لابیاپلاستی برای دختران باکره

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی واژن زنانه است که روی لبه های واژن انجام می شود. بسیاری از دختران نگران عوارض عمل لابیاپلاستی هستند و نمی دانند که این جراحی را انجام دهند یا نه. بعلاوه این جراحی تنها یک جراحی زیبایی نیست، بلکه جنبه های درمانی هم دارد.
لابیاهای بزرگ عوارضی به دنبال دارد که زندگی روزانه فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به موضوع لابیاپلاستی برای دختران باکره بپردازیم. برای دسترسی سریعتر به تیترهای این مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عمل لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یک عمل زیبایی زنانه است که روی لابیاهای مینور انجام می شود. لابیا مینور به لبه های داخلی و کوچک واژن گفته می شود که اطراف دهانه واژن را می پوشاند. هدف این عمل زیبایی کوچک کردن لبه های درونی واژن است که در دختران جوان به دلایل مادرزادی و ژنتیکی و یا تغییرات و اختلالات هورمونی بزرگ است و اندازه لابیاها برای آنها مشکلاتی را ایجاد می کند.

لابیاپلاستی با لیزر یا با تیغ جراحی انجام می شود. در این عمل زیبایی، قسمتهای اضافی لابیاهای مینور برداشته شده و لابیاها قرینه می شوند. سپس بخشهای باقی مانده بخیه زده می شود. بخیه ها جذبی هستند و نیازی به کشیدن ندارند. خوشبختانه هیچ اثری از برش یا جای بخیه ها بعد از بهبودی وجود ندارد.

عمل لابیاپلاستی برای دختر

دختران جوان نگران عوارض عمل لابیاپلاستی برای پرده بکارت خود هستند. درحالی که عمل لابیاپلاستی برای دختران هیچ آسیبی به پرده بکارت آنها نمی زند. چون این جراحی بیرون واژن و ناحیه پرده بکارت انجام می شود و کاری به داخل واژن ندارد. پرده بکارت تنها در صورتی آسیب می بیند که دخول، وارد شدن جسمی به دورن واژن و یا ضربات شدید ناشی از تصادفات به واژن اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید: لابیاپلاستی ماژور در اصفهان

عمل لابیاپلاستی برای دختر

دخترانی که از بزرگی لابیاهای واژن خود رنج می برند، می توانید برای انجام عمل لابیاپلاستی به خانم دکتر زهرا صابری مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا در واتساپ به همین شماره پیام دهید.

مزایای عمل لابیاپلاستی برای دختران

دخترانی که بخاطر بزرگ بودن لابیاهای خود نمی توانند شلوار جین یا لباسهای تنگ بپوشند بعد از این جراحی می توانند بدون احساس درد و سوزش از این لباسها استفاده کنند. از دیگر مزایای لابیاپلاستی برای دختران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انجام ورزشهایی مثل دوچرخه سواری بدون احساس درد و سوزش لابیاها
  • تصحیح مسیر دفع ادرار
  • رفع بودی بد واژن و عفونت های واژینالی به خاطر بزرگ بودن لابیاها
  • جلوگیری از درد هنگام مقاربت بعد از ازدواج

همچنین تقارن لابیاهای مینور با لبه های بیرونی واژن (لابیا ماژور) باعث زیبایی واژن و افزایش اعتماد به نفس این دختران می شود.

سن لابیاپلاستی برای دختران

لابیاها تحت تاثیر هورمون ها رشد می کنند. در سنین بلوغ به خاطر بالا بودن سطح این هورمونها، لابیاهای دختران جوان با سرعت زیادی رشد می کنند. در برخی از دختران لابیاها به صورت ارثی و ژنتیکی بزرگتر از دختران دیگر است. این دختران به خاطر شکل ظاهری لابیاهای مینور که از لابیا ماژور بیرون زده اند، احساس خوبی ندارند.

بهترین سن برای لابیاپلاستی بالای 18 یا 20 سالگی است و این دختران باید تا این سن صبر کنند. لابیاها طی این مدت حداکثر رشد خود را کرده اند و نمی توانند نتیجه جراحی را تغییر دهند. دخترانی که هنوز بلوغ آنها کامل نشده است، در صورت انجام این جراحی در این سن، نتیجه جراحی آنها تغییر می کند و دوباره شاهد بزرگتر بودن لابیا مینور نسبت به ماژور هستند.

بیشتر بخوانید:برای رفع تیرگی لابیا مینور تنها یک راه وجود دارد!

سن لابیاپلاستی برای دختران

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی دختران

دخترانی که عمل لابیاپلاستی را انجام می دهند، نباید تا 72 ساعت بعد از جراحی حمام کنند. همچنین نباید تا زمان بهبودی لباسهای تنگ و چسبان بپوشند. رعایت نکات مربوط به مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی الزامی است:

  • تا زمان بهبودی نباید ورزشها یا فعالیتهای سنگین انجام دهید. چون این نوع فعالیتهای باعث کبودی و تورم یا پارگی در واژن می شوند. انجام این فعالیتها تا قبل از افتادن بخیه لابیاپلاستی باعث باز شدن بخیه ها می شود.
  • بعد از استحمام یا توالت باید محل جراحی را کاملا خشک کنید. برای این کار می توانید از باد گرم ملایم سشوار استفاده کنید. رطوبت می تواند باعث عفونت بخیه ها شود.
  • حفظ بهداشت لباس زیر و تمیز نگه داشتن محل جراحی

در صورتی که جراح شما دارویی برای تورم یا درد تجویز کرده است، باید این داروها را طبق نظر پزشک استفاده کنید.

هزینه لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان

دخترانی که قصد دارند لابیاپلاستی انجام دهند برای اطلاع از هزینه های این عمل زیبایی باید به پزشک جراح مراجعه کنند تا معاینه شوند. اندازه لابیا، زمان مورد نیاز برای جراحی، نوع جراحی (با لیزر یا چاقوی جراحی)، انجام سایر عملهای زیبایی واژن همزمان با لابیاپلاستی در تعیین هزینه عمل تاثیرگذار است. برای انجام لابیاپلاستی دختران در اصفهان می توانید به مطب خانم دکتر صابری مراجعه کنید.

دخترانی که از بزرگی لابیاهای واژن خود رنج می برند، می توانید برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان بهره مند شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید یا در واتساپ به همین شماره پیام دهید.

سوالات پر تکرار درباره لابیاپلاستی برای دختران

در این قسمت سوالاتی که همیشه دختران جوان درباره لابیاپلاستی می پرسند را به همراه پاسخ آنها آورده ایم.

بعد از ازدواج ممکن است همسرم متوجه جراحی شود؟

خیر. اگر به بهترین جراح لابیاپلاستی مراجعه کنید و مهارت لازم را برای جراحی داشته باشد به هیچ عنوان جای برش و بخیه باقی نمی ماند.

ممکن است بعد از ازدواج یا زایمان دوباره لابیاها بزرگ شوند؟

خیر. اگر این جراحی را بعد از بلوغ کامل انجام داده باشید یه هیچ وجه برگشت پذیر نیست و با زایمان یا نزدیکی اندازه لابیاها بزرگ نمی شود.

آیا می توانم با لابیاپلاستی، تزریق ژل به واژن را هم انجام دهم؟

بله. دختران همراه با لابیاپلاستی می توانند تزریق ژل را هم انجام دهند. این عمل زیبایی هم مثل لابیاپلاستی هیچ آسیبی به پرده بکارت وارد نمی کند.

در صورتی که سوال یا ابهامی درباره لابیاپلاستی دارید، می توانید سوالات و ابهامات خود را در بخش نظرات زیر همین مقاله برای ما ارسال کنید.

4/5 - (52 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(92) دیدگاه

  1. Shr
    08 مهر 1399

    این عمل فقط برای لابیاهای کوچیکه؟ من قسمت لابیای بزرگم از داخل مشکل داره ی حالتی مثله پوست اضافه این عمل میتونه مشکلمو حل کنه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      سلام
      دو نوع عمل زیبایی واژن هست. لابیاپلاستی برای لبه های کوچیکه و لابیاماژور پلاستی روی لبه های بزرگ انجام میشه. شما عمل دوم رو نیاز دارید.

      • الهه
        01 شهریور 1400

        سلام.من لابیای بزرگم از داخل ورم کرده از هردو طرف.لباس تنگ نمیتونم بپوشم.ترشح هام بو میده و لبه های بیرون واژنم سیاه شده.ب کسیم نمیتونم بگم.عمل هم داره.ک نباید تا ۷۲ ساعت راه برم.تو رو خدا کمکم کنین باید چیکار کنم.مجرد هم هستم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 شهریور 1400

          سلام. باید معاینه حتما. علل زیادی برای تورم لابیا هست که بعد از معاینه مشخص میشه. نگران نباشید قابل درمانه هر چیزی که هست.

          • MaryaM
            10 آذر 1401

            سلام من یکی از لبه واژنم بزرگ هست و یکیش کوچیک هست. مشکلی نداره برای ازدواج. ومجرد هستم مشکلی نداره؟

          • دکتر زهرا صابری
            11 مرداد 1402

            سلام. نه عزیزم هیچ مشکل سلامتی یا موردی برای ازدواج ندارید. واژن افراد مختلف با هم تفاوت داره. اگر بزرگی لابیاها باعث درد و سوزش شما میشه یا از ظاهرش ناراضی هستید، میتونید عمل لابیاپلاستی رو برای متقارن شدن لابیاها انجام بدین.

  2. فاطمه
    28 آذر 1399

    سلام من یکی از لبه های واژنم بزرگ هستش و حتما باید تا سن۱۸سالگی صبر کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. بله چون تا قبل از 18 سالگی هنوز لابیاها در حال رشده و نتیجه عملت بهم میخوره.

  3. Ahiba
    01 اردیبهشت 1400

    همه ی دخترا این مشکل رو دارن که لا بیاشون بزرگ میشه بعد از سن بلوغ یا استثناً فقط بعصیا اینجوری میشن؟!!

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      همه افراد در سنین بلوغ لابیاهاشون رشد میکنه و باید اینجوری باشه. اما بعضی ها رشد لابیاشون بیش از حده و حالت شل و افتاده پیدا میکنه. بعد از 18 سالگی با عمل لابیاپلاستی میشه لابیاهای خیلی بزرگ رو کوچک و متقارن کرد.

  4. Sh
    08 اردیبهشت 1400

    سلام لابیاپلاستی با دستگاه مونالیزا تاچ باعث سفیدی واژن هم میشه؟
    یا سفیدی واژن با دستگاه مونالیزا تاچ اقدام دیگه ای هست؟منظورم لابیاپلاستی وسفیدی واژن جدا از هم هستن؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سالم. چون چروک لابیامینورها برداشته میشه، رنگش روشنتر میشه. ولی این با روشن سازی واژن با لیزر مونالیزا فرق داره. روشن سازی رو برای لابیاماژورها انجام میدیم. پس این دو تا عمل زیبایی از هم جدا هستند ولی می تونید همزمان با هم هر دو عمل رو انجام بدین.

  5. پرنیان
    25 اردیبهشت 1400

    سلام من ۱۵ سالم هستش و تقریبا از سن ۱۲_۱۳ سالگی لابیا هام شروع کردن ب بزرگ شدن من اول نگران نبودم اما الان ک میبینم آویزون شده هم میترسم مشکلی پیش بیاد و برای ازدواجم میترسم و میترسم ب خانواده م بگم _ و اینکه اگه این عملو انجام بدم باعث ناباروری یا چیز دیگه ای نمیشه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      26 اردیبهشت 1400

      سلام. نه عزیزم هیچی مشکلی برای باروری ایجاد نمیکنه چون روی دستگاه تناسلی ت کار می کنیم. تا سن 18 سالگی باید صبر کنی چون لابیاها هنوز درحال رشده و نتیجه عمل بهم میخوره. بعد از 18 سالگی میتونی برای درمان اقدام کنی و به رضایت نامه والدین نیاز نداری.

    • M?
      28 آبان 1400

      سلام خانوم دکتر
      ببخشید من هم مثله بقیه این مشکل رو دارم که لایبا های ی طرفم نسبت ب یکیدیگه بیشتر از حد بزرگ هستش
      و متوجه شدم باید هجده سالم ک تموم شد عمل کنم
      فقط خواستم بدونم هزینه تقریبی این عمل چقده منظورم از ده میلیون ب بالاس؟؟
      اخه نمیخوام کسی متوجه بشه و خودم عمل کنم و از کسی کمک نخوام

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        07 آذر 1400

        سلام. عزیزم باید در مورد هزینه درمان، موقعی که 18 ساله میشید سوال کنید چون هزینه درمان هم سالانه مثل بقیه چیزها تغییر میکنه. اگر راهنمایی بیشتری نیاز داری به واتساپ این شماره پیام بدین: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

        • ?
          20 آذر 1400

          اهان خیلی متشکر هزینه امثال رو میشه لطف کنین بگین چنده اخه این مشکل ارثیه و دختر خالمم داره و اونم هجده سالشه

          • Avatar photo
            دکتر زهرا صابری
            06 دی 1400

            میتونید با مشاور عملهای زیبایی مون تماس بگیرید: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

  6. خبر خوب :)
    01 خرداد 1400

    سلام
    خسته نباشید
    می خواستم ازتون سوال بپرسم که : میتونم توی سن 15 سالگی عمل و روشن سازی لابیا ماژور را همزمان انجام بدم?
    اخه الان حس میکنم دیگه لابیای واژنم بزرگ تر از این نمیشه و رشدش متوقف شده
    و اینکه با رضایت خانوادم میتونم این کارو انجام بدم مشکلی نداره?

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. عزیزم کلا تا 18 سال تمام نباشید هیچ جراحی به هیچ عنوان لابیاپلاستی مینور یا ماژور رو انجام نمیده. ولی روشن سازی رو میتونید در این سن انجام بدین.

  7. مریم
    02 تیر 1400

    سلام خسته نباشید من 24سالمه یه سمت از لابیا داخلی واژنم بزرگه نصبت ب اون یه طرف الان باید چیکار کنم خیلی رو روحیم تاثیر گذاشته

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 تیر 1400

      سلام. یه کمی اگر بزرگتر باشه طبیعیه عزیزم و همه همینطورن اما اگر اختلاف اندازه بیشتر از چند میلی متره و اذیتت میکنه میتونی عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین. باید بزرگی لابیا رو ببینم تا بتونم بگم با لیزر باید عمل کنید یا نه.

  8. فاطمه
    21 تیر 1400

    با سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه و یکی از لابیا هام بزرگه و به اون یکی میچسبه تو روحیم خیلی تاثیر منفی گذاشته میخام بدونم الان این لابیا طبیعی هست یا نه ولی بشه ۱۸ سالم عمل میکنم الان که مثل افسرده ها شدم هی فک میکنم من این مشکلو دارم دست خودم نیس انقد فکر های منفی به ذهنم میرسه ??

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 مرداد 1400

      سلام. عزیزم ظاهر ناحیه تناسلی هر کسی با بقیه فرق میکنه و نباید مقایسه کنی. اگر خیلی اختلاف اندازه شون زیاده، بله بالای 18 سال میتونی عمل کنی. اگر خیالت راحت میشه میتونی برای معاینه مراجعه کنی شاید کاملا سایزشون طبیعی باشه و بیخودی نگرانی.

  9. .......
    07 مرداد 1400

    سلام من 19 سالمه و ب تازگی یکی از لبه های داخلی بزرگ تر از لبه دیگس . میخواستم ببینم این طبیعیه یا بر اثر ورزش یا چیزی اینطوری شده …میترسم به خانوادم بگم….

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      باید معاینه کنم چون به تازگی در 19 سالگی این مشکل رو دارید احتمالا لابیاهاتون نامتقارن نیست و یه مشکل دیگه ای هست. نگران نباشید با مراجعه به متخصص زنان هم علتش معلوم میشه و هم درمان میشید.

  10. ...
    10 شهریور 1400

    سلام من ۱۸سالمه و لبه های داخلی نمیدونم واسه دوچرخه سواریمه یا چیز دیگه ای ولی بزرگ شدن و تیره میشه راهنمایی کنید چه عملی باید انجام بدم و هزینه ی عمل ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. برای دوچرخه سواریت نیست عزیزم. این بخاطر دوران بلوغ و تغییر هورمونهاست. برای تیرگی ش میتونید روشن سازی واژن رو انجام بدید و اگر خیلی بزرگ هستن لابیاها با عمل لابیاپلاستی میشه کوچکترشون کرد.

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 مهر 1400

        سلام. برای دوچرخه سواریت نیست عزیزم. این بخاطر دوران بلوغ و تغییر هورمونهاست. برای رفع تیرگی لابیاها و کوچک کردن اونها می تونید عمل لابیاپلاستی انجام بدین.

  11. ناشناس
    04 مهر 1400

    سلام خوبین خانوم دکتر من از اون مدل واژن هایی دارم که دوتا زبون داره و قهوه ای تیره هست زبوناش اسم علمی‌و نمیدونم چیه ولی استرس اینو میکشم که شاید همسر آینده ام از این مدل واژن خوشش نیاد میدونم سوال مسخره ای ولی لطفا کمکم کنید ممنون

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام نه عزیزم چرا سوال مسخره ای باشه. اگر درست متوجه شده باشم لابیاهاتون موقع ایستادن آویزان به نظر میاد و بزرگه. اگر اینجوری هست میتونید با عمل لابیاپلاستی البته اگر بالای 18 سال هستید، مشکل رو برطرف کنید. اگر منظورتون این نیست که باید حضوری بیایید تا ببینم مشکل تون چیه.

  12. ناشناس
    28 آبان 1400

    با سلام خدمت خانم دکتر صابری… خانم دکتر من از این سایت با شما آشنا شدم از کرج.دختر هستم و برای بزرگی و آویزون بودن یکی از لبه های بیرونی باید این عمل رو انجام بدم ولی بخاطر ترس از این عمل خواستم ببینم درمان دیگه ای به غیر از جراحی وجود نداره؟ مثل پماد یا کرم یا هر چیزی که باعث کوچک شدن بشه؟ ممنون میشم پاسخ بدید.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. نه عزیزم تنها راه کوچک سازی و متقارن کردن لابیاها، انجام لابیاپلاستی هست که اگر لابیاپلاستی با لیزر انجام بدین بهتره و مراقبتهای بعد از عمل بسیار کم و جزئی خواهد بود.

    • فاطمه
      20 آذر 1400

      سلام خانم دکتر من 17 سالمه و لابیاهام خیلی بزرگه و اذیتم میکنه و واژنم یذره بوی بدی میده و دائم لباس زیرم خیسه میترسم به خوانوادم خیلی رو روحیم اثر گذاشته راهی نیست که بدون عمل مثلا کوچیک شن؟

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        06 دی 1400

        سلام. بزرگی لابیاها یه مشکل ارثیه یا بدلیل تغییرات هورمونی بلوغه و شما هیچ مشکلی نداری و نباید بترسی. خیس شدن لباس زیرتون اگر بدبو یا رنگی نیس، اشکالی نداره و طبیعیه. لابیاها بجز با عمل لابیاپلاستی بعد از 18 سالگی با هیچ روش دیگه ای کوچک نمیشه متاسفانه.

  13. ...
    20 آذر 1400

    سلام من لابیاهام خیلی بزرگن و تیره میترسم به خوانوادم بگم 17 سالمه خیلی روم اثر گذاشتع

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 دی 1400

      سلام. بعضی از نوجوانان بخاطر بلوغ یا بدلایل ژنتیکی دچار هایپرتروفی لابیا و تیرگی اون میشن. بعد از 18 سالگی میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین و با روشن سازی با لیزر و کربوکسی تراپی رنگ لابیاماژورها رو روشن تر کنید. البته اگر لابیامینورها تیره شدند با همون عمل لابیاپلاستی روشن میشن و روش دیگه ای برای روشن سازی شون نیست.

  14. افسانه
    15 مهر 1401

    سلام من ازدواج کردم و دوتا زبان بزرگ از بیرون آمده و شوهرم خیلی ایراد میگیره هر روز دعوا مان خوشش نمیاد بامن نزدیکی کنه خواست منو راهنمایی کنی

    • دکتر زهرا صابری
      11 مرداد 1402

      لابیامینورهای شما بزرگ هستند و برای همین بیرون زدگی دارند. اگر مایل باشید میتونید عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین تا قسمتهای آویزان با جراحی برداشته بشه.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *