علت و درمان تنگی واژن

تنگی واژن یکی از مشکلات جدی در روابط زناشویی است که طلاق های زیادی به این دلیل صورت گرفته است. در حالیکه این بیماری مثل هر بیماری دیگری کاملا قابل درمان است و می تواند زندگی عادی را به زوجین برگرداند. در این مقاله قصد داریم به علت تنگی واژن و راههای درمان سریع آن بپردازیم. برای دسترسی سریع به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بافت واژن چگونه است؟

بافت واژن یک بافت ارتجاعی است که در حالت عادی طول آن 7 تا 10 سانتی متر بوده و بعد از تحریک برای مقاربت بلندتر و گشادتر می شود تا دخول انجام گیرد. هیچ واژنی آنقدر تنگ یا کوچک نیست که نتواند آلت مردانه را در خود جای دهد. بافت واژن موقع تحریک روان کننده های طبیعی دارد که دخول را راحتتر و بدون درد می کند.

تنگی دهانه واژن یا بیماری واژینیسموس؟

واژن موقع دخول گشاد می شود. اما گشادی آن بعد از پایان رابطه جنسی به دلیل حالت کشسانی و ارتجاعی واژن دوباره به حالت اول بر می گردد. زنانی هستند که موقع نزدیکی دچار احساس درد می شوند و یا نمی توانند به هیچ وجه اجازه دخول آلت به واژن را بدهند. همچنین بعضی از زنها با معاینه پزشک و وارد شدن اسپکولوم به واژن در معاینات لگنی مشکل دارند. این دو دسته از خانم ها به اشتباه تصور می کنند واژن تنگی دارند و بخاطر همین تصور اشتباه، معمولا به دنبال راهی برای درمان تنگی واژن و عدم دخول نیستند. در حقیقت تنگی واژن باعث عدم دخول نمی شود. بلکه این دسته از زنان دچار بیماری به نام واژینیسموس هستند. در واقع یکی از علل قفل شدن واژن حین رابطه جنسی، انقباضات عضلات واژن در این افراد است که بسیار شدیدتر از حالت معمول می باشد. شدت انقباضات به حدی است که آلت مردانه نمی تواند دخول را انجام دهد.

تنگی دهانه واژن

شدت تنگی دهانه واژن

درجات تنگی واژن در بین خانم های مختلف متفاوت است. واژینیسموس ممکن است خفیف تا شدید باشد. در خفیف ترین حالت، نزدیکی با درد زیادی همراه است و در شدیدترین درجات زن نمی تواند اجازه دخول آلت، معاینه لگنی و یا حتی لمس واژن را بدهد.

انواع تنگی دهانه واژن

تنگی دهانه واژن معمولا به دو صورت زیر در بین خانم هایی که مشکل واژینیسموس دارند، دیده می شود:

واژینیسموس اولیه: در این نوع تنگی دهانه واژن، فرد در اولین رابطه جنسی خود متوجه این مشکل شده و موقع نزدیکی درد شدیدی در شکم احساس می کند. ممکن است درد به حدی باشد که دخول انجام نشود.

واژینیسموس ثانویه: واژینیسموس ثانویه در زنانی رخ می دهد که قبلا هیچ مشکلی برای دخول نداشته و مقاربت بدون درد را تجربه کرده اند. اما به دلیل بروز برخی مشکلات روحی و جسمی، دچار واژینیسموس می شوند و مثل گذشته نمی توانند رابطه جنسی داشته باشند.

در هر دو مورد، بعد از پایان تلاش برای دخول، تمام علائم واژینیسموس برطرف می شوند و واژن به حالت عادی بر می گردد.

علایم تنگی واژن چیست؟

علایم واژینیسموس در همه زنان یکسان نیست و بسته به درجات آن متفاوت است. مشاهده یک یا چند علامت زیر می تواند نشان دهنده تنگی واژن باشد:

  • مقاربت دردناک
  • درد موقع معاینات لگنی
  • درد موقع گذاشتن تامپون یا وارد شدن انگشت به واژن
  • قرمز شدن دهانه واژن و حساسیت آن به لمس
  • التهاب واژن
  • سوزش واژن

در حالتهای شدید واژینیسموس و اصرار بیش از حد برای دخول، ممکن است پارگی در دهانه واژن ایجاد شود. در صورت مشاهده علایم تنگی دهانه واژن باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

علایم تنگی واژن

در صورت مشاهده هر یک از علائم تنگی دهانه واژن و مقاربت دردناک شما هم می توانید برای درمان تنگی واژن در اصفهان، به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

علت تنگی واژن

تنگی واژن به دلایل مختلف روحی و جسمی می تواند در زنان بروز کند. از جمله مهمترین دلایل تنگی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم پیش نوازی و روانکاری واژن قبل از دخول
  • پرده بکارت ضخیم و غیر قابل انعطاف
  • آسیب دیدن کف لگن در اثر برخی از جراحی های زنانه مثل هیسترکتومی (برداشتن رحم و تخمدان)
  • باورهای غلط درباره رابطه جنسی، ترس از مقاربت و تربیت جنسی غلط و سختگیرانه
  • تجربه تجاوز یا رابطه جنسی خشن
  • ترس از بارداری
  • زایمان سخت قبلی

به علاوه بیماری هایی مثل عفونت واژن یا ناحیه لگنی، آندومتریوز، چسبندگی‌های داخل لگن، کیست تخمدان و غیره نیز می تواند باعث درد موقع نزدیکی و علت عدم دخول در واژن باشد.

درمان تنگی واژن

بسته به علت ایجاد تنگی واژن و شدت تنگی دهانه واژن روشهای مختلفی برای درمان آن وجود دارد. روشهای زیر برای درمان تنگی واژن خفیف به بیمار توصیه می شود:

روانکاری واژن

قبل از دخول به اندازه کافی پیش نوازی داشته باشید. همچنین می توانید از ژل های لوبریکانت طبیعی بر پایه آب برای روانکاری و مرطوب کردن واژن استفاده کنید. این روش برای زنان مبتلا به خشکی و آتروفی واژن در یائسگی و یا بعد از زایمان و در دوران شیردهی بسیار موثر است.

تمرینات کگل و استفاده از دیلاتور

انجام ورزش کگل برای درمان واژینیسموس می تواند با تقویت عضلات کف لگن به درمان تنگی واژن با درجات خفیف کمک کند. همراه با انجام این تمرینات بهتر است خانم ها از سایزهای کوچک تا بزرگ دیلاتور نیز استفاده کنند. دیلاتورها تقلیدی از آلت مردانه هستند و برای گشاد کردن واژن استفاده می شوند. ابتدا از سایز کوچک شروع کرده و بعد سراغ سایزهای بزرگتر دیلاتور بروید. این روش بسیار زمانبر است و شش ماه تا دو سال درمان واژینیسموس با این روش طول می کشد.

درمان واژینیسموس با تمرینات کگل

نشستن در آب ولرم

پیش از رابطه جنسی، به مدت 20 دقیقه در آب ولرم بنشینید. زیرا نشستن در آب ولرم باعث ریلکس شدن عضلات ناحیه لگن و کاهش شدت انقباضات عضلانی موقع دخول می شود.

پوزیشن مناسب برای واژینیسموس

موقع نزدیکی، از پوزیشن هایی استفاده کنید که کنترل میزان دخول بیشتر بر عهده خانم باشد.

تزریق بوتاکس به واژن

در این روش به عضلات واژن بوتاکس تزریق می شود. بوتاکس کمک می کند موقع نزدیکی ماهیچه هایی که باعث انقباض شدید می شدند، در حالت استراحت قرار بگیرند. بعد از مدتی (2 تا 4 ماه) بوتاکس جذب می شود. شاید تصور کنید مجددا نیاز به تزریق دارید، اما طی این مدت واژینیسموس از بین رفته و تنگی واژن درمان شده است. اگر همچنان علائم تنگی واژن را دارید، می توانید تزریق بوتاکس را تجدید کنید و یا از روشهای بهتر مثل RF استفاده کنید.

درمان تنگی دهانه واژن با آر اف

در این روش از دستگاه آراف واژینال برای کاهش دردهای مقاربتی و لگنی و نیز جوانسازی عضلات کف لگن و واژن استفاده می شود. آر اف از انقباض غیر ارادی عضلات واژن جلوگیری کرده و شخص از همان جلسه اول RF می تواند بهبودی هنگام رابطه را متوجه شود. دستگاه آر اف واژن می تواند حتی شدیدترین درجات تنگی واژن را نیز کاملا درمان کند.

در صورت ابتلا به تنگی دهانه واژن شما هم می توانید جهت برخورداری از درمان قطعی واژینیسموس خود با دستگاه RF  واژن در اصفهان، به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

مزایای درمان تنگی واژن با RF

آر اف واژینال یک روش درمان سرپایی، کم تهاجم و سریع برای درمان تنگی دهانه واژن است. درمان با این روش از مزایای زیر برخوردار است:

  • درمان قطعی و دائمی
  • بدون درد
  • بدون دوره نقاهت
  • بدون عارضه
  • بدون خونریزی و ایجاد برش
  • بدون نیاز به مراقبتهای بعد از آر اف

استفاده از این روش هیچ محدودیت سنی نداشته و به تنهایی و بدون نیاز به درمان های دیگر می تواند تنگی واژن را برطرف کند.

مزایای درمان تنگی واژن با RF

سخن پایانی

بعضی از خانم ها تصور می کنند علت عدم دخول تنگی واژن است. در حالیکه این تصور غلط بوده چرا که دچار بیماری واژینیسموس هستند. بافت واژن کاملا ارتجاعی است، به همین دلیل هیچ واژنی نمی تواند به دلیل تنگی مانع از دخول شود. زنانی که دچار واژینیسموس هستند موقع دخول هر چیزی به واژن دچار درد شدید در شکم می شوند. دلایل این حالت می تواند منشا جسمی یا روانی داشته باشد.

روشهای مختلفی برای درمان تنگی واژن وجود دارد. استفاده از لوبریکانت ها، نشستن در آب ولرم و … نمونه هایی از درمان موقت هستند. اما روشهای دائمی و سریعی نیز برای درمان حتی شدیدترین انواع واژینیسموس وجود دارد. درمان با آر اف و تزریق بوتاکس از جمله این روشهای سریعی و قطعی اند.

در صورتی که سوالی در این مورد دارید، از بخش نظرات این مقاله می توانید آنرا مطرح کنید.

3.9/5 - (220 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(192) دیدگاه

  1. باران
    29 فروردین 1400

    سلام خانم دکتر من چند روز پیش با نامزدم اولین رابطه جنسی رو تجربه کردم و بعد از زدن پرده بکارتم چند قطره خون هم دیدم.. الان دوروزه احساس سوزش وخونریزی درحد چند قطره خون منو عذاب میده خواستم بپرسم علتش چیه وتا کی ادامه داره؟؟ خواهشا راهنماییم کنین

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      اگر درد و سوزش خفیف هست و شدید نشده مشکلی نیست. اما اگر درد و خونریزی ادامه داشت یا شدیدتر شد حتما بیا معاینه ت کنم. ممکنه زخم ایجاد شده باشه یا مشکل دیگه ای باشه.

      • صباح
        05 خرداد 1400

        من ۴ساله ازدواج کردم هر چهار سال درد دارم تو رابطه پیش دوتا دکترم رفتم تشخیص یه حلقه وسط واژنمو دادن واژانم از وسط تنگه حتی تست پاپ اسمیرم نمیتونم بدم انقد دردم شدیده
        میگن مشکلت مادر زادیه باید جراحی بشه بخاطر مطمنن شدن‌اول گفتم‌سونوگرافی واژینال بدم ولی چون متاسفانه دردم انقو شدیده ک‌ میخام بیهوش بشم نمیتونم حالت عادی سونوگرافی بدم بخاطر همین خواستم‌بپرسم شما این کارو انجام میون با بیهوشی

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          18 خرداد 1400

          سلام. شما مشکل تنگی واژن نداری. مبتلا به واژینیسموس هستید و درجه ش هم خیلی شدیده. در موردش داخل سایتم مطلب هست. نیازی هم به جراحی نیست. اون حلقه ای که تشخیص دادن، عضلات واژنه که منقبض شده.

        • فاطمه
          22 شهریور 1400

          سلام من ۱۹ سالمه و از بار اولی که پریود شدم خیلیییی درد دارم سه روز موقعه پریودی و قبل پریود هم درد دارم واقعا دیگه تحمل ندارم ممنون میشم راهنمایی کنید اگرم درمانی داره بهم بگید با تشکر

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            01 مهر 1400

            سلام. این دردها طبیعیه و با قرص مسکن میتونید کنترل کنید. اما اگر با خوردن مسکن هم خیلی درد دارید، نشون میده یه مشکلی هست و باید حتما توسط متخصص زنان معاینه بشید. میتونه کیست تخمدان، فیبروم یا هر چیز دیگه ای باشه.

      • سیلا
        15 تیر 1400

        سلام خانم دکتر من این سه سال که ازدواج کردم وبعد از یک سال بچه دار شدم و زایمانم هم سی زاریان بوده از وقتی که من ازدواج کردم نمی تونم نزدیکی خوبی داشته باشم درد زیادی دارم تو دهانه واژنم درد میگرم وزخمی میشم علتم چی لطفا راهنمایی کنید

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 تیر 1400

          سلام. اگر منظورتون اینه که دخول کامل انجام نمیشه، احتمالا واژینیسموس دارید و باید با rf درمان بشید. اگر نه که باید معاینه تون کنم ببینم علت ایجاد درد و رخم چیه. بدون معاینه نمیتونم نظر بدم.

      • هانیه
        02 مهر 1400

        سلام خانم دکتر من سه ساله ازدواج کردم ولی نمیتونم دخول داشته باشم دکتر هم رفتم پیش مشاور سکسولوژی هم رفتم ولی فایده نداشت بازم میترسم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          17 مهر 1400

          سلام. توضیح زیادی ندادین و نمیتونم بگم واژینیسموس هستید یا نه. حتما به متخصص زنان باید مراجعه کنید تا معاینه لگنی براتون انجام بدیم. مشکل تون حل میشه نگران نباشید.

    • پریسا
      01 خرداد 1400

      من ک ده ساله ازدواج کردم و از شدت درد زیاد رابطه جنسی شش ماه یک بار داریم و بچه دار نشدیم حالا برای ای وی اف اقدام کردم ک دکترم موقع انتقال جنین متوجه شد واژنم تنگه حالا میگن ک وارد اتاق عمل شو تا واست درستش کنم لطفا راهنمایی کنید این کار بدون عوارصه اصلا تو اتاق عمل چیکار میخواد انجام یده تراش میده؟ اگه ار اف انجام بدم دیگه نیازی ب عمل نیست ؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        18 خرداد 1400

        سلام. واژن شما تنگ نیست بلکه مشکل واژینیسموس دارید که داخل سایت درموردش نوشتم. با آراف درمان میشه و جراحی نمیخواد.

        • لیلام
          27 خرداد 1400

          سلام خانم دکتر من شش ماهه نامزدم بخاطر رسومات قدیمی که خانوادم دارن به نامزدم اجازه نمیدادم پرده بکارتمو بزنه و همیشه طول این شش ماه خودمو سفت می‌گرفتم که نامزدم نتونه پردمو بزنه الان ک سر خونه زندگیمون رفتیم پردمو زده ولی من بعد از اون نزاشتم کامل رابطه داشته باشیم همش خودمو سفت میگیرم و درد دارم چیکا ‌کنم خانم دکتر مشکلم حل بشه بشدتت اذیت میشم از این موضوع

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            05 تیر 1400

            سلام. عزیزم شما واژینیسموس اولیه دارید. باید برای تعیین گرید و درمانش سریعتر اقدام کنید. چون سخت گیری خانوادگی هم داشتید،احتمالا به مشاوره سکس تراپیست هم نیاز داشته باشید. اینو بعد از معاینه تون میشه مشخص کنم.

          • همتا
            17 تیر 1400

            سلام خانم دکتر من بیماری واژینیسموس دارم میخواستم با ارف مشکلمو حل کنم سوالی که دارم اینه که پرده حلقوی با دستگاه ار اف از بین میرود؟

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            17 تیر 1400

            سلام. مشکل واژینیسموس شما به خاطر نوع پرده نیست. اگر قبلا پرده بکارتتون باز نشده باشه موقع درمان با آراف پرده برداشته میشه. حتما با اطلاع همسرتون برای آراف اقدام کنید.

        • فاطمه
          28 آبان 1400

          سلام من میخام عروسی کنم اصلا تو نمیره یکم سرش میره انقد میسوزه انگار شعله توشه و اینکه پرده مگه جل دهانه نیست؟ توروخدا راهنماییم کنید قم هستم نمیتونم بیام مطب و اینکه اصلا نمیتونیم دخول داشته باشیم جرا

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            28 آبان 1400

            سلام. شما واژینیسموس دارید. برای تعیین درجه واژینیسموس و درمان اون باید به متخصص زنان مراجعه کنید. سعی نکنید به زور دخول رو انجام بدین چون هم بدتر میشه و هم درمانش طولانی تر.

    • ف
      05 تیر 1400

      ببخشید خانم دکتر… اگه همسر خودش با دهانش مثل اینکه هوا میده فوت میکنه یه جایی از واژن که بعدا خروج باد از واژن رو نگا میکنه… آیا این کار برای واژن آسیبی میزنه..یا ایجاد عفونت؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        21 تیر 1400

        سلام نه عزیزم مشکلی ایجاد نمی کنه.

    • مریم
      08 مهر 1400

      من اصلا بیش از اندازه تنگم اصلا حتی انگشت هم نمیره توش در اون حد خیلی عذاب میکشیم منو شوهرم اصلا هم رابطه نداشتیم در اون حد تنگم با انگشت کردن خونریزی شروع میشه هم از پشت خم جلو راهنمایی کنید

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        17 مهر 1400

        سلام. عزیزم شما بیماری واژینیسموس دارید. عضلات واژنتون غیرارادی منقبض میشه و نمیذاره دخول داشته باشید. هر بار که به روز اقدام به نزدیکی می کنید بدتر میشه. نزدیکی رو متوقف کنید و برای درمان مراجعه کنید تا براتون آراف و مونالیزا رو همزمان انجام بدم. بعد از دو سه جلسه مشکل تون حل میشه.

  2. سعیده
    09 اردیبهشت 1400

    سلام
    مقاله شما رو خوندم.منم ترس از دخول دارم.روش آر اف به نظر میاد روش سریعی باشه.منتها من در تهرانم.میشه منو راهنمیی کنید.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سلام. میتونید با مطبم هماهنگ کنید اولین نوبت درمان رو برای شما بذاریم. بعد از آراف نیازی به بستری شدن نیست و میتونید همون روز برگردید تهران. برای هماهنگی با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

      • خانمشم آقاییمه
        12 تیر 1400

        سلام وقت بخیر خانم صابری ببخشید میخواستم بگم من چن روز پیش با نامزدم که سه ماهه عقد کردیم اولین رابطه رو ناخواسته انجام دادیم و چن قطرع خون کمرنگی ازم خارج شد و امروز هم انجام دادیم خون قرمز و زیادی رو دیدیم از چن قطره رد بود و تا دوساعت بعد خوت ریزی کمی داشتم و شکم درد بدی بعدس گرفتم علتش چیه ممنون میشم کامنتم رو بخونید و برام توضیح بدید چون خیلی نگرانم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          21 تیر 1400

          سلام عزیزم احتمال داره سری اول پرده بطور جزئی آسیب دیده باشه و بار دوم کامل کامل برداشته شده باشه. جای نگرانی از این بابت نیست.

  3. درسا
    04 تیر 1400

    سلام خانم دکتر من نزدیک شیش سال ازدواج کردم به غیر شب عروسی نتوستم نزدیکی کنم یک ترس عجیبی دارن الان هرکاری میکنم ترسم ازبین نمیره حتی از یه معاینه ساده هم میترسم چند وقت به خاطر بچه تلاش میکنیم هرکاری میکنیم الت شوهرم داخل رحم نمیره الان اطراف رحم کلا احساس سوزش میکنم توروخدا راهنمایم کتید چکار کنم من ازاصفهان خیلی دورم دریکی از شهرهای کرمانشاه ساکنم سنم۳۴

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. عزیزم با این علائمی که گفتی متاسفانه واژینیسموس با گرید بالا داری. درجه دقیقش رو موقع معاینه می تونم تشخیص بدم. اما با چند جلسه آراف وازن همراه با لیزر میشه درمانش کرد. چون درمانش سرپاییه، میتونید مسافرتهای یه روزه به اصفهان داشته باشید. اگر براتون امکان پذیر نیست به متخصص زنانی که در مورد مشکلات جنسی و واژینیسموس تخصص دارند مراجعه کنید.

  4. نگار
    20 تیر 1400

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من با نامزدم رابطه داشتم و پردم برداشته شده الان برای دخول خیلی واژونم تنگه در حد یه انگشت راحت میره تو و خیلی موقع رابطه اذیت میشم میشه یه راهنمایی کنین ممنون میشم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. عزیزم شما مشکل واژینیسموس دارید و درجه ش هم پایینه و براحتی با دو سه جلسه RF میتونید کاملا درمان بشید. نگران نباشید و تا زمانی که برای درمان اقدام نکردید، به زور سعی نکنید دخول انجام بشه چون مشکل تون بدتر میشه.

  5. مریم
    01 مرداد 1400

    سلام خانم دکتر من دوماه ازدواج کردم ولی تو اولین رابطه سوزش خیلی زیادی دارم و این باعث میشه اجتناب کنم از،رابطه میخواستم بدونم به دهمین بیماری که گفتید یا ممکنه از خشکی واژن یا مسئله دیگه ای باشه چون چندین دفعه تلاش کردم که به دردش هم فکر نکنم اما نشده راه حلش چیه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. باید معاینه ت کنم عزیزم که متوجه بشم مشکلت از چیه. بدون معاینه نمیتونم نظری بدم چون دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داره.

  6. عسل بانو
    03 مرداد 1400

    سلام خسته نباشید برای معاینه بکارت رفتم دکتر بهم گفتن تو زیاد تنگی و اونجلت کوچیکه و رابطه سخته اگع نتونستین با ژل لوبزیکانت هم عب نداره بیا خودم ازبین ببرمش الان ب نظرتون ینی واقعا من مشکلی دارم؟ من فلا عقدم..چی کار کنم باید؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 مرداد 1400

      سلام. من معاینه نکردم و نمیدونم بر چه اساسی پزشک تون چنین نظری دارند. اما به علم و تجربه میدونم که هیچ واژنی اونقدر تنگ نیست که نتونید دخول رو انجام بدید. اصلا نگران نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد.

      • Zahra
        11 شهریور 1400

        سلام خسته نباشید
        خانم دکتر من چند ماهه عقد کردم قبل از ازدواج برای عادت ماهیانه درد شدیدی داشتم دکتر هم رفتم گفتن دردتون بعد از ازدواج قطع میشه ولی الان چند ماهه که عقد کردم رابطه جنسی هم داشتم دخول هم به راحتی انجام شده ولی درد عادت ماهیانه ام مثل قبله طوریه که باید حتمن آمپول بزنم تا اروم بشم درد شدید زیر شکم و لگن دارم سونو هم دادم هیچ مشکلی نداشتم میشه بگید برای دردم چیزی هست؟؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 مهر 1400

          سلام عزیزم. دردهای شدید قاعدگی بطوری که زندگی عادی رو مختل کنه عادی نیستن و حتما علتی پشتشون هست. اندومتریوز از اولین حدسهاست. نیازه به پزشک مراجعه کنید.

        • کریمی
          26 فروردین 1402

          سلام من ۲ماهه ازدواج کردم هر کاری میکنم نمیتونم سکس انجام بدم اصلا آلت به داخل واژن نمیره خیلی ناراحتم چیکار کنم همسرم میگه خیلی سفته

          • دکتر زهرا صابری
            11 مرداد 1402

            شما واژینیسموس دارید و باید حتما درمان بشید. سعی نکنید با فشار بیشتر این کار رو انجام بدین چون گرید واژینیسموس بالاتر میره. با چند جلسه آر اف و لیزر واژن می تونیم شدیدترین واژینیسموس ها رو هم درمان کنیم.

  7. فاطمه
    08 شهریور 1400

    سلام خانم دکتر من نزدیک به دوماهه ازدواج کردم و تازه یه روز پیش همسرم با انگشت گفت که پردمو برداشته پیش ماما هم رفتم گفتن مشکل واژینیسموس ندارین ولی وقتی که میخوایم رابطه دخول داسته باشیم نمیتونم و بدنم رو ناخودآگاه سفت میکنم و آلت داخل واژنم نمیره و تنگ میشه و باعث دردم میشه شوهرمم خیلی اصرار میکنه که رابطه دخول داشته باشیم درضمن من از یه شهر خیلی خیلی دور هستم نمیتونم بیام برای معاینه لطفا کمکم کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. قطعا این علائم واژینیسموس هست. شما باید برای معاینه و درمان به متخصص زنان مراجعه کنید نه ماما. تلاش بیشتر برای دخول هم باعث میشه بدتر بشید. توصیه می کنم سریعتر به متخصص زنانی که در مورد واژینیسموس تخصص دارند مراجعه کنید. مواردی مثل شما رو اغلب با بوتاکس واژن یا rf واژینال درمان می کنیم.

  8. Zahra
    09 شهریور 1400

    ایا با تزریق بوتاکس به واژن مشکل واژینیمیوس حل میشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      بله. چون جلوی انقباض شدید عضلات رو میگیره. Rf هم یکی از روشهای درمان موثره. پزشک بر اساس شدت واژینیسموس و وضعیت بیمار، هر روشی که مناسب تر باشه به شما پیشنهاد میکنه.

  9. اذر حبیب زاده
    09 شهریور 1400

    سلام سوالی داشتم برلی اولین نزدیکی با ژل میشه درد رو حس نکرد کاملا واژن بی حس باشه مشکل پیش نمیاد الت همسرم کلفته خانم دکتر میترسم کمکم‌کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. دخول درد زیادی نداره که نیاز به بی حسی داشته باشید. بافت واژنتون هم ارتجاعیه و هر سایز آلتی رو براحتی میتونه جا بده. اگر مشکل عدم دخول داشتید، احتمال داره واژینیسموس باشید که برای اطمینان میتونید مراجعه کنید تا معاینه تون کنم.

  10. لیلا
    06 مهر 1400

    سلام من دو سال ازدواج کردم ولی هنوز دخول انجام نشده می خاستم ببینم احتمال اینکه نتونم باردار بشم هست یانه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. عزیزم میتونی باردار بشی. فقط کافیه مایع منی رو با سرنگ وارد واژن کنید. اما مسئله اصلی اینه که واژینیسموس دارید و باید قبل از بارداری درمانش کنید. چون معاینات لگنی بارداری تون رو نمیشه انجام داد. واژینیمسوس رو با چند جلسه آراف و مونالیزا یا یک بار تزریق بوتاکس میتونیم درمان کنیم.

  11. فاطمه
    02 آبان 1400

    سلام خانم دکتر، دختر ۲۲ ساله‌ای هستم، به تازگی نامزدی کردم، با توجه به موارد شرعی که از بچگی بهمون گفتن و اینکه پردهٔ بکارت باید تو همون شب ازدواج از بین بره و مسائل این چنینی، چند باری که نامزدم از من درخواست رابطه کردن، حتی موقع تحریک کامل هم وقتی موقع دخول از جلو می‌رسه، ناخودآگاه عضلاتم منقبض می‌شه، احساس می‌کنم اونقدر واژن تنگه که از شدت درد اجازه داده نمی‌شه دخول اتفاق بیفته. یک انگشت کامل و دو انگشت هم وارد واژنم می‌شه اما خونریزی تا حالا اتفاق نیفتاده، نامزدم هم با انگشت انجام دادن و خونریزی اتفاق نیفتاده، می‌خواستم ببینم راهکاری برای حل مشکلم هست؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. نه عزیزم این مسائل شرعی که برای همه هست و نمیتونه علت این مشکل باشه. شما دچار واژینیسموس هستید. یعنی عضلات واژنتون بشدت انقباض پیدا میکنه و واژن قفل میشه. باید با آراف یا تزریق بوتاکس این مشکل رو درمان کنید. تا قبل از مراجعه به متخصص زنان نباید سعی کنید دخول رو به زور انجام بدین چون درجه واژینیسموس تون بدتر میشه.

      • پونه
        24 آبان 1400

        سلام خانم دکتر منو نامزدم باهم دیگه سکس داشتیم بار اول که پردمو زد خون اومد و بعدش سکس کردیم درد آنچنانی نداشتم ولی بار دوم هم میزان ترشحاتم کم بود هم خیلی تنگ شده بود درد و سوزش زیادی داشت بعد هم زیاد نمیتونستم تحمل کنم ازین که داخل بره نمی‌دونم چراااا کلا تحملش برام سخته نمی‌دونم بخاطر خشکی بود یا واژینیسم از بیرونش هم ک یکم زخم شد جوری که بخاطر ادرار تا سه روز سوزش داشتم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          28 آبان 1400

          سلام. احتمال اینکه بدلیل بی تجربگی، دهانه کانال واژن زخم شده باشه هست. مخصوصا اینکه حین ادرار هم سوزش گرفتید. بنظرم کمی صبر کنید و اگر خشکی و زخم بهبود پیدا نکرد به پزشک مراجعه کنید. در ضمن پیش نوازی و ترشحات واژن و استفاده از لوبریکانتهای جنسی میتونه خیلی کمک کننده باشه.

        • ناشناس
          06 دی 1400

          سلام ببخشید من با شوهرم چند روز پیش رابطه جنسی برقرار مردیم ولی دخول انجام نمیگرفت موقع فشار یکمی درد میکرد ولی دخول انگشت اصلا دردی نداره علاتش چی میتونه باشه ممنون میشم بگید

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            06 دی 1400

            سلام. احتمال میدم واژینیسموس خفیف یا متوسط داشته باشید. ولی برای اطمینان باید معاینه کنم تا بتونم نظر قطعی بدم. اگر واژینیسموس باشه قابل درمانه و میتونید با چند جلسه آراف یا یک جلسه تزریق بوتاکس به واژن درمان بشید. نگران نباشید.

  12. ناشناس
    22 آبان 1400

    سلام خانوم دکتر من ۲۱ سالمه و ب صورت مادر زادی بکارت نداشتم پریود نمیشم چن ساله هر دکتری میرم ی چیز مختلف میگع اخریع گف ی دیوارع پشت بکارتتع ک باید بکارتت زدع بشه در صورتی ک من بکارت نداشتم
    بد حالا ک نامزد کردم نمیتونم ب خوبی رابطه داشته باشم اذیت میشم هم خدم درد دارم هم نامزدم
    میشه راهنماییم کنید چ کنم
    ممنون میشم:(

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      28 آبان 1400

      سلام. عزیزم باید اولا معاینه کامل بشی که چرا پریود نمیشی، این رو باید جدی بگیرید. در مورد مشکل دخول هم، باز باید معاینه لگنی انجام بدیم و احتمال میدم که واژینیسموس باشید. یعنی عضلات واژن تون منقبض میشه و موقع دخول باعث میشه که واژن مسدود بشه که خوشبختانه قابل درمانه. باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

  13. مرجان
    28 آبان 1400

    سلام من سه ماهه ازدواج و نمیتونم با همسرم رابطه جنسی داشته باشم یعنی طوری که عضلات واژن منقبض میشه و اجازه دخول نمیده لطفا راهنمایی کنید برای درمان.شهرستان هستم.باتشکر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. عزیزم شما واژینیمسوس دارید. باید به متخصص زنانی که در این حوزه کار می کنند مراجعه کنید. برای موارد شما از RF یا بوتاکس استفاده می کنیم. بوتاکس یه جلسه است و آراف 3-4 جلسه سرپایی هست و اگر اصفهان نیستید، میتونید راحت همون روز به شهرتون برگردید.

  14. مریم
    28 آبان 1400

    سلام خانم دکتر. احساس میکنم ورودی واژنم تنگه . یه انگشت خیلی راحت داخل میره ولی نمیتونم با همسرم دخول داشته باشم. داخل نمیره. نمیدونم واژینیسموس هست یا خیر چون یه انگشت به راحتی داخل میشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. بله عزیزم واژینیسموس هست و چون یه انگشت وارد میشه میتونم بگم شدید نیست. برای تعیین گرید اون باید معاینه بشید. نگران نباشید براحتی با آراف واژینال درمان میشه. سعی کنید به زور دخول انجام بدین چون باعث چرخه درد میشه و بیماری تون بدتر میشه.

  15. ناشناس
    30 آبان 1400

    سلام هزینه rfچقدر هست

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. با این شماره در واتساپ تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنند: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

  16. Asal
    10 آذر 1400

    سلام وقت بخیر من برای اولین بار رابطه داشتم ولی دخول صورت نمیگرفت و خیلی درد داشتم هر کار کردم نشد مشکلی دارم من ؟ راه درمانش چی هست☹️

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. برای اولین بار میتونه عادی باشه. اگر حدود 10 بار اقدام به نزدیکی کردید و موفق به دخول نشدین باید به متخصص زنان مراجعه کنید. در این موارد احتمال واژینیسموس میدیم.

  17. سحر
    15 آذر 1400

    سلام خانم دکترمن یکسال ازدواج کردم همسرم نمتون پردم وبزنه واژنم تنگ التش شل میشه رفتم پیش دکترگفت بایدعمل هانمکتومی بشی نظرتون چیه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. پرده رو میشه براحتی زد ولی اینکه دخول ندارید بدلیل تنگی واژن نیست. میتونه در مورد شما واژینیسموس باشه و همسرتون هم احتمالا نیاز به معاینه دارند. هر دو باید به پزشک مراجعه کنید.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      16 دی 1400

      سلام اگر پرده بکارت ضخیم باشه، باید با مراجعه به پزشک برداشته بشه. اما تنگی واژن متفاوت هست و علتش انقباض شدید عضلات واژنه که پیشنهاد می کنم بعد از برداشتن پرده، اگر باز هم مشکل داشتید برای درمان واژینیسموس یا تنگی واژن تون اقدام کنید.

  18. ستاره
    23 آذر 1400

    سلام خانم دکتر … من تازه عقد کردم چند بار سعی کردیم رابطه داشته باشیم ولی نتونستیم … یعنی الت همسرم داخل نمیره … یک انگشت راحت داخل میره و درد هم ندارم .. ولی دو انگشت با هم دیگه داخل نمیره … ایا قبل از دخول باید با انگشت گشاد کنم؟ ممنون میشم جوابم رو بدید خیلی نگرانم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. بهتره برای معاینه مراجعه کنید تا با اطمینان بتونم بگم واژینیسموس هست یا نه. ولی اگر واژینیسم باشه قابل درمانه و شدتش خوشبختانه زیاد نیست چون میگین انگشت میتونه وارد واژن تون بشه. حتما برای تشخیص این مورد زودتر به متخصص زنان مراجعه کنید.

  19. asma
    06 دی 1400

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید ی سوالی داشتم من امروز با نامزدم رابطی جنسی از وارژن و خواستیم انجام بدیم ولی وقتی دخول انجام میداد نمیرفت و اینکه چون فشار میداد درد داشت ولی در حد انگشت دخول میشه دلیلش چی میتونه باشه ممنون میشم جواب بدید?

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      اگر حدود 10 بار تلاش برای دخول با همین علائم همراه بود، مراجعه کنید تا ببینم مشکل تون چیه. اگر واژینیسموس باشه میتونید با روشهای آراف واژن یا تزریق بوتاکس به واژن کاملا و سریع درمان بشید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *