سریعترین درمان خشکی واژن

اگر در سنین یائسگی هستید و با مشکلاتی مثل خارش و سوزش واژن، مقاربت دردناک و یا خونریزی بعد از نزدیکی دست و پنجه نرم می کنید، باید بدانید که این موارد از علائم خشکی واژن است. این علائم را به روش های مختلفی می توانید برطرف کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با سریعترین درمان خشکی واژن آشنا کنیم. می توانید جهت دسترسی سریع به مطالب از فهرست زیر استفاده کنید.

دلیل خشکی واژن

علت خشکی واژن کاهش هورمون استروژن در زنان است. این هورمون دیواره داخلی رحم را نرم و ضخیم نگه می دارد. مواردی مثل:

  • افزایش سن
  • یائسگی
  • یائسگی زودرس
  • زایمان و شیردهی
  • جراحی های لگن مثل هیسترکتومی تخمدانها

و نیز شیمی درمانی و پرتو درمانی و نیز برخی از داروها از عمده ترین دلایل خشکی واژن هستند.

درمان خشکی واژن

برای رفع خشکی واژن روشهای درمانی متعددی وجود دارد. پزشکان به روش های زیر به درمان خشکی واژن اقدام می کنند:

  • هورمون تراپی با کرم موضعی، حلقه واژینالی یا قرص
  • درمان خانگی خشکی واژن با رژیم غذایی، رابطه جنسی منظم و روان کننده ها. به یاد داشته باشید که دوش واژینال برای درمان خشکی واژن موثر نیست و به طور کلی عوارض زیادی برای واژن دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله عوارض استفاده از دوش واژینال را مطالعه کنید.
  • رفع خشکی واژن با لیزر که سریعترین درمان خشکی واژن و یک روش قطعی درمان است.

سریعترین درمان خشکی واژن: لیزر مونالیزا

سریعترین درمان خشکی واژن، درمان خشکی واژن با لیزر فرکشنال  CO2 است. در این روش از دستگاه لیزر مونالیزاتاچ برای لیزر واژن استفاده می شود. طول موج های این لیزر با تولید گرما در بافتهای واژن می توانند کلاژن سازی و تولید استروژن را در واژن تحریک کنند.

لیزر مونالیزا تاچ بافت واژن دوباره ترمیم شده و استحکام و ضخامت خود را به دست می آورد. درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا می تواند در کوتاهترین زمان ممکن خشکی و آتروفی واژن را برطرف کند.

سریعترین درمان خشکی واژن لیزر مونالیزا

مزایای درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا بدون هیچ عارضه ای انجام می شود. این روش موثرترین راه درمان خشکی واژن است. به علاوه، درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا مزایای دیگری هم دارد. مثلا:

همچنین مشکلات ادراری مثل سوزش ادرار را که به خاطر خشکی واژن ایجاد شده با این روش می توان درمان کرد.

اگر قصد درمان خشکی واژن با لیزرمونالیزاتاچ را دارید، شما هم می توانید به مجهزترین مرکز لیزر واژن در اصفهان مراجعه کنید و از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان در این زمینه برخوردار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

جلسات درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا

شما می توانید فقط با انجام 3 جلسه لیزر مونالیزاتاچ رطوبت قبلی را به واژن خود باز گردانید و از سایر مزایای درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا نیز بهره مند شوید. فاصله بین جلسات 4 هفته است.

ماندگاری درمان خشکی واژن با لیزر

کسانی که درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا را انجام می دهند 2 الی 4 سال نیاز به تجدید دوره درمان خود ندارند.

درمان خشکی واژن با لیزر برای چه کسانی است؟

همه خانم هایی که دچار خشکی واژن هستند، می توانند از این روش برای درمان استفاده کنند. به ویژه خانم هایی که نمی توانند از روش های دیگر مثل هورمون تراپی استفاده کنند، یا به درمانهای دیگر جواب نمی دهند.

افراد مناسب جهت درمان خشکی واژن با لیزر

درصورتی که سوال دیگری در مورد سریعترین درمان خشکی واژن و یا درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا دارید، در بخش نظرات این مقاله سوالات خود را ارسال کنید.

3.9/5 - (157 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(50) دیدگاه

  1. فریبا
    11 تیر 1400

    سلام.من ۳ ساله که یائسه شدم.چند ماهه که خشکی واژن گرفتم.از درون احساس درد داشتم که به پایین مقعد کشیده میشد.کمی هم خونریزی کردم.وقتی دکتر رفتم بعد از سونوگرافی داخلی گفتن فقط خشکی رحم دارم.پماد واژیسان دادن که بهتر شدم.ولی متاسفانه این پماد دیگه نیست..تا حالا چهارتا پماد واژیهیل باریج استفاده کردم ولی زیاد خوب نشدم.هنوز درد دارم.
    ارتباط جنسی منظم هم ندارم.در ماه شاید دوبار.متاسفانه چند ساله که کیست بارتولن هم دارم که چون زیاد بزرگ نمیشه دکتر عمل نمیکنه.میگه خونریزی میکنه.دیگه خسته شدم.مرتب عفونت میکنم یا میسوزم.
    خواهش میکنم راهنماییم کنید.متشکرم.??

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. خشکی واژن با لیزر مونالیزا یا آر اف فقط درمان میشه و ژل و پماد فقط موقتا رطوبت میده به واژن. برای درمان با لیزر یا rf اقدام کنید تا هم خشکی و هم عفونت و علائم دیگه تون خوب بشه

  2. فاطمه
    06 شهریور 1400

    سلام خانوم دکتر من ۲۳سالمه ودختر هستم در ناحیه واژن احساس خارش میکنم وحس میکنم اطراف واژن خشک شده باید چیکار کنم
    لطفا راهنماییم کنید ممنون ❤️

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. عزیزم این دلایل مختلفی میتونه داشته باشه. بدون معاینه نمیتونم نظر بدم.

  3. سهیلافلاح
    09 شهریور 1400

    سلام وقت بخیرمن۴۹سالمه وحدود۵ساله یائسه شدم.البته حدود۲سال قبل بعدازرابطه جنسی برای آخرین بارپریودشدم.دچارخشکی وازن شدیدوبی میلی جنسی هستم ورابطه جنسی دردناک وهمراه باخونریزی دارم.البته رابطه جنسی منطمی هم ندارد.لطفاراهنمایی کنین.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. اینها از عوارض و علائم یائسگی و تغییرات هورمونی شماست. با لیزر یا آر اف واژن دوباره میتونید بافت واژن رو جوانسازی کنید تا خشکی، بی میلی جنسی و درد و خونریزی موقع نزدیکی تون برطرف بشه.

  4. عطیه
    02 آبان 1400

    سلام. وقتتون بخیر خانم دکتر مادربزرگ من هشتاد سالشون و خشکی واژن داشتن رفتن دکتر از دارو هم استفاده کردن اما خوب نشدن و درد هم دارن میشه بگید چرا؟؟ با تشکر..

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. علت دردشون باید بررسی بشه. با اینکه سن شون بالاست ولی احتمالا لیزر مونالیزا و آراف واژن بتونه به کاهش درد و خشکی شون کمک کنه.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *