درمان خروج باد از واژن

خروج باد از واژن یکی از مشکلات رایج زنان است که به دلیل شرم و حیا از گفتن این مشکل امتناع می کنند. در حالی که این عارضه را می توان کاملا برطرف کرد و حس اعتماد بنفس را به خانم هایی که این مشکل را دارند، برگرداند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به موضوع خروج باد از واژن و راههای درمان آن بپردازیم. جهت دسترسی سریع به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

خروج باد واژن

معمولا مقداری هوا داخل واژن هست. اما گاهی این هوای حبس شده در واژن به صورت حباب های بزرگی به آرامی و یا ناگهانی خارج می شود. این مشکل هرچند آزاردهنده است اما خطری برای سلامت خانمها ندارد. معمولا افراد در شرایط زیر بیشتر با خروج باد مواجه می شوند:

  • خروج باد از واژن هنگام نزدیکی
  • خروج باد از واژن در اوایل بارداری
  • خروج باد از واژن در بارداری
  • خروج باد از واژن در زمان پریود

خروج باد واژن با صدایی شبیه خروج باد از روده همراه است و این موضوع باعث خجالت خانم ها می شود.

خروج باد از واژن چه زمانی رخ می دهد؟

معمولا در حالتهای کم تحرکی مثل نشستن و خوابیدن، هوا در واژن جمع می شود و به محض حرکت کردن و جابجایی شخص، باد از واژن خارج می شود.

خروج باد از واژن نشانه چیست؟

خروج باد از واژن معمولا نشان دهنده گشادی واژن است. مهمترین علت آن افزایش سن، بارداری و زایمان است. دیواره های واژن از کلاژن تشکیل شده است اما بافت اصلی واژن عضلانی می باشد. با بالارفتن سن یا بر اثر بارداری بخش عضلانی واژن دچار آسیب یا ضعف می شود. نهایتا این شلی و افتادگی منجر به عارضه ای به نام گشادی واژن می گردد. عواملی مثل:

  • سرفه مزمن
  • یبوست مزمن
  • عواملی که فشار را روی لگن افزایش می دهند مثل بارداری و چاقی
  • عوامل ارثی

می توانند باعث گشادی واژن شوند.

علت خروج باد از واژن

در صورتی که به دنبال درمان خروج باد از واژن در اصفهان هستید می توانید از مهارت خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

خروج باد از واژن به چه دلیل است؟

دلایل مختلفی می توانند باعث خروج باد از واژن شوند. یکی از شایع ترین علل خروج باد واژن، رابطه جنسی است. مواردی مثل ورود هوا به واژن در اثر رابطه جنسی دهانی، خروج و ورود آلت مردانه به واژن، برخی از پوزیشن ها برای رابطه جنسی و روابط جنسی خشن می توانند علت خروج باد از واژن هنگام نزدیکی باشند. سایر دلایل خروج باد از واژن شامل موارد زیر است:

  • گشاد شدن واژن به دلایل مختلفی مثل زایمان، بارداری، بالا رفتن سن
  • افتادگی و ضعف عضلات کف لگن به دلیل زایمان، یبوست مزمن، افزایش سن
  • نزدیک شدن به قاعدگی که باعث باز شدن دهانه رحم و انقباضات خفیف رحم می شود
  • معاینه لگنی و خروج اسپکتولوم از واژن موقع انجام این معاینات
  • استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی

فیستول واژینال نیز می تواند علت خروج باد از واژن باشد. در این عارضه حفره یا سوراخی بین واژن و اندامهای لگنی یا شکمی به دلیل زایمان طبیعی، عملهای جراحی لگنی و غیره به وجود می آید که می تواند باعث ایجاد باد در واژن شود.

راههای درمان خروج باد از واژن

پزشکان با معاینه بیمار متوجه می شوند که چه قسمتهایی از دیواره واژن دچار ضعف شده و بر اساس میزان گشادی واژن تصمیم می گیرند که بیمار را به یکی از روشهای غیر جراحی زیر درمان کنند:

راههای درمان خروج باد از واژن

درمان گیاهی خروج باد از واژن

یکی از روشهای درمان گشادی واژن با طب سنتی و به کمک داروهای گیاهی انجام می شود. این روشها هر چند موثر هستند ولی تاثیر آنها خیلی قابل ملاحظه نیست و به مدت طولانی باید این نوع درمانها را انجام داد. درمان گشادی واژن با داروهای گیاهی مثل آلوئه ورا، سیر، کرمها و ژلهای گیاهی، استفاده از دمنوشها و نیز استفاده از ترکیبات گیاهان دارویی انجام می شود.

درمان خروج باد از واژن با تمرینات کگل

برای درمان باد واژن با ورزش، عضلات کف لگن بیمار با فیزیوتراپی کف لگن و یا انجام تمرینات ورزشی کگل تقویت می شود. تقویت این گروه از عضلات می تواند به استحکام دیواره واژن و جلوگیری از خروج گاز واژن کمک کند. این یکی از اولین خطوط درمان این عارضه بوده و برای گشادی واژن خفیف بیشتر توصیه می شود. به خصوص این درمان برای خروج باد از واژن به دختران توصیه می شود.

درمان خروج باد از واژن با تمرینات کگل

درمان گشادی واژن با لیزر

درمان گشادی واژن با لیزر یکی از روشهای موثر برای رفع خروج باد از واژن است. در این روش پزشکان از لیزر مونالیزا تاچ برای تنگ کردن واژن استفاده می کنند. پرتوهای لیزر مونالیزا باعث کلاژن سازی در بافت واژن و عضلات کف لگن می شود. تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی واژن و عضلات کف لگن، افزایش خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری بافت واژن می شود.

لیزر مونالیزا بدون اینکه بیمار دردی حس کند، تنگ کردن واژن را در عمق بافتهای واژن انجام می دهد. درمان با این روش یکی از درمان های سریع و قطعی است که بیمار می تواند طی جلسات لیزر شاهد بهبود خود باشد. درمان با لیزر هیچ عوارض جانبی ندارد. مدت زمان هر جلسه لیزر واژن حدود 20 دقیقه است.

درمان گشادی واژن با آراف (RF)

یکی از جدیدترین روشهای تنگ کردن واژن و درمان قطعی خروج باد از واژن، درمان با RF است. پزشکان به کمک امواج رادیوفرکوئنسی دستگاه آراف واژن، گردش خون را در واژن و عضلات کف لگن افزایش می دهند. این کار باعث تقویت عضلات کف لگن و در کنار آن کلاژن سازی و جوانسازی واژن می شود. در نتیجه عضلات این ناحیه تقویت شده و بافت تحت درمان جوانسازی قرار می گیرد.

تنگ کردن واژن با آراف یک روش غیرجراحی، بدون درد و خونریزی است که به صورت سرپایی انجام می شود. درمان با این روش نه تنها مشکل خروج باد از واژن را برطرف می کند بلکه باعث بهبود ارگاسم و روابط زناشویی زوجین می شود. طول هر جلسه آراف واژن حدود 30 دقیقه است. درمان خروج باد واژن با آراف به کسانی توصیه می شود که به دنبال سریعترین روش درمان هستند.

درمان خروج باد از واژن با RF

روشهای درمان خروج باد واژن با جراحی

اگر درجه گشادی واژن بسیار زیاد بوده و فرد مشکلات دیگر واژینالی مثل افتادگی رحم یا انواع پرولاپس لگنی نیز داشته باشد، درمان با روشهای غیر جراحی مثل آر اف یا لیزر کافی نیستند. در این موارد پزشکان به بیماران خود درمان خروج باد واژن با جراحی را توصیه می کنند. این روشهای جراحی عبارت است از:

واژینوپلاستی

درمان خروج باد از واژن با واژینوپلاستی یکی از راههای درمان گشادی شدید واژن است. در این روش، قسمتهای اضافی واژن با لیزر یا چاقوی جراحی برداشته شده و عضلات باقی مانده واژن به هم نزدیک می شوند. این عضلات با بخیه به یکدیگر متصل می شوند. این جراحی تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی انجام می شود. این جراحی به مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن نیاز دارد.

در صورتی که دچار خروج باد از واژن شده اید برای درمان گشادی واژن با روشهای جراحی و غیر جراحی می توانید شما نیز از مهارت خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

پرینورافی

این روش نیز یکی از روشهای تنگ کردن واژن است که به درمان خروج باد از واژن کمک می کند. این جراحی فقط تا عمق 2 تا 3 سانتی متری واژن نفود می کند. در عمل پرینورافی دیواره های پشت واژن به بهم نزدیک شده و بخیه می شوند. به این ترتیب واژن کوچکتر می شود. پرینورافی نیز با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود و بیمار برای بهبودی کامل باید به مراقبتهای بعد از پرینورافی طبق دستور جراح خود عمل کند.

سخن پایانی

خروج باد از واژن در بین زنان و دختران شایع است. این عارضه به دلیل گشادی واژن بروز می کند. روابط جنسی، پریود، بارداری و غیره از علل خروج باد از واژن هستند. پزشکان به کمک روشهای جراحی و غیر جراحی می توانند این عارضه را درمان کنند. در بین روشهای درمانی، انجام تمرینات کگل به دختران باکره توصیه می شود. اما زنان می توانند از روشهای غیر جراحی مثل آراف واژن، لیزر مونالیزا و یا روشهای جراحی تنگ کردن واژن مثل پرینورافی و واژینوپلاستی استفاده کنند.

در صورتی که سوالی درباره درمان گشادی واژن و خروج باد از واژن دارید، می توانید در همین صفحه سوالات خود را بپرسید.

3.9/5 - (364 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(218) دیدگاه

  1. امیر
    09 بهمن 1399

    با سلام چند مدتی هست که ازدواج کردم و در حین رابطه جنسی د پوژیشن 4 دست و پا از واژن همسرم باد خارج میشه، ایا به معنی گشادی واژن وداشتن رابطه قبل از ازدواج میتونه باشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. چون اوایل ازدواج هستید، احتمال گشادی واژن نمیدم. خروج باد از واژن در این موارد به خاطر اینه که موقع نزدیکی طوری این کار رو انجام میدید که هوای زیادی وارد واژن شون میشه و بعد خارج میشه.

      • زهرا رستمي
        01 اردیبهشت 1400

        سلام..دوست من گشادي واژن نداره چون تازه ازدواج كرده و خانمه خيلي ظريفي هم هست ولي ميگه در حين رابطه ازش باد خارج ميشه كه باعث خجالتش شده چي كار كنه بهتره؟؟؟؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          26 اردیبهشت 1400

          خروج باد از واژن موقع رابطه طبیعیه. میتونن توی پوزیشنی قرار بگیرن که هوای کمتری وارد واژن بشه یا همسرشون دخول رو طوری انجام بده که هوا وارد واژن نشه.

          • حنابانو
            18 آذر 1400

            آیا بعداز درمان گشادی واژن اگه دوباره بارداربشه خانم دوباره باید بعد زایمان برای عمل بره؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            06 دی 1400

            سلام. بله فشار بارداری میتونه نتیجه عمل رو بهم بزنه. توصیه می کنم بعد از انجام آخرین زایمان تون اقدام به تنگ کردن واژن کنید.

      • رها
        16 اردیبهشت 1400

        سلام
        من ۱۷ سالمه ، مجردم
        اما به این عارضه دچارم ، علتش چی میتونه باشه ؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          26 اردیبهشت 1400

          اگر موقع پریودی این مشکل رو داری، طبیعیه و جای نگرانی نیست. به خاطر تغییرات هورمونی در قاعدگیه.

      • زهرا
        15 خرداد 1400

        سلام من 14 ساله هستم
        و به این عارضه دچارم ?
        هنوز عادت ماهیانه نیستم ( کلا نیستم)
        این یعنی دارم به عادت ماهیانه نزدیک میشم ؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          18 خرداد 1400

          سلام. بله عزیزم چون تغییرات هورمونی داری در این سنی که هستی

      • sana
        20 تیر 1400

        سلام من ۲۰ سالمع و ازدواج کردم ولی موقع رابطع همین مشکلو دارم قبلا فقط موقع پریودیم بود بعد ازدواجم کلا دراز میکشم میخام پاشم یهو ایطور میشم میشع ی درمان خونگی بگین!؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 مرداد 1400

          سلام. مشکلی نیست این عادیه کاملا. رابطه جنسی را در پوزیشن هایی انجام بدین که کمتر هوا وارد واژن بشه.

      • Saniyeh
        25 شهریور 1400

        سلام خسته نباشید من از وقتی زایمان اولم داشتم . بعد زایمان برای هم خوابی جنسی صدا واژن دارم چکار کنم درمانشود

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          01 مهر 1400

          سلام. عزیزم خیلی غیرعادی نیست. خروج باد به خاطر پوزیشن و نحوه دخول آلته که باعث میشه هوای زیادی وارد واژن بشه. پوزیشن تون رو عوض کنید، مشکل تون حل میشه. اگر به غیر از رابطه جنسی و پریودی، خروج باد از واژن دارید میتونید برای چک کردن اینکه گشادی واژن دارید یا نه به مطبم مراجعه کنید.

        • Maryam
          30 دی 1400

          سلام.من هفده سالمه و تا حالا رابطه ی جنسی نداشتم اما(متاسفم ک اینو میگم)خودارضایی داشتم.میخام بدونم گشادی واژن میتونه دلیلش خودارضایی هم باشه.آیا وقتی ازدواج کنیم مشکلی پیش نمیاد؟؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            05 بهمن 1400

            سلام. عزیزم خودارضایی باعث گشادی واژن نمیشه و خروج باد واژن مشکلی برای ازدواج شما ایجاد نمیکنه. اگر موقع پریودی باد واژن دارید این عادیه و مشکلی نداره. سعی کنید زیاد یه جا بی حرکت نمونید. میتونید تمرینات کگل رو هم برای تقویت عضلات کف لگن انجام بدید.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. نه عزیزم هیچ مشکلی برای جنین و بارداری نداره

    • رها
      01 بهمن 1400

      سلام ببخشید من مجرد هستم اما باد در واژنم جمع میشود رابطه جنسی هم نداشتم و برای همین برایم سوال است ک چرا ؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 بهمن 1400

        سلام. اگر در حدود دوره پریودی دچار باد واژن میشید، این به خاطر تغییرات هورمونی در قاعدگیه و یه چیز کاملا طبیعی در خانم هاست.

  2. Maryam
    03 اردیبهشت 1400

    سلام از واژنم باد میاد زمان مجردی موقع پریود این طور میشدم ولی از زمانی که زایمان کردم بیشتر مواقع که دراز کشیدم وقتی پا میشم باد خارج میشه دو سال نیم از زایمانم گذشته اما هنوز اینجوریم میشه یه درمان راحت بهم بگین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      خروج باد واژن موقع پریودی عادیه ولی بعد از زایمان تون اگر به جز مواقع پریودی این مشکل رو دارید، میتونه از گشادی واژن باشه. برای معاینه حتما مراجعه کنید. بسته به درجه گشادی واژن، روشهای مختلفی برای درمانش هست.

  3. ناشناس
    16 اردیبهشت 1400

    سلام
    اگر یه دختری قبل از ازدواج باد از واژن رو فقط درزمان پریودی تجربه کنه عادی هست یا باید به پزشک مراجعه کند؟؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سلام. بله عزیزم عادیه نگران نباش

  4. راحیل
    17 خرداد 1400

    سلام
    من ۳۸ سالمه و مجرد هستم قبلا در زمان پریود احساس خارج شدن باد از واژن رو داشتم اما مدتی هست که در زمان های عادی هم این انفاق میافته و منو دچار نگرانی کرده ممنون میشم راهنماییم کنید واگر درمان خاصی داره بفرمایید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. اگر در مواقع پریودی باشه مشکلی نداره ولی اگر مداوم این مشکل رو داری باید معاینه تون کنم. قابل درمانه نگران نباشید.

    • ستایش
      31 خرداد 1400

      سلام من 12 سالمه و همین مشکلم دارم موقع پروییدی من این مشکلم ندارم ولی موقع وقت عادیم اینجوریه یعینی باد تو رحمم میپیچه و احساس سنگینی می‌کنه خیلی از این قضیه ترسیدم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 تیر 1400

        سلام. عزیزم باید معاینه تون کنم تا ببینم علتش چیه. با مادرت حتما مراجعه کن.

        • Mehrsa
          27 مرداد 1400

          من دوماهه ازدواج کردم نزدیک یک هفتس بعد رابطه باد واژن دارم چیکار کنم خانوم دکتر ؟ازار دهندس واقعا

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            05 شهریور 1400

            اگر بعد از رابطه جنسی این حالت رو دارید، اشکالی نداره. باید در پوزیشن هایی نزدیکی کنید که هوای کمتری وارد واژن تون بشه تا این حالت براتون پیش نیاد.

    • نازنین
      05 مرداد 1400

      سلام.من برای اقدام ب بارداری ، بخاطر اینکه میگن پوزیشن داگی رو پسر شدن جنین تاثیر داره، از پوزیشن داگی استفاده میکنم…ولی همون اول بخاطر ورود الت، هوا وارد واژنم میشه، این هوا میتونه باعث جلوگیری از بار داری بشه؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 مرداد 1400

        سلام. نه عزیزم همچین مشکلی پیش نمیاد. نگران نباشید و البته پوزیشن رابطه جنسی تاثیری روی تعیین جنسیت نداره.

  5. طیبه
    27 خرداد 1400

    سلام من مجرد و ۳۶ ساله هستم متاسفانه مشکل خروج باد از واژن در هنگام پریودی دارم مشکل اصلی اینه که این بادها خیلی صدادار هستند به طوریکه اگر کسی نزدیک من باشه صدا را می‌شنوم.
    تو را خدا کمکم کنید چکار کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. باد واژن موقع پریودی یه چیز طبیعیه اما اگر بجز این مواقع هم این مشکل رو داری، باید معاینه تون کنم ببینم مشکلتون چیه.

      • Asma
        14 تیر 1400

        سلام من ۱۶سالمه از واژنم باد میاد بد میخوابم یا بد میشینم اینجوری میشه میگن علتش از لاغریمه
        یعنی میتونه از لاغریم باشه؟راستش میترسم دکتر هم برم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 تیر 1400

          سلام. دکتر رفتن ترس نداره، اگر در زمان غیر از پریودی این مشکل رو دارید باید معاینه بشید.

        • ناشناس
          15 آذر 1400

          سلام
          من چهارماه هست سزارین شدم نزدیکی هم نداشتم اما از واژنم باد خارج میشه و روزبروز بیشتر هم میشه علتش چی میتونه باشه؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            06 دی 1400

            سلام. عزیزم بدون معاینه نمیتونم نظری بدم. ولی اگر حدود پریودی هاتون این مشکل رو دارید، عادیه. ولی اگر مواقع دیگه هم این مشکل رو دارید باید مراجعه کنید ببینیم مشکل شما از گشادی واژنه یا مشکل دیگه ای موقع عمل سزارین ایجاد شده مثلا دچار فیستول شدین یا نه.

  6. فاطمع
    05 تیر 1400

    سلام 1ماه هست ک زایمان طبیعی کردم والان سه چهار روز میشه ک از واژنم باد خارج میشه وصدا دارد زیر شکمم هم درد میکند میشه راهنماییم کنید ک مشکلم چی هس

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      اینها به خاطر زایمانتون هست. اگر درد شدید یا خونریزی داشتید حتما سریع به پزشک مراجعه کنید.

      • زهرا
        02 مهر 1400

        سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر
        من بیست روزی میشه که زایمان سزارین داشتم دقیقا از بعد عمل متوجه شدم که از واژنم حبابهای هوا خارج میش و اکثرا هم.موقعی که سرپام درمیاد خیلی نگرانم کرده ایا بعد زایمان طبیعیی و خودبخود رفع میشه بعد اتمام دوره نقاهت یا نه باید حتما جراحی یا لیزری و… انجام بشه تا برطرف بشه؟؟؟ ممنون میشم از پاسخگوییتون

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 مهر 1400

          سلام. نه عزیزم عادیه نگران نباشید چون بعد از جراحی این عادیه و رفع میشه. نیازی به درمان خاصی ندارید. مگر اینکه ادامه پیدا کنه که اونوقت باید معاینه بشید که گشادی واژن دارید یا نه.

  7. T
    06 تیر 1400

    سلام
    دختراهم می تونن باد واژن داشته باشن
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. بله همه خانمها در دوران کمی قبل یا تا کمی بعد از پایان پریودی این حالت رو دارن.

      • فاطمه
        07 مهر 1400

        سلام من فقط یک بار اینجوری شدم ولی خیلی می ترسم فکرمی‌کنم دیگه نمیتونم باردار بشم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 مهر 1400

          سلام. نه عزیزم باد واژن نمیتونه باعث ناباروری بشه.

  8. ستاره
    07 تیر 1400

    سلام. من۱۴ سالمه و موقع خواب متوجه خروج باد از واژنم شدم ولی در زمان عادی بود و همره با تیر کشیدن واژنم بود میشه بگید باید چکار کنم ؟عادیه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. اگر موقع پریودیتون بوده مشکلی نداره و با تیرکشیدن همراهه. در غیر اینصورت باید توسط پزشک زنان معاینه بشید.

      • ..
        11 مرداد 1400

        سلام من عقد هستم وقتی رابطه دهانی دارم از واژنم صدا میاد دخترم هستم ،ینی پرده ندارم؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          01 مهر 1400

          سلام. اینها علامت نداشتن پرده بکارت نیست. مگر اینکه از اون دسته خانمهایی باشید که بطور مادرزادی پرده بکارت ندارند.

      • Sara
        12 آذر 1400

        سلام خانم دکتر من موقع رابطه جنسی بصورت داگی باد از واژنم خارج میشه با دخول کردن هم ارضاء نمیشم ممنون میشم اگه راهنمایم کنین میتونه علتش گشادی واژن باشه ۷ساله ازدواج ۲فرزندهم دارم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          06 دی 1400

          سلام. خروج باد بخاطر پوزیشن جنسی تون هست و با تغییر پوزیشن، این مشکل حل میشه. اما علت ارضا نشدن شما میتونه گشادی واژن یا مشکلات دیگه باشه که با معاینه بیمار مشخص میشه. علتش هر چیزی که باشه قابل درمانه و نباید نگران باشید.

    • فاطمه
      20 شهریور 1400

      سلام خانم دکتر.من۳۷سالمه وخیلی وقتا باد واژن با صداودنباله دار دارم.۱۳سال از زایمانم گذشته.
      میشه راهنماییم کنیدخیلی تو جمع میترسم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        01 مهر 1400

        سلام. میتونه به خاطر ضعف عضلات کف لگن و گشادی واژن باشه که با آراف قابل درمانه. باید معاینه کنم تا متوجه بشم که دقیقا علتش همینه یا نه و درجه گشادی واژن چقدره.

  9. Avatar photo
    دکتر زهرا صابری
    17 تیر 1400

    سلام. نه ربطی نداره. اگر موقع پریودی باشه عادیه ولی غیر از اون اگر بازم این مشکل رو دارید باید معاینه بشید

  10. فاطمه
    23 تیر 1400

    سلام، اگ باکره نباشی و پریود هم نباشی اما رابطه ای جنسی هم تداشته باشی و باز هم هوا خارج شه از واژن، این میتونه خطرناک باشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام، اگر خارج از حالت رابطه جنسی و پریودی مشکل خروج باد از واژن دارید، نشون میده واژن تون گشاده. اگر درمانش نکنید در آینده با مشکلاتی مثل عفونت مکرر، نرسیدن به ارگاسم و غیره مواجه میشید.

      • پری
        03 آذر 1400

        سلام خانم دکتر منم دچاره باد از واژن هستم باعت خجالتم میشه نمیدونم چیکار کنم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          07 آذر 1400

          سلام. عزیزم اگر بعد از نزدیکی یا موقع پریودیه، اشکالی نداره و عادیه. اما اگر مواقع دیگه هم باد واژن دارید باید معاینه کنیم ببینیم علتش چیه و بعد درمان کنیم.

  11. ازاده
    26 تیر 1400

    سلام من واسه بارداری اقدام کردم و لتروزول خوردم ۴ روز به زمان پریودیم مونده چرا الان که هنوز دراز کشیدم از رحمم باد خارج میشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. تغییرات هورمونی مربوط به پریودی علت خروج باد از واژنه و در شما هم این طبیعیه.

    • ~~raha~~
      13 شهریور 1400

      سلام من یک سال قبل زایمان طبیعی داشتم ۴تا بخیه داشتم ولی دوتاش باز شدن و الان وقتی دراز بکشم موقع بلند شدن باد خیلی زیادی از واژنم خارج میشه در ضمن به تازگی هم دچار کیست تخمدان و هم PID شدم اینم میتونه به خاطر باز بودن دهانه واژن باشه ؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        01 مهر 1400

        سلام. نه عزیزم کیست تخمدان به دلایل دیگه ای ایجاد میشه مثل مشکلات هورمونی. خروج باد از واژنتون هم اگر به غیر از مواقع نزدیکی و پریودی باشه، علامت گشادی واژنه. برای این مشکلات حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید. با توجه به علت مشکلاتی که دارید، بهترین درمان رو براتون در نظر می گیریم.

  12. ملیکا
    27 تیر 1400

    سلام من۱۶سالمه و از واژنم این صدا میادوخجالت میکشم ب مامانم بگم راهکار خونگی اگر دارین بهم بدین و در دوران پریودی نیس بعضی اوقات نیس ولی بعضی اوقات هست و من دیر ب دیر پریود میشم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. عزیزم برای دیر به دیر پریود شدنت بهتره به پزشک مراجعه کنی تا مطمئن بشیم مشکلی نداری. این مسئله باید چک بشه. برای خروج باد از واژن در غیر از دوره پریودی هم بهتره تمرینات کف لگن رو انجام بدی و با این روش پیشگیری کنی.

      • نازگل
        02 شهریور 1400

        احساس سنگینی واژن دارم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 شهریور 1400

          سلام. باید معاینه کنم تا نظر قطعی بدم ولی احتمال پرولاپس لگنی هست.

  13. سامیه
    10 مرداد 1400

    با سلام
    من ۴ ساله ازدواج کردم ۳۰ سالمه.
    گاهی حین رابطه باد از واژنم خارج میشد ولی به ندرت
    امروز بعد از گذشت یک هفته که رابطه نداشتم بازم بی دلیل باد از واژنم خارج شد
    امکان داره دلیلش خوردن سردیجات باشه ؟ یا عفونت واژینال؟؟ یا رابطه جنسی زیاد و اشتباه باعث گشادی واژن شده باشه؟؟ این اتفاق کمی نگرانم کرده که توی موقعیت شلوغ اتفاق بیوفته :((

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. معمولا خروچ باد از واژن زمانهایی هست که دراز کشیدین یه مدت و بعد بلندمیشید. ممکنه بخاطر گشادی واژن، تغییر هورمونی در پریودی و یا پوزیشن جنسی باشه. اینها رو باید مراجعه کنید مطبم تا بتونم چک کنم علت مشکل تون چیه.

  14. سعیده
    11 مرداد 1400

    سلام امکان داره کاپ قائدگی باعث ایجاد گشادی و باد واژن بشه به مرور زمان؟؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مهر 1400

      سلام. نه کاپ قاعدگی باعث گشادی واژن نمیشه. نگران نباشید.

  15. ناشناس
    19 مرداد 1400

    سلام من ۱۴ سالمه و ازدواج کردم من هم موقع پریودی و هم موقع رابطه جنسی باد از واژنم خارج میشه و باعث خجالتم میشه و وقتی باد خارج میشه یه بار نیست چند بار پشت سرهم صدامیده?

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      اینا عادیه. موقع پریودی به خاطر تغییرات هورمونی اینجوری میشید. برای نزدیکی هم می تونید پوزیشن جنسی تون رو عوض کنید و در موقعیت هایی نزدیکی کنید که باد کمتری وارد واژن میشه.

  16. ناشناس
    24 مرداد 1400

    سلام من 16 سالمه بدون ذره ای رابطه جنسی من در زمان پریودی و گاهی در هین دراز کشیدن باد از واژنم خارج میشه و در زمان پریودی دو روز مثانه ام تیرمیکشه طوری که نمیتونم راه برم میگن عادیه ولی من میترسم بنظرتون خطرناکه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      این یه چیز عادیه واصلا جای نگرانی نیست. خیلی از خانمها همینجوری هستند و این بخاطر تغییرات هورمونیه.

  17. R
    11 شهریور 1400

    سلام وقت بخیر. من مجردم و ۱۶ سالمه و حس می کنم به این عارضه دچارم ، البته دقیقا در زمان پریود نیست . من قبلا کیست داشتم اما چند ماه پیش که چک شدم فقط چندتا کوچیک بود ، البته اضافه وزن دارم و ۴ رور در هفته هم ورزش می کنم و پریود ها هم چندماهی هست که کاملا منظم هستن.
    میخواستم بدونم بنظرتون من مشکلی دارم ؟ نیازی هست به پزشک مراجعه کنم؟ ممنونم بابت راهنمایی هاتون?????

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. از حدود شروع تا پایان قاعدگی که تغییرات هورمونی دارید، خروج باد از واژن عادیه. مشکلی ندارید و نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

  18. ....
    01 آبان 1400

    سلام من ۱۵ سالمع و مجرد هستم و حدود ۱۰ روز بع پریودم موندع ک همین امروز دچارش شدم قبلا هم چندین بار برام اتفاق افتادع ایا مشکی هست راه درمانش چیع؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. اگر حدود پریودی این اتفاق براتون میفته بخاطر تغییرات هورمونیه و جای نگرانی نیست. برای همه همینطوره. با تمرین کگل میتونید بهتر بشید. ولی اگر کلا همین مشکل رو دارید، باید حتما برای معاینه به پزشک زنان مراجعه کنید.

  19. الهه
    19 آبان 1400

    سلام من ازدواج کردم و بعد از پریودی از واژنم باد خارج میشه علتش چیه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      سلام. این بخاطر تغییرات هورمونی پریودی هست و همه خانم ها این مشکل رو دارن. بخصوص وقتی طولانی یه جا نشستن یا دراز کشیدن، موقع بلند شدن دچار این مشکل میشن. اگر بجز موقع رابطه جنسی یا پریودی مشکل باد واژن دارید، به متخصص زنان مراجعه کنید تا لگن تون معاینه بشه.

  20. نازنین
    22 آبان 1400

    سلام خسته نباشید من موقع رابطه جنسی باد از رحمم میاد بیرو ن صدا میده خیلی خجالت میکشم چکار کنم که رحمم تنگ شه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      سلام. عزیزم شما هیچ مشکلی نداری. پوزیشن هایی رو برای رابطه انتخاب کنید که هوای کمتری موقع دخول وارد واژن تون بشه.

  21. Sara
    12 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من موقع رابطه جنسی باد از واژنم خارج میشه و اصلا با دخول ارضاء نمیشم موقع دخول اصلا هیچ حسی نمیکنم یعنی واژنم گشاده

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. خروج باد واژن موقع نزدیکی عادیه و علامت گشادی واژن نیست. ولی اینکه ارضا نمیشید با دخول، باید علتش مشخص بشه و ممکنه بدلیل گشادی واژن باشه. اگر مشکل خاصی نداشته باشید میتونیم با تقویت نقطه جی در داخل واژن کمک کنیم موقع دخول هم ارضا بشین.

  22. سیتا
    30 آذر 1400

    سلام من ۱۷ سالمه دخترم.این مشکل خروج گاز واژن رو چند ساله دارم . هیچ مشکل دیگه ای مثل تکرر ادرار هم ندارم جای نگرانی هست ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. اگر قبل و بعد از پریودی این مشکل رو دارید، عادیه و بخاطر تغییرات هورمونیه. ولی اگر مواقع دیگه هم این مشکل رو پیدا می کنید باید مراجعه کنید تا ببینم علتش چیه. اگر بخاطر ضعف عضلات لگن باشه بهترین کار انجام مرتب تمرینات کگل هست.

  23. ...
    07 دی 1400

    سلام من ی دختر ۱۶ ساله هستم مجردم
    من تازه پریود شدمو تازه ۴ روز از پاکیم میگذره همیشه قبل از پریودیم هوا وارد میشدو زمان پریودیم هم اینطوری بودم ولی هیچ وقت بعد پریودیم اینجوری نمیشدم ولی الان صبحا ک از خواب بلند میشم اینجوری میشم این طبیعیه؟
    امکان داره دلیل براین باشه ک پرده بکارت اسیب دیده؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. نه عزیزم پره بکارت شما آسیب ندیده و عادیه که قبل، حین یا چند روز بعد از پریودی خروج باد واژن داشته باشید. این به خاطر تغییرات هورمونی قاعدگی هست. نگران نباشید.

  24. فاطمه
    08 دی 1400

    سلام من یک سال که ازدواج کردم و دچار باد واژن هستم و این باعث خجالتم میشه و و ی چند ساعتی ب همسرم از خجالت نگاه نمیکنم و خودش میفهمه و بروم نمیاره و دربارش صحبت نمیکنه من خیلی ناراحتم میشه کمکم کنید تا بطور کامل درمانش کنم و این اتفاق نیوفته

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. این عادیه و خیلی خانمها اینجوری میشن. میتونید پوزیشن های جنسی تون رو عوض کنید و در حالتهایی باشید که هوای کمتری وارد واژن میشه. در این مورد همسرتون میتونه بهتون کمک زیادی کنه. تمرینات کگل رو بهم برای تقویت عضلات کف لگن میتونید انجام بدین.

  25. خالده
    22 دی 1400

    علت بادخارج شدن ازوازن چیست؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      علت خروج باد واژن میتونه رابطه جنسی یا تغییرات هورمونی در قاعدگی باشه. با کم تحرک نبودن در قاعدگی و نزدیکی نکردن در پوزیشن هایی که باد زیادی وارد واژن میشه، میتونید از باد واژن جلوگیری کنید. اگر خروج باد در هر زمانی اتفاق میفته این علامت گشادی واژنه و باید مراجعه کنید تا ببینم شدت گشادی واژن چقدره. با توجه به درجه گشادی واژن، درمانهای لازم رو براتون تجویز می کنم که میتونه آراف واژن یا روشهای جراحی تنگ کردن واژن باشه.

  26. M
    03 بهمن 1400

    سلام ممنون از راههنماییتون فقط من ناراحتی معده دارم وچند سال یبوست داشتم بار مردم از واژن خارج میشه چیکار کنم ۳۶ سالمه ودو فرزند دارم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. باید معاینه تون کنم تا ببینم علت خروج باد واژن، مشکلات گوارشیه یا گشادی واژن. البته اگر خروج باد از واژن در زمان نزدیکی یا در حدود دوره پریودی باشه، این عادیه و مشکلی نداره.

  27. حور
    09 آذر 1401

    سلام من ۱۹سالمه و تازه زایمان کردم زایمانم طبیعی بوده از وقتی که زایمان کردم همش باد از واژنم خارج میشه قبلا موقع پریودی اینجوری میشود ولی الان خیلی اذیتم وقتی می‌خوام بلند شم خارج میشه

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      واژنتون گشاد شده و باید برای تنگ کردن اون اقدام کنید. چون بازم با توجه به سنتون ممکنه بچه بخواین باید تنگ کرن واژن با نخ رو براتون انجام بدیم.

  28. بهار
    18 آذر 1401

    اگه باد زمانی به غیر از دوران قاعدگی در دختران باکره باشه احتمال پارگی پرده بکارت هستش؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      نه عزیزم. باد واژن نمیتونه باعث پارگی پرده بکارت بشه یا علامت پارگی بکارت باشه. بلکه خروج باد از واژن به غیر از قاعدگی علامت گشادی واژن دختر هست.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *