عمل زیبایی کلیتوریس

کلیتوریس از حساس ترین بخش های دستگاه تناسلی خانمها که در بالاترین قسمت این ناحیه و زیر استخوان شرمگاهی قرار گرفته است. 8000 تا 12000 عصب جنسی در این منطقه وجود دارد و به همین علت نیز کلیتوریس بسیار تحریک پذیر است. کلیتوریس در طول زندگی خانمها حتی تا بعد از یائسگی هم در حال رشد است. چون کلیتوریس زیر یک کلاهک قرار دارد، متوجه این رشد نمی شوید. کلیتوریس هیچ کارکردی به جز به ارگاسم رسیدن خانمها ندارد. بعضی از بانوان برای افرایش لذت جنسی خود عمل هودکتومی یا زیبایی کلیتوریس را انجام می دهند. این عمل یکی از عملهای زیبایی واژن است. در این مقاله به موضوع عمل جراحی کلیتوریال هود یا زیبایی کلیتوریس و اینکه چرا این عمل انجام می شود، پرداخته شده است. برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده نمایید.

عمل هودکتومی یا عمل زیبایی کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس ممکن است بزرگ یا کوچک باشد. این ناحیه دارای دو چین یا چین های مختلفی است. عمل هودکتومی یا کلیتورال هود، جراحی است که چینهای اضافی کلیتوریس برداشته شده یا اندازه آن کوچک می شود. در این جراحی پوست کلاهکي که كليتوريس را پنهان کرده برای راحت تر به ارگاسم رسیدن زنان برداشته می شود. کلاهک کلیتوریس بافتی است که برای حفاظت از کلیتوریس آن را پوشانده است. در برخی از افراد این پوسته بسیار بزرگ است و طی نزدیکی، درست جمع نمی شود. با کاهش اندازه این کلاهک با عمل کلیتورال هود، خانمها لذت جنسی بیشتری را می توانند تجربه کنند.

در واقع هدف عمل زیبایی کلیتوریس با هدف افزایش لذت و حس جنسی بانوان افزایش و سریع تر به ارگاسم رسیدن آنها انجام می شود. جراحی زیبایی کلیتوریس به صورت سرپایی و به کمک بی حسی انجام می شود. معمولا همراه عمل هودکتومی، جراحی لابیاپلاستی، تنگ کردن واژن، روشن سازی واژن نیز صورت می گیرد.

کلیتوریس

چرا کلاهک کلیتوریس در بعضی بانوان بزرگ است؟

همانطور که گفته شد، کلیتوریس همواره حتی تا بعد از یائسگی در حال رشد است. اندازه کلیتوریس در زنان بالغ 7 برابر دختران نابالغ است. در اولین سالهای بعد از به بلوغ رسیدن دختران، اندازه کلیتوریس دو برابر اندازه قبل از بلوغ می شود. در بعضی از خانمها اندازه کلاهک کلیتوریس بیشتر از حد معمول است و در رابطه جنسی آنها تاثیر منفی دارد. بزرگ بودن غیرمعمول کلیتوریس می تواند به دلیل یکی از عوامل زیر باشد:

  • حاملگی
  • یائسگی
  • ژنیتک
  • افزایش وزن

امروزه پزشکان این مشکل را با انجام عمل هودکتومی برطرف می کنند.

شما هم می توانید برای افزایش لذت جنسی و ارگاسم سریعتر و بیشتر، عمل هودکتومی را انجام دهید. برای عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان، ما به شما خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان را پیشنهاد می کنیم. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات درباره هزینه عمل هودکتومی در اصفهان با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

چرا خانمها عمل هودکتومی را انجام می دهند؟

عمل هایی که در ناحیه کلیتوریس انجام می شود ممکن است شامل یکی از موارد زیر باشد:

  • برداشتن نواحی اضافه پوست هود کلیتوریس
  • بالا کشیدن کلیتوریس
  • کوچک کردن کلیتوریس
  • آزاد کردن چسبندگی کلیتوریس

دلایل انجام عمل هودکتومی

برداشتن کلاهک محافظتی کلیتوریس (در صورتی که خیلی بزرگ باشد) با مزیتهایی مشابه مزایای لابیاپلاستی همراه است. از جمله مزایای عمل زیبایی کلیتوریس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع کننده مشکل رسيدن به اوج لذت جنسي
  • زیبایی ظاهر کلیتوریس و افزایش اعتماد به نفس برای برقراری رابطه
  • افزايش دفعات به ارگاسم رسيدن زنان در هر رابطه جنسي
  • تحريک راحتتر کليتوريس به خاطر در دسترس قرار گرفتن آن
  • به ارگاسم رسیدن سریعتر خانمها
  • جلوگيري از سوزش یا خارش کلیتوریس که به خاطر پوشیدن لباسهای زیر یا شلوار تنگ یا جین دچار خشکی واژن می شود.
  • بهداشت بیشتر کليتوريس به دلیل نبودن پوست کلاهکي روی آن
  • کاهش تحريک پذيري دردناک کليتوريس

انجام جراحی کلیتورال هود به چه کسانی توصیه می شود؟

کلیتوریس تنها وظیفه ای که در بدن به عهده دارد، افزایش لذت جنسی در زنان است. اگر با علائم زیر مواجه بودید، انجام عمل زیبایی کلیتوریس برای رفع این حالات به شما توصیه می شود:

  • احساس سوزش یا ناراحتی در کلیتوریس موقع پوشیدن برخی لباسها
  • کاهش لذت جنسی
  • سخت تحریک شدن و دیر به ارگاسم رسیدن
  • نارضایتی از ظاهر کلیتوریس خود

چگونه عمل هودکتومی انجام می شود؟

برای انجام این عمل، یک خط عمودی به طول نیم سانتی متری به وسیله یک تیغ جراحی روی کلیتوریس ایجاد می شود. لبه های برش با پنس برگردانده و با نخ بخیه دوخته می شوند. این جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود و دردی احساس نمی کنید. بعد از عمل هم می توانید از داروهای مسکن استفاده کنید. عمل هودکتومی حدود 10 دقیقه طول می کشد و یک جراح زنان آن را برای شما در اتاق عمل مراکز بهداشتی انجام خواهد داد.

مراقبت های بعد از جراحی کلیتورال هود

جراحی هودکتومی سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد. بخیه های این جراحی نیازی به کشیده شدن ندارند. مراقبتهای پس از عمل زیبایی کلیتوریس شبیه مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی است. برای بهبود بعد از عمل هودکتومی حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • تا چند روز پس از جراحی استراحت کنید.
  • تورم ناحیه جراحی شده برای چند روز طبیعی است ولی به سرعت کاهش خواهد یافت.
  • آنتی بیوتیک هایی را که پزشک برای جلوگیری از عفونت تجویز کرده حتما مصرف کنید.
  • برای کاهش درد از داروهای مسکن درد که تجویز شده استفاده کنید. همچنین این جراحی نیاز به کشیدن بخیه ندارد.

استراحت بعد از عمل

عمل هودکتومی همان ختنه زنان است یا فرق دارد؟

بعضی افراد ممکن است هودکتومی را با ختنه زنان اشتباه بگیرند در حالیکه این دو بسیار با هم متفاوت هستند. در برخی از نقاط کشورمان متاسفانه هنوز ختنه دختران انجام می شود. ختنه دختران با هدف کاهش میل جنسی آنها انجام می شود که به لذت جنسی و ارگاسم زنان بسیار آسیب می زند. برای ختنه کردن دختران، کلیتوریس، لابیای مینور (لبهای درونی) و قسمتی از لابیای ماژور (لبهای بیرونی) برداشته می شوند. ختنه کردن باعث از بین رفتن زیبایی و شکل ظاهری ناحیه تناسلی زن می شود. علاوه بر این دفرمه شدن یا به هم ریختن شکل ظاهری، برخی از زنان موقع نزدیکی درد زیادی را تحمل می کنند. حتی در برخی از زنان ختنه کردن منجر به ناباروری آنها می شود. در حالی که در عمل هودکتومی، تنها لبه های کلاهک کلیتوریس به عقب برمی گردند تا رسیدن به ارگاسم سریعتر و بهتر شود. همچنین زنان بتوانند لذت جنسی بیشتری را تجربه کنند. در عمل زیبایی کلیتوریس، چین های زائد فقط برداشته می شود و ظاهر زیباتری به ناحیه تناسلی زنان می دهد. پس کاملا دیدیم که جراحی هودکتومی کاملا با ختنه کردن زنان متفاوت است.

عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان

همانطور که گفته شد کلیتوریس منطقه بسیار حساسی در ناحیه تناسلی و بدن بانوان است. عمل هودکتومی برای دسترسی بهتر به کلیتوریس و ارگاسم بیشتر و سریعتر خانمها انجام می شود. بسیار مهم است که این جراحی به درستی انجام شود. اگر در زمان جراحی، جراح شما با تجربه نباشد ممکن است به کلیتوریس آسیب برسد و میل جنسی شما کاهش یابد. به همین دلیل انتخاب یک جراح مناسب و ماهر از اهمیت زیادی برخوردار است. پس در انتخاب جراح خود باید کاملا دقت داشته باشید. اگر مایل به جراحی زیبایی کلیتوریس در اصفهان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم برای انجام این جراحی روی حساس ترین نقطه بدن خود، به دنبال یک دکتر خوب برای عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان باشید و در انتخاب پزشک نهایت دقت را به خرج دهید.

جراح زیبایی زنان در اصفهان

برای انتخاب یک دکتر خوب برای عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان، پیشنهاد می کنیم به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه نمایید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات درباره هزینه عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

هزینه عمل هودکتومی در اصفهان

هزینه عمل زیبایی کلیتوریس در اصفهان به مواردی مثل تبحر پزشک، محل انجام عمل، همراه بودن هودکتومی با سایر عملهای زیبایی واژن مثل لابیاپلاستی و غیره بستگی دارد. بهتر است برای اطلاع از هزینه دقیق این جراحی با مطب پزشک مورد نظر خود تماس بگیرید.

سخن پایانی

عمل هودکتومی یا زیبایی کلیتوریس جزء عمل های زیبایی واژن است که ممکن است به تنهایی یا همراه دیگر عملهای زیبایی واژن انجام شود. در جراحی کلیتورال هود کلاهک کلیتوریس به کمک عمل جراحی برداشته می شود. به این ترتیب کلیتوریس راحتتر در دسترس قرار می گیرد و می توانید سریعتر و راحتتر به اوج لذت جنسی برسید. از آنجایی که کلیتوریس عضو حساسی است و هزاران عصب حسی از این منطقه عبور می کنند، باید در انتخاب پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید. این جراحی به صورت سرپایی انجام می شود و دوره نقاهت بعد از عمل کمتر از یک هفته خواهد بود.

در این مقاله به عمل هودکتومی و مزایای آن اشاره شد. چنانچه سوالی در این مورد دارید، می توانید از طریق بخش نظرات این مقاله آنرا مطرح کنید.

4.2/5 - (35 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *