بهترین-سن-لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است که برای کاهش اندازه لابیا مینورها، هم اندازه کردن آنها در دو طرف دهانه واژن و یا از بین بردن ناصافی و چین های اضافی لابیاها انجام می شود. این جراحی با برش قسمتهایی از لابیا مینور همراه است.
اما سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی و ترمیم برشهای این جراحی چه سنی است. این سوالی است که ما در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چرا خانمها عمل لابیاپلاستی را انجام می دهند؟

عمل لابیاپلاستی برای لابیامینورهای بزرگی خوب است که موقع نزدیکی، پوشیدن بیکینی و لباس های تنگ و انجام ورزشهایی مثل دوچرخه سواری باعث درد و ناراحتی واژن می شوند.

به علاوه چین های اضافی این لابیاها باعث عدم رعایت بهداشت واژن و عفونتهای مکرر خانم ها می شود. به همین دلیل بانوان اصفهانی برای رضایت از ظاهر واژن و بهبود عملکرد و سلامت آن ترجیح می دهند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند.

آیا لابیاها بعد از لابیاپلاستی دوباره بزرگ می شوند؟

عمل لابیاپلاستی یک عمل دائمی در نظر گرفته می شود. اما تغییرات ظاهری لابیاها بعد از عمل غیرممکن نیست و بستگی به شرایط زیر دارد:

  • سن انجام این جراحی
  • ابتلا به اختلالات هورمونی بعد از عمل
  • تغییرات وزنی که باعث شلی واژن می شوند.
  • فشار زایمان طبیعی (به ندرت باعث بهم خوردن نتیجه لابیاپلاستی می شود)

در صورت بروز تغییرات در ظاهر و اندازه لابیاها بعد از عمل زیبایی واژن می توانید دوباره عمل ترمیمی لابیاپلاستی در اصفهان را انجام دهید.

دخترانی که از بزرگی لابیاهای واژن خود رنج می برند، می توانند برای انجام عمل لابیاپلاستی به دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا در واتساپ به همین شماره پیام دهید.

سن مناسب برای عمل لابیاپلاستی دختران

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان، بهترین سن لابیاپلاستی برای دختران، سنین بالای 18 سال است. زیرا در سنین بلوغ (زیر 18 سال) لابیاها به سرعت در حال رشد هستند تا ظاهر واژن زنانه شود.

بنابراین رشد سریع لابیاها در سنینی که بلوغ به پایان نرسیده باعث می شود نتیجه عمل قبلی به هم بخورد و مجبور شوید بعدا دوباره این جراحی را تکرار کنید. به همین دلیل عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی لابیاپلاستی را برای دختران زیر 18 سال انجام نمی دهیم.

نکته مهم: اگر دختران بلوغ دیررس داشته باشند، در مورد عمل لابیاپلاستی بعد از 18 سالگی باید با جراح خود در این زمینه مشورت کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر برای عمل لابیاپلاستی در اصفهان

لابیاپلاستی-برای-دختران

عمل زیبایی واژن در نوجوانان زیر 18 سال

عمل لابیاپلاستی در دختران کمتر از 18 سال فقط زمانی مجاز است که ناهنجاری های مادرزادی قابل توجه یا علائم پایداری داشته باشند که مستقیماً به دلیل آناتومی لابیاها ایجاد شود. در ین صورت با نظر پزشک می توان جراحی را انجام داد.

حداکثر سن برای لابیاپلاستی

حداکثر سن برای لابیاپلاستی قبل از رسیدن به یائسگی یا تا سن 65 سالگی است. زیرا در این سنین هنوز کلاژن سازی و ترمیم زخم ها سرعت مناسبی دارد. اما در سنین بالاتر به دلایل زیر نمی توان عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی را برای خانم ها انجام داد:

  • ترمیم کند زخم ها و جوش خوردن لابیاها
  • افزایش خطر عوارض بعد از لابیاپلاستی مثل عفونت لابیاها به دلیل ترمیم دیرتر زخم ها
  • وجود بیماریها و شرایط سلامتی که باعث می شوند نتوانید این جراحی را انجام دهید.

بنابراین بعد از آخرین زایمان خود و تا قبل از رسیدن به سن یائسگی بهترین زمانی است که می توانید عمل لابیاپلاستی را انجام دهید.

رایجترین-تکنیک-های-لابیاپلاستی

برای انجام عمل لابیاپلاستی در اصفهان شما هم می توانید از تخصص دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا در واتساپ به همین شماره پیام دهید.

جمع بندی نهایی

بهترین سن برای لابیاپلاستی زمانی است که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته اید و 18 سال به بالا دارید. چون در این سنین دیگر لابیاها تغییر قابل ملاحظه ای ندارند.

از طرف دیگر انجام این جراحی تا سنین زیر 65 سال توصیه می شود. چون افرادی که سن بیشتری دارند، سرعت ترمیم زخم های آنها کمتر است. بنابراین مراقبت های بعد از عمل سخت تر می شود و عوارض بعد از عمل مثل عفونت بیشتر خواهد شد.

پرسش و پاسخ سن لابیاپلاستی در اصفهان

سوالات رایجی که اغلب خانم ها و دختران جوان اصفهانی درباره سن لابیاپلاستی از خانم دکتر صابری می پرسند، عبارتند از:

چه کسانی واجد شرایط لابیاپلاستی هستند؟

کسانی که دچار مشکلات مهمی مثل بدشکلی فیزیکی واژن هستند یا به دلیل بزرگی لابیاهای مینور دچار درد و تحریک مداوم واژن موقع پوشیدن بعضی لباسها یا انجام بعضی ورزشها می شوند، بهترین کاندید این عمل زیبایی به حساب می آیند.

در چه سنی می توان لابیاپلاستی را انجام داد؟

در سنینی که هم به بلوغ کامل رسیده اید و هم بدنتان سرعت لازم برای ترمیم زخم های ناشی از این جراحی را دارد می توانید این عمل زیبایی را انجام دهید.

چه سنی را برای لابیاپلاستی بیشتر توصیه می کنید؟

هر چند بعد از 18 سالگی می توانید عمل زیبایی واژن را انجام دهید ولی اگر بعد از آخرین زایمان در سنین 25 تا 35 این کار انجام دهید، بهتر است. چون بعد از 18 سالگی، فشارهای ناشی از زایمان واژینال عمده ترین دلایلی هستند که باعث تغییر شکل و بزرگ شدن لابیاها می شوند. البته این مسئله به ندرت رخ می دهد.

اگر شما هم سوالی درباره عمل لابیاپلاستی دارید، در بخش نظرات می توانید سوالات خود را بپرسید.

4.5/5 - (6 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *