دلیل ارضا نشدن زن با دخول

شدت و تعداد ارگاسم و میزان تحریک مورد نیاز برای رسیدن به ارگاسم در زنان مختلف متفاوت است. از هر پنج زن یک نفر مشکل آنورگاسمی یا نرسیدن به ارگاسم دارد. آنورگاسمی یعنی اینکه بعد از تحریک جنسی، زن نمی تواند به ارگاسم برسد.
این خانم ها از عوارض روحی و جسمی ارضا نشدن زن پس از تحریک رنج می برند و به دنبال روشی برای درمان آن هستند. در این مقاله دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان به دلایل و درمان مشکل ارضا نشدن با دخول در این خانمها پرداخته اند. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

چرا نمی توانم به ارگاسم برسم؟

علت ارضا نشدن زنان در روابط جنسی می تواند جنبه های روانی و جسمی داشته باشد که عبارتند از:

جنبه روحی روانی

خستگی، استرسهای روزانه و مشکلات مالی از علل مهم روانی آنورگاسمی در زنان است. به جز خستگی و استرس دلایل روانی زیر هم می توانند باعث ارضا نشدن در رابطه زناشویی شوند:

  • تصویر بد از مقاربت: بعضی باورها و اعتقادات فرهنگی، گناه دانستن، تربیت سخت جنسی خانواده ها
  • ترس از رابطه جنسی: ترس از بارداری، ابتلا به بیماری های مقاربتی و دردناک بودن رابطه جنسی
  • مشکلات عاطفی: خشونت همسر، خجالت زنان از نزدیکی، تجربه سوء استفاده جنسی یا عاطفی، عدم صمیمیت، مشاجرات و تضادهای حل نشده، خیانت یا عدم اعتماد به شریک جنسی
  • عدم پیش نوازی کافی: ناتوانی در گفتن خواسته های جنسی، لمس نشدن کلیتوریس، عدم پیش نوازی درست و کافی

این عوامل نه تنها علت ارضا نشدن موقع دخول هستند، بلکه باعث بی میلی جنسی در زنان می شوند. برای رفع این مشکلات می توانید به مشاور خانواده یا سکس تراپیست مراجعه کنید.

در صورتیکه دچار بی میلی جنسی هستید، برای تشخیص علت و درمان آن می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

علل جسمی و فیزیکی

زمانی که میل جنسی شما به برقراری نزدیکی مشکلی ندارد ولی بدنتان بعد از تحریک شدن، آمادگی لازم برای رسیدن به ارگاسم را ندارد، علت ارضا نشدن تان در روابط جنسی می تواند یکی از موارد زیر باشد:

اختلالات هورمونی
عدم تعادل هورمون های بدن باعث کاهش میل جنسی زنان و نرسیدن آنها به ارگاسم می شود.

واژینیسموس
بعضی از زنان به اندازه کافی تحریک شده و تمایل به نزدیکی دارند اما موقع نزدیکی، آلت مردانه به دلیل بیماری واژینیسموس و انقباض غیرارادی عضلات واژن نمی تواند دخول کند.

درد و خونریزی موقع نزدیکی
خشکی، آتروفی یا عفونت واژن باعث درد و خونریزی واژن موقع نزدیکی و بعد از آن می شوند. به همین دلیل این خانم ها نمی توانند از رابطه جنسی شان لذت ببرند.

بیماری
بیماری هایی مثل دیابت و ام اس که روی اعصاب تاثیر می گذارند منجر به اختلالات ارگاسم می شوند. سرطان های دستگاه تناسلی، عمل هیسترکتومی یا جراحی های لگنی دیگر هم از علل فیزیکی آنورگاسمی زنان هستند.

اختلالات ارگاسم زنان بخاطر بیماری

داروهای مصرفی
مصرف بعضی از داروها مثل داروهای ضد افسردگی، فشار خون و ضد حساسیت هم می توانند در نرسیدن شما به اوج لذت جنسی تان موثر باشند.

گشادی واژن
گشادی دهانه و کانال واژن از دلایل شایع عدم ارگاسم زنان و نارضایتی همسر آنها است. گشادی واژن در اثر بالا رفتن سن، زایمان طبیعی و علل دیگر ایجاد می شود.

یائسگی
بسیاری از زنان در دوران یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن با مشکل ارضا نشدن روبرو می شوند. کاهش استروژن باعث آتروفی و خشکی واژن، دردهای مقاربتی و کاهش خونرسانی به قسمتهای داخلی و خارجی واژن می شود.

به همین دلیل زنان یائسه با تأخیر یا عدم ارگاسم روبرو می شوند. این مشکلات در زنان شیرده نیز دیده می شود که موقتی یا دائم هستند.

بزرگی کلاهک کلیتوریس
تغییرات هورمونی یائسگی می تواند باعث بزرگ شدن کلاهک کلیتوریس (هود) شود. بزرگی هود کلیتوریس را پوشانده و مانع از تحریک شدن آن موقع نزدیکی می شود. این یکی از دلایل مهم آنورگاسمی است. چون تقریبا 80  درصد زنان با تحریک کلیتوریس ارضا می شوند.

اگر علت آنورگاسمی مشکلات جسمی باشد، برای ارضا نشدن زن پس از تحریک باید به پزشک زنان مراجعه کنید. متخصص زنان با معاینه بیمار و گرفتن سابقه بیماری های او می تواند علت ارضا نشدن زن با دخول را تشخیص داده و آن را درمان کند.

روشهای درمان آنورگاسمی

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح زیبایی و متخصص زنان، برای درمان آنورگاسمیا که در اثر عوامل فیزیکی رخ داده، روش های پزشکی زیر موثر هستند:

RF واژینال

اگر به دلیل اختلالات هورمونی، مصرف برخی داروها، یائسگی و یا شیردهی دچار خشکی و آتروفی واژن، عفونت های مکرر واژن و دردهای مقاربتی شده باشید، از دستگاه آراف برای جوانسازی واژن تان استفاده می شود. امواج رادیوفرکوئنسی (رادیویی) آراف باعث افزایش خونرسانی و تحریک کلاژن سازی در دیواره واژن می شوند.

ساخت کلاژن های جدید در سطح و لایه های عمقی واژن، کانال مهبل را مستحکم و رطوبت و ترشحات طبیعی واژینال را به آن بر می گرداند. از دیگر مزایا دستگاه آراف واژن عبارت است از:

  • رفع لکه بینی یا خونریزی بعد از رابطه زناشویی
  • درمان دردهای مقاربتی (دیسپارونیا)
  • رفع خشکی و آتروفی واژن
  • درمان درد، سوزش و خارش واژن
  • بازگرداندن فلور طبیعی واژن و درمان عفونت مکرر

همچنین از این دستگاه برای آرام کردن عضلات واژن و جلوگیری از انقباض شدید آنها موقع دخول استفاده می شود. در حال حاضر آراف موثرترین روش درمان واژینیسموس های خفیف تا بسیار شدید در دنیاست.

لیزر مونالیزاتاچ

پرتوهای این دستگاه نیز خونرسانی واژن را بیشتر کرده و با تحریک ساخت کلاژن و الاستین جدید در لایه های سطحی دیواره و مخاط واژن، دیواره ی آن را بهبود می دهند. کاربردهای لیزر مونالیزا در درمان ارضا نشدن زن پس از تحریک عبارتند از:

  • درمان عفونتهای واژینال مکرر
  • رفع خشکی و آتروفی واژن
  • درمان دیسپارونیا

همچنین پرتوهای لیزر باعث جوانسازی واژن، رفع سوزش، خارش و درد آن می شوند.

درمان آنورگاسمی با لیزر مونالیزا

تنگ کردن واژن

اگر گشادی واژن خفیف باشد با RF واژن می توانید آن را تنگ کنید. اما در درجات بالای گشادی واژن مجبور به انجام عملهای تنگ کردن واژن مثل پرینورافی و واژینوپلاستی هستید.

تزریق ژل به نقطه جی

تحریک نقطه جی موقع دخول باعث ارگاسم واژینال می شود. با تزریق ژل به نقطه جی، می توان این نقطه را برجسته تر کرد تا موقع دخول بیشتر تحریک شود. در این صورت می توانید ارضا شدن با دخول را تجربه کنید.

عمل هودکتومی

اگر کلاهک هود بزرگ باشد، با جراحی زیبایی هودکتومی می توان آن را کنار زد. در نتیجه، با عمل هودکتومی قسمتهای بیشتری از کلیتوریس برای تحریک شدن موقع دخول یا لمس آن در دسترس است و ارگاسم قوی تری را تجربه می کنید.

در صورتیکه دچار آنورگاسمی هستید و از نرسیدن به ارگاسم رنج می برید، می توانید برای درمان آن به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

درمان آنورگاسمی با عمل هودکتومی

سوالات رایج درمورد ارگاسم زنان

در این بخش، خانم دکتر صابری به سوالات شما در مورد آنورگاسمی و ارگاسم زنان پاسخ داده اند:

علائم رسیدن به ارگاسم چیه؟

رسیدن به ارگاسم با علائمی مثل انقباض عضلات کف لگن، لرزش رحم، احساس گرما در تمام بدن یا حس مورمور شدن همراه است.

سیگار کشیدن می تواند علت آنورگاسمی باشد؟

الکل، مواد مخدر و سیگار کشیدن با ایجاد خشکی در واژن می توانند باعث اختلال در ارگاسم شوند.

RF واژن چند جلسه است؟

بستگی به شدت عارضه دارد. می تواند 3 تا 4 جلسه و حتی بیشتر یا کمتر از این باشد.

تزریق نقطه جی در مطب انجام می شود؟

بله این یک عمل سرپایی است و مثل لیزر مونالیزا و آراف هیگز در مطب انجام می شود.

اگر شما هم سوالی درباره دلیل ارضا نشدن زن با دخول یا درمان آنورگاسمیا دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را بپرسید.

3.4/5 - (445 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(409) دیدگاه

  1. شقایق
    27 آذر 1400

    سلام خانم دکتر من از بعد ازدواجم وقتی آلت تناسلی وارد واژنم میشه هیچ حسی ندارم و هیچی نمی فهمم علتش چیه؟فقط از کلیتوریس ارضا میشم چیکار باید بکنم؟?

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. بیشتر خانمها با کلیتوریس ارضا میشن و درصد کمی با دخول. بدلیل اینکه نقطه جی برجسته ای دارند. میتونید مراجعه کنید برای تقویت نقطه جی با ژل یا چربی. این کار باعث لمس بیشتر این ناحیه در داخل واژن و ارگاسم بهتر میشه.

  2. سارگل
    15 دی 1400

    سلام خانم دکترقیمت تززیق ژل چندهست

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. میتونید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنند.

  3. علی
    17 دی 1400

    سلام و وقت بخیر
    من موقع رابطه با خانومم، با اینکه خانم حین رابطه و دخول لذت زیادی میبره اما تا زمانی که با دست کلیتوریس اونو تحریک نکنم ارضا نمیشه!کلا ارضا شدنش دخول همراه با تحریک کلیتوریس هست.
    خواستم ببینم این مشکلی ایجاد نمیکنه؟ چون خودشم استرس اینو داره که چرا فقط با دخول ارضا نمیشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. نگران نباشید. این طبیعیه و حدود 80% از خانم ها با دخول ارضا نمیشن و باید حتما کلیتوریس شون تحریک بشه. اگر ارضا با دخول براتون مهمه، میتونید برای تقویت نقطه جی با ژل یا چربی اقدام کنید. با تزریق ژل این ناحیه از واژن برجسته میشه و موقع دخول ارگاسم را در زنان بیشتر میکنه.

  4. ناهید
    01 بهمن 1400

    با سلام .. خانم دکتر چهار سال است ازدواج کردم ، اخیرا به ارگاسم نمیرسم? کیلیتوریسم
    کاملا بی حسه در حالیکه قبلا بسیار گرم و فعال بودم ، آیا ممکن است به کم کاری تیروییدم مربوط باشد و قرص لووتیروکسین؟… باید چکار کنم؟
    با سپاس از شما

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. بله اختلالات غده تیروئید میتونه روی ارگاسم تاثیر بذاره. میتونه از خشکی واژن یا موارد دیگه هم باشه که با معاینه بیمار میتونیم تشخیصش بدیم.

  5. احمد
    04 بهمن 1400

    سلام خانم دكتر
    ما هفته اي سه بار رابطه جنسي داريم اما خانمم با نزديك حالت تناسيليم ارضاع نميشه حتي يك ساعت هم رابطه جنسي برقرار ميكنيم اما هيجي ولي من هيج مشكلي ندارم اما خانمم خيلي از اينكه ارضاع نميشه ناراحته دليلش چيه ؟!

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. این عادیه چون خیلی از خانمها با دخول ارضا نمیشن و ارگاسم اونها کلیتورال هست. میتونید برای ارضای ایشون کلیتوریس رو تحریک کنید. اگر ارضا با دخول برای ایشون مهمه، مراجعه کنید تا تقویت نقطه جی واژن رو براشون انجام بدیم. تقویت و تحریک این نقطه در داخل واژن باعث ایجاد ارگاسم واژینال میشه.

  6. ثریا
    03 دی 1401

    سلام من چهارساله ازدواج کردم وقتی آلت شوهرم تو واژنم میشه اصلا تحریک نمیشم اگه کیلتوریس مو لمس کنه به سختی تحریک میشم چه برسه به ارگاسم موقع دخول همیشه سوزش دارم دلیلش چیه؟

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      بدون معاینه نمیتونم قطعی نظری بدم ولی چون سوزش دارین احتمالا میتونه به خاطر خشکی واژن باشه. باید مراجعه کنید تا ببینم مشکل چیه. هر چی که باشه راهی برای درمان اون هست نگران نباشید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *