همراه کاهش میل جنسی هم بود تقریبا ممنون میشم راهنماییم کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. شما رو حتما باید معاینه کامل کنم تا متوجه بشم علت ترک و زخمها بخصوص در ناحیه پرینه چیه. هورمون تراپی عوارض داره و نمیدونم زیر نظر پزشک دارید مصرف می کنید یا نه. به هرحال برای خشکی واژن و جوانسازی واژن میشه از لیزر مونالیزا استفاده کرد که تاثیرش واقعا شگفت انگیزه.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *