علت گشادی واژن

یکی از مهمترین علائم گشادی واژن، عدم رضایت زوجین از کیفیت رابطه جنسی شان است. بعضی از خانم ها تصور می کنند با داشتن رابطه جنسی زیاد، به مرور واژن گشاد می شود و این دلیل ارضا نشدن آنها است.
اگر شما هم نگران گشادی واژن تان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا آخر بخوانید. چون ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت گشادی واژن چیست و آیا رابطه جنسی زیاد باعث گشاد شدن واژن خانم ها می شود یا نه. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

آیا رابطه جنسی زیاد باعث گشادی واژن می شود؟

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان، عضلات دیواره واژن بافت انعطاف پذیری دارند و موقع دخول آلت و برانگیختگی زن شل می شوند تا به اندازه ی آلت، کانال واژن گشاد شود. بعد از پایان رابطه جنسی، دوباره این عضلات منقبض شده و کانال واژن به اندازه ی قبلی خود بر می گردد. پس گشادی واژن موقع نزدیکی کاملا موقتی است.

شل و ضعیف شدن این عضلات در اثر عوامل مختلف باعث گشادی واژن می شود که این اصلا ربطی به زیاد بودن رابطه جنسی زنان یا نزدیکی با شرکای جنسی متفاوت ندارد. از طرف دیگر، نداشتن رابطه جنسی به مدت طولانی هم نمی تواند باعث تنگی واژن شود. ولی برداشته شدن پرده بکارت و اولین رابطه جنسی می تواند واژن را برای همیشه کمی گشادتر کرده و آن را تغییر دهد.

آناتومی لگن زنان

شما هم می توانید برای درمان گشادی واژن و بهبود روابط زناشویی خود با روشهای جراحی یا غیرجراحی به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در اصفهان مراجعه و از تخصص ایشان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

دلیل گشادی واژن زنان چیست؟

علت اصلی گشادی واژن، ضعف، شلی یا آسیب دیدگی عضلات کف لگن است که عضلات واژن هم بخشی از این عضلات به حساب می آیند. مهمترین علت افتادگی و شلی عضلات واژن و کف لگن، کاهش کلاژن سازی با بالا رفتن سن، زایمان طبیعی و بارداری است. البته موارد دیگری هم می توانند علت گشادی واژن باشند، مثلا:

  • چاقی مفرط
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • ورزش های شدید مثل وزنه برداری
  • آسیب های لگنی موقع جراحی، تصادفات رانندگی و …
  • کاهش هورمون استروژن در یائسگی یا برخی بیماریها

برخی عوامل ژنتیکی و ارثی هم هستند که می توانند به طور مادرزادی باعث ضعف و سستی عضلات واژن شوند.

موثرترین روشهای درمان گشادی واژن

بهترین زمان تنگ کردن واژن با روشهای پزشکی، وقتی است که آخرین بچه خود را آورده اید و دیگر قصد بارداری ندارید. چون باداری و زایمان باعث بهم خوردن نتیجه درمان قبلی می شود بهترین روش های قطعی و سریع برای تنگ شدن واژن عبارتند از:

ورزش کگل

انجام مداوم و روزانه تمرینات کگل نقش مهمی در تقویت عضلات کف لگن دارد. این ورزشها می توانند شلی خفیف واژن را برطرف کنند. البته تمرینات کگل را اگر بعد از روشهای درمانی زیر هم انجام دهید، به طولانی تر شدن ماندگاری نتیجه درمان تان کمک می کند.

تنگ کردن واژن با لیزر

زنانی که گشادی واژن شان خفیف یا متوسط است و فقط لایه های سطحی عضلات کانال واژن ضعیف شده می توانند با لیزر مونالیزا تاچ درمان شوند. درمان با لیزر مونالیزا کلاژن سازی در سطح لایه مخاطی واژن را تقویت کرده و عضلات این ناحیه را جوانسازی می کند.

تنگ کردن واژن با آراف

در این روش می توانید با چند جلسه آراف واژینال، کلاژن سازی در عضلات سطح و عمق کف لگن را بهبود دهید. تنگ کردن واژن با RF موثرترین روش غیرجراحی برای تنگ شدن دوباره ی واژن است که برای درمان درجات خفیف یا متوسط گشادی واژن به خانم ها توصیه می شود.

تنگ کردن واژن با نخ

زنانی که مایل هستند در آینده باردار شوند اما می خواهند حتما واژن شان را تنگ کنند می توانند از این روش کم تهاجم استفاده کنند. در این روش با نخ های مخصوص لیفت واژن، دیواره داخلی واژن تنگ تر شده و با تقویت عضلات واژن، گشادی آن برطرف می شود.

عمل پرینورافی

اگر در دهانه واژن فقط احساس گشادی می کنید، می توانید با عمل پرینورافی دهانه واژن را کوچکتر و تنگ تر کنید. این روش مخصوصا به کسانی که زایمان واژینال انجام داده اند، پیشنهاد می شود.

عمل واژینوپلاستی

عمل تنگ کردن واژن زمانی برای خانم ها انجام می شود که کانال واژن خیلی گشاد شده و یا عضلات کف لگن دچار آسیب دیدگی یا پارگی شده اند. برای انجام این جراحی سرپایی، عضلات کانال واژن کشیده می شوند تا بهم نزدیک و بعد بخیه زده شوند. بدین ترتیب داخل کانال واژن تنگ تر می شود.

انتخاب هر یک از روش های بالا برای درمان گشادی واژن بستگی به شدت گشادی و آسیب عضلات کف لگن دارد. بنابراین پزشک با توجه به نتیجه معاینه لگنی می تواند بهترین روش درمان را به شما توصیه کند.

عضلات کف لگن

شما هم می توانید برای تنگ کردن واژن با روشهای جراحی و غیرجراحی در اصفهان از سالها تجربه خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره علت گشادی واژن

معمولا خانم هایی که دچار گشادی واژن شد اند، درباره علل و درمان گشادی واژن سوالات زیر را از خانم دکتر صابری می پرسند که به همراه جواب شان آنها را در ادامه می خوانید:

دخول آلت بزرگ می تواند باعث گشادی واژن شود؟

خیر. اندازه واژن به حدی تغییر می کند که بتواند آلت را در هر سایزی که هست در خود جا دهد. بنابراین بزرگی آلت باعث عدم دخول یا گشاد شدن واژن نمی شود.

از کجا بفهمیم واژن گشاد شده است؟

تکرر ادرار، عفونت های مکرر واژن، نرسیدن زوجین به ارگاسم و خروج باد از واژن از رایج ترین علائم گشادی واژن هستند.

آیا سقط جنین باعث گشادی واژن می شود؟

خیر. سقط جنین در گشادی واژن تاثیری ندارد و تنها علل گشادی آن مواردی هستند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

علت گشادی واژن بعد از سزارین چیست؟

در صورت بارداری چندقلویی، بارداری های متعدد و پی در پی یا بالا بودن وزن جنین، با وجود اینکه زایمان سرازین برایتان انجام شده باشد، ولی به خاطر فشار به عضلات کف لگن ممکن است واژن گشاد شود.

علت گشادی واژن در دوران بارداری چیست؟

اضافه وزن مادر در دوران بارداری و فشار وزن جنین، بخصوص در چندقلوزایی، باعث می شود به عضلات کف لگن فشار زیادتری وارد شود. در نتیجه این عضلات دچار شلی و افتادگی شده و واژن گشاد می شود.

عمل واژینوپلاستی دهانه ورودی واژن را هم تنگ می کند؟

خیر. این جراحی برای تنگ شدن کانال واژن انجام می شود. اما اگر ورودی واژن تان هم گشاد بود، حتما جراح عمل پرینورافی و واژینوپلاستی را همزمان انجام می دهد تا واژن به صورت یک دست تنگ شود.

اگر سوالی درباره رابطه جنسی زیاد با گشادی واژن و یا علل شلی واژن دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله آنها را از ما بپرسید. در اسرع وقت به سوالات شما همین جا پاسخ می دهیم.

4.1/5 - (58 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *