چرخه-درد-در-واژینیسموس

دخول دردناک یا واژینیسموس بیماری است که در آن اسپاسم غیر ارادی عضلات واژن مانع نفوذ به آن شده و مقاربت را در زنان دردناک می کند. این عارضه یک چرخه معیوب به نام چرخه درد واژینیسموس را به راه می اندازد.
آمارها نشان می دهند که 5 تا 17 درصد از زنان ترس از نزدیکی و چرخه درد دخول دردناک را تجربه می کنند. در این مقاله قصد داریم به موضوع چرخه درد در واژینیسموس و تاثیر آن بر رابطه جنسی بپردازیم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آشنایی با چرخه درد در واژینیسموس

ماهیچه های کف لگن نقش کلیدی در عملکرد سیستم تناسلی، دستگاه ادراری، روده ها و ثبات ستون فقرات در زنان دارند. بعضی از این عضلات به صورت یک حلقه در اطراف واژن قرار دارند و به خاطر  انتظار درد به صورت ذهنی یا فیزیکی سفت می شوند.

پیش بینی درد و انقباض ناخودآگاه این عضلات موقع نفوذ هر چیزی به کانال واژن یک مکانیسم دفاعی در برابر ایجاد درد ایجاد می کند تا از واژن در برابر آسیب و درد محفاظت کند. این مکانیسم دفاعی چرخه درد واژینیسموس نام دارد.

با تلاش بیشتر برای رابطه جنسی و دخول، اسپاسم عضلات، درد و سوزش ناشی از آن تشدید می شود. تا جایی که عضلات واژن آنقدر سفت می شوند که واژن مسدود کرده و به اصطلاح باعث قفل شدن واژن می شوند.

چرخه-درد-در-واژینیسموس.

برای درمان واژینسموس در اصفهان، شما هم می توانید از تخصص دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

چرا باید واژینیسموس درمان شود؟

اگر ترس از نزدیکی را درمان نکنید و سعی کنید با فشار بیشتر دخول را انجام دهید، در هر بار نزدیکی، شدت علائم واژینیسموس به خاطر فعالتر شدن چرخه درد بیشتر از قبل می شود. در نتیجه گرید واژینیسموس بیشتر و درمان آن طولانی تر می شود.

بنابراین به گفته دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان، اگر مشکلی برای دخول دارید یا درد خیلی زیادی موقع نزدیکی حس می کنید، حتما رابطه جنسی را متوقف و به یک متخصص زنان مجرب در این زمینه مراجعه کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

معاینات لگنی در اکثر زنان (سالم یا واژینیسوس) باعث اضطراب آنها می شود. بنابراین ترس شما طبیعی است و نباید مانع مراجعه تان به پزشک شود. پس اگر علائم زیر را تجربه می کنید، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید:

  • درد مکرر یا مداوم موقع نزدیکی
  • ناتوانی در استفاده از تامپون
  • مشکل در انجام معاینات لگنی مثل تست پاپ اسمیر
  • به خاطر درد و سوزش واژن نمی توانید از رابطه جنسی خود لذت ببرید.
  • دوست دارید نزدیکی کنید اما دخول اصلا امکانپذیر نیست یا سر آلت فقط می تواند به واژن نفوذ کند.

با تشخیص علت واژینیسموس و گرید آن، پزشک می تواند بهترین درمان واژینیسموس را برایتان در نظر بگیرد.

روشهای درمان قطعی واژینیسموس در اصفهان

طبق تجربه دکتر صابری، بهترین روشهای متوقف کردن چرخه درد در واژینیسموس و درمان این بیماری در اصفهان عبارتند از:

درمان واژینیسموس با علل روانی

اگر به دلایل روانی مثل گناه دانستن رابطه جنسی، ترس از بارداری یا تجاوز دچار دخول دردناک و ترس از نزدیکی شده اید، با مشاوره و سکس تراپی می توانید آن را متوقف کنید.

در این نوع بیماران، آموزش مجدد بدن و ذهن برای پذیرش دخول واژینال بخشی از روند درمان است. همچنین اگر لازم باشد می توانید در کنار سکس تراپی، درمانهای پزشکی را نیز انجام دهید.

تنگی-واژن-در-واژینیسموس

درمان قطعی واژینیسموس

متخصصان برای درمان قطعی واژینیسموس، حتی با شدیدترین گریدها از تکنیک های زیر استفاده می کنند:

درمان با این روشها سریع، قطعی و بدون نیاز به بیحسی یا بیهوشی است. به علاوه، این روشها غیرتهاجمی و سرپایی هستند و در مطب پزشک متخصص زنان می توانید آنها را انجام دهید.

برای درمان قطعی واژینسموس با آر اف یا بوتاکس در اصفهان، می توانید از تخصص دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت می توانید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی نهایی

واژینیسموس یا دخول دردناک بیماری است که در آن بدون اینکه نفوذی به واژن اتفاق بیفتد زن دچار درد و اسپاسم شدید می شود. در درجات خفیف واژینیسموس، ممکن است دخول انجام شود ولی آنقدر درد شدید باشد که زن هیچ لذتی نبرد و دخول با سختی انجام شود.

دخول دردناک در این خانمها باعث ایجاد چرخه درد در واژینیسموس می شود. به این معنی که هر بار با تجربه نزدیکی، درد بیشتری نسبت به قبل تجربه می کنید و واژینیسموس شما بدتر می شود. برای درمان قطعی واژینیسموس و توقف چرخه درد باید به بهترین متخصص زنان در این زمینه مراجعه کنید.

پرسش و پاسخ واژینیسموس

رایجترین سوالاتی که درباره بیماری واژینیسموس از متخصص زنان در اصفهان پرسیده می شوند، عبارتند از:

چطور می توانم چرخه درد در واژینیسموس را متوقف کنم؟

هیچ راهی به جز درمان قطعی واژینیسموس یا دخول دردناک ندارید. با آر اف واژن یا تزریق بوتاکس می توانید به سرعت این عارضه را درمان و چرخه درد را متوقف کنید.

آیا قرصی برای درمان تنگی واژن وجود دارد؟

خیر. بیماری واژینیسموس را فقط می توانید با روشهای آر اف واژن یا بوتاکس درمان کنید.

چه روشهایی برای درمان خانگی واژینیسموس موثر هستند؟

درمان واژینیسموس با انگشت، دیلاتور و تمرینات کگل از روشهای درمان خانگی دخول دردناک هستند. اما درمان با این روشها ماهها طول می کشد و احتمال اینکه تاثیری بر واژینیسموس نداشته باشند هست. بنابراین این درمانها را به شما توصیه نمی کنیم.

اگر شما هم سوالی درباره درمان قطعی واژینیسموس دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را از ما بپرسید.

4.2/5 - (6 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *