درمان خشکی واژن هنگام دخول

بسیاری از خانمها در هر سنی که باشند، دچار خشکی واژن می شوند.  این عارضه مشکلات زیادی مانند سوزش و خارش واژن در زنان ایجاد می کند. خشکی واژن با افزایش سن، نزدیک شدن به دوران یائسگی، نوسانات هورمونی و بارداری رخ می‌دهد. یکی از مشکلاتی که بسیاری از زنان با آن درگیر هستند، خشکی واژن در هنگام دخول است. معمولا چنین افرادی  لذتی از دخول نمی‌برند و با گذشت زمان از برقراری رابطه جنسی دوری می کنند. در این مقاله می خواهیم در مورد درمان خشکی واژن هنگام دخول صحبت کنیم. برای دسترسی سریعتر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

خشکی واژن هنگام دخول

دیواره واژن به وسیله مایع شفاف و نازکی که ترشح می کند سالم و مرطوب نگه داشته می شود. کاهش میزان هورمون استروژن باعث کاهش رطوبت واژن می شود. بسیاری از خانمهای جوان دچار خشکی واژن می شوند اما این مشکل در دوران یائسگی شایع تر است. خشکی واژن شاید از نظر خیلی از خانمها مسئله جدی نباشد، اما تاثیر زیادی بر زندگی زناشویی شما دارد و حتما باید جدی گرفته شود.

علت خشکی واژن

علت خشکی واژن در خانمهای جوان و زنانی که در دوران یائسگی هستند، متفاوت است. مهمترین علت های خشکی واژن عبارتند از:

تحریک نشدن به اندازه کافی: اگر زن در هنگام رابطه جنسی به اندازه کافی تحریک شده باشد، واژن یک ماده طبیعی لغزنده ترشح می کند و باعث می شود رابطه جنسی راحتی را تجربه کند. در صورتی که اگر خانم به اندازه کافی تحریک نشده باشد این ماده ترشح نمی شود و فرد دخول دردناکی خواهد داشت.

نزدیک شدن به دوران یائسگی: هورمون استروژن در زنانی که به دوران یائسگی نزدیک می شوند، کاهش پیدا می کند و این مورد یکی از علت های خشکی واژن است.

رابطه یائسگی و خشکی واژن

مصرف داروهای خاص: مصرف بعضی از داروهای ضد افسردگی، داروهای پیشگیری از بارداری و همچنین داروهای ضد آلرژی مانند آنتی هیستامین در خشکی واژن تاثیر گذار هستند.

استرس و اضطراب: تنش های روحی، استرس و اضطراب باعث تولید مقادیر بالایی از هورمون اپی ‌نفرین می‌شود که ترشح این هورمون باعث خشکی واژن خواهد شد.

استفاده از مواد شوینده و تحریک کننده و دوش واژینال: مواد شوینده ای که برای تمیز کردن واژن استفاده می کنید از دیگر علت های خشکی واژن است. خیلی از خانمها هم برای کاهش درد و التهاب واژن از دوش واژینال استفاده می‌کنند که این کار باعث می شود ماده طبیعی و لغزنده واژن ترشح نشود و خشکی واژن ایجاد شود.

دوران زایمان و شیردهی: خشکی واژن در خیلی از خانمها بعد از زایمان ایجاد می شود. علت این موضوع این است که هورمون استروژن در زنان پس از زایمان کاهش پیدا می کند. البته پس از گذشت چند ماه، ترشح هورمون ها به وضعیت عادی بر می گردد و این مشکل حل می شود.

سایر علت های خشکی واژن

غیر از موارد گفته شده، خشکی واژن ممکن است به دلائل دیگری ایجاد شود که عبارتند از:

  • سابقه شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • مشکل در سیستم ایمنی بدن
  • استعمال دخانیات
  • برداشتن رحم و تخمدان ها طی عمل جراحی
  • افراد مبتلا به سندروم شوگرن (بیماری خود ایمنی مختل کننده که باعث التهاب غدد اشکی و بزاقی می شود و پوشش داخلی بافت واژن را ملتهب می کند.)

علائم خشکی واژن

علائم خشکی واژن عبارتند از:

  • عفونت های مکرر واژن
  • احساس درد و خونریزی در حین رابطه جنسی
  • احساس سوزش در زمان ادرار کردن
  • خارش، سوزش و التهاب در واژن و اطراف آن
  • بی میلی جنسی در زنان

علائم خشکی واژن

بیشتر بخوانید: سریع ترین درمان خشکی واژن

درمان خشکی واژن هنگام دخول

خشکی واژن هنگام برقراری رابطه جنسی با روش های مختلفی درمان می شود. با توجه به نشانه و علائمی که شما دارید معمولا یکی از موارد زیر برای درمان توسط پزشک تجویز می شود:

استفاده از روان کننده های جنسی

بعد از بررسی علائم و علت خشکی واژن هنگام دخول، می توانید برای برطرف کردن این مشکل از روان کننده ها استفاده کنید. استفاده از این روان کننده ها باعث می شود درون واژن به خوبی لیز شود و دیگر رابطه جنسی دردناکی را تجربه نکنید. روان کننده هایی که بر پایه آب هستند، نسبت به روان کننده های بر پایه روغن، بیشتر توصیه می شوند. زیرا روان کننده های بر پایه روغن برای همه افراد مناسب نیست و علاوه بر ایجاد حساسیت باعث پاره شدن کاندوم می شود.

درمان های استروژنی

برای زنانی که در دوران یائسگی هستند، برای افزایش میزان استروژن از درمان استروژنی استفاده می شود. برای این کار می توان از حلقه هایی که حاوی استروژن هستند و درون واژن قرار می گیرند استفاده کرد. علاوه بر این، می توان از شیاف های حاوی استروژن در واژن استفاده کرد تا ترشح هورمون در این ناحیه نرمال شود. در بعضی موارد هم  کرم های استروژن واژینال برای بیمار تجویز می شود. این کرم ها که درون واژن استعمال می شوند خشکی واژن را برطرف کرده و درد و سوزش در این ناحیه را کمتر می کنند.

خشکی واژن باعث ایجاد مشکلات زیادی در زندگی زناشویی شما می شود. بنابراین اگر دچار چنین مشکلی هستید، برای درمان خشکی واژن می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ برای درمان خشکی واژن

اگر روش های فوق برای درمان خشکی واژن جوابگو نباشند، می توان از لیزر مونالیزا تاچ استفاده کرد. لیزر بهترین روش به عنوان درمان قطعی و سریع خشکی واژن است که هیچگونه عوارضی برای شخص ندارد. لیزر مونالیزا با تحریک بافت داخلی واژن، خون رسانی را افزایش داده و باعث می‌شود کلاژن سازی اتفاق بیفتد و در نهایت خشکی واژن برطرف شود. با کمک این روش خشکی واژن در کوتاه ترین زمان درمان می شود و شما می توانید رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید.

مزایای درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا تاچ

استفاده از لیزر مونالیزاتاچ مزایای زیادی دارد که به مهمترین آن ها اشاره می کنیم:

  • عدم نیاز به بی حسی و بیهوشی و نداشتن درد در هنگام استفاده
  • ایمن بودن و نداشتن هیچگونه عوارضی برای شخص
  • هزینه بسیار کمتر
  • نیاز نداشتن به استراحت (شما بلافاصله بعد از جلسات لیزر به راحتی می توانید فعالیت های روزانه خود را انجام دهید.)
  • درمان در سه الی چهار جلسه انجام می شود و بعد از آن شما نیازی به تشدید درمان نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: درمان خشکی واژن در اصفهان

سخن پایانی

بررسی علت خشکی واژن هنگام دخول، می‌تواند به روش درمان و رفع این مشکل کمک کند. در صورتی که خشکی واژن به دلیل عدم تحریک کافی در روابط زناشویی یا استرس و تنش های روحی باشد، با رفع این دلائل و تغییر رفتار می توان خشکی واژن را برطرف کرد. اما اگر خشکی واژن به دلائی دیگری اتفاق بیفتد، به کمک لیزر می توان برای همیشه از این مشکل خلاص شد.

شما می توانید برای درمان سریع خشکی واژن به مطب دکتر زهرا صابری مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید تا مشاور لیزر و زیبایی مطب شما را راهنمایی کنند.

در پایان چنانچه سوالی در مورد خشکی واژن دارید یا  از خشکی واژن حین رابطه جنسی رنج می برید، می توانید سوال خود را در زیر همین مقاله مطرح کنید.

3.8/5 - (63 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(13) دیدگاه

  1. فرشته عبدی
    05 بهمن 1400

    سلام من سی و هشت سال سن دارم دچار خشکی واژن هستم برای بارداری تحت درمان هستم و آمپول های تقویت تخمدان تزریق میکنم.نمی تونم رابطه داشته باشم چیکار کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. نگران نباشید چون خشکی واژن کاملا قابل درمانه و میتونید سریعا با چند جلسه لیزر مونالیزا یا آراف واژن درمان بشید.

  2. پروین
    25 بهمن 1401

    سلام من۴۲ سال سن دارم افتادگی مثانه ورحم کم دارم ودچار خشکی واژن هستم ودچار عفونت میشم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      باید لیزر واژن رو انجام بدین تا هم خشکی واژن و هم عفونت مزمن شما درمان بشه. چون با لیزر، واژن شما جوانسازی میشه میتونه جلوی افتادگی بیشتر رحم و مثانه رو بگیره.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *