درمان واژینیسموس در اصفهان

بیماری واژینسموس یک اختلال جنسی جدی در زنان است که باعث می شود عضلات واژن موقع دخول خودبخود منقبض و سفت شوند و کانال واژن را مسدود کنند. در نتیجه زن نمی تواند رابطه جنسی داشته باشد و بدون دخول دچار درد شدیدی می شود. تازه عروسان یا خانم هایی که با مشکل عدم دخول آلت مردانه مواجه هستند برای فهمیدن علت و درمان این مشکل توصیه می کنیم این مقاله را بخوانند.
در این مقاله دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان، شما را به طور کامل با انواع، علل و روشهای درمان قطعی واژینیسموس آشنا می کنند. برای دسترسی سریع به قسمت های مختلف مقاله می توانید روی تیترهای فهرست کلیک کنید.

واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس نوعی دیسپارونی یا درد دخول است ولی با دیگر انواع دیسپارونی بسیار متفاوت است. در این بیماری هنگامی که یک زن واژینیسموس دارد، موقع نفوذ تامپون، آلت تناسلی یا ابزارهای معاینه لگنی به واژن، عضلاتی که در ابتدای کانال واژن و دهانه واژن هستند به شدت منقبض شده و واژن قفل می شود. بنابراین دخول غیرممکن شده و زوجین نمی توانند نزدیکی کنند.

این انقباضات دردناک هستند و زنان آن را به صورت درد شدید، احساس پاره شدن واژن یا سوزش شدید توصیف می کنند. مردان نیز نفوذ به واژن را شبیه برخورد یه یک مانع سخت مثل دیوار آجری بیان می کنند. اگر چنین مشکلی دارید، تنها نیستید چون زنان زیادی در سراسر دنیا با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

چرا درمان واژینیسموس مهم است؟

در صورتی که به این بیماری مبتلا هستید سعی کنید حتما این مساله را با همسرتان در میان بگذارید. بعضی مواقع آقایان تصور می کنند عمدا نمی خواهید نزدیکی کنید و این باعث مشکلات بین زوجین و اختلافات زیادی می شود.

اگر همسرتان در مورد این بیماری به شما توضیح می دهد، آن را انکار نکنید و یک نقص ندانید بلکه برای تشخیص آن به یک متخصص زنان مراجعه کنید. با درمان قطعی واژینیسموس می توانید از مزایای زیر برخوردار شوید:

  • بهبود رابطه زوجین و نجات زندگی تان
  • باروری راحتتر
  • داشتن رابطه جنسی عادی مثل بقیه زوجین
  • امکان انجام معاینات مهم لگنی زنانه مثل تست پاپ اسمیر و برخی معاینات بارداری

عوراض بیماری واژینیسموس یا دخول دردناک

واژینیسموس و عدم دخول نه تنها باعث می شود از لذت جنسی و ارگاسم که حق طبیعی شما است محروم شوید، بلکه باعث بروز مشکلات زیر نیز می شود:

  • در دوران بارداری و زایمان نمی توانید برخی معاینات لازم را انجام دهید.
  • نمی توانید تست های غربالگری سرطان دهانه رحم مثل تست پاپ اسمیر را انجام دهید که بسیار حیاتی هستند.
  • تاثیر واژینیسموس در بارداری  خودش را هم نشان می دهد و باعث می شود سخت باردار شوید و نیاز به روشهایی مثل تزریق اسپرم با سرنگ داشته باشید.
  • کیفیت زندگی زناشویی را مختل کرده و در مواردی باعث طلاق عاطفی یا جدایی زوجین می شود.

در ضمن به دلیل افسردگی و کاهش اعتماد به نفس دچار انزوا و بی میلی جنسی می شوید.

واژینیسموس چیست

انواع واژینیسموس

به گفته دکتر زهرا صابری، واژینیسموس یا دخول دردناک در سنین مختلف می تواند بروز کند. دسته بندی زیر به شما کمک می کند متوجه شوید دچار چه نوعی از واژینیسموس هستید:

واژینیسموس اولیه

واژینیسموس اولیه همیشه وجود داشته و در اولین نزدیکی یا وارد کردن چیزی به واژن، زن متوجه این عارضه می شود. این شایع ترین نوع این بیماری است که در تازه عروسان باعث می شود همچنان دختر باقی بمانند.

واژینیسموس ثانویه

در این نوع واژینیسموس قبلا فرد رابطه جنسی خوبی داشته ولی به دلیل آسیبهای زایمانی، عمل های جراحی لگنی، سوء استفاده جنسی و یا تروماهای روحی و جسمی دچار مشکل عدم دخول می شود.

البته دسته بندی های دیگری نیز وجود دارند مثل واژینیسموس خفیف، شدید یا متوسط که با توجه به شدت علائم این بیماری انجام می شوند. ولی این دسته بندی (اولیه و ثانویه) رایجتر است.

بیماری واژینیسموس چه علائمی دارد؟

اسپاسم غیرارادی عضلات ورودی واژن و دخول غیرممکن علامت اصلی بیماری واژینیسموس است. اما شدت این بیماری در بین زنان مختلف متفاوت است. موارد زیر هم می تواند علائم واژینیسموس باشد که در خانه هم خودتان می توانید آنها را شناسایی کنید:

  • موقع دخول نمی توانید انقباضات عضلات واژن را کنترل یا متوقف کنید.
  • موقع دخول دچار ترس و اضطراب و حملات پانیک می شوید.
  • موقع نزدیکی یا وارد شدن هر چیزی به داخل واژن دچار احساس درد یا سوزش شدید می شوید.
  • ممکن است انگشت یا تامپون بتواند وارد واژن شود ولی دخول آلت ممکن نیست.
  • فقط سر آلت می تواند وارد واژن شود یا اصلا همینقدر هم نمی تواند دخول کند (تنگی دهانه واژن)
  • از پیش نوازی، رابطه جنسی مقعدی یا دهانی لذت می برید و ارضا می شوید ولی علیرغم میل تان نمی توانید دخول واژینال انجام دهید.

در ضمن، معمولا پس از اتمام تلاش برای دخول ناگهان علائم واژینیسموس محو می شود و متاسفانه باعث می شود پارتنرتان به شما شک کند. موقع معاینات زنانه هم ممکن است نتوانید اجازه بدهید پزشک داخل واژن را معاینه کند.

اگر شما هم به واژینیسموس مبتلا هستید نگران نباشید. خانم دکتر صابری با استفاده از جدیدترین روشهای درمانی می توانند شما را درمان کنند. شما می توانید طی چند جلسه و بدون هیچ نگرانی از شر این بیماری خلاص شده و رابطه جنسی لذتبخشی را تجربه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

علت بیماری واژینیسموس چیست؟

علت تنگی بیش از حد واژن هنوز به طور دقیق مشخص نشده ولی انقباضات شدید عضلات دهانه واژن باعث مسدود شدن کانال و دخول دردناک می شود. این اسپاسم های غیرارادی ممکن است به دلایل زیر رخ دهند:

علل روحی

مسائل عاطفی، روحی و فرهنگی-مذهبی زیر در بروز واژینیسموس نقش دارند. مثل:

  • ترس و اضطراب از رابطه جنسی (اختلالات اضطرابی)
  • خاطره بد از یک رابطه جنسی در گذشته یا یک بارداری سخت
  • ترس از بارداری
  • احساس گناه یا ترس درباره داشتن رابطه جنسی
  • اتفاقات آسیب زا مانند سو استفاده جنسی یا رابطه خشن و عدم پیش نوازی
  • ترس از درد هنگام دخول که مکانیسم دفاعی بدن را به صورت انقباض و بستن واژن فعال می کند.

بامراجعه به مشاور یا سکس تراپیست می توان این مشکلات را برطرف کرد. ولی هر چند به این بیماری، ترس از دخول هم می گویند؛ مسائل روحی و ترس کمتر علت واژینیسموس در زنان هستند.

ترس از رابطه جنسی

علل پزشکی بیماری واژینیسموس

عمده دلایل بروز واژینیسموس مشکلات پزشکی هستند که قابل درمان اند:

  • بیماریهایی مثل عفونتهای واژینالی یا ادراری، اندومتریوز، خشکی واژن و … که به مرور باعث فعال شدن چرخه درد در واژینیسموس و زمینه ساز ابتلا به این بیماری می شوند.
  • صدمات ناشی از زایمان قبلی به خصوص زایمانهای طبیعی سخت که با ابزارهای کمک زایمانی مثل فورسپس انجام می شوند.
  • آسیبهای ناشی از عمل های جراحی لگنی که باعث ایجاد واژینیسموس می شوند.
  • خشکی واژن در یائسگی که البته این مشکل یکی از مهمترین دلایل جسمی بی میلی جنسی در زنان نیز هست.

گاهی هم ممکن است دخول غیرممکن از عوارض جانبی مصرف بعضی داروها باشد.

روشهای درمان واژینیسموس در اصفهان

تحقیقات مختلف نشان می دهند که واژینیسموس یک بیماری دائمی نیست و در صورتی که درمان های لازم را دریافت کنید، میتوان آن را برای همیشه برطرف کرد. در ادامه به چند روش درمان واژینیسموس می پردازیم که بیشتر برای درمان واژینیسموس خفیف مفید هستند:

مشاوره درمانی

اگر مشکل واژینیسموس به دلایل روحی باشد با مراجعه به مشاور یا سکس تراپیست می توانید مشکل خود را حل کنید. پس ممکن است در کنار روشهای پزشکی به یک مشاور نیز ارجاع شوید.

تمرینات مخصوص برای کاهش حساسیت واژن به لمس شدن

عضلات واژن افرادی که به واژینیسموس دچار هستند به طور غیر ارادی منقبض می شود یا ناخودآگاه زن دوست ندارد به واژن او دست بزنند. برای تضعیف این عکس العمل ها، با تمرین زیر می توانید در چند مرحله حساسیت واژن به لمس شدن را از بین ببرید.

حرکات کاهش حساسیت

  • نواحی اطراف دهانه واژن را بدون ایجاد درد لمس کنید.
  • هر روز کمی به دهانه واژن نزدیک تر شوید تا زمانی که بتوانید لابیاها را بدون احساس ناراحتی لمس کنید.
  • سپس سعی کنید لبه های واژن را از هم باز کنید. دستگاه تناسلی خود را در آینه ببینید و سعی کنید به آرامی به دهانه واژن دست بزنید.
  • در مرحله بعد انگشت خود را داخل واژن کنید. اگر واژینیسموس اولیه دارید باید در این مورد به همسرتان اطلاع دهید یا با کمک و این کار را انجام دهید. چون با دخول انگشت، بکارت برداشته می شود.
  • بعد از مدتی، ضمن وارد کردن بیشتر از یک انگشت می توانید دهانه واژن را به سمت پایین بکشید تا کمی باز تر شود.

این تمرین را باید به تدریج پیش ببرید تا ترستان بریزد و در هر مرحله ای که احساس راحتی کردید می توانید وارد مرحله بعدی شوید.

تمرینات کگل برای واژینیسموس

انجام تمرینات کگل به شما کمک می کند عضلات واژن و لگن خود را ریلکس کنید و کنترل انقباضات آنها را بیشتر به دست بگیرید. برای انجام این تمرینات این مراحل را دنبال کنید:

  • مثانه را خالی کنید.
  • در حالت خوابیده، نشسته یا ایستاده عضلات کف لگن را منقبض کنید و تا 10 بشمارید.
  • بعد عضلات خود را شل کنید و تا 10 بشمارید.
  • دوباره همین تمرین انقباض و شل کردن عضلات را 10 بار، سه بار در روز تکرار کنید.

مقاله تمرینات کگل برای درمان واژینیسموس در همین سایت می تواند به شما در انجام این نوع تمرینات کمک زیادی کند. به همین دلیل توصیه می کنیم حتما آن را بخوانید.

حرکت کگل

چه روشهایی به درمان قطعی واژینیسموس کمک می کند؟

روشهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، درمانهایی هستند که بعد از حدود6 ماه یا بیشتر می توانید نتیجه آنها را ببینید و حتی ممکن است تاثیر زیادی بعد از این مدت نشان ندهند.

به همین دلیل انجام آنها را به بسیاری از خانم ها توصیه نمی کنیم تا فشار روانی طولانی مدتی را به خاطر نتایج احتمالی تحمل نکنند. به جای آن باید به دنبال درمانهای پزشکی باشند. روشهای زیر به درمان قطعی واژینیسموس حتی با شدیدترین گریدها کمک می کند:

درمان واژینیسموس با بوتاکس

برای درمان واژینیسموس می توانید بوتاکس واژن را انجام دهید. پزشک ابتدا عضلاتی را که انقباض آنها باعث قفل شدن واژن می شود، شناسایی می کند. تشخیص درست این عضلات برای درمان این عارضه خیلی مهم است و به مهارت و تجربه بالای پزشک در این زمینه نیاز دارد.

بعد از تزریق بیحسی موضعی، به این عضلات بوتاکس تزریق می شود. این مثل همان تزریق بوتاکس خط اخم است که مانع انقباضات عضلات خط اخم می شود. بعد از تزریق، دیگر عضلات شما موقع دخول نمی توانند منقبض شوند و از شر واژینیسموس خلاص می شوید.

در مواردی هم ممکن است پزشک به شما توصیه کند بعد از بوتاکس واژن تمرین با دیلاتور برای درمان واژینیسموس و یا تمرینات ورزشی کگل را در منزل انجام دهید. ولی معمولا همان تزریق بوتاکس کافی است.

تزریق بوتاکس چند جلسه است؟

معمولا یک جلسه برای بوتاکس واژن باید مراجعه کنید. تاثیر این روش حدود 5 تا 6 ماه ماندگاری دارد. چون بوتاکس به طور طبیعی جذب بافتهای اطراف می شود و اثر آن از بین می رود. ولی در این مدت عضلات واژن یاد گرفته اند موقع نفوذ منقبض نشوند.

در صورتی که در این مدت رابطه جنسی مداوم داشته باشید احتمالا نیازی به تزریق دوباره ندارید. ولی در بعضی از مراجعین می بینیم که هنوز بعد از 5-6 ماه هنوز کمی احساس ناراحتی دارند، حتما به آنها توصیه می کنیم که برای تزریق بعدی به مطب مراجعه کنند.

تزریق بوتاکس به واژن چه ضررهایی دارد؟

در روزهای اول بعد از تزریق بوتاکس ممکن است در کنترل ادرار کمی دچار مشکل شوید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم چند روز اول بعد از تزریق را سعی کنید در استراحت کنید. به غیر از این بوتاکس واژن عارضه خاص دیگری ندارد و یک روش ایمن برای درمان قطعی واژینیسموس در اصفهان است.

درمان واژینیسموس با RF

یکی از جدیدترین روش های موثر برای درمان قطعی واژینیسموس استفاده از دستگاه آر اف واژن در اصفهان است که کار ماهها انجام روزانه تمرینات کگل را در یک جلسه انجام می دهد. به همین دلیل از این روش برای درمان دخول دردناک استفاده می کنیم. امواج رادیو فرکانسی دستگاه RF با ایجاد تغییرات مولکولی در عضلات واژن باعث از بین رفتن علائم واژینیسموس می شود.

آر اف با ایجاد گرمای عمقی در تارهای عضلانی واژن باعث ایجاد ارتعاش و تقویت آنها شده و جلوی اسپاسم غیرارادی موقع نفوذ به واژن را می گیرد. این روش به حدی موثر است که مراجعین مطب اعلام می کنند که از همان جلسه اول شاهد نتایج RF بوده اند.

این روش درمانی هم اینک بهترین درمان واژینیسموس است که بدون هیچ درد و عارضه ای در 2 جلسه با فاصله یک هفته می تواند بیماری دخول دردناک را درمان کند. در صورت لزوم و برای اثربخشی سریعتر در کنار لیزر آر اف از لیزر مونالیزاتاچ هم استفاده می شود. اگر شما هم به واژینیسموس مبتلا هستید و به دنبال درمانی سریع و قطعی برای این بیماری می گردید، حتما این روش رو امتحان کنید. خانم دکتر زهرا صابری در ادامه بیشتر درباره آر اف واژن و درمان آن در واژینیسموس توضیح می دهند:

اگر شما هم به واژینیسموس مبتلا هستید نگران نباشید. مطب خانم دکتر صابری بعنوان یکی از مجهزترین مراکز زنان اصفهان مجهز به دستگاه RF می باشد. شما می توانید طی چند جلیه و بدون هیچ نگرانی بیماری خود را درمان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

خلاصه مهمترین نکات درباره درمان واژینیسموس در اصفهان

اگر به بیماری واژینیسموس مبتلا هستید چه از نوع اولیه باشد، چه ثانویه، چه با گرید خفیف باشد و چه شدید می توانید با روشهای درمانی مختلف آن را درمان کنید.

درمان با آر اف و بوتاکس واژن تنها روشهای قطعی درمان واژینیسموس هستند که با مراجعه به مطب متخصص زنان می توانید آنها را انجام دهید. درمان با این روشها هیچ عارضه جانبی ندارد و ماندگاری نتایج آنها دائمی است.

سوالات رایج درباره درمان واژینیسموس

درباره دخول دردناک معمولا از متخصص زنان سوالات زیر پرسیده می شود:

آیا بدون درمان، واژینیسموس خوب می شود؟

خیر. واژینیسموس بدون درمان بهبود پیدا نمی کند. حتی ممکن است در طول زمان به دلیل فشار روحی و تشدید درد موقع تلاش برای دخول بدتر هم شود.

درمان واژینیسموس با آر اف بهتر است یا بوتاکس؟

فرقی نمی کند. هر دو روش خوب و موثر هستند و نتایج درمان بیماران با آنها موثر بوده است. با مشورت پزشک خود می توانید بهترین روش درمان را برای خودتان انتخاب کنید.

در پایان اگر سوالی دارید می توانید آن را در بخش نظرات زیر همین مقاله مطرح کنید. خانم دکتر صابری پاسخ سوال شما را در اولین فرصت خواهند داد. برای دریافت پاسخ خود به همین صفحه مراجعه کنید.

4.5/5 - (30 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(37) دیدگاه

  1. شاپرک
    06 آذر 1399

    سلام خانوم دکتر مرسی از مقاله پرمحتواتون من به تازگی بعداز مراجعه به متخصص زنان که منو ارجاع دادن به مشاور جنسی فهمیدم مبتلا به واژینیسم هستم وایشونم تمریناتی رو بهم دادن مثه فیزیوتراپی وکگل ..وبهم گفتن درمان ۶ماه تا دوسال طول میکشه ومن واقعا خسته شدم وخودم فک میکنم بیماریم خیلی حاد تراز اینه که با مشاوره وتمرین برطرف شه ?پیشنهاد شما چیه ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 فروردین 1400

      سلام. عزیزم اون روشها منسوخ شده کلا و دقیقا به همین علت که خیلی طولانیه و در نهایت بی فایده ست. شما کمک پزشکی نیاز دارید. اول باید معاینه بشید تا درجه واژینیسموس تون مشخص بشه، بعد تعیین کنیم چند جلسه آر اف و مونالیزا نیاز دارید. ظرف همین چند جلسه و از همون جلسه اول میتونید علائم بهبودی تون رو ببینید

      • ناشناس
        23 آبان 1402

        سلام خانم دکتر عزیز ترو خدا ب داد منم برسین من اتفاقی پیداتون کردم ازبس گوگل میگردم برای راه درمانم ۱۳ساله ازدواج کردم بعد از شدت ترس شب زفاف نداشتم دست وپام و بستن و ترسم بیشتر شد تا چند ماه بعد بکارتم اتاق عمل باز کردن ولی بازم تغییر نکردم خیلی اذیت شدم پاهام سفت میگیرم هنوز دخولی را تجربه نکردم ناگفته نماند دوتا بچه دارم بدون انجام دخول آیا راهی برای درمانم هس یا باید بدبخت بشوم..خیلی مشاوره رفتم و کارم نشد بیشتر عصبی شدم

        • دکتر زهرا صابری
          28 آذر 1402

          بله میتونید آر اف واژن یا بوتاکس واژن رو بیاین مطبم انجام بدین. ولی در کنارش توصیه می کنم به دلیل ترسی که دارید به سکس تراپیست یا مشاور هم مراجعه کنید حتما. این به روند درمانتون کمک می کنه.

  2. لیلا
    25 اسفند 1399

    عرض سلام وخداقوت خدمت دکتر عزیزوبزرگوار بنده واژینیسموسی بودم ۲۸سالمه۴ماهه ازدواج کردم ازطریق دیلاتور درمان کردم والان یک ماهه باهمسرم دخول دارم فقط الان مشکلم اینه که فقط از پوزیشن زن روی مرد میتونم دخول داشته باشم واز پوزیشن های دیگه میترسم واجازه نمیدم انجام بشه ودر پوزیشنی که انجام میدیم هیچ درد و… بدی ندارم واصلا الت حس نمیکنم وحس بدی هم ندارم اما نمیزارم پوزیشنهای دیگه هم انجام بگیره راستش همسرمم حس میکنم بلدنیست انجام بده اما به روش نمیارم باراول هم اشتباه انحام داد وپرینه ام بادرد بدی پاره شد وازاون موقع دچار ترس شدم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      23 فروردین 1400

      سلام. اینکه هنوز ترس دارید نشون میده بطور کامل درمان نشدین. واژینیسموس خوب شده اما نه کاملا. بهتره درمان رو تکمیل کنید. در مورد رابطه جنسی نباید چنین دردی رو ایجاد کنه و رابطه جنسی باعث پارگی نمیشه بهتره معاینه شین.

    • بهار
      09 آذر 1400

      سلام خانم دکتر خوبین؟من ۵ ماهه ازدواج کردم و وقتی الت وارد واژن میشه درد شدیدی احساس میکنم که پس میزنمش البته به اندازه ۱ انگشت الت وارد میشه ولی انگار وقتی جلوتر میره خیلییی دردم میگیره و نمیذارم ادامه بده..چیکار کنم؟اینم واژیسمونیسه؟توی مشهد یه دکتر رفتم گفت مشکلی نداری طبیعیه کم کم خوب میشه ولی من حس میکنم درد به این شدت طبیعی نیست..ممنون که جوابمو میدین?

      • دکتر زهرا صابری
        09 آبان 1402

        نه عزیزم طبیعی نیست. واژینیسموس دارید ولی خوشبختانه گریدش خفیفه. اگر بعد از بیش از ده بار نزدیکی هنوز دخول کامل رو تجربه نکردید باید برای درمان اقدام کنید. تشخیص و درمان واژینیسموس در فیلد تخصصی متخصص زنان هست که در زمینه درمان بیماریهای جنسی و ارگاسم فعالیت می کنند.

  3. بهار
    16 شهریور 1400

    سلام 9 ماه هست که ازدواج کردم و متوجه شدم که واژینیسموس دارم کگل انجام دادم ولی اثر نداشت گاهی حس میکنم اشتباره انجام میدادم به پزشکان زیادی مراجعه کردم و موقع معانیه ساده هم احساس درد شدید در ناحیه لگن و شکم و ناحیه تنلاسلی دارم .مدتی پیش عفونت مبتلا شدم و پزشک پماد به همراه دستگاهی و وارد واژن میشه تجویز کردن که هرشب با درد فراوان استفاده کردم . سوالم اینه که با تمرینات دیلاتور درمان میشم یا حتما باید مراجه کنم مطب ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. عزیزم شما بیماری واژینیسموس دارید که متاسفانه ظاهرا درجاتش هم بالاست. با کگل و دیلاتور قابل درمان نیست. اما میشه طی چند جلسه با آراف واژینال و لیزر مونالیزا درمانش کرد. تا زمان شروع به درمانی که گفتم نباید برای دخول تلاش کنید چون شدت واژینیسموس تون بیشتر میشه.

  4. مریم
    01 اسفند 1400

    سلام من دارای پرده ارتجاعی هستم ولی ازدواج کردم وبه خاطر بچه دارنشدن و عادت ماهانه نشدن جداشدیم الان نامزذکردم وموقع رابطه تمام واژن و لگنم قفل میشه و هرچیم تلاش میکنم با درد نیمه تمام رهایش میکنم ژل و قرص افزایش میل جنسی بانوان استفاده کردم بی فایدست این قفل که اول کارمیشه خیلی دردناکه لطفا چه راهی به جز قرص برای درمان وجود دارد

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      مشکل شما با قرص درمان نمیشه. باید مراجعه کنید تا آر اف واژن براتون انجام بدم. واژینیسموس شما گریدش بالا هست. اینکه پریود نمیشین هم باید چک کنم آیا بکارت شما مسدود هست یا نه و مشکل پریود نشدن شما هم درمان بشه. چون به اندازه واژینیسموس اون هم مهمه.

  5. ساینا
    06 اردیبهشت 1401

    سلام خانم دکتر
    من یک ماهه ازدواج کردم .. ۳۳ سالمه .. هنوز من و همسرم موفق نشدیم رابطه جنسی کامل داشته باشیم .. تا میخواهیم این کار را انجام بدیم درد زیادی احساس میکنم و احساس میکنم واژنم داره پاره میشه اینقد دردش شدیده .. هر دوی ما مخصوصا من خیلی ازین بابت ناراحتیم … لطفا راهنمایی بکنید.

    • دکتر زهرا صابری
      09 آبان 1402

      عزیزم شما مبتلا به واژینیسموس هستید. باید برای معاینه مراجعه کنید تا گریدش رو تشخیص بدم. بعد از اون میشه با آراف واژن و لیزر و یا با تزریق بوتاکس مشکل شما رو برطرف کرد. فقط سعی کنید نزدیکی رو با زور و فشار انجام ندین چون بیماریتون بدتر میشه. پیشنهاد میکنم سریعتر برای درمانش اقدام کنید.

  6. رقیه
    30 اردیبهشت 1401

    سلام خانم دکتر من هم چند سالیه همین مشکل دارم ولی چون در سیستان و بلوچستان زندگی میکنم دکتر خوب یا دستگاه rf نیست جهت درمان ، اگر به اصفهان بیایم چه مدت طول میکشد بمانم درمان شوم .

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      معمولا سه تا چهار جلسه با فاصله یک هفته برای اغلب خانم ها جواب میده. بعد از هر جلسه آر اف می تونید بلافاصله برگردین شهرتون.

  7. مسیح
    05 خرداد 1401

    با سلام و خسته نباشید خدمت خانم دکتر
    1- آیا با انجام چند جلسه آر اف واژینال مشکل واژینیسموس بطور کامل و دائمی برطرف میشه؟
    2- در صورت مثبت بودن جواب آیا خانم دکتر این امر رو تایید و تضمین میکنن که انجام بشود؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 اسفند 1402

      مثل این هست که برای درمان سرماخوردگی به پزشک مراجعه کنید و ضمانت بخواین که حتما بعد از سه روز تمام علایم درمان بشه. چنین ضمانتی در هیچ سطحی از درمان وجود نداره حتی جراحی. ولی اینکه آر اف برای درمان واژینیسموس موثره، بله این روش تاثیر داره و در صورت نیاز ممکنه با روشهای دیگه ترکیب بشه که البته کمتر پیش میاد. اگر مشکلاتی که باعث واژینیسموس میشن دوباره اتفاق نیفته، بله درمان دائمی هست.

  8. مسیح
    09 خرداد 1401

    سلام وقت بخیر خانم دکتر با انجام آر اف مشکل واژینیسموس بطور دائم رفع میشه؟
    ممنون میشم جواب بنده رو قاطع و دقیق بفرمایید بفرمایید

    • دکتر زهرا صابری
      29 مهر 1402

      بله در بالای 90 درصد از موارد با آر اف مشکل حل میشه. اگر نه که تزریق بوتاکس رو انجام میدیم براشون.

  9. زهرا
    12 خرداد 1401

    سلام خانم دکتر من الان ۹ماهه باردارم تاقبل بارداری خیلی کم درد داشتم ودخول اجازه نمیدادم ولی الان دردم بیشتر شذه اصلا نمیتونم اجازه دخول بدم شدت دردم بخاطر بارداریه با واژینیسم؟؟

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      شما قبل از بارداری هم واژینیسموس داشتین ولی خفیف تر بوده. بعد از بارداری و زایمان به دلیل تروماهایی که به واژن وارد میشه، واژینیسم شما بدتر شده و برای همین دخول غیرممکنه. حتما برای درمان با آر اف یا بوتاکس واژن باید اقدام کنید. بدون درمان این عارضه برطرف نمیشه و بدتر هم میتونه بشه.

  10. Seema
    07 مهر 1401

    سلام دکتر من تازه ازدواج کردم اما من نمتوانم رابطه بر قرار کنم خیلی میترسم نمیدونم باید چی کنم شوهرم خیلی ناراحت میشه

    • دکتر زهرا صابری
      09 آبان 1402

      بهتره پیشنوازی رو بیشتر کنید و با آرامش و در یک زمان مناسب نزدیکی کنید. ولی اگر باز هم ترس دارید و نمی تونید علیرغم میلی که به نزدیکی دارید این کار رو انجام بدین، یعنی آلت نمیتونه به هیچ وجه به واژن نفوذ کنه یا فقط سر آلت وارد واژن میشه، بیماری واژینیسموس دارید و باید سریعتر برای درمان اون اقدام کنید.

  11. مرتضی
    02 آبان 1401

    باسلام خدمت خانم دکترمحترم۰من هجده ساله ازدواج کردم وخانمم بیماری واژنیسم خیلی خیلی حادداره وبه همین خاطرافسردگی شدید گرفته وحرف من هم باورنداره که میگم بیماری قابل درمانه وضع مالی خوبی هم ندارم۰درضمن من ساکن بجنورد خراسان شمالی هستم تورو خدابمن کمک کنید۰سبپاسگزارم

    • دکتر زهرا صابری
      29 مهر 1402

      بدون درمان این مشکل حل نمیشه و بدتر هم میشه. چون هر بار درد بیشتری رو باید تحمل کنند. حتما ایشون رو ببرید پیش متخصص زنانی که در حوزه بیماریهای جنسی مثل واژینیسموس تخصص دارند.

  12. ف ف
    20 آبان 1401

    سلام خانم دکتر عزیز من ۵ساله ازدواج کردم و هنوز نتونستم رابطه دخول داشته باشم و به تازگی متوجه شدم که اسم بیماریم واژینیسموسه و اصلا اطلاعی نداشتم ازش و خیلی اتفاقی متوجه شدم هنگام دخول میترسم و اجازه نمیدم امکان درمانم هست و اینکه میتونم تو چند ماه درمان بشم؟؟؟؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      سلام. بله واژینیسموس قابل درمان هست و میتونیم در دو تا سه جلسه آر اف و لیزر واژن این مشکل رو در هر گریدی که هست درمان کنیم. بسته به فاصله جلسات طی یکی دو ماه میتونید درمان بشید.

  13. نازنین
    07 شهریور 1402

    سلام خانم دکتر شما یا همکارهاتون در زمینه درمان کاژینیسم با آراف و لیزر در تهران مطب دارید

    • دکتر زهرا صابری
      29 مهر 1402

      خیر متاسفانه. ولی بدلیل هزینه های کمتر و کیفیت بالای نتایج درمان ما معمولا بیماران عزیز تهرانی رو هم در مطب داریم. اگر قصد دارید در اصفهان درمان بشید حتما از قبل با مطب هماهنگ کنید تا ساعات معاینه و درمان شما در ساعاتی باشه که راحت تر هستید.

  14. بیمار
    19 آبان 1402

    سلام خانم دکتر بزرگوار،خسته نباشید. ببخشید کار با دستگاه آر اف به صورت واژینال هست؟من میخوام درمان کنم اما حس میکنم تو مطبتون هم نتونم به ترسم غلبه کنم.
    ممنونم از شما. امیدوارم به زودی ببینمتون?

    • دکتر زهرا صابری
      11 اسفند 1402

      خیلی از خانم ها چون واژینیسموس هستند همین مشکل شما رو دارند و نگرانی تون عادیه. ولی در مطبم موقع درمان مشکلی ایجاد نمیشه چون با تدابیری که برای بیمار واژینیسموس اتخاذ می کنیم، با آرامش میتونید درمانتون رو انجام بدین. اول از پروپ هایی استفاده می کنم که نیاز نیست وارد واژن بشه. در جلسات بعدی به دلیل بهبودی که پیدا می کنید میشه پروپ واژینالی هم براتون استفاده کرد. پس نگران نباشید.

  15. ملیحه
    24 آبان 1402

    ترو خدا ب منم کمک کنین زندگیم از هم نپاشه ۱۳ساله ازدواج کردیم ولی هنوز اجازه دخول ندادم خیلی هم همدیگه رو دوست داریم دیگه دوتامون از این وضع خسته ایم من شمارم و میزارم اگه مشکلم حل شدنی هست ی کاری برام کنین دیگه از همه چی ناامیدم. .

    • دکتر زهرا صابری
      28 آذر 1402

      بله حتما حل شدنی هست. مراجعه کنید مطب تا بنابر شرایطتون درمان با آر اف در دو جلسه به فاصله یک هفته براتون انجام بدیم.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *