رفع تیرگی لابیا مینور

تیرگی لابیا مینور در خانمها یکی از علل شایع نارضایتی خانم ها از ظاهر واژن، کاهش اعتماد بنفس و خجالت از همسرشان موقع رابطه جنسی و کاهش میلی جنسی در بانوان است. به همین علت مراجعین ما علاوه بر روشن سازی واژن و کشاله رانها، به دنبال راهی برای از بین بردن تیرگی لابیا مینورها هستند.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور با مراجعه به پزشک متخصص زنان می توانید این کار را انجام دهید. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علت تیره شدن لابیا مینور

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان، معمولا لابیاها در زمان بلوغ تیره می شوند که این تیرگی کاملا عادی است. در بعضی از خانم ها هم تیرگی واژن دلایل ژنتیکی و ارثی دارد. اما در بسیازی از موارد علت سیاه شدن لابیا مینورها دلایل زیر هستند:

  • بزرگی بیش از حد لابیاهای مینور که باعث ایجاد چین و چروک زیادی روی لابیا مینور می شود
  • بالا رفتن سن
  • اختلالات هورمونی ناشی از تنبلی تخمدان، اختلالات تیروئیدی و دیابت
  • تغییرات هورمونی در بارداری، شیردهی یا دوران یائسگی
  • عفونت های قارچی مکرر واژن
  • اضافه وزن زیاد

به علاوه، پوشیدن مداوم شورت های نایلونی که باعث تعریق و حفظ رطوبت واژن بعد از هر بار دستشویی رفتن می شوند هم می توانند علت سیاه شدن لابیا مینور شما باشند.

برای رفع تیرگی لابیاهای مینور و ماژور خود در اصفهان، می توانید از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

تیرگی لابیا مینور چه زمانی نگران کننده است؟

واژن به طور عادی تیره تر از نواحی دیگر بدن است. حتی رنگ لابیا مینور بین خانمهای مختلف، متفاوت بوده و از صورتی روشن تا قهوه ای تیره یا سیاه متغیر است. پس تفاوت رنگ لابیاها یا تیرگی آن از زمان بلوغ عادی است. ولی تیرگی ناگهانی لابیا مینور همراه با بروز علائم زیر می تواند غیرعادی و نگران کننده باشد:

  • درد، خارش یا تورم لابیا مینور
  • خروج ترشحات سبز یا زرد از واژن با بوی خیلی بد
  • ظاهر شدن لکه های کوچک رنگی روی لابیاها

اگر چنین علائمی دارید باید برای تشخیص علت و درمان آن به پزشک زنان مراجعه کنید. این علائم می تواند در اثر عفونت واژن و یا هر مشکل دیگری ایجاد شوند.

تنها راه روشن سازی لابیامینور

روشهای از بین بردن تیرگی لابیا مینور

به گفته خانم دکتر صابری، برای از بین بردن تیرگی لابیا مینور (لبه های کوچک واژن که دور تا دور ورودی واژن را گرفته اند) نمی توانیم از روش رفع تيرگي واژن با ليزر استفاده کنیم. این روش تنها برای روش سازی واژن (لابیاماژورها) به کار می رود. تنها راه رفع تيرگي لابيا مينور، انجام عمل لابیاپلاستی است.

در عمل لابیاپلاستی، چروک ها و قسمتهای اضافی لابیا مینور برداشته شده و این کار منجر به روشن تر شدن لابیا مینورها می شود. در ضمن، دیگر مشکل تعریق واژن، تجمع میکروب ها در لا به لای چروک های لابیا مینور و بروز عفونت های واژینالی را ندارید. رفع این مشکلات می تواند از سیاه شدن دوباره ی لابیا مینورها جلوگیری کند.

برای رفع تیرگی لابیاهای مینور با عمل لابیاپلاستی در اصفهان، شما هم می توانید از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره رفع تیرگی لابیا مینور

سوالاتی که اغلب خانم ها در مورد تیرگی لابیا مینور و روش های روشن سازی آن از ما می پرسند را در ادامه همراه با پاسخ شان می خوانید:

میتوان لابیا مینور را با لیزر دوباره صورتی کرد؟

خیر. به هیچ عنوان نمی توان از لیزر برای این کار استفاده کرد. اگر تیرگی زیاد است و بالای 18 سال هستید، می توانید عمل لابیاپلاستی را انجام دهید. در ضمن اگر مجرد هستید، انجام لابیاپلاستی برای دختران باکره بلامانع است و هیچ مشکلی برایتان ایجاد نمی کند.

من لابیاهای خیلی تیره ای دارم و نمیخوام لابیاپلاستی کنم. آیا روش دیگری برای رفع تیرگی لابیا مینورها هست؟

خیر. متاسفانه در دنیا هیچ روش دیگری به جز لابیاپلاستی برای رفع تیرگی لابیا مینور وجود ندارد.

می شود با روش های خانگی، سفید کردن لابیامینور را انجام داد؟

بعضی افراد از آب لیمو، جوش شیرین، آلوئه ورا و … برای این کار استفاده می کنند که اصلا این روشها را توصیه نمی کنم. چون ph واژن را نامتعادل کرده و با عوارضی مثل عفونت، خشکی واژن، حساسیت و … همراه است.

اگر شما هم سوالی درباره روشن سازی لابیا مینور دارید، در بخش نظرات این مقاله آنها را بپرسید. در اسرع وقت همینجا به آنها پاسخ می دهیم.

3.6/5 - (25 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *