بهترین درمان واژینیسموس

یکی از اصلی ترین دلایل باکره ماندن برخی از خانم ها پس از ازدواج بیماری به نام واژینیسموس است که ممکن است از وجود آن کاملا بی خبر باشند. واژینیسموس انقباض غیرارادی عضلات واژن موقع رابطه جنسی است که زن هیچ کنترلی بر آن ندارد. خوشبختانه این مشکل درمانهای متعددی دارد که می تواند مانع از طلاق زوجین شود. در این مقاله به بهترین درمانهای واژینیسموس خواهیم پرداخت. برای دسترسی سریع می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علائم واژینیسموس

زنانی که دچار واژینیسموس هستند دخول سختی دارند. حتی در برخی زنان شدت انقباض عضلات واژن به حدی است که دهانه واژن به طور کامل مسدود شده و دخول غیر ممکن می شود. همچنین موقع نزدیکی علائم زیر بروز می کند:

  • تیر کشیدن واژن
  • درد شدید و سوزش واژن
  • خونریزی و بروز پارگی در دهانه واژن به دلیل اصرار بر دخول
  • برخورد آلت مردانه با دیوار آجری
  • سفت شدن عضلات زیر شکم و درد شدید
  • عدم امکان ورود هر چیزی به واژن مثل انگشت یا تامپون
  • درد و انقباض موقع انجام معاینات لگنی توسط پزشک

این علائم با پایان تلاش برای دخول کاملا برطرف می شود و عضلات واژن به حالت عادی بر می گردند.

عوارض واژینیسموس

مهمترین و اولین عارضه این بیماری اختلافات زوجین و عدم دخول است که در بسیاری موارد به دلیل ناآگاهی از وجود واژینیسموس و قابل درمان بودن آن، منجر به طلاق می شود. به علاوه مواردی مثل:

  • عدم امکان معاینات لگنی
  • عدم امکان معاینه لگن موقع بارداری و تاثیر واژینیسموس در بارداری
  • درد موقع نزدیکی
  • ترس شدید از دخول
  • مشکل شدن باروری
  • از بین رفتن اعتماد بنفس در زنان
  • بی میلی جنسی در زنان

از دیگر عوارض واژینیسموس هستند که با درمان این بیماری می توان از ادامه این مشکلات جلوگیری و زندگی عادی را به زوجین باز گرداند.

عوارض واژینیسموس

در صورتی که با علائم و عوارض واژینیسموس مواجه شده اید برای تشخیص درجه شدت این عارضه و نیز درمان آن با بهترین روش،  شما هم می توانید به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

دلایل ایجاد واژینیسموس

واژینیمسوس ممکن است به دلایل مختلف جسمی یا روحی در زنان بروز کند. یکی از علل واژینیسموس می تواند عدم روانکاری و پیش نوازی و آمادگی زن قبل از نزدیکی باشد. همچنین مواردی مثل:

  • بیماری هایی مثل سرطان، عفونتهای ادراری یا واژینالی، خشکی واژن
  • عوارض مصرف برخی از داروها
  • آسیب دیدن عضلات واژن موقع زایمان و یا جراحی های ناحیه لگن
  • زخم های در دهانه واژن
  • یائسگی

از جمله رایج ترین علل جسمی و پزشکی واژینیسموس در زنان هستند. همچنین عوامل روانی مثل:

  • ترس از رابطه جنسی
  • استرس نسبت به رابطه جنسی
  • سوءاستفاده ها و تروماهای روابط جنسی در گذشته
  • روابط جنسی خشن
  • ترس از بارداری
  • تربیت سخت جنسی و احساس گناه نسبت به رابطه جنسی

نیز از جمله علل روانی واژینیسموس هستند که با کمک گرفتن از روان درمانگران می توان این مشکلات روحی و ذهنی را برطرف کرد.

راه های درمان واژینیسموس

واژینیسموس درجات متفاوتی دارد. شدت درد در این عارضه دارای طیفی از خفیف و بسیار شدید است که همه آنها قابل درمان هستند. بسته به شدت واژینیسموس از روشهای زیر برای درمان واژینیسموس استفاده می شود.

استفاده از وان آب گرم

در واژینیسموس خفیف خانم ها می توانند قبل از نزدیکی از وان آب گرم و یا نشستن در لگن آب گرم استفاده کنند. حدود 20 دقیقه نشستن در آب می تواند به ریلکس شدن عضلات واژن کمک کرده و مانع انقباض بیش از حد ماهیچه ها موقع دخول شود.

درمان واژینیسموس با وان آب گرم

استفاده از لوبریکانت ها

زنانی که دچار خشکی واژن هستند مثل زنانی که به تازگی زایمان کرده اند، زنان یائسه و … می توانند از روان کننده ها یا لوبریکانت های بر پایه آب برای روان کردن و لغزنده کردن موقتی واژن استفاده کنند. استفاده از این روان کننده ها قبل از نزدیکی می تواند واژینیسموس خفیف و درد موقع نزدیکی را برطرف کند.

تغییر پوزیشن موقع نزدیکی

برای درمان واژینیسموس های خفیف هم می توانید از پوزیشنی استفاده کنید که دخول را راحت تر و امکانپذیر می کند. معمولا بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس پوزیشن هایی است که خانم ها بیشتر کنترل میزان دخول را برعهده دارند.

تمرینات ورزشی کگل

یکی از روشهای درمان واژینیسموس استفاده از تمرینات کگل است. این تمرینات نحوه کنترل عضلات کف لگن را به زنان آموزش می دهد. بنابراین با انجام این تمرینات می توانید عضلات کف لگن را که در واژینیسموس تاثیر می گذارند کنترل کرده و مانع از انقباض بیش از حد آنها موقع نزدیکی شوید. تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس باید روزانه انجام شوند. نتایج این درمان را بعد از 3 الی 4 ماه تمرین مداوم می توانید ببینید.

درمان واژینیسموس با دیلاتور

یکی از روشهای درمان واژینیسموس استفاده از دیلاتور است. دیلاتور وسیله ای برای گشاد کردن دهانه واژن و سایر دریچه ها و مجاری بدن است. این وسیله مخروطی شکل است و سایزهای مختلفی از کوچک تا بزرگ دارد. موقع استفاده از دیلاتور، کنترل آن دست شماست و می توانید بدون ترس از کوچکترین سایز دیلاتور کار را شروع کنید. این وسیله را به آرامی وارد واژن کنید. زمانی که سایزهای کوچکتر را راحت و بدون درد استفاده می کنید، می توانید شروع به استفاده از سایزهای بزرگتر دیلاتور کنید.

این تمرینات را با تمرکز و روزانه نیم الی یک ساعت انجام دهید. برای ایجاد صمیمیت می توانید از همسر خود بخواهید این تمرین را برای شما انجام دهد. تا زمانی که بزرگترین سایز دیلاتور را به راحتی و بدون درد بتوانید وارد واژن کنید، نباید با همسر خود رابطه جنسی داشته باشید.

درمان واژینیسموس با دیلاتور

درمان قطعی واژینیسموس

درمان با روشهایی که در بالا ذکر شد معمولا به مدت زمان طولانی مثلا هفته ها یا ماهها برای دیدن نتیجه نیاز دارند. درمان با این روشها موقتی است و در موارد زیادی هم خانم ها از اثربخش نبودن آنها شکایت دارند. اما روشهای دیگری نیز برای درمان قطعی واژینیسموس وجود دارد که عبارتند از:

تزریق بوتاکس برای درمان واژینیسموس

پزشکان به عضلاتی از واژن که موقع نزدیکی دچار انقباض شدید شده و در بروز واژینیسموس درگیر هستند، بوتاکس تزریق می کنند. تزریق بوتاکس باعث استراحت این عضلات موقع نزدیکی می شود. بوتاکس 2 الی 4 ماه بسته به افراد مختلف، تاثیر خود را از دست می دهد. بسیاری از زنان با همان یک جلسه بوتاکس نیز درمان می شوند. این خانم ها با از بین رفتن بوتاکس، عضلات واژن شان مشکلات قبلی را نداشته و نزدیکی بدون نیاز به بوتاکس و به طور عادی انجام می شود.

دستگاه rf برای درمان واژینیسموس

یکی از موثرترین روشهای درمان واژینیسموس، استفاده از دستگاه آر اف واژن است. این دستگاه دارای امواج الکترومغناطیسی است که می توانند بافت ماهیچه های واژن را تغییر داده و باعث رفع انقباض های غیر ارادی واژن موقع نزدیکی شود. پزشکان از این روش برای درمان قطعی واژینیسموس های بسیار شدید استفاده می کنند. درمان با این روش زنان را از انجام جراحی برای درمان واژینیسموس بی نیاز می کند.

مزایای دستگاه rf برای درمان واژینیسموس

استفاده از دستگاه RF نه تنها موثرترین و قطعی ترین روش درمان واژینیسموس در حال حاضر است بلکه درمان با این روش از مزایای دیگری نیز برخودار است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان واژینیسموسهای شدید و قدیمی
  • روشی غیرتهاجمی و بدون خونریزی
  • بدون عوارض جانبی
  •  بدون نیاز مراقبت های بعد از آر اف واژن
  • درمان سریع و دائمی انواع واژینیسموس
  • بدون نیاز به انجام تمرینات کگل یا درمان های دیگر در کنار این روش درمانی
  • مشاهده نتیجه درمان از همان جلسه اول

کسانی که با این روش درمان می شوند فقط با چند جلسه درمان می توانند به زندگی عادی زناشویی خود باز گردند.

مزایای rf برای درمان واژینیسموس

در صورتی که از عوارض واژینیسموس رنج می برید برای درمان قطعی واژینیسموس با دستگاه آر اف واژن در اصفهان می توانید به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

درمان واژینیسموس با آر اف، بوتاکس یا دیلاتور؟

درمان با آرف درمان سریع و قطعی است که در 1 تا 3 جلسه بیمار را درمان می کند. اما درمان با دیلاتور زمان بر است و برای واژینیسموس های شدید تاثیری ندارد. در درمان با بوتاکس نیز برخی خانم ها با از بین رفتن اثر بوتاکس ممکن است همچنان مشکل واژینیسموس آنها وجود داشته باشد. برای همین ممکن است به 2 تا چند جلسه دیگر تزریق نیاز داشته باشند. به همین دلیل درمان با آر اف درمان بهتری برای واژینیسموس به حساب می آید.

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس

بهترین دکتر برای درمان واژینیسموس، پزشک متخصص زنان است. در صورتی که برای درمان واژینیسموس در اصفهان به دنبال پزشک خوب هستید، می توانید به دکتر صابری مراجعه کنید. اگر مشکل شما به دلیل روحی ایجاد شده باشد، بهترین دکتر برای واژینیسموس شما پزشکان روانشناس و مشاوران خانواده هستند.

در صورتیکه سوالی درباره بهترین درمان واژینیسموس دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله بپرسید.

3.1/5 - (37 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(24) دیدگاه

  1. درسا
    05 تیر 1400

    سلام خانم دکتر من دیروز برا شما پیغام گذاشتم جوابش از کدام قسمت نگاه کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 مرداد 1400

      سلام. در همون صفحه ای که پیام گذاشتید زیر مقاله سوالات رو جواب میدم

      • قانعه
        04 مهر 1400

        سلام خانم دکترتو ارومیه دستگاه rfهست ممنون میشم جواب بدید

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 مهر 1400

          سلام. اطلاع ندارم عزیزم.

  2. سمیه
    12 شهریور 1400

    با سلام
    من کرمانی ام.واژینسموس دارم.سیزده ماهه ازدواج کردم و ۳۹سالمه.پرده بکارتم پاره شده.میخوام بدونم هزینه درمان وازینسمدس با دستگاه rf تقریبا جند میشه و من که اصفهانی نیستم باید چند جلسه بیام که درمان شم.ممنون

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. عزیزم برای همه بیمارانمون معمولا 2 تا 3 جلسه آر اف واژینیسموس داریم. بعضی ها که شدیدتره یا دیرتر به درمان جواب میدن بیشتر از 3 جلسه هم میشه. چون درمانش سرپایی هست میتونید همون روزی که rf میشید، برگردید به شهرتون.

  3. ناهید
    29 شهریور 1400

    با سلام .میخواستم بپ سم درمان با Rf خودتون در مطب انجام میدهید ؟ و عوارض نداره؟
    با تشکر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. بله در مطبم آر اف رو انجام میدم و هیچ عوارضی هم نداره. چون دستگاهش با امواج رادیویی کار میکنه و آسیبی به اندام ها نمیزنه.

  4. مهشید
    23 آبان 1400

    سلام خانم دکتر بعد از انجام آر اف احتمال برگشت واژنیسموس وجود داره؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      سلام. در حالت عادی، عود واژینیسموس نداریم. مگر این که در اثر ترومای زایمان، جراحی لگنی، … برگشت کنه که دوباره قابل درمان با همون آراف یا تزریق بوتاکس هست.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *