خونریزی بعد از عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی، برای کوچک کردن لابیامینورهای بزرگ یا متقارن کردن لبه های داخلی واژن انجام می شود که اندازه نابرابر دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از لابیاپلاستی با آن مواجه شوید، خونریزی لابیاها است. در مدت زمان جوش خوردن بخیه واژن، خونریزی کم و به شکل خونابه علامت جوش خوردن بخیه ها است.
در این موارد دیدن ترشحات خونابه نگران کننده نیست. اما اگر خونریزی بیشتر از این باشد، تصور نکنید که از عوارض بعد از لابیاپلاستی است. این خونریزی ها غیرطبیعی بوده و به درمان نیاز دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که بعد از عمل زیبایی واژن، علت خونریزی بخیه چیست و چه کاری باید برای آن انجام دهید. برای دسترسی سریع به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

مهمترین علت خونریزی بعد از عمل لابیا

به نظر دکتر زهرا صابری، متخصص جراحی زیبایی زنان اصفهان، خونریزی بعد از عمل زیبایی واژن به علت جوش نخوردن بخیه واژن و باز شدن آنها رخ می دهد. حتی زمانی که بهترین دکتر برای عمل لابیاپلاستی، شما را جراحی کند، فشار آمدن به بخیه ها به دلایل زیر باعث می شود لابیاها دچار خونریزی شوند:

نشستن های طولانی

خانمهایی که اغلب در طول روز به دلیل شغلی که دارند، نشسته اند و نمی توانند به اندازه کافی راه بروند و قدم بزنند، این نشستن های زیاد به بخیه آنها فشار می آورد. پس اگر شغل شما مدل کارمندی است، بهتر است برای یک هفته بعد از عمل مرخصی بگیرید. البته زیاد سرپا بودن هم باعث افزایش تورم لابیاها بعد از عمل می شود.

فعالیتهای سنگین

انجام کارهایی مثل بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین و فعالیت بدنی بالا به بخیه ها فشار می آورد. بنابراین ریسک خونریزی لابیا بعد از عمل برداشتن لابیاها بالا می رود. حتی بعد از افتادن بخیه ها هم توصیه می کنیم از فعالیتهای سنگین بپرهیزید تا کاملا این ناحیه بهبود پیدا کند.

ورزش بعد از لابیاپلاستی

ورزش کردن بعد از جراحی به خصوص ورزشهای سنگینی که به زخمها فشار می آورند مثل دوچرخه سواری، وزنه برداری، دویدن و … می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود. این کارها تورم بعد از عمل لابیاپلاستی را هم بیشتر می کنند.

فشار مستقیم به واژن

وارد شدن فشار مستقیم به واژن در اثر شستشوی محکم لابیاها با دست یا با فشار زیاد آب، خشک کردن محکم واژن و یبوست باعث پارگی و خونریزی آن می شود. پوشیدن لباس زیر تنگ، پوشیدن شلوار جذب، دستکاری و ماساژ این ناحیه هم ریسک خونریزی لبه های داخلی واژن را بیشتر می کند.

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

رابطه جنسی که با دخول به واژن همراه است و یا رابطه مقعدی به بخیه ها فشار می آورد. حتی بعد از افتادن بخیه ها نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید مگر اینکه کاملا واژن بهبود پیدا کرده باشد. برای شروع نزدیکی به معاینه و اجازه جراحتان نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: مزایای لابیاپلاستی و تاثیر آن بر رابطه جنسی 

علت خونریزی بعد از عمل لابیا

اگر شما هم قصد انجام عمل زیبایی واژن در اصفهان را دارید ما به شما دکتر زهرا صابری را پیشنهاد می کنیم. دکتر صابری با سالها تجربه در زمینه عمل های زیبایی واژن یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در اصفهان هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا با مشاور لیزر و زیبایی مطب با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ در واتساپ در تماس باشید.

سایر علل خونریزی بعد از عمل زیبایی واژن

علاوه بر موارد بالا، عوامل دیگری هم هستند که در خونریزی لبه های کوچک واژن بعد از عمل نقش مهمی دارند. این عوامل عبارتند از:

درست بخیه نشدن لابیاها

به گفته دکتر زهرا صابری، بخیه زدن لابیا، با تکنیک خاصی انجام می شود. اگر جراح شما در این زمینه مهارت و تجربه لازم را نداشته باشد یا با تکنیک اشتباه، لابیاها را بخیه بزند، بخیه ها بعد از عمل باز می شوند.  گاهی هم ممکن است جراح موقع بخیه زدن، یکی از رگها را نبیند و همین رگ باعث خونریزی بعد از عمل شود.

دیر ترمیم شدن لابیاها

ترمیم نشدن به موقع زخمها یکی از علل خونریزی لابیاها بعد از عمل است. این مورد زمانی اتفاق می افتد که به موقع کرم ترمیم کننده لابیاپلاستی را استفاده نکنید. مصرف دخانیات مثل سیگار یا قلیان هم ترمیم زخم را کند می کنند. به همین دلیل تا زمانی که زخمها بهبود نیافته، نباید دخانیات مصرف کنید.

عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

عفونت بعد از عمل یکی از عوارض لابیاپلاستی است که بدلیل عدم رعایت بهداشت واژن و عدم مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیکی تجویز شده رخ می دهد. عفونت لابیاها به تنهایی می تواند یکی از علل موثر در باز شدن زخم و خونریزی لابیاها باشد. باید مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی و بهداشت واژن را حتما جدی بگیرید.

در صورت خونریزی لابیاها بعد از عمل چه کنیم؟

در صورتی که لابیاهایتان خونریزی کرد، نوار بهداشتی بگذارید و سریعتر به جراح تان مراجعه کنید. حتی اگر سهل انگاری شما باعث خونریزی لابیاها شده باشد، باید پزشک تان را در جریان بگذارید. او وظیفه دارد در هر حال مشکل ایجاد شده را برطرف کند. با تشخیص علت خونریزی، می توان به راحتی آن را درمان کرد.

درمان خونریزی بعد از عمل لابیا

برای لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان، به شما خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زیبایی زنان را پیشنهاد می کنیم. جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا به همین شماره در واتساپ پیام دهید.

سوالات رایج درباره خونریزی بعد از لابیاپلاستی در اصفهان

بانوانی که برای عمل کوچک کردن لابیامینور به دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زیبایی زنان در اصفهان مراجعه می کنند، اغلب سوالات زیر را از ایشان می پرسند:

برای جلوگیری از خونریزی لابیاها بعد از عمل چه کار کنم؟

با آب ولرم حمام کنید و تا افتادن بخیه ها دوش آب داغ نگیرید. بعد از لابیاپلاستی، موقع پریودی فقط از نوار بهداشتی استفاده کنید و تا زمان جوش خورن زخمها مراقب باشید یبوست نگیرید.

چند روز بعد از عمل لابیا بخیه ها میوفته؟

بستگی به سرعت ترمیم زخم در بدن هرکسی دارد. اما می تواند حدود یک هفته تا 2 هفته طول بکشد.

من معمولا مشکل یبوست دارم، برای جلوگیری از یبوست و خونریزی لابیاها به نظرتان مصرف سبزیجات کافی است؟

اگر همیشه یبوست دارید، قبل و بعد از لابیاپلاستی از داروهای ملین استفاده کنید. سعی کنید یبوست را درمان کنید چون باعث پرولاپس لگنی می شود. غذاهای فیبردار و نوشیدن آب فراوان را هم توصیه می کنم.

آيا خونريزى بعد از عمل لابياپلاستی ممکن است نشانه عفونت باشد؟

اگر خونریزی همراه با تب، درد و التهاب لابیاها یا ترشحات بد بو باشد، به احتمال زیاد عفونت کرده است.

خونریزی بعد از لابیاپلاستی با لیزر بیشتر است یا جراحی لابیا؟

لابیاپلاستی با لیزر خونریزی خاصی ندارد. چون موقع برش لابیاها، گرمای لیزر سر عروق را می بندد، برای همین موقع عمل لابیاپلاستی با لیزر و بعد از آن خونریزی خیلی کمتر از جراحی لابیاپلاستی با تیغ جراحی است.

بی حسی واژن بعد از لابیاپلاستی خطرناک است؟

به طور طبیعی تا مدتی دچار بی حسی می شوید که کم کم بهتر شده و بعد کاملا از بین می رود. اما اگر کم کم حس این ناحیه برنگشت، باید به جراحتان مراجعه کنید تا علت آن را بررسی کند.

برای ترشحات خونابه بعد از عمل زیبایی واژن لازم است به پزشک مراجعه کنم؟

اگر مشکل خاصی ندارید، به نظرم ضرورتی ندارد. اما اگر نگرانید، می توانید به پزشکتان اطلاع دهید.

اگر شما هم سوالی درباره خونریزی بعد از لابیاپلاستی دارید، می توانید در قسمت نظرات این مقاله، سوالات تان را از دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان بپرسید.

3.3/5 - (42 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(50) دیدگاه

  1. اسما
    11 مهر 1400

    سلام دکتر
    مدت ۵روزه که لابیاپلاستی کردم به دسشویی میروم و میام دچار خونریزی میشم استراحت مطلقم.نمیدونم دیگه چکار کنم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. عزیزم اگر خونابه هست عادیه و نشون میده داره زخم هات ترمیم میشه اما اگر خونریزی دارید و مجبورید پد نوار بهداشتی تون رو مدام عوض کنید، باید به جراح تون سریعتر مراجعه کنید چون ممکنه بخیه ها باز شده باشه.

  2. مهناز
    07 آبان 1400

    سلام من ۱۱روزه عمل لابیاپلاستی انجام دادم و هنوز خون میاد.و خیلی استرس دارم بخیه هام باز بشه.مایعات و ملین هم زیاد استفاده می کنم ولی باز هم یبوست میگیرم.چیکار کنم؟ و آیا خانم دکتر ممکنه بعد این مدت بخیه هام باز بشه با یبوست؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. ترشح خونابه اگر دارید که بدبو و چرکی نباشه اشکالی نداره و علامت ترمیم شدن زخمه ولی اگر خونریزی داره باید به جراح تون مراجعه کنید. تا زمانی که بخیه ها کاملا جوش نخوره احتمال باز شدنش هست. حتما در کنار مایعات و ملین باید هر روز خیلی میوه و سبزیجات استفاده کنید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *