جوانسازی واژن در اصفهان

آتروفی واژن یک عارضه ناراحت کننده برای خانم ها است که بر زندگی روزمره و زناشویی آنها تاثیر منفی دارد. اغلب خانم هایی که دچار این عارضه هستند با عفونت های ادراری و واژینالی، نشت ادرار موقع خندیدن، سرفه و یا عطسه کردن روبرو هستند. در این مقاله به آتروفی واژن و درمان آتروفی واژن با لیزر پرداخته ایم. برای دسترسی سریع به مطالب می توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

آتروفی واژن چیست؟

مخاط واژن (پوشش داخلی واژن) یک بافت پر از عروق خونی است که با اکسیژن رسانی و خونرسانی به مخاط واژن کار کلاژن سازی را انجام می دهند. کلاژن به بافت واژن استحکام داده و به آن خاصیت ارتجاعی می دهد. در اثر بعضی عوامل ممکن است کلاژن سازی کند شود و دیواره واژن حالت شکنندگی و افتادگی پیدا می کند. پزشکان به این حالت بیماری آتروفی واژن می گویند.

آتروفی واژن چه علائمی دارد؟

کاهش کلاژن سازی واژن باعث نازک شدن دیواره واژن، کاهش خاصیت کشسانی و افتادگی آن می شود. این وضعیت با علائمی همراه است که می توانند به تشخیص آتروفی واژن در خانم ها کمک کنند. علائم آتروفی واژن عبارت است از:

  • مشکلات ادراری مثل عفونت ادراری، سوزش و درد ادرار
  • بی اختیاری ادرار از نوع فوری و یا استرسی
  • بروز مکرر عفونت در واژن
  • خشکی واژن
  • لکه بینی بعد از مقاربت
  • بی میلی جنسی در خانمها
  • درد هنگام نزدیکی به دلیل خشکی واژن

خانم هایی که دچار آتروفی واژن می شوند اغلب از سوزش، خارش و التهاب واژن شکایت دارند.

علت آتروفی واژن

سلامت و مخاط واژن وابسته به میزان هورمون استروژن است. میزان این هورمون در اثر عوامل زیر کم شده و باعث آتروفی واژن می شود:

  • بالا رفتن
  • یائسگی
  • زایمان و شیردهی
  • بارداری
  • مصرف دخانیات
  • شیمی درمانی و پرتو درمانی
  • افسردگی و استرس زیاد

همچنین برخی از داروها یا بیماری ها که با اختلالات هورمونی و کاهش استروژن همراه هستند نیز می توانند یکی از علل آتروفی واژن باشند.

علت آتروفی واژن

اگر قصد جوانسازی واژن با لیزر دارید می توانید برای رفع علائم آزادهنده اتروفی واژن به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

راههای درمان آتروفی واژن

برای درمان آتروفی واژن روشهای مختلفی وجود دارد. برخی از روشهای درمان موقتی هستند. مثلا قرصها یا کرمهای واژینالی استروژنی که با عوارضی همراه اند؛ روانکاری واژن قبل از نزدیکی؛ درمانهای خانگی و غیره. این روشهای درمانی نمی توانند رطوبت واژن را برگردانند و تنها در مواردی موثرند که آتروفی واژن خفیف باشد.

روش های درمانی دیگری هم هستند که با جوانسازی واژن می توانند اتروفی واژن را به طور دائمی درمان و رطوبت واژن را برگردانند. این روشهای درمان آتروفی واژن عبارتند از:

جوانسازی واژن با کربوکسی تراپی

در این روش برای جوانسازی دائمی واژن از تزریق گاز دی اکسید کربن به واژن استفاده می شود. تزریق کربوکسی گردش خون در مخاط واژن و ساخت عروق خونی را سرعت می دهد. این کار به تغذیه بهتر واژن و بهبود کلاژن سازی آن و رفع آتروفی واژن کمک می کند.

جوانسازی واژن با لیزر مونالیزاتاچ

در این روش به جای تزریق کربوکسی، از لیزر کربوکسی استفاده می شود که روش بهتری برای جوانسازی واژن است. جوان سازی واژن با لیزر مونالیزاتاچ موثرترین روش غیر جراحی و دائمی است که باعث تحریک کلاژن سازی و رفع آتروفی واژن می شود. در ادامه با این روش بیشتر آشنا خواهید شد.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

در این روش بیمار نیازی به بستری شدن ندارد و بعد از جلسه درمان می تواند به زندگی عادی خود برگردد. جوانسازی واژن با لیزر باعث:

  • بهبود روابط جنسی زوجین
  • افزایش میل جنسی در خانم ها
  • درمان بی اختیاری ادرار و عفونتهای ادراری
  • درمان عفونت های واژینالی مکرر
  • درمان خشکی واژن
  • رفع شلی و افتادگی واژن و بازگشت استحکام آن
  • بدون عارضه جانبی

می شود. از دیگر مزیت های این روش درمانی بدون درد، بدون خونریزی و بدون نیاز به بی حسی موضعی موقع انجام لیزر است.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

عوارض لیزر آتروفی واژن

درمان اتروفی واژن با لیزر بدون هیج عارضه ای است. تنها عوارض آن که بسیار طبیعی هستند و به سرعت از بین می روند عبارت است از:

  • التهاب
  • قرمزی پوست واژن
  • تورم واژن در محل لیزر
  • احساس درد و سوزش برای کسانی که پوست حساس دارند

این عوارض ناشی از تابش لیزر روی پوست است و بعد از چند روز برطرف می شود. می توانید برای بهبود سریع تر آن از کمپرس یخ بعد از لیزر استفاده کنید.

جلسات جوانسازی واژن  با لیزر

طول جلسات لیزر 10 تا 15 دقیقه است. تعداد جلسات لیزر بستگی به سن و میزان آتروفی واژن دارد. هرچه شدت آتروفی بیشتر باشد، تعداد جلسات درمان هم بیشتر می شود. اما معمولا تعدا جلسات بین 3 تا 4 جلسه طی دو ماه است.

ماندگاری جوانسازی واژن  با لیزر

این روش درمانی برخلاف روشهای موقتی درمان آتروفی واژن می تواند رطوبت را به واژن شما برگرداند. چون در حال افزایش سن و تغییرات هورمونی هستید، مخاط واژن هم دچار تغییرات می شود. بنابراین بعد از درمان اولیه برای حفظ نتیجه جوانسازی لازم است سالانه 1 تا 2 جلسه لیزر را تکرار کنید.

مراقبت های بعد از لیزر آتروفی واژن

خانمهایی که از این روش درمان استفاده می کنند، نباید تا چند روز بعد از لیزر فعالیتهای سنگین انجام دهند یا اقدام به نزدیکی کنند. اگر پوست حساسی دارید و بعد از جلسات لیزر احساس درد و سوزش خفیفی دارید، می توانید از کمپرس یخ برای رفع این عوارض کمک بگیرید. مقاله مراقبتهای بعد از لیزر واژن اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما عزیزان می گذارد.

مراقبت های بعد از لیزر آتروفی واژن

همه می توانند لیزر آتروفی واژن را انجام دهند؟

همه خانم ها نمی توانند اتروفی واژن را انجام دهند. خانم هایی که مشکلات زیر را دارند، استفاده از لیزر برای درمان آتروفی واژن به آنها توصیه نمی شود:

  • غیر طبیعی بودن جواب آزمایش پاپ اسمیر
  • عفونت یا مشکل پوستی در واژن
  • وجود زگیل تناسلی یا ضایعات مشابه در واژن

خانم هایی که مشکلات بالا را دارند، بعد از درمان آنها می توانند اتروفی واژن را درمان کنند.

جوانسازی واژن در اصفهان

بهتر است برای گرفتن نتیجه دلخواهتان از جوانسازی واژن با لیزر، این کار را نزد پزشک متخصصی که در این زمینه تجربه زیادی دارد انجام دهید. اگر مایل به جوانسازی واژن در اصفهان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان مراجعه کنید. خانم دکتر صابری با انجام صدها جوانسازی موفق واژن در اصفهان، یکی از بهترین متخخصان جوان سازی واژن با لیزر هستند.

هزینه جوانسازی واژن با لیزر

هزینه جوانسازی واژن با لیزر خیلی کمتر از روشهای جراحی است به همین دلیل بیشتر از این روش به جای جراحی استقبال می شود. هزینه جوانسازی واژن بستگی به تعداد جلسات، محل انجام لیزر (مطب، کلنیک، …)، پزشک، شهر، وضعیت و سن بیمار و درخواست انجام سایر عملهای زیبایی زنانه همراه با جوانسازی دارد. بعد از معاینه می توانید از هزینه دقیق این عمل زیبایی زنانه مطلع شوید.

هزینه جوانسازی واژن با لیزر

شما هم می توانید برای درمان آتروفی واژن با لیزر و رفع علائم آن از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان بهره مند شوید. جهت رزرو وقت یا کسب اطلاعات در مورد هزینه جوانسازی واژن در اصفهان می توانید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار درباره جوان سازی واژن با لیزر

در ادامه می توانید سوالاتی که همیشه در مورد جوانسازی واژن با لیزر پرسیده می شود را همراه با پاسخ خانم دکتر صابری بخوانید:

1- چقدر طول می کشد تا نتیجه درمان را ببینم؟

یک ماه بعد از اولین جلسه لیزر می توانید متوجه بهبود اتروفی واژن و کاهش علائم آن شوید.

2- می خواهم زودتر درمان شوم. آیا می شود فاصله جلسات لیزر را کمتر کرد؟

بافت واژن برای بازسازی خود به زمان نیاز دارد. به همین دلیل بین جلسات لیزر فاصله وجود دارد تا به واژن فرصت ترمیم شدن بدهید. بهتر است صبور باشید و جلسات را طبق دستور پزشک خود انجام دهید.

3- از چه سنی می توانم برای درمان آتروفی واژن اقدام کنم؟

معمولا از سن 30 تا 65 سالگی می توانید برای جوانسازی واژن با لیزر اقدام کنید. این روش را به خانمهای بالای 65 سال توصیه نمی کنم چون در این سنین سرعت ترمیم بدن خیلی کند است و برای واژن هم همینطور است.

در صورتی که سوالی در مورد جوانسازی واژن با لیزر در اصفهان دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات زیر همین مقاله از ما بپرسید.

4.4/5 - (12 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *