درمان خشکی واژن در اصفهان

خشکی واژن عارضه ای است که می تواند هر زنی را تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری بعد از بارداری و یائسگی بسیار شایع تر است و بیش از نیمی از زنان یائسه در سنین بین 51 تا 60 سال به این مشکل دچار هستند. این مقاله به شما در درک خشکی واژن، علائم، علت ها و درمان آن کمک می کند و به شما اجازه می دهد تا اولین قدم ها را برای احیای اعتماد به نفس جنسی و کیفیت زندگی خود بردارید. در ادامه به ارائه بهترین روشهای درمان خشکی واژن در اصفهان می پردازیم. شما می توانید برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله از فهرست زیر استفاده کنید.

خشکی واژن چیست؟

واژن به طور طبیعی و دائمی توسط غددی در دهانه رحم مرطوب نگه داشته می شود. رطوبت به آرامی به داخل  واژن حرکت می کند، آن را تمیز نگه می دارد و سلول های مرده را از بین می برد. رطوبت واژن کمی اسیدی است و این رطوبت به سالم نگه داشتن آن ناحیه کمک می کند و از عفونت هایی مانند برفک جلوگیری می کند. ترشحات جزئی سفید رنگی که از واژن خارج می شود هم، همین رطوبت داخلی است.

در هنگام رابطه جنسی جنسی غدد بارتولن (دو غده در ورودی واژن) رطوبت اضافی برای کمک به مقاربت جنسی را ایجاد می کنند. با این حال، یک چهارم از زنان 50-59 ساله در هنگام رابطه جنسی دچار خشکی واژن می شوند و حتی عده ای از آن ها درد و سوزش حین رابطه را تجربه می کنند.

خشکی واژن

علت خشکی واژن در جوانی

خشکی واژن در قبل از یائسگی هم ممکن است اتفاق بیافتد. در ادامه به برخی علت های خشکی واژن در دوران جوانی و پیش از یائسگی خواهیم پرداخت.

رابطه جنسی

اگر خانمی برای برقراری رابطه جنسی آماده نباشد در طول رابطه جنسی خشکی واژن را تجربه خواهد کرد. همچنین علت بی میلی جنسی در زنان خشکی واژن می تواند باشد.

محصولات بهداشتی

دلایل دیگر خشکی واژن قبل از یائسگی می تواند با محصولات بهداشتی مانند اسپری های زنانه و صابون های خشن مرتبط باشد.

استخر و شنا

استخر شنا و مواد شیمیایی وان و برخی از پودر های شستشو هم می توانند به خشکی واژن در جوانی منجر شوند.

دارو

برخی از داروهای درمانی مانند ضد حساسیت ها و داروهای سرماخوردگی و برخی داروهای ضد افسردگی نیز می توانند غشاهای مخاطی از جمله بافت های واژن را خشک کنند.

سطح پایین استروژن

خشکی واژن یک مشکل شایع برای زنان با میزان استروژن پایین مانند مادران شیرده می باشد.

شیمی درمانی

شیمی درمانی می تواند به تخمدان ها آسیب برساند به طوری که دیگر استروژن تولید نکنند که باعث می شود که مقدار روغن کاری واژن کاهش یابد. کاهش مقادیر استروژن همچنین منجر به الاستیسیته، شکننده و نازک تر شدن واژن می شود.

عمل هیسترکتومی

زنانی که قبل از یائسگی تخمدان خود را در طی هیسترکتومی برداشته اند، با از دست دادن هورمون ها، علائم یائسگی از جمله خشکی واژن را تجربه می کنند. این تغییرات در خانم هایی که تخمدان آن ها برداشته شده است چشمگیرتر است، زیرا این امر باعث می شود که یائسگی در آنها ناگهانی تر اتفاق بیفتد. با این وجود، حتی زنان جوان که به هیسترکتومی احتیاج دارند و تخمدان آن ها دست نخورده است هم ممکن است دچار افت برخی از هورمون ها می شوند.

آیا شما هم دچار خشکی واژن شده اید و مشکل خشکی واژن بر زندگی و رابطه جنسی شما تاثیر گذاشته است؟ شما می توانید برای درمان خشکی واژن خود در اصفهان به دکتر صابری مراجعه کنید. دکتر صابری با استفاده از جدیدترین درمانهای خشکی واژن، بهبودی کامل شما را فراهم خواهند شد. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷4 تماس بگیرید.

علاوه بر موارد بالا پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را هم مشاهده بفرمایید. در این ویدیو خانم دکتر صابری درباره علل شایع خشکی واژن و درمان آنها صحبت می کنند.

خشکی واژن بعد از یائسگی

میانگین سنی یائسگی 51 سالگی است که بدن خانم ها دچار تغییر می شود و در طول دوره علائم یائسگی اتفاقاتی در بدن رخ می دهد. در این مدت تخمدان ها تولید هورمون زنانه استروژن را متوقف می کنند و سطح آن کاهش می یابد. یکی از علائم اولیه کاهش استروژن در واژن، کاهش لغزندگی واژن در طول فعالیت جنسی است. بدون تولید استروژن، پوست و بافت های پشتی لب ها و واژن نازک تر و الاستیک می شوند و واژن خشک می شود. حدود دو سوم از زنانی که به سن یائسگی می رسند خشکی واژن را تجربه می کنند.

درمان خشکی واژن در یائسگی

علائم خشکی واژن

به طور کلی یکی از مهم ترین مشکلات خانمها بعد از بارداری یا در سنین بالا خشکی واژن است. مهمترین علائم خشکی واژن عبارتند از:

از بین رفتن لغزندگی واژن و داشتن درد در طول رابطه جنسی

پس از یائسگی ، مشکلات لغزندگی واژن و رابطه جنسی دردناک افزایش می یابد. نازک شدن پوست اطراف واژن باعث می شود تا واژن دچار آسیب شود. این آسیب ها اغلب ممکن است در طول رابطه جنسی رخ دهد، به خصوص اگر لغزندگی کم باشد. به طوری که حتی اصطکاک ملایم هم می تواند باعث درد و ناراحتی شود. مقاربت دردناک می تواند از دست دادن میل جنسی را به همراه داشته باشد. تسکین علائم اغلب منجر به افزایش میل جنسی و برانگیختگی می شود.

درد واژن در مواقع دیگر

در بسیاری از موارد خشکی واژن تنها باعث درد در طول رابطه جنسی نمی شود بلکه نشستن، ایستادن، ورزش، ادرار کردن و حتی کار کردن را هم دردناک می کند. خشکی واژن می تواند بر زندگی روزمره تاثیر بگذارد، چه زنان فعال جنسی باشند و چه نباشند.

تغییر در ظاهر واژن و جوش زدن واژن

وقتی واژن خشک می شود متفاوت به نظر می رسد. لبه های واژن بسیار نازک تر خواهد شد و ممکن است جوش هایی در واژن ایجاد شود.

تغییراتی در ترشحات واژینال

زنان زیادی نیز مشاهده می کنند که ترشحات واژن آن ها تغییر می کند. معمولا ترشحات واژن دچار تغییر رنگ، آبکی شدن، بوی نا مطبوع و حتی سوزش می شوند. این علائم می تواند نگران کننده باشد اما به دلیل تغییرات هورمونی است و نشانه جدی نیست.

تاثیر عاطفی

خشکی واژن باعث می شود زنان احساس متفاوتی داشته باشند. پذیرش تغییر در بدن دشوار است و درد و ناراحتی ناشی از این بیماری می تواند منجر به از دست رفتن اعتماد به نفس و اعتماد به نفس جنسی فرد شود.

برای بسیاری از خانم ها این علائم می تواند منجر به سردرگمی شود زیرا مشابه علائم برخی از بیماری های مقاربتی است. در نتیجه بهتر است از مصرف خودسرانه دارو خودداری کنید و برای معاینه به متخصص مراجعه نمایید.

در صورتیکه شما هم دچار خشکی واژن هستید و این مشکل زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است می توانید به دکتر زهرا صابری (بهترین متخصص زنان در اصفهان) مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

درمان خانگی خشکی واژن

چندین روش ساده برای درمان خشکی واژن وجود دارد:

روان کننده ها

می توان قبل از انجام رابطه جنسی از روان کننده ها در ناحیه اطراف لب ها و واژن استفاده کرد. این روان کننده ها در درمان خشکی واژن هنگام دخول بسیار مناسب هستند اما باید بدانید چه نوع روان کننده ای مناسب شما است.

مرطوب کننده های واژن

مرطوب کننده ها باید دو تا سه بار در هفته استفاده شوند و تا دو روز هم دوام خواهند داشت. بنابراین نیازی به استفاده مستقیم قبل از مقاربت نیست.

کرم های ضد سوزش

از کرم ها برای درمان سوزش پوست و کاهش سوزش می توانید استفاده کنید.

کرم برای خشکی واژن

رابطه میان خشکی واژن و اتروفی واژن

اتروفی واژن یکی از بیماری هایی است که به دلیل کمبود سطح استروژن ایجاد می شود. اتروفی در واقع کم شدن ضخامت دیواره های واژن می باشد. تمام دلایل گفته شده برای ابتلا به خشکی واژن می توانند به اتروفی واژن هم منجر شود. در نتیجه این دو بیماری بسیار شبیه به هم هستند. هنگام درمان خشکی واژن بهتر است درمانی را انتخاب کنید که علائم آتروفی را هم از بین ببرد. شما با مطالعه مقاله درمان آتروفی واژن با لیزر در اصفهان به خوبی می توانید متوجه شوید که راههای درمانی این دو بیماری چیست.

درمان خشکی واژن در اصفهان

درمان قطعی خشکی واژن بر اساس مقدار خشک بودن و عامل به وجود آورنده متفاوت است. در ادامه چندین روش درمانی متداول را شرح می دهیم.

استروژن موضعی

استروژن به شکل قرص های کوچکی توسط یک اپلیکاتور در داخل واژن وارد می شود. تجربه نشان داده است که خشکی واژن می تواند به درمان های استروژن موضعی پاسخ دهد. اما این روش روشی موقتی است و مخصوصا در خشکی زیاد واژن جوابگو نیست.

درمان های هورمونی

هورمون درمانی به هورمون درمانی پیش از یائسگی معروف است. زمانی که بانوان به سن یائسگی می رسند، با کاهش سطح هورمون های استروژن روبرو می شوند که این سبب خشکی واژن خواهد شد. درمان های هورمونی واژن را مرطوب و سالم نگه می دارند. مشکل درمانهای هورمونی این است که عوارض زیادی مثل ریزش مو یا بدخلقی و به هم خوردن عادت ماهیانه را بدنبال دارد.

کرم استروژن موضعی

درمان متداول خشکی واژن ناشی از سطح پایین استروژن، درمان موضعی استروژن است. این درمان شامل داروها و کرم هایی است که برای تسکین علائم مستقیما توسط یک اپلیکاتور در ناحیه واژن اعمال می شود.

لیزر مونالیزا تاچ

لیزر مونالیزاتاچ یکی از راه های نوین در درمان خشکی واژن است. تجربه نشان داده است که لیزر درمانی بهترین روش برای درمان خشکی واژن است. در این روش متخصص با استفاده از لیزر مانع از کاهش سطح استروژن می شود. به دلیل بازدهی و اثر بخشی بالای لیزر درمانی در درمان خشکی واژن در ادامه با این روش درمانی بیشتر آشنا خواهیم شد. اگر شما هم دچار خشکی واژن هستید و به دنبال یک روش درمان قطعی برای خشکی واژن در اصفهان می گردید بخش بعدی این مقاله را حتما بخوانید.

لیزر مونالیزاتاچ

درمان خشکی واژن با لیزر مونالیزا در اصفهان

لیزر مونالیزا از نوع لیزرهای بر پایه CO2 است که کاربرد های زیادی در درمان بیماری های زنان دارد. همان طور که قبلا گفته شد خشکی واژن ممکن است با آتروفی واژن همراه باشد. لیزر مونالیزا می تواند هر دو بیماری را در کوتاه ترین زمان درمان کند. لیزر مونالیزا با کلاژن سازی در ناحیه واژن، هم به درمان خشکی واژن کمک می کند و هم می تواند باعث جوان سازی واژن شود.

مطب خانم دکتر صابری مجهز به یکی از بهترین و پیشرفته ترین دستگاههای لیزر مونالیزا در کشور است. دکتر صابری (بهترین متخصص زنان در اصفهان) دوره کامل لیزر را در میلان ایتالیا گذرانده اند. تجربه بالا در زمینه درمانهای نوین با لیزر و رضایت بالای مراجعین، دلیلی بر موثر بودن این درمان برای خشکی واژن است. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

لیزر درمانی کاملا بی خطر بوده و هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار نخواهد داشت. در این درمان نیازی به استفاده از داروهای گوناگون نیست و بیمار می تواند بعد از چندین جلسه درمان به نتایج دلخواه خود برسد. جالب است بدانید سریعترین درمان خشکی واژن هم همین روش درمان با لیزر مونالیزا است.

هزینه لیزر واژن در اصفهان

خیلی از خانمهایی که بدنبال خدمات لیزر مونالیزا در اصفهان هستند، در مورد هزینه لیزر واژینال یا همان لیزر مونالیزا برای درمان خشکی واژن می پرسند. در گذشته از روشهای هورمونی برای درمان خشکی و آتروفی واژن استفاده می کردیم. روشهای قدیمی عوارض زیادی برای خود شخص بهمراه داشت اما در کنار آن بازدهی کافی را هم نداشت.

در مقایسه با روشهای سنتی درمان خشکی واژن، چون لیزر مونالیزا بسیار موثرتر عمل میکند و هیچ عارضه ای ندارد؛ و تنها شما نیاز به حداکثر سه جلسه لیزر واژینال دارید، این روش مقرون به صرفه تر است.

هزینه لیزر واژینال بسته به میزان آتروفی واژن شما تفاوت دارد و شاید بین یک تا سه جلسه درمان نیاز داشته باشید. برای دریافت هزینه هر جلسه لیزر واژن به شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ در واتساپ پیام داده و از مشاوره تخصصی مشاور لیزر و زیبایی مطب بهره مند شوید.

در پایان اگر سوالی در مورد خشکی واژن و درمان آن دارید، زیر همین مقاله در بخش کامنتها مطرح بفرمایید. سوال شما توسط خانم دکتر صابری پاسخ داده می شود. جهت دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه بفرمایید.

4/5 - (22 امتیاز)

(417) دیدگاه