عوارض لابیاپلاستی

بزرگی لب ها واژن (لابیا) یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها با آن مواجه هستند. این مساله در زندگی زناشویی و حتی اجتماعی افراد تاثیر مستقیم دارد. راه حل قطعی این مشکل عمل لابیاپلاستی است. با این که بیشتر خانم هایی که مشکل بزرگی لابیا دارند با لابیاپلاستی آشنا هستند اما بعضی از آن ها اقدام به انجام عمل نمی کنند. دلیل این افراد ترس از انجام عمل جراحی یا عوارض احتمالی آن است. در این مقاله قصد داریم به عوارض و خطرات عمل لابیاپلاستی بپردازیم و ببینیم تصورات شما در مورد عمل تا چه اندازه درست بوده است. برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

لابیاپلاستی چیست؟

بسیاری از خانم ها از بزرگی لابیای خود رنج می برند. لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که برای زیبایی واژن و کوچک کردن لابیا مینورها انجام می شود. لب های داخلی (لابیا مینور) و لب های خارجی (لابیا ماژور) واژن ممکن است تحت تاثیر بعضی عوامل دچار تغییر و آسیب شوند. بعضی خانم ها به طور ژنتیکی دارای واژنی با لب های چروکیده و شل هستند. گاهی این وضعیت باعث مشکلات زیادی مثل عفونتهای واژینال در فرد می شود. به طور مثال ممکن است فرد در پوشیدن بعضی لباس ها مانند لباس شنا دچار مشکل شود یا از اندام زنانه خود احساس خجالت کند. در موارد حاد و شدید ممکن است در هنگام نشستن به لب های واژن فشار وارد شده و باعث احساس ناراحتی و درد شود.

اگر شما هم قصد انجام عمل زیبایی واژن در اصفهان را دارید ما به شما دکتر زهرا صابری را پیشنهاد می کنیم. دکتر صابری با سالها تجربه در زمینه عمل های زیبایی واژن بعنوان یکی از بهترین جراحان زیبایی زنان در اصفهان به شمار می آیند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا با مشاور لیزر و زیبایی مطب با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ در واتساپ در تماس باشید.

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی، کدامیک بی خطر است؟

لابیاپلاستی به دو صورت انجام می شود، جراحی و استفاده از لیزر. هیچکدام از روش های عمل، خطر بخصوصی برای بیمار به همراه ندارند و هر دو روش بی خطر هستند. تنها خطری که در حین عمل لابیاپلاستی ممکن است وجود داشته باشد خطای انسانی است که در روش جراحی ممکن است اتفاق بیافتد. در صورتی که جراح مهارت کافی نداشته باشد ممکن است برش هایی روی پوست ایجاد کند که جای آن ها ماندگار شود. یا جراح به طور تصادفی پوست را بیش از اندازه برش دهد. همچنین بعضی از جراحان از بی هوشی استفاده می کنند که ممکن است با عارضه همراه باشد. برای انتخاب بهترین دکتر برای عمل لابیاپلاستی باید نکاتی را مدنظر داشته باشید که در مقاله بهترین دکتر برای عمل لابیاپلاستی به طور کامل به آن پرداخته ایم.

لابیاپلاستی با لیزر

در لابیاپلاستی با لیزر بدن با تیغ جراحی تماس ندارد در نتیجه کاملا بی خطر است و امکان خطای انسانی بسیار کمتر خواهد بود. لابیاپلاستی با لیزرمونالیزاتاچ نتایج قابل قبول و ظریف تری نسبت به روش جراحی دارد. همچنین در لابیاپلاستی با لیزر نیازی به بی هوشی کامل نیست و تحت بی حسی موضعی انجام می شود، در نتیجه عوارض بی هوشی را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان و هزینه آن

چه کسانی نباید لابیاپلاستی انجام دهند

با وجود مزیت ها و بی خطر بودن لابیاپلاستی اما بعضی افراد نباید این عمل را انجام دهند:

خانم های حامله

در زمان حاملگی نباید عمل لابیاپلاستی را انجام داد زیرا یکی از عوامل تغییر در واژن و بزرگ شدن لابیا، زایمان است. هنگام بارداری و بدلیل تغییرات هورمونی لابیاها از حالت طبیعی خود خارج شده و چندین برابر بزرگ می شوند. اگر قصد انجام عمل لابیاپلاستی دارید بهتر است بعد از زایمان انجام دهید. چهار ماه بعد از زایمان بهترین زمان برای انجام عمل می باشد.

دختران زیر 18 سال

معمولا لابیاپلاستی برای دختران باکره تا سن 18 سالگی انجام نمی دهند چرا که بلوغ و تکامل بدن دختران تا 18 سالگی ادامه دارد. به همین دلیل بهتر است اجازه دهید بدنتان کاملا رشد کند و بعد لابیاپلاستی را انجام دهید. زیرا ممکن است با مرور زمان لابیا ها دوباره بزرگ شوند و نتایج عمل از بین برود.

خانم هایی که تبخال تناسلی دارند

تبخال تناسلی از بیماری هایی است که با تحریک شدن شدید تر می شود. در صورتی که تبخال تناسلی دارید لابیاپلاستی انجام ندهید زیرا ممکن است تبخال ها در ناحیه ای که عمل انجام شده است بیشتر شوند.

خانم هایی که مبتلا به عفونت در واژن هستند

توصیه می شود قبل از انجام لابیاپلاستی هر بیماری عفونی مربوط به واژن دارید را درمان کنید. عفونت ها می توانند روی نتایج عمل تاثیر منفی بگذارند.

خانم های بالای 55 سال

در سنین بالا مانند 55 سال قدرت ترمیم بدن کاهش پیدا می کند و ممکن است بهبودی بعد از عمل تا مدت ها طول بکشد.

آیا لابیاپلاستی درد دارد

در حین عمل لابیاپلاستی شما تحت بی حسی موضعی هستید و اصلا چیزی احساس نخواهید کرد. با توجه به ماده بی حس کننده استفاده شده توسط پزشک ممکن است در لابیاپلاستی با لیزر کمی حرارت احساس کنید. بعد از این که عمل تمام شد و اثر ماده بی حسی از بین رفت کمی احساس سوزش خواهید کرد که با مصرف دارو های تجویز شده توسط پزشک و استفاده از کمپرس یخ به زودی از بین خواهد رفت. در مورد مراقبتهای بعد از عمل زیبایی واژن پیشنهاد می کنیم مقاله مراقبتهای بعد از لابیاپلاستی را مطالعه بفرمایید.

مطب خانم دکتر زهرا صابری مجهز به یکی از بهترین دستگاههای لیزر مونالیزاتاچ در اصفهان است. خانم دکتر صابری دارای گواهینامه لیزر و زیبایی زنان از میلان ایتالیا می باشند. شما جهت اطلاعات بیشتر و دریافت وقت ویزیت می توانید با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا با مشاور لیزر و زیبایی مطب با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ در واتساپ در تماس باشید.

آیا لابیاپلاستی روی میل جنسی تاثیر منفی دارد؟

لابیاپلاستی هیچ گونه تاثیر منفی روی میل جنسی نخواهد داشت. این عمل روی لب های واژن انجام می شود و با درون واژن و کلیتوریس ارتباطی ندارد. تنها موردی که باید رعایت کرد این است که تا 4 هفته بعد از عمل نباید رابطه جنسی برقرار کرد. زیرا باعث فشار به واژن شده و در نتایج عمل اختلال ایجاد می کند.

بهبود رابطه بعد از لابیاپلاستی

بیشتر بخوانید: تاثیر لابیاپلاستی بر روابط زناشویی

لابیاپلاستی و عوارض کوتاه مدت آن

علیرغم این که لابیاپلاستی بی خطر است اما ممکن است عوارض کوتاه مدت داشته باشد. منظور از عوارض کوتاه مدت مشکلاتی است که ماندگار نبوده و بعد از چند روز کاملا از بین می روند. عوارض کوتاه مدت عمل لابیاپلاستی عبارتند از:

  • سوزش: سوزش بعد از لابیاپلاستی کاملا طبیعی است و خیلی زود بر طرف خواهد شد.
  • تورم: تا چند روز ساعت بعد از عمل ناحیه واژن شما دچار تورم خواهد بود. بسته به شدت و نوع عمل، مقدار و زمان متورم بودن هم متفاوت خواهد بود.
  • خارش: خارش از عوارض کوتاه مدتی است که معمولا اتفاق می افتد و با پماد های مخصوص و دارو های ساده بر طرف می شود.
  • عفونت: عفونت از موارد نادری است که ممکن است اتفاق بیافتد و حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • درد: چون عصب های زیادی در ناحیه واژن وجود دارد انتظار می رود بیمار بعد از عمل کمی احساس درد کند که با مسکن از بین خواهد رفت.

خارش واژن بعد از عمل

لابیاپلاستی چه عوارض بلند مدتی دارد؟

لابیاپلاستی اگر توسط متخصص زنان با تجربه و ماهر انجام شود هیچ گونه عوارض بلند مدتی نخواهد داشت. خود عمل لابیاپلاستی بی خطر است و عوارض بلند مدت معمولا توسط خطای انسانی رخ می دهد. هر عمل جراحی خطراتی مانند آلرژی و واکنش به بی هوشی را دارد. به همین دلیل توصیه می شود لابیاپلاستی با لیزر انجام دهید تا احتمال بروز این مشکل به صفر برسد.

نا متقارن بودن لابیا، ماندگاری جای بخیه، آلرژی به بی هوشی، بدشکل شدن لابیا از عوارض بلند مدتی است که ممکن است در لابیاپلاستی با جراحی اتفاق بیافتد. بهمین دلیل شما باید در انتخاب بهترین مرکز برای عمل زیبایی واژن کمی حساس باشید.

امیدواریم این مقاله پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشد. اگر سوال یا ابهامی درمورد عوارض لابیاپلاستی دارید پایین صفحه در بخش نظرات سوالات خود را بپرسید.

4.2/5 - (135 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *