درمان عفونت واژن با لیزر

معمولا تمام خانمها برای یکبار هم که شده در طول زندگی خود، به عفونت واژینال دچار می‌شوند. امروزه اکثر افرادی که عفونت‌های واژینال مبتلا هستند، از لیزر برای درمان استفاده می‌کنند. در کنار داروهای تجویزی واژینال، لیزر برای درمان عفونت‌ قارچی واژن بسیار موثر است. اما بهتر است بررسی کنیم که درمان عفونت واژن با لیزر چه مزایایی دارد؟ برای دسترسی سریع به مطالب این مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

انواع عفونت واژن

علت اصلی عفونت مکرر واژن این است که تعادل موجود بین باکتری‌های مفید و مضر واژن بهم می‍‌ریزد. باکتری‌های مفید در اصل یک سری باکتری‌های محافظتی هستند که مانع از رشد باکتری‌های مضر یا بیماری‌زا می‌شوند. باکتری‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها از جمله عواملی هستند که باعث بروز عفونت در زنان می‌شوند. از دلایل ایجاد عفونت های واژینال می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

عفونت‌های قارچی: عفونت‌های قارچی معمولا بر اثر افزایش قارچ در واژن ایجاد می‌شوند و از علائم آنان می‌توان به ترشحات پنیری سفید رنگ اشاره داشت.

عفونت‌های تریکو موناسی: این عفونت به دلیل وجود باکتری تریکوموناسی در رحم ایجاد می‌شود و معمولا با ترشحات سبز رنگ همراه است.

عفونت‌های باکتریایی: عفونت‌های باکتریایی همانطور که از اسم آن مشخص است به دلیل وجود باکتری‌های مضر داخل رحم ایجاد می‌شود. اگر ترشحات شما آبکی، بد بو و خاکستری رنگ است، به عفونت باکتریایی دچار هستید.

در ویدیوی زیر خانم دکتر صابری درباره عفونتهای قارچی و درمان آنها بیشتر توضیح می دهند:

علائم عفونت واژینال

عفونت واژینال معمولا با احساس درد، خارش و سوزش در ناحیه واژن همراه است. در برخی از موارد نگران کننده نیست و در برخی از موارد دیگر هم در صورت مشاهده علائم خاص حتما باید به پزشک مراجعه شود:

  • رنگ ترشحات شما تغییر می‌کند. (همراه با بوی بد یا غلظت زیاد)
  • احساس سوزش، خارش و درد شدید در داخل و خارج رحم خود احساس می‌کنید.
  • احساس سوزش در هنگام ادرار کردن
  • احساس درد، ناراحتی و سوزش در هنگام برقراری رابطه جنسی

علائم عفونت واژینال

به یاد داشته باشید که در صورتی که ترشحات واژن با بوی بد و زننده همراه باشد، احتمال باکتریایی بودن عفونت واژینال بیشتر است. و در صورتی که ترشحات شما به دلمه‌های پنیری شکل شباهت دارند، معمولا به عفونت قارچی مبتلا هستند که با احساس سوزش و خارش واژن همراه است.

آمادگی‌های قبل از استفاده از لیزر در جهت درمان عفونت واژن

قبل از مراجعه برای لیزر واژن، مطمئن شوید که پزشک موارد زیر را بررسی می‌کند:

  • اگر به بیماری واژینال خاصی مبتلا هستید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • تست پاپ اسمیر شما باید منفی باشد.
  • آزمایش بارداری شما باید منفی باشد.
  • در مورد تعداد جلسات مورد نیاز با پزشک خود صحبت کنید.
  • اگر سابقه تبخال دستگاه تناسلی دارید، باید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

درمان عفونت واژن با لیزر در اصفهان

برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری از درمان عفونت واژن با لیزر بگیرد، بهتر است حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. اگر دچار عفونت‌های مکرر هستید و این موضوع زندگی عادی شما را مختل کرده است، پیشنهاد ما به شما این است برای درمان به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید.

دوره نقاهت بعد از درمان عفونت واژن با لیزر

درمان عفونت واژن با لیزر نیازی به بستری ندارد و سراپایی است. در این روش غیر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه است و شما می‌توانید بعد از چند روز فعالیت‌های روزمره خود را انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از لیزر واژن

از جمله مراقبتهای بعد از لیزر واژن، مصرف داروهای مسکن در صورت بروز درد می باشد، همچنین بهتر است تا سه روز از انجام فعالیت‌های سنگین یا ورزش سنگین خودداری کنید.

مزایای کلی درمان با لیزر مونالیزاتاچ

علاوه بر عفونت‌های مکرر در زنان، بسیاری از زنان به خشکی و آتروفی واژن مبتلا هستند و یا ممکن است حتی رابطه جنسی با کیفیتی را تجربه نکنند، به طور کلی برای لیزر مونالیزاتاچ مزایای زیادی مطرح شده است:

بهبود درد در برقراری رابطه جنسی: معمولا برخی از افرادی که به عفونت واژن مبتلا هستند، دخول دردناک در رابطه جنسی تجربه می‌کنند، اما پس از درمان عفونت واژن با لیزر، رابطه جنسی رضایت بخشی را تجربه خواهند کرد.

کاهش خشکی واژن، خارش و عفونت واژن: معمولا آتروفی و خشکی واژن بعد از یائسگی زودرس می‌تواند تجربه دردناکی برای زنان باشد. از لیزر مونالیزاتاچ علاوه بر درمان عفونت واژن برای بهبود خشکی واژن  و بهبود بی میلی جنسی هم می‌توان استفاده کرد.

روشن سازی و جوان سازی واژن: همان طور که می‌دانید زایمان متعدد و افزایش سن باعث چروک و شل شدن واژن خواهد شد. لیزر علاوه بر درمان عفونت در روشن سازی واژن و جوان سازی آن تاثیر گذار است.

درمان بی اختیاری ادرار

افزایش اعتماد به نفس

اگر به عفونت‌های مکرر واژن مبتلا هستید، برای درمان به کمک لیزر می‌توانید به خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

مزایای درمان عفونت واژن با لیزر

لیزر برای عفونت واژن یکی از بهترین و جدیدترین راهکارهای درمانی است. لیزر مونالیزا تاچ بهترین روش غیر دارویی و قطعی برای درمان عفونت زنان است. در این روش علاوه بر رفع کامل ترشحات و بهبود فلور طبیعی و خشکی واژن، علائمی مانند سوزش، خارش و احساس درد در ناحیه تناسلی به طور کامل برطرف خواهد شد. این روش درمانی برای عفونت های واژن مقاوم به درمان نیز به کار برده می شود.

مزایای درمان عفونت واژن با لیزر

در اصل لیزر مونالیزا تاچ یک روش لیزر غیر جراحی است که با ایجاد سوراخ‌های بسیار زیر در ناحیه واژن، موجب تحریک بافت‌های اطراف واژن برای بازسازی و تشکیل سلول‌های جدید خواهد شد. به طور کلی از مزایای درمان عفونت واژن با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • لیزر با افزایش روند بازسازی و بافت داخلی باعث هیدراته کردن محیط داخلی واژن خواهد شد.
  • لیزر خاصیت اسیدی بودن واژن را بهبود می‌بخشد.
  • درمان عفونت با لیزر به سلامت و عملکرد بهتر واژن کمک شایانی خواهد کرد.
  • با لیزر مونالیزا تاچ ترشحات و رطوبت واژن افزایش پیدا می‌کند، در نتیجه خشکی واژن به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: لیزر مونالیزاتاچ در اصفهان و هزینه لیزر

پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن

موارد مهمی وجود دارند که رعایت کردن آن تا حدود زیادی از ابتلا به عفونت‌های واژینال پیشگیری خواهد کرد:

  • قبل از هر چیزی بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید و ترجیحا لباس زیر شما نخی یا پنبه‌ای باشد.
  • شستشوی واژن بعد از برقراری رابطه جنسی در کاهش عفونت موثر است.
  • سعی کنید از صابون، مواد خوشبو کننده و دوش واژینال استفاده نکنید و برای شستشوی ناحیه تناسلی از ژل‌ها و محلول‌های مخصوص کمک بگیرید.
  • بعد از هربار شستشو، خشک کردن ناحیه تناسلی ضروری است و به کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های واژینال کمک خواهد کرد.

پیشگیری از ابتلا به عفونت واژن

سوالات متداول در مورد درمان عفونت واژن با لیزر

برخی از مهمترین سوالات مطرح شده افراد در خصوص درمان عفونت واژن با لیزر به شرح زیر است:

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عفونت واژن از لیزر

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان عفونت واژن با لیزر معمولا برای هر شخص متفاوت است. گاها دیده شده که در یک جلسه هم بیمار نتایج فوق العاده‌ای از این روش درمانی گرفته است. بهتر است قبل از اقدام درمان با لیزر حتما با پزشک خود در این زمینه صحبت کنید.

آیا استفاده از لیزر در جهت درمان عفونت واژن عوارضی دارد؟

بسیاری از افرادی که به دکتر متخصص زنان مراجعه می‌کنند، بابت عوارض لیزر نگرانی‌های خاصی دارند. باید بگوییم که لیزر یک روش کاملا ایمن است و عوارض آن نسبت به فواید آن اصلا قابل مقایسه نیست و معمولا به عنوان کم خطرترین و بهترین روش درمانی و زیبایی زنان استفاده می‌شود. معمولا بعد از لیزر تورم و التهاب ایجاد خواهد شد که این موضوع کاملا طبیعی است و بعد از چند روز از بین می‌رود.

آیا برای رفع تیرگی واژن از لیزر می‌توان استفاده کرد؟

معمولا 40 الی 50 درصد تیرگی واژن با لیزر درمان می‌شود و این روش معمولا برای اکثر افراد نتایج خوبی به همراه داشته است.

مراقبتهای بعد از لیزر واژن

چنانچه قصد درمان عفونت واژن با لیزر را دارید، می‌توانید برای معاینه و اطلاع از هزینه لیزر عفونت واژن در اصفهان به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت و کسب اطلاعات با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

امیدواریم در این مقاله به سوالات شما درباره درمان عفونت واژن با لیزر پاسخ داده باشیم. در صورتی که سوال دیگری در این مورد دارید، می توانید از طریق بخش نظرات سوالات خود را بپرسید.

4/5 - (34 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *