علت-بزرگی-لابیاها

برای اندازه لابیا نمی توان استاندارد خاصی در نظر گرفت. اما بعضی افراد لابیا مینورشان بزرگتر از حد عادی است و کاملا شل و آویزان به نظر می رسند. علاوه بر بدفرم شدن شکل ظاهری واژن، این لابیاهای بزرگ برای شخص مشکلات بهداشتی و جنسی هم ایجاد می کنند. در این مقاله دکتر زهرا صابری، متخصص زنان و زایمان به شما علت بزرگ شدن لبهای کوچک واژن و عدم تقارن لابیاها را توضیح می دهند. همچنین در این مقاله ما به موضوع درمان شل شدگی و چروک واژن در لابیامینورهای بزرگ نیز پرداخته ایم.

شکل طبیعی واژن باید چگونه باشد؟

در حالت استاندارد، زیباترین شکل واژن به این صورت است که لبهای بزرگ واژن یا لابیاماژور، لبهای کوچک واژن یا لابیا مینور را که اطراف دهانه واژن قرار دارند را کاملا می پوشانند. برای اندازه لابیاهای مینور و ماژور که چند سانت باشند نمی توان اندازه استانداردی گفت. چون در افراد مختلف، اندازه طبیعی لابیاها متفاوت است.

آیا هایپرتروفی لابیا مینور طبیعی است؟

همانطور که گفتیم، استانداردی برای اندازه لابیاها نداریم. اما بزرگی لبهای واژن زمانی طبیعی نیست که به خاطر بزرگی لابیاها موقع پوشیدن لباسهای تنگ، پیاده روی یا دوچرخه سواری دچار احساس درد و سوزش واژن شوید. اگر بزرگی لبه های واژن منجر به مشکلات زیر شود نیز لابیاهایتان بیش از حد عادی بزرگ هستند:

  • انحراف مسیر ادرار
  • تمیز نشدن واژن بعد از دستشویی به خاطر چین وچروک زیاد لابیا
  • بروز عفونت های مکرر یا بوی بد واژن
  • درد و سوزش واژن موقع نزدیکی
  • نامتقارن بودن لبه های واژن و تغییر شکل آن
  • تورم لابیا مینور

همچنین زمانی که می ایستید، اگر لبه های داخلی واژن حالت آویزان و بیرون زده داشته باشد، نشانگر بزرگی بیش از حد لب های دستگاه تناسلی تان است.

اگر بزرگی لابیاها باعث درد و سوزش واژن و عفونت های مکرر واژینالی تان شده، می توانید برای کوچک کردن آن با عمل لابیاپلاستی به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح زیبایی زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت می توانید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس گرفته یا به همین شماره در واتساپ پیام دهید.

علت تغییر شکل لبه های واژن

بزرگ شدن دستگاه تناسلی زنان به دلایل مختلفی رخ می دهد. بعضی از دختران به صورت ژنتیکی و ارثی نسبت به دختران دیگر با لابیاهای بزرگتری متولد می شوند. برخی دیگر نیز در طول زندگی شان در اثر عوامل مختلفی لابیاهایشان بیش از حد رشد می کند. علت بزرگ شدن لابیا در خانمها عبارت است از:

بلوغ دختران نوجوان

رسیدن به سن بلوغ مهمترین علت بزرگ شدن لبهای کوچک واژن است. اگر در سن بلوغ هستید، تغییرات هورمونی شما بطور طبیعی باعث بیشترین رشد در اندام های جنسی و ایجاد فرم زنانه در بدن می شود. اما در بعضی از دختران ممکن است هورمونهای بلوغ باعث رشد بیش از حد لابیاها شود.

بلوغ-جنسی-و-رشد-لابیاها

اختلال در هورمونهای زنانه

در بدن زنان به طور عادی، مقداری هورمون مردانه وجود دارد. بهم خوردن تعادل هورمونهای زنانه و مردانه نیز یکی از علل رایج بزرگ شدن دستگاه تناسلی زنان است. علت تورم لابیا و رشد بیش از حد آن در این خانمها افزایش سطح هورمونهای مردانه در بدن آنها است.

چنین اختلالات هورمونی به دلیل مصرف برخی داروها، رسیدن به سن یائسگی یا یائسگی زودرس و کاهش سطح هورمون زنانه ی استروژن رخ می دهد. بهم خوردن سطح تعادل هورمونهای آزاد شده از تخمدانها یا غده های فوق کلیوی زنان نیز می تواند علت بزرگی لبه های واژن بعد از بلوغ باشد.

بارداری و زایمانهای متعدد طبیعی

اگر چندین زایمان واژینالی (طبیعی) پشت سر هم را تجربه کرده اید، فشار این زایمانها می تواند علت تغییر شکل لبه های واژن تان باشد. به گفته دکتر زهرا صابری، متخصص زنان و زایمان، فشار وزن جنین طی بارداری نیز باعث تغییر شکل لابیاها در بزرگسالی می شود. پس کسانی که سزارین می شوند هم در معرض بزرگی لابیاها در سنین بالا هستند.

تغییرات وزنی ناگهانی و شدید

تورم لابیا مینور می تواند به دنبال تغییرات وزنی ناگهانی باشد. چاقی و لاغری های شدید ممکن است در اثر رژیم های لاغری یا چاقی، مصرف برخی داروها یا بعضی از بیماری ها رخ دهد. این تغییرات باعث شلی و آویزان شدن واژن و تغییر شکل لبهای واژن می شود.

از دست دادن ذخیره چربی

افزایش سن، رژیم های لاغری، مصرف برخی داروها یا ابتلا به بیماری هایی که ذخایر کاهش چربی بدن را کاهش می دهند نیز فرم لابیاها را تغییر می دهند. از بین رفتن چربی های بدن باعث می شود لابیاها حالت آویزانی پیدا کنند و بزرگتر به نظر برسند که در این موارد تزریق چربی به واژن توصیه می شود.

علت نامتقارن بودن لبه های واژن

نامتقارن بودن لبه های واژن به این معنی است که یکی از لبه های واژن خیلی بزرگتر از لابیای سمت دیگر باشد. اگر این اختلاف اندازه خیلی کم باشد، لابیای شما نامتقارن نیست. علت نامتقارن بودن لابیا مینور، رشد بیشتر یک طرف لابیا نسبت به لابیای سمت دیگر است در اثر عوامل زیر است:

  • هورمونهای بلوغ
  • اختلالات هورمونی در بزرگسالی
  • بارداری و زایمان

این اختلاف رشد، باعث نابرابر شدن اندازه لابیاها و بهم خوردن فرم واژن دختران و زنان می شود.

چگونه لابیا را کوچک کنیم؟

جراحان زیبایی زنان برای درمان تورم لابیاها از یک روش جراحی به نام لابیاپلاستی استفاده می کنند. در این روش برای کوچک کردن لب های دستگاه تناسلی است، قسمتهای اضافی لابیاها برداشته می شود. کوچک کردن لابیا مینور با دو روش برش با تیغ جراحی و برش با لیزر مونالیزا انجام می شود.

لابیاپلاستی با لیزر

برای درمان بزرگی لابیا می توانید لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا را که کاملا بدون درد است در مطب انجام دهید. اما اگر به جراحی لابیاپلاستی (با تیغ جراحی) نیاز داشته باشید، حتما باید این لابیاپلاستی در اتاق عمل انجام شود. به گفته ی دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زیبایی زنان، انتخاب روش لابیاپلاستی برعهده پزشک است و طبق نتیجه معاینه و بزرگی لابیا، روش جراحی تعیین می شود.

اگر شما هم قصد انجام لابیاپلاستی با لیزر را دارید و یا می خواهید از هزینه آن در مطب خانم دکتر زهرا صابری مطلع شوید، می توانید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید. یا می توانید به همین شماره در واتساپ پیام دهید تا مشاور لیزر و زیبایی مرکز شما را راهنمایی کند.

سوالات رایج درباره لابیاپلاستی

بانوانی که لابیاپلاستی با لیزر را در اصفهان و نزد دکتر زهرا صابری انجام می دهند، سوالات زیر را در مورد بزرگی لابیاها از ایشان می پرسند:

بزرگی لب های واژن بعد از بارداری خوب می شوند یا باید لابیاپلاستی کنم؟

هیپرتروفی لابیا مینور در بارداری طبیعی است و به خاطر هورمون های بارداری و پرخون شدن لگن رخ می دهد. اما چند ماه بعد از زایمان، دوباره لابیاها به اندازه و فرم قبل از بارداری بر می گردند.

اگر کلیتوریس از لابیاماژور بیرون زده باشد، با لابیاپلاستی می توان آن را کوچک کرد؟

برای کوچک کردن بخش کلیتوریال باید عمل هودکتومی انجام شود. موقع عمل زیبایی واژن، معمولا جراح همزمان با لابیاپلاستی این جراحی را نیز انجام می دهد.

آیا خود ارضایی در نوجوانی باعث بزرگ شدن دستگاه تناسلی زنان می شود؟

خیر. خودارضایی در هیچ سنی باعث هیپرتروفی لابیا نمی شود.

روابط جنسی زیاد باعث تغییر شکل و تورم لابیاها می شود؟

خیر. رابطه جنسی زیاد هیچ تاثیری بر فرم، اندازه و تقارن لابیاها ندارد.

لابیاپلاستی برای دختران باکره هم انجام می شود؟

بله. این جراحی بیرون از واژن انجام می شود و کاری به پرده بکارت ندارد. اما سن مناسب برای لابیاپلاستی بالای 18 سال است چرا که هورمونهای رشد در سنین بلوغ باعث بزرگ شدن لابیاها می شود و اگر زودتر از 18 سالگی عمل لابیاپلاستی انجام دهید نتیجه عمل به هم می خورد.

اگر شما هم سوالی درباره علت بزرگی لب های واژن و درمان تورم لابیا با عمل لابیاپلاستی دارید، سوالات خود را در بخش نظرات همین صفحه بپرسید. خانم دکتر صابری در اسرع وقت به سوالات شما همین جا پاسخ می دهند.

4/5 - (309 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(370) دیدگاه

  1. ۸۸۷۶
    06 تیر 1400

    سلام لابیا های من یکی بزرگ و یکی کوچک است طبیعیه یا باید درمان بشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. بطور عادی یکی از لابیاها دو سه میلی بزرگتره. اگر لابیاهای شما بیشتر از این اختلاف دارن و موقع نزدیکی یا پوشیدن لباس تنگ درد و سوزش دارید باید لابیاپلاستی انجام بدین.

    • مهسا
      14 مرداد 1400

      سلام خانم دکتر ببخشید کسایی که هورمون تستوسترون بالایی دارن وقتی اختلال هورمونی درمان شه و هورموناشون متعادل شه سایز لابیا به حالت نرمال برمیگرده یا همچنان بزرگ میمونه؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        01 مهر 1400

        سلام عزیزم از اون حالت متورم بیش از حد خارج میشه اما خب شاید اونقدرها هم تغییر نکنه.

  2. لیلا
    06 تیر 1400

    سلام دختر من ۱۲ سال دارد و نشانه های بلوغ کم کم در او ظاهر میشود و همچنین متوجه غیر عادی بودن اندام تناسلی او شدم و که لبهای داخلی از لبهای بیرونی خارج شده و خیلی بزرگ است باید چیکار کنم راهنمایی کنید بعد از بلوغ به حالت طبیعی بر میگردد یا نه لطفا راهنمایی کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. بعضی از دخترها بطور ژنتیکی در اوایل دوره بلوغ، رشد لابیامینورشون خیلی زیادتره و بعد از بلوغ به حالت عادی برنمیگرده. اگر ظاهرش ناراحتش میکنه میتونه از 18 سالگی به بعد عمل لابیاپلاستی رو انجام بده.

      • دخی بلا
        23 تیر 1400

        سلام 16 سالمه و یکی از لبه های داخلی ام بزرگتر از اون یکیه و از لبه خارجی میزنه بیرون و شکل بدی داره چکار کنم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 مرداد 1400

          سلام. اگر خیلی اختلاف دارن لابیاهای دو طرف، باید صبر کنید تا 18 سالتون بشه و بعد برای عمل لابیاپلاستی اقدام کنید.

          • Diana
            09 مهر 1400

            سلام من یکی از لابیاهام خیلی تورم دارن 20سالمه و تقریبا 3ساله این مشکلو دارم آیا حتما باید عمل لابیا پلاستی انجام بدم یا با خوردن دارو خوب میشه
            خواهش میکنم راهنمایی کنین خیلی خجالت می کشم از این وضع

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            17 مهر 1400

            سلام. خیر با دارو برطرف نمیشه. گزینه ای جز لابیاپلاستی ندارید.

        • سارا
          06 مرداد 1400

          سلام ببخشید من لابیه هام خیلی بزرگن 14سالگی خیلی خود ارضایی میکردم و الان خیلی کمتر شده
          بخاطر خود ارضایی هست یا بخاطر بلوغ و راه درمانش چیه

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            18 شهریور 1400

            سلام. به خاطر تغییرات هورمونی بلوغه عزیزم. باید صبر کنید 18 ساله بشید و بعد برای کوچک کردنشون عمل لابیاپلاستی انجام بدین.

      • تیام
        13 آذر 1400

        سلام من ۲۳ سالمه و لبه های داخلی بزرگتر از لبه های بیرونی هستن و همیشه لبه های داخلی سفید و پنیری میشه و بد بو بخاطر بزرگی یا مشکلی وجود داره ممکن ربطی نداشته باشه و عفونت باشه؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          06 دی 1400

          سلام. بوی بد و عفونت شما بخاطر بزرگی لابیاهاست که درست نمیتونن تمیز بشن. چون بالای 18 سال هستید، میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین تا اندازه لابیاها کوچکتر و عوارض اون برطرف بشه.

  3. سودا
    20 تیر 1400

    با سلام خانوم دکتر من ۲۱ سالمه و از شکل واژن خودم خیلی ناراضی ام،به خاطر این موضوع میترسم ازدواج کنم…یعنی خجالت میکشم…میشه راهنمایی کنید??واینکه این عمل باعث نازایی و ….نمیشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. نه عزیزم لابیاپلاستی اصلا چنین عارضه ای (نازایی) نداره. واژن افراد با هم فرق میکنه و تفاوتها رو باید در نظر بگیرید. اگر باهاش خیلی مشکل دارید باید معاینه کنم ببینم چه کارهایی میشه براتون انجام داد تا از فرم واژن تون راضی بشید.

    • ریحانه
      18 دی 1400

      سلام خانم دکتر خسته نباشید
      من کلتریسم بزرگ هستم آیا باعث نازایی هست یانه باردار میشم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 بهمن 1400

        سلام. عزیزم اندازه کلیتوریس روی باروری هیچ تاثیری نداره و نباید نگران اون باشید.

  4. سحر
    31 تیر 1400

    سلام من برای بار اول از کاندوم استفاده کردم و باعث شد لبه های داخلی واژنم شدید ورم کنن جوری که راه میرم اذیت میشم و احساس میکنم رحمم بیرون زده…قبلا بدون کاندوم این شکلی نبود،،،چیکار باید بکنم؟آیا عمل لازمه؟یا خودش خوب میشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. نه عزیزم نگران نباشید بخاطر این دچار مشکل شدین که به جنس کاندوم حساسیت داشتید. میتونید کاندومهای دیگه رو امتحان کنید.

  5. زهرا
    04 مرداد 1400

    سلام ببخشید من ۱۷ سال دارم ولی لبهای داخلی یکی بزرگ تر از یکی دیگس ولی در برابر پوشیدن لباس تنگ درد و سوزش ندارم باید چکار کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. عزیزم کمی لابیاهای دوطرف نامتقارن هستن در همه خانمها و این عادی و در حد چند میلی متره. اگر باز هم شک داری، میتونم معاینه ت کنم ببینم اختلاف لابیاها عادیه یا نه.

      • N
        01 شهریور 1400

        سلام ۱۷ سالمه در حالت ایستاده لب های داخلی از واژنم بیرون میزنه؛ باید چیکار کنم ؟!

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 شهریور 1400

          لابیاهاتون بزرگه. اگر ظاهرش ناراحتتون میکنه میتونید بعد از 18 سالگی عمل لابیاپلاستی انجام بدید تا کوچکتر بشه و حالت آویزان نداشته باشه.

  6. .
    12 مرداد 1400

    سلام
    خسته نباشین
    من ۱۶ سالمه و لب های کوچیکم خیلی بزرگ تر از لبهای کوچیکه بطوری که کاملا مشخصه و بیرون اومده
    به پرور درست میشه یا نیاز به عمل داره

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. نه عزیزم خودبخود درست نمیشه. باید تا 18 سالگی و رشد کامل لابیاها صبر کنید و بعد برای عمل لابیاپلاستی واژن اقدام کنید.

    • Raha
      16 آبان 1400

      سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
      من ۱۷سالمه لابیا هام متقارن نیستن به طوری وقتی می ایستم یکی از لابیاهام مشخصه و اینکه تیره است و اینکه سوزش و خارش رو خیلی دارم و موقع دوچرخه سواری بسیار اذیت میشم وترشح هم دارم تا زمانی که ۱۸سالم بشه میشه بگین چه کارهایی رو انجام بدم و رعایت کنم تا کمتر اذیت بشم ؟؟?
      میشه بگین با عمل لابیا پلاستی چروک های واژن هم برطرف میشه یا با یه عملی دیگ رفع میشه؟؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        28 آبان 1400

        سلام. اگر منظورتون چروکهای لابیا مینوره، بله با لابیاپلاستی اونها برداشته میشه و رنگش هم روشن میشه. اگر لابیا ماژور منظورتون بوده، با روشهای مخصوص به لابیاماژور چروکها رو باید برطرف کنیم. تا 18 سالگی توصیه می کنم بهداشت واژن و لباس زیر رو هر روز رعایت کنید. پد نوار بهداشتی رو زود به زود عوض کن. برای شستشوی لابیاها آب گرم کافیه و سعی کنید لباس چسبون و تنگ نپوشید.

  7. Majdiyeh
    19 مرداد 1400

    سلام من امروز متوجه شدم یکی از لابیا ها بزرگتر ای اون یکی هست و وقتی سرپا می‌ایستم کمی از لبه های بیرون بیرون میزنه ولی برام مشکل ایجاد نکرده تا الان؟ آها نیاز ب عمل داره؟ 18 سالمه ممکنه بخاطر سنم باشه و بعدا ب حالت عادی بگرده چون یکی دوساله یک دفعه این اتفاق برام افتاد

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. بخاطر هورمون های دوره بلوغ بزرگ شدن. چون 18 ساله هستید میتونید با عمل لابیاپلاستی کوچکشون کنید که حالت آویزان نداشته باشه.

      • neda
        25 آبان 1400

        سلام عمل لابیا پلاستی تاثیری میزان میل جنسی داره؟ینی اگه عمل کنم میل جنسی کم‌نمیشه؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          28 آبان 1400

          سلام. چون اعتماد بنفس تون بخاطر بهبود ظاهر واژن بیشتر میشه، میل جنسی یعنی تمایل به ارتباط زناشویی براتون بیشتر میشه. در مورد لذت جنسی هم لابیاپلاستی اون رو کم نمیکنه چون فقط قسمتهای اضافی لابیا برداشته میشه و عصبهای حسی این ناحیه دست نخورده باقی میمونه.

    • نازی
      04 آذر 1400

      سلام خسته نباشید ببخشید من لبه های واژنم بزرگن آیا قرصی چیزی هست که رفع شه. من 18سالم هست بخاطر همین لبه های بزرگ واژنم میترسم ازدواج کنم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        07 آذر 1400

        سلام عزیزم. با قرص درمان نمیشه و باید عمل لابیاپلاستی انجام بدین. در ضمن ظاهر واژن شما تاثیری روی ازدواجتون نداره. واژن هم مثل بقیه نقاط بدن در هر فردی با دیگری تفاوتهایی داره. براحتی با عمل لابیاپلاستی میتونید ظاهر لابیاها رو عوض و اونها رو کوچکتر کنید.

        • Ghazl
          25 آذر 1400

          سلام من ۱۵ سالمه تاحالا سکس نداشتم اما خروسکم از وقتی به بلوغ رسیدم به حالت آویزون دراومدع امکان داره بکارتم مشکلی داشته باشه یا طبیعی است؟؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            06 دی 1400

            سلام. نه عزیزم بکارتت مشکلی نداره. کلیتوریس شما بخاطر تغییرات هورمونی دوران بلوغ داره رشد میکنه و عادیه. اگر تا 18 سالگی به همین حالت موند و از لابیاهاتون حالت بیرون زدگی داره باید مراجعه کنید تا با عمل هودکتومی درستش کنیم. تا قبل از 18 سالگی نمیشه کاری کرد.

  8. ثمین
    19 مرداد 1400

    سلام خانم دکتر من لبه های داخلیم یکم برگ هستن خودمم 17سالمه می خوام عملشون کنم ولی من تو اصفهان نیستم خیلی عذاب می کشم??

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. تا قبل از 18 سالگی این عمل رو هیچ جا براتون انجام نمیدن. این عمل سرپاییه و میتونید در اصفهان انجام بدید و همون روز برگردید شهرتون. البته وقتی بالای 18 سال شدین.

    • فردی
      20 مهر 1400

      سلام خانوم دکتر من 14سالمه و لابیاهام بزرگ نیستن جوری معلوم میشن که دراز بکشم پاهامو باز کنم و با اینه ببینم بنظرتون مشکلی نداره؟
      بعد یه سوال دیگه لابیاهام وقتی تا الان بزرگ نشدن یعنی دیگه بزرگتر هم نمیشن؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        11 آبان 1400

        سلام. نه بزرگ نیستن عزیزم ولی اینکه بزرگ بشن تا 18 سالگی به رشدشون ادامه میدن تا بالغ بشید. نگران نباشید. فقط خانمهایی که مشکل هورمونی و یا بیشتر مشکل ژنتیکی و ارثی دارن لابیاهاشون خیلی بزرگ میشه و عمل میخواد.

  9. behnaz
    03 شهریور 1400

    سلام . من دچار اختلال هورمون هستم و مبتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک و تحت درمانم .اختلال هورمون باعث بزرگ شدن لابیاها و کلیتوریسم شده . بعد از درمان، اندازه لابیا به حالت قبل برمیگرده یا همین طوری باقی میمونه ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. بعد از اینکه این اختلالات شما درمان شد، باید برای اندازه لابیا و کلیتوریس تون عمل لابیاپلاستی و هودکتومی رو انجام بدید.

  10. نگین
    13 شهریور 1400

    سلام این عمل چقدر هزینه داره؟و ربطی به باکره بودن یا نبودن داره یا نه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. این عمل برای دختران باکره هم انجام میشه چون روی واژن این کار رو انجام میدیم و کاری به داخل واژن و پرده بکارت نداره.

  11. نازی
    14 شهریور 1400

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر من هرروز دوچرخه سواری میکنم و یکی از لابیام بزرگتر از اون یکی ومن مدت خیلی طولانی روی زین میشینم و واژنم خیلی اذیت میشه یعنی امکانش هست بزرگ ترشدن لابیام بخاطر نشستن زیاد من روی زین باشه و بخاطر بزرگ بودن لابیام چه پیشنهادی میدین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. من نمیدونم چند سالتون هست ولی اگر لابیاهای مینور بزرگی داشته باشید، دوچرخه سواری به واژن فشار میاره و احساس درد دارید. اگر 18 سال به بالا هستید میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین. ضمنا بزرگی لابیا بدلیل ورزش نیست و معمولا منشا هورمونی و ژنتیکی داره..

  12. الهام
    17 شهریور 1400

    سلام من دخترم ۱۲ سالشه قسمت داخلی بدنش بیرون زده تازه هم یک ماه پریود شده می خواستم بدون خطرناک در آینده مشکل ایجاد می کنه یا به مرور خوب می شه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 شهریور 1400

      سلام. در حال بلوغه و لابیاهاش در حال رشد هستند، نگران نباشید. باید تا 18 سالگی صبر کنید اگر که لابیاهاش همچنان بیرون زدگی داره باید عمل لابیاپلاستی انجام بده.

  13. Nilo
    18 شهریور 1400

    سلام آیا دستگاری کردن و یا کشیدن لابیا ها باعث بزرگ شدنش ممکنه بشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام نه مشکلی ایجاد نمیکنه. بزرگ شدن لابیا به دلایل هورمونی و ژنتیکیه

  14. ویدا
    26 شهریور 1400

    سلام ببخشید من ۲۴سالمه مشکل تقارن لابیادارم وهمینطور نامزدداشتم ۳سال پیش وب طوراتفاقی واردرابطه جنسی شدیم ولی برا باراول خونی نیومد باردوم خونریزی داشتم میتونین مشکلمو حل کنین منظورم هم شکل واژنم هم پرده بکارتم لطفا جواب بدین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام بله مشکلی نداره و میتونید به مطبم مراجعه کنید.

  15. Zeino
    26 شهریور 1400

    سلام من عمل لابیاپلاستی دوروزه انجام دادم والانیکم پایینترازبخیم کمی از پوستم سیاه شده علتش چی میتونه باشع؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مهر 1400

      سلام. احتمالا کبودی بعد از عمله و چیز مهمی نیست. اگر سوزش و درد شدیدتر شد به جراحتون مراجعه کنید.

  16. 1344
    28 شهریور 1400

    سلام خانم دکتر من 14سالمه لابیا های من بزرگه عادی نیست و تیره هم هست اولش اینجوری نبود از 3سال پیشه اینجوری شده باید چیکار کنم که به حالت عادی برگرده مادرم میگه بخاطر فلفل میخوری اینجوری میشه راهی دیگه جز عمل نیست که انجام بدم لطفاً کمک کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام عزیزم این بخاطر دوران بلوغه و لابیاها داره رشد می کنه و بزرگتر میشه. ربطی هم به فلفل نداره. اگر حس می کنی لابیاها خیلی بزرگ و آویزونه میتونید بعد از 18 سالگی برای عمل لابیاپلاستی اقدام کنید.

  17. راضیه
    04 مهر 1400

    سلام خسته نباشید خام دکتر
    من کلا یک طرف ناحیه تناسیلم و طرف قسمت پایینی دهانه واژنم بزرگ تر از طرف دیگر است سوزش ادار و خارش ندارم و مشکلی در نشستن و راه رفتن ندارم مجردم ایا طبیعی است یا عفونت؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. اگر علائمی ندارید، مشکلی نیست. یه طرف لابیاها همیشه کمی بزرگتر از سمت دیگه است. اما اگر بیش از چند میلی متر بزرگتره، میتونید با عمل لابیاپلاستی متقارنش کنید.

  18. پریا
    11 مهر 1400

    سلام. من ۱۵ سالمه و میخاسنم بدونم دلیل تیرگی لابیا ها چیه ؟
    من چون شناگر حرفه ای هستم و زیاد میرم استخر فکر میکنم برای اون باشه که لابیا هام تیره میشه درسته؟
    و اگه میشه بگیر زیاد توی اب بودن مشکلی برای واژت ایجاد نمیکنه چه زاهری و چه غیره

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. در حال بلوغ هستید و این تیرگی میتونه بخاطر تغییرات هورمونی باشه و ربطی به شناگری تون نداره. زیاد در آب بودن روی ظاهر واژن تاثیر نداره. ولی اگر آب آلودگی داشته باشه احتمال عفونت هست.

  19. B
    13 مهر 1400

    سلام دکتر من۱۸سالمه از فرم واژنم خیلی ناراضیم هم پوستش تیرست که این بخاطر سبزه بودن پوستمه هم اینکه لابیام خیلییی بزرگه و واقعا اذیتم میکنه خیلی بخاطر این موضوع ناراحتم چون واژنم خیلی فرم بدی گرفته میشه راهنماییم کنید??
    و اینکه هزینه عمل لیزریش چقدره؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. برای بزرگی لابیاها باید مراجعه کنید تا لابیاپلاستی رو براتون انجام بدم. در مورد تیرگی هم وقتی میگیم روشن سازی واژن می کنیم یعنی اونقدری روشن میشه که سه درجه نسبت به قبل روشن تر میشه. برای هزینه ها به شماره 09139797974 در واتساپ پیام بدین.

  20. نسترن
    17 مهر 1400

    سلام خسته نباشید..من دختری ۲۰ساله هستم و روی لابیای مینور بیشتر در قسمت بالایی آن برجستگی های صورتی به رنگ واژنم ونرم و کوچک وجود داردو هیچ دردوسوزشی ندارم و قرینه در دوسمت وجوددارد من رابطه ای باکسی نداشتم ونمیدونم چیه الان خیلی استرس دارم ک همسر آیندم خوشش نیاد.‌.‌

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. عزیزم باید معاینه کنم تا متوجه بشم مشکل تون چیه. با این توضیحات نمیتونم نظر خاصی بدم.

    • هانیه
      07 آبان 1400

      سلام وقتتون بخیر
      من ۲۷ سالمه و مجرد هستم
      لابیای مینورم بزرگه و بیرون زدگی داره اگر نخوام عمل لابیاپلاستی انجام بدم چون شنیدم عمل لابیاپلاستی ممکنه عوارضی داشته باشه رنگ تیره این لابیاهای بزرگ شده میشه کاری کرد؟ ضمن اینکه من مجردم و تا الآن هیچ رابطه ای نداشتم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        11 آبان 1400

        سلام. تیرگی لابیاها ربطی به رابطه جنسی نداره و بیشتر ژنتیکی و هورمونیه. تنها راه روشن سازی لابیامینورها، عمل لابیاپلاستی هست و هیچ راه دیگه ای نداره.

  21. صبا
    18 مهر 1400

    سلام دکتر من 14سالمه و لابیا های واژن من تیره و بزرگ هستش اولش اینجوری نبود الان 3سالی میشه اینجوریه همم ترشح دارم باید چیکار کنم که خوب شن و الان 6ماهی میشه تو دوران نامزدی هستم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. عزیزم علتش هورمون های بلوغه و کاری نمیتونید انجام بدین براش. ترشحات واژنتون هم عادیه و مربوط به بلوغه. اگر ترشحات سفید غلیظ با رنگی با بوی بد دارید، نیاز به درمان داره چون عفونی هستند و خیلی عادیه این مشکل بین خانم ها. بعد از 18 سالگی میتونید برای کوچک کردن لابیا اقدام کنید. اگر لابیای بزرگتون تیره شده از الان میتونید برای لیزر روشن سازی اقدام کنید و مشکلی برای بکارتتون ایجاد نمیکنه.

  22. نگار
    24 مهر 1400

    سلام خسته نباشین من 18سالمه.لابیه هام کشید و بزرگن یکم خجالت میکشم وقتی میرم استخر تو لباس بد دیده میشه.
    و میترسم تو زندگیه ایندم رابطه زناشویی سردی داشته باشم.
    میشه هزینه عمل لابیا پلاستیو بگین؟؟؟اکه میشه راهنماییم کنین .

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین. سردی رابطه شما در آینده بستگی به فاکتورهای زیادی داره و این خیلی چیز حادی نیست. برای مشاوره عمل لابیاپلاستی با مطبم تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنند: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

  23. Zarei
    26 مهر 1400

    سلام خسته نباید ببخشید من یکی از لابیاهام بزرگتره بطوری که از وسط پام بیرون میزنه وقتی راه میرم یا لباس میپوشم اذیت میشم باید چیکار کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. عزیزم اگر بالای 18 سال هستید میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدید تا سایز لابیاها نرمال بشه. ولی اگر زیر 18 سال هستید باید صبر کنید تا 18 ساله بشین.

  24. نگین
    28 مهر 1400

    سلام ببخشید من ۱۵ سالمه و تا چن ماه پیش خود ارضایی میکردم اما الان گذاشتم کنار این کارو
    اما لابیا هام بزرگ شدن و حتی گوشه هاشون سیاه شده
    ربطی به خود ارضایی داره؟ یا اینکه تو این سنم اینجوریه
    خیلی نگرانم و خجالت میکشم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. عزیزم ربطی به خودارضایی نداره و تغییر سایز و رنگ لابیاها بخاطر هورمون های بلوغه. مشکل شما قابل حله فقط باید تا 18 سالگی و اتمام مرحله بلوغ تون صبر کنید.

  25. نیلا
    30 مهر 1400

    سلام خانم دکتر من ۱۵ سالمه و یکی از لابیا هام بزرگ و سیاه حالت له شدگی داره …میشه درستش کرد ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. عزیزم باید ببینم کدوم لابیاهاتون هست و چطوریه. قطعا درمان داره ولی چون شما زیر 18 سال هستید درمانهای جراحی مثل لابیاپلاستی نمیشه براتون انجام داد. بعد از 18 سالگی میشه این مشکل تون رو حل کرد.

  26. زهرا
    21 آبان 1400

    سلام. وقتتون بخیر باشه?
    ممنونم از سایت خوبتون. کاملا نگرانیم برطرف شد.
    فقط به ذهنم رسید یه چیزی بگم.
    از تصویر خانومایی که پاها و شکمشون پوشیده نیست استفاده نکنید.
    گفتم شما که اینقدر مطالب خوبی دارید این نکته رو هم بگم که بهتر شه? تازه سایتتون حالت رسمی‌تری هم پیدا می‌کنه.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      سلام. خوشحالم که مطالب ما براتون مفید بوده عزیزم.

  27. مهرنازبانو
    09 آذر 1400

    درودشبتون بخیرونیکی مهرنازبانوهستم ۳۸ساله
    خواستم بدونم علت تیره وبزرگ شدن لابیاهاچیه؟بخصوص بعداززایمان دوم ….وهزینه های عمل رو هم لطفابگید..میشه ازبیمه ی تامین اجتماعی هم استفاده کرد برای عمل؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. علت تیرگی و بزرگی لابیاها، میتونه فشار بارداری، زایمان، اختلالات هورمونی و غیره باشه. عمل های زیبایی شامل بیمه نمیشن. برای اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها میتونید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

  28. Tttttt
    21 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من ۱۹ سالمه و تخمدان پلی کیستیک دارم و به تازگی تحت درمان قرار گرفتم اول این که ایا تخمدان پلی کیستیک باعث نازایی و یا یائسگی زودرس میشه؟ و سوال دومم اینه که من چند سال هست که خودارزایی میکنم ممکنه به دلیل خودارزایی لابیلا و بخش بالاییش که محل خود ارزاییه بزرگ و اویزون شده باشن؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. باید درمان رو ادامه بدین چون تنبلی تخمدان میتونه باعث مشکلات باروری بشه. بزرگی لابیاها و کلیتوریس شما بخاطر خودارضایی نیست و بدلیل اختلالات هورمونی ناشی از تنبلی تخمدان هست. با درمان این بیماری، سایز کلیتوریس شما کوچکتر میشه اما اگر اندازه ش تغییری نکرد میتونیم با عمل زیبایی کلیتوریس، سایزش رو نرمال کنیم.

  29. وی
    23 آذر 1400

    سلام خانم دکتر.من ۱۷ سالمه لب،لبه یه واژنم کبود شده دلیلش چیه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. عزیزم باید معاینه کنم و بدون معاینه نمیتونم بگم علتش چیه. میتونه بخاطر بلوغ تون باشه یا یه مشکل دیگه که در جلسه معاینه میشه تشخیص داد.

  30. مهسا
    28 آذر 1400

    سلام من ۱۸ سالمه و یکی از لابیا های مینورم خیلیییی بزگتر از اون یکیه ولی بابت این هیچ نگرانی ندارم مشکل من اینه که لابیا مینور سمت چپم از سه سال پیش کوچیک و کوچیکتر شد بطوری که الان خیلی کوچیک شده و نمیتونم بهش دست بزنم فقط خواهش میکنم دلیل کوچیک شدنشو بهم بگید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. عزیزم باید برای معاینه حتما مراجعه کنی تا ببینم علت آتروفی لابیامینور شما چیه. بدون معاینه نمی تونم نظری بدم.

      • حسنا
        23 دی 1400

        سلام خانوم دکتر
        من ۱۵ سالمه و از شکل واژنم اصلا راضی نیستم،و سوزش دارم. میخواستم بدونم اگه من این عمل رو انجام بدم که نیاز به جراحی باشه!کسی از عمل من متوجه میشه؟
        و اینکه هزینش چقدر زیاده؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 بهمن 1400

          سلام. شما تا 18 ساله نشید و لابیاهاتون رشدش کامل نشه نمی تونید جراحی کنید. بعد از 18 سالگی میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدید. هیچ کس نمیتونه جراحی شدن لابیاها را متوجه بشه مگر اینکه پزشک باشه. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می تونید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید و با مشاور عملهای زیبایی ما صحبت کنید.

  31. N...
    29 دی 1400

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید
    هزینه عمل چقد میشه؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. برای کسب اطلاعات و مشاوره در این مورد می تونید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید و با مشاور عمل های زیبایی صحبت کنید.

  32. دخی
    29 دی 1400

    سلام من شونزده سالمه و پنج شیش سالیه که کیلتوریس و لابیه هام خیلی تورم دارن درسته بیذون نزدن اما خیلی گوشتی و قرمزن علتش چی میتونه باشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. علتش تغییرات هورمونی بلوغه و این کاملا عادیه. اصلا جای نگرانی نیست و مرحله ای از رشد طبیعی هر خانمی هست.

  33. ....
    01 بهمن 1400

    سلام خانم دکتر میشه منو راهنمایی کنید من لابیها ی بدنم سمت راست از سمت چبم بزرگتره اما یه ذره بزرگتره میشه بگید علتش چیه ؟ وقتی نگاه میکنی انگار که باد کرده

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. تمام اجزای بدن در دو طرف کمی نامتقارن هستند و لابیاها هم همینجوری اند. اگر بزرگی لابیا باعث درد واژن موقع ورزش یا پوشیدن لباسهای تنگ و شلوار جین میشه، اونوقت لابیای شما به طور غیرعادی بزرگه و با عمل لابیاپلاستی میتونید اون رو کوچک و متقارن کنید.

  34. Zahra
    03 بهمن 1400

    سلام خانم دکتر،من۱۸سالمه،میل جنسیم خیلی زیاد هست،شب ها وقتی توی اتاقم میخوابم یهو متوجه یه مایع گرم بین لای پام میشم که وقتی نگاه میکنم متوجه میشم که مثل مایع ارضایی هست،یا حتی موقع راه رفتن یا نشستن در طول روز هم این اتفاق برام میفته،آیا این موضوع ربطی به لابیاهام داره!؟
    لابیامینورم اندازه یکیش، یکمی از اون یکی بزرگتره ودر حالت خوابیده دیده میشه.این موضوع باعت میشه که بعضی وقتا شکمم خیلی درد بگیره،خواهش میکنم راهنمایی کنین!!??

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. در مورد نوع ترشحات توضیحی ندادید. ممکنه بخاطر عفونت واژن باشه یا اینکه مایع طبیعی باشه که واژن از زمان بلوغ ترشح میکنه تا واژن مرطوب و تمیز بشه. این ربطی به لابیاهای شما نداره. اگر درد، سوزش یا ترشحات بدبو و رنگی دارید، باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *