خوابیدن-و-نشستن-بعد-از-لابیاپلاستی

عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی یک عمل زیبایی برای کوچک کردن لابیاها یا متقارن کردن آنها است که به زیبایی فرم واژن و بهبود عملکرد لابیاها کمک می کند. مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن در رضایت از نتیجه عمل لابیاپلاستی مهم هستند.
اگر عمل کرده اید یا خواهید این جراحی را انجام دهید حتما این مقاله را بخوانید. چون ما در این مقاله به دو موضوع مهم درباره نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی پرداخته ایم. با رعایت نکاتی که به شما خواهیم گفت می توانید با کاهش فشار به واژن جلوی دفورمه شدن لابیاها را بگیرید. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله حتما از فهرست زیر استفاده کنید.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی

در سه روز اول بعد از انجام عمل زیبایی واژن در اصفهان به شما توصیه می کنیم استراحت مطلق کنید و در رختخواب دراز بکشید. اما باید بعد از جراحی تا زمان بهبود لابیاها موقع خوابیدن موارد زیر را حتما رعایت کنید:

1- حتما در طول دو هفته اول بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی سعی کنید 8 ساعت خواب شبانه را داشته باشید. خواب کافی به ترمیم سریعتر زخمها و جوش خوردن لابیاها کمک می کند.

2- برای خوابیدن به مدت طولانی مثلا شبها باید به پشت دراز بکشید. اگر نمی توانید طولانی به پشت بخوابید می توانید حالت نیمه نشسته را امتحان کنید.

3- به هیچ عنوان به شکم نخوابید چون به لابیاها و بخیه ها فشار زیادی وارد می شود و احتمال باز شدن بخیه ها و بد شدن فرم لابیاها زیاد است.

4- می توانید از بالشت های بزرگ و نرم برای حمایت از کل بدنتان موقع خواب استفاده کنید. این بالشت ها به شما کمک می کند راحتتر بخوابید و در طول خواب کمتر حرکت کنید.

5- برای کاهش تورم و فشار روی لابیاها می توانید یک بالشت نرم زیر باسن تان بگذارید. بالاتر قرار گرفتن باسن در این حالت کمک می کند ورم لابیاها کمتر شود.

6- در طول هفته اول بعد از لابیاپلاستی تا حد ممکن نباید به پهلوها بخوابید. چون ورم لابیاها در آن سمت بیشتر می شود و بعد از بهبودی کامل لابیاها شاهد بزرگتر بودن لابیای آن سمت هستید.

خوابیدن-بعد-از-لابیاپلاستی

7- از هفته دوم بعد از عمل زیبایی واژن می توانید به پهلو ها بخوابید. ولی باید مرتب پهلو عوض کنید. یک بالشت بزرگ و نرم بین زانوها بگذارید تا پاها به هم نچسبند و لابیاها به هم فشار نیاورند. یا می توانید از بالشت های دوناتی شکل استفاده کنید.

8- لباسهای آزاد، راحت و نخی موقع خوابیدن بپوشید تا واژن عرق نکند، تهویه خوبی داشته باشد، به زخمها و بخیه ها فشار نیاورد و باعث درد لابیاها نشود.

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح زیبایی زنان، نحوه صحیح خوابیدن بعد از لابیاپلاستی کمک می کند لابیاها اذیت نشوند، بتوانند سریعتر ترمیم شوند یا فرم شان تغییری نکند.

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان می توانید از تخصص دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان، در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

نحوه نشستن بعد از لابیاپلاستی

نحوه صحیح نشستن بعد از لابیاپلاستی به خصوص در هفته اول و دوم که ورم زیاد است و هنوز بخیه های لابیاپلاستی نیفتاده مهم است. توصیه های زیر به خانم ها کمک می کند موقع نشستن به لابیاهایشان فشار وارد نشود:

  • در طول هفته اول بعد از جراحی بیشتر دراز بکشید و کمتر بنشینید.
  • نشستن شما باید خیلی کوتاه باشد.
  • موقع نشستن روی نشیمنگاه صاف ننشینید چون به بخیه ها فشار می آید. برای کاهش فشار موقع نشستن می توانید از یک بالشت دوناتی شکل برای زیر باسن استفاده کنید.
  • در طول یکی دو هفته اول بعد از عمل زیبایی واژن اگر لازم است کاری انجام دهید، تا حد ممکن در حالت ایستاده آن را انجام دهید نه در حالت نشسته. البته از ایستادن طولانی هم باید بپرهیزید چون باعث ورم بیشتر لابیاها می شود.
  • برای نشستن حتما سطوح نرم مثل مبل و تخت را انتخاب کنید و روی زمین یا صندلی های سفت و چوبی ننشینید.

نشستن-بعد-از-لابیاپلاستی

جمع بندی نهایی

بهترین حالت برای خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی این است که به پشت بخوابید. اگر به پهلوها می خوابید باید مرتب پهلو عوض کنید و بین زانوها بالشت بگذارید. طولانی ننشینید و از بالشت برای زیر باسن استفاده کنید.

پرسش و پاسخ درباره بعد از لابیاپلاستی

معمولا در مورد مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی در اصفهان سوالات زیر از دکتر صابری پرسیده می شود:

بد نشستن و خوابیدن بعد از عمل زیبایی واژن می تواند باعث باز شدن بخیه ها شود؟

بله. اگر درهفته اول نکات مربوط خوابیدن و نشستن بعد از لابیاپلاستی را رعایت نکنید (مثلا زیاد بنشینید یا روی شکم بخوابید) به واژن فشار می آید و بخیه ها باز می شوند.

تا کی باید نحوه خوابیدن و نشستن بعد از لابیاپلاستی را رعایت کنم؟

4 تا 6 هفته طول می کشد تا زخم لابیاها کاملا خوب شود و بیشتر ورم لابیاها بخوابد. تا این مدت حتما تمام نکاتی را که در این مقاله مورد نحوه صحیح نشستن و خوابیدن بعد از لابیاپلاستی گفتیم، رعایت کنید.

اگر شما هم سوالی درباره مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی دارید، در بخش نظرات می توانید آنها را بپرسید.

4.1/5 - (7 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *