آر اف در اصفهان

گشادی دهانه واژن و کاهش توانایی ماهیچه های کانال واژن به خاطر زایمان، بالا رفتن سن، یائسگی، اضافه وزن و یا بی میلی جنسی در زنان از عوارض شایعی است که روی کیفیت رابطه جنسی آنها تاثیر می گذارد. برای حل این مشکلات روشهایی وجود دارد که به جوان سازی واژن کمک می کند. از جمه این روشها عمل پرینورافی (تنگ کردن دهانه واژن) است که در درمان این عارضه از آن استفاده می شود. جوان سازی واژن نه تنها مشکل رسیدن به ارگاسم را حل کرده بلکه به درمان عوارضی مثل بی‌اختیاری ادراری نیز کمک می کند. رفع تمام این مشکلات (گشادی واژن – آتروفی واژن – بی اختیاری و…) به روش های مختلفی انجام می شود. یکی از دستگاه های مورد استفاده برای این کار، دستگاه آر اف واژینال است که در این مقاله به آن پرداخته شده است. برای دسترسی آسان به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

دستگاه آر اف واژینال چیست؟

آر اف یک نوع روش درمانی است که از گرما و امواج رادیوفرکوانسی در لایه های عمیق پوست برای کلاژن سازی استفاده می کند. استفاده از این تکنولوژی به جوانسازی قسمت داخلی و خارجی واژن کمک می کند. این امواج رادیویی همچنین باعث سفت شدن و جوانسازی بافت شل شده ی واژن می شوند.

درمان با دستگاه آر اف واژن یک روش غیر جراحی و غیر تهاجمی است. این روش بدون درد و خونریزی و بدون نیاز به بی حسی موضعی بوده و به صورت سرپایی در مطب ها و کلنیک ها انجام می شود. درمان با این دستگاه در عرض حدودا 30 دقیقه انجام می شود. استفاده از RF به افزایش گردش خون و ایجاد عروق جدید در واژن کمک می کند. در نتیجه شل شدن واژن برطرف شده و لذت جنسی فرد افزایش می یابد.

دستگاه RF واژن چه کاربردهایی دارد؟

از جمله کاربردهای دستگاه RF  واژن عبارت است از:

  • برطرف کردن سوزش، خارش، آتروفی واژن
  • درمان خشکی واژن در یائسگی زودرس
  • برطرف کردن عفونت های مکرر واژن با تنظیم pH واژن
  • درمان بی اختیاری ادراری استرسی که با خنده، سرفه و عطسه اتفاق می افتد.
  • جوان سازی واژن
  • تنگ کردن واژن: به یاد داشته باشید که این روش برای برخی افراد توصیه می شود. اگر به دنبال این هستید که بدانید آیا این روش درمانی به شما توصیه می شود یا خیر حتما مقاله تنگ کردن واژن با RF به چه کسانی توصیه می شود را مطالعه کنید.
  • درمان واژینیسموس

درمان بی اختیاری ادرار

شما هم می توانید جهت برخورداری از کاربردهای دستگاهRF  واژن در اصفهان، به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

استفاده از روش RF واژینال برای چه کسانی ممنوع است؟

استفاده ازRF  واژینال برای خانم های زیر توصیه نمی شود:

  • مادران باردار یا شیرده
  • خانمهایی که در بدنشان پروتز های فلزی دارند.
  • خانم هایی که از IUD استفاده می کنند.
  • خانمهای پریود
  • خانمهای مبتلا به بیماری هایی مثل: لوپوس، آرتریت روماتوئید یا اسکلرودرمی
  • افرادی که ضربان ساز قلبی دارند.

ممنوعیت آر اف در بارداری

مراقبتهای بعد از انجام RF واژن

انجام آر اف واژن دوره نقاهت ندارد. بنابراین نیازی به مراقبت های بعد از RF  نیست. حتی با استفاده از این روش، نیازی به مصرف آنتی بیوتیک یا هیچ داروی دیگری نیست. از آنجا که آر اف واژینال بدون درد انجام می شود، پس از انجام آن نیازی به مصرف پمادها و قرص های مسکن نخواهید داشت. برخلاف بسیاری از روشهای دیگر که برای تنگی واژن، جوانسازی واژن و غیره انجام می شوند، در روش RF بلافاصله بعد از جلسه درمانی می توانید رابطه‌ی جنسی داشته باشید.

مزایای استفاده از آر اف واژینال

برخی از مزیت های استفاده از آر اف واژینال نسبت به روشهای دیگر عبارت است از:

  • درمان قطعی با نتیجه گیری سریع
  • بدون ایجاد زخم  و احساس درد
  • نیازی به بیهوشی ندارد
  • کم بودن تعداد و طولانی نبودن جلسات درمان
  • ماندگاری زیاد نتایج درمان نسبت به روشهای دیگر
  • افزایش حس در ناحیه کلیتوریس و بهبود ارگاسم
  • افزایش میل جنسی
  • RF واژینال با  حفظ PH  طبیعی واژن به رشد لاکتوباسیلهای طبیعی واژن کمک کرده و از بروز عفونت در ناحیه واژن جلوگیری می کند.

جوانسازی واژن با آر اف واژن

هدف جوان سازی واژن، تحریک کلاژن سازی و بازسازی بافت جدید در دیواره های واژن است. با این کار، حالت سفتی و ارتجاعی قبلی واژن به آن بر گرداننده می شود. جوانسازی واژن به روش های مختلف و با دستگاه های مختلفی مثل لیزر مونالیزا تاچ و آر اف انجام می شود. در جوان سازی واژن با RF واژینال از انرژی گرمایشی برای تحریک کلاژن سازی استفاده می شود. در این روش، دستگاه کوچکی به نام پروب واژینال داخل واژن قرار گرفته و امواج کم انرژی رادیوفرکوئنسی از آن خارج می شود. بافت واژن به تدریج گرم می شود. بعد از رسیدن دمای بافت به حدود 40 درجه سانتی گراد چند دقیقه در محل مورد نظر پزشک نگه داشته می شود. همچنین پزشک برای بهبود ارگاسم، پروپ واژینال در بیرون واژن و در اطراف کلیتوریس و کلاهک کلیتوریس قرار می گیرد و به این منطقه گرما داده می شود.

پروبهای دستگاه آر اف واژینال

درمان با دستگاه RF واژینال در اصفهان + هزینه

بسیاری از بانوان به خاطر سرعت بهبودی بعد از انجام آن، نداشتن دوره نقاهت و نتیجه سریع آن طرفدار درمان با دستگاه RF واژینال هستند. اگر شما هم به دنبال یک دکتر خوب برای انجام آر اف واژن در اصفهان هستید، پیشنهاد می کنیم به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. هزینه درمان با دستگاه RF واژینال بستگی به نوع مرکز درمانی، پزشک، میزان مشکل بیمار و تعداد جلسات درمان دارد. تعداد جلسات مورد نیاز RF واژینال برای هر فردی متفاوت و بین 3 تا 6 جلسه است.

برای اطلاع از هزینه های درمان با دستگاه RF واژینال در اصفهان، با مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان تماس بگیرید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار درباره RF واژینال

در ادامه به پرتکرارترین سوالات در مورد RF می پردازیم:

RF واژینال برای چه سنی انجام می شود؟

برای این روش محدودیت سنی وجود ندارد و برای سنین 20 تا 70 سال مناسب است.

RF واژینال برای چه پوستی انجام می شود؟

برای هر نوع پوستی، چه تیره و چه روشن قابل انجام است.

زمان و فواصل درمانی انجام آر اف واژینال چقدر است؟

بر اساس نوع درمان و شرایط بیمار هر جلسه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه و فاصله درمانی 1 تا 4 هفته است.

برای تنگ کردن واژن با  RF اگر این کار را یک بار انجام دهم کافی است؟

اگر مایل به حفظ نتیجه هستید بهتر است سالانه آن را تکرار کنید. شما با خواندن مقاله تنگ کردن واژن با آر اف اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه بدست خواهید آورد.

امیدواریم در این مقاله به سوالات شما درباره دستگاه آر اف واژینال و هزینه های آن در اصفهان پاسخ داده باشیم. شما می توانید سوالات خود را در این مورد از طریق بخش نظرات این مقاله ارسال کنید.

4.3/5 - (26 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *