مراقبتهای بعد از لیزر واژن

لیزر واژینال جدیدترین روش جوانسازی واژن و یک تکنیک پرطرفدار برای انجام عمل های زیبایی و درمانی بدون جراحی است که برای رفع بسیاری از مشکلات واژینالی خانم ها به کار می رود. یکی از بهترین انواع لیزرهای واژن، لیزر مونالیزا تاچ است که به صورت سرپایی در مطب متخصص زنان مورد استفاده قرار می گیرد.
بعد از هر جلسه لیزر مونالیزاتاچ برای اینکه نتیجه بهتری از درمان بگیرید و از عوارضی مثل عفونت جلوگیری شود، بعضی نکات را باید رعایت کنید. به دلیل اهمیت این مسئله، این مقاله را به مهمترین مراقبتهای بعد از لیزر واژن اختصاص داده ایم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

کاربردهای لیزر واژینال

به گفته دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زایمان، لیزر واژن به تسریع کلاژن سازی و ترمیم دیواره واژن کمک زیادی می کند. به همین دلیل از این تکنولوژی برای جوانسازی واژن و رفع مشکلات زیر استفاده می شود:

• عفونت واژن
  • بی اختیاری ادرار استرسی
  • آتروفی واژن
  • خشکی واژن
  • مشکلات جنسی مثل دردهای مقاربتی و عدم ارگاسم

بعد از هر جلسه لیزر واژن باید مراقبتهای لازم را طبق دستور پزشک تان انجام دهید تا دچار مشکل و عوارض ناخواسته بعد از لیزر نشوید.

برای درمان مشکلات واژینالی و بی اختیاری ادرار با لیزر واژن، شما هم می توانید به مطب دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی زنان در این زمینه ها مراجعه کنید. برای رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه لیزر مونالیزا تاچ در اصفهان با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

مزایای جوانسازی واژن با لیزر مونالیزا

مراقبت بعد از لیزر واژن

مراقبت هایی که باید بعد از لیزر واژن انجام شود بستگی به این دارد که از لیزر برای درمان چه مشکلاتی استفاده شده است. اما موارد زیر معمولا در تمام عمل های انجام شده با لیزر مونالیزا به عنوان مراقبتهای بعد از لیزر واژن به بیماران توصیه می شوند:

رفع عوارض لیزر واژن

تا چند روز بعد از لیزر، هر گونه احساس ناراحتی خفیف، التهاب و سوزش واژن طبیعی است. برای کاهش عوارض لیزر واژن می توانید از کمپرس سرد و داروهای مسکن خفیف استفاده کنید.

توجه داشته باشید که نباید بعد از لیزر دچار ترشحات رنگی، بدبو یا لکه بینی و خونریزی شوید. در صورت بروز هر یک از این علائم احتمال عفونت واژن هست و سریعتر باید به پزشک مراجعه کنید.

شستشوی ناحیه تناسلی بعد از لیزر

دوش گرفتن بعد از لیزر مشکلی ندارد اما نباید با آب داغ استحمام کنید یا حمام تان طولانی شود. همچنین تا زمان بهبودی کامل نباید از استخر، وان و جکوزی استفاده کنید.

بعد از دستشویی باید ناحیه تناسلی را با آب و اگر لازم است با شوینده های غیرآلرژیک شسته و به هیچ عنوان از دوش واژینال یا صابون برای نظافت استفاده نکنید.

پریودی بعد از لیزر واژینال

بهترین زمان برای لیزر واژن 3-5 روز بعد از پایان خونریزی قاعدگی است. اما اگر بعد از لیزر واژن پریود شده اید، باید از نوار بهداشتی استفاده کنید و مرتب آن را عوض کنید تا دچار عفونت نشوید. همچنین استفاده از تامپون و کاپ قاعدگی بعد از لیزر ممنوع است و تا زمانی که بهبود نیافته اید، نباید هیچ چیزی وارد واژن شود.

بهداشت واژن

بعد از هر بار دستشویی، حتما موضع را کاملا تمیز و خشک کنید تا رطوبت باعث ایجاد عفونت واژن نشود. لباس زیرتان را روزانه عوض کنید تا تمیز و خشک باشد. همچنین باید لباس زیرتان از جنس نخی و گشاد باشد و تا زمان بهبودی از پوشیدن شورت های چسبان یا شلوارهای تنگ بپرهیزید.

انجام کارهای روزانه

بعد از لیزر واژن نیازی به استراحت مطلق یا بستری شدن در بیمارستان نیست و از همان روز می توانید به کارهای روزانه تان برگردید. اما تا زمان بهبودی کامل باید از ورزش ها و کارهای سنگین بپرهیزید و اجسام سنگین را بلند نکنید. پیاده روی کوتاه و کارهایی که به واژن فشار نمی آورند را هم می توانید انجام دهید.

رابطه جنسی بعد از لیزر واژن

بعد از جوانسازی واژن با لیزر، به طور طبیعی دچار سوزش، التهاب، تورم، خارش یا درد خفیفی در واژن می شوید. بنابراین از برقراری رابطه جنسی تا زمانی که این علائم را دارید، خودداری کنید. چون باعث تحریک بیشتر واژن و تشدید این عوارض خواهد شد.

حتی ممکن است دچار عفونت یا خونریزی واژن شوید. پس برای اطمینان از اینکه می توانید رابطه زناشویی را شروع کنید، می توانید با پزشک تان در این باره صحبت کنید.

مراقبت بعد از لیزر واژن

اگر قصد جوانسازی واژن با لیزر واژن در اصفهان را دارید، می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت رزرو وقت یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

سوالات رایج درباره لیزر واژینال

بسیاری از خانم ها درباره مراقبت های بعد از لیزر واژینال سوالات زیر را از خانم دکتر صابری می پرسند که در ادامه به همراه جواب شان آنها را می خوانید.

چند ساعت بعد از لیزر دوش بگیریم؟

دوش گرفتن بعد از لیزر بستگی به دستور پزشک تان دارد و اینکه لیزر واژن را برای چه کاری انجام داده اید. بنابراین زمان دوش گرفتن از چند ساعت بعد از لیزر تا 72 ساعت بعد از آن متغییر است.

تا کی باید مراقبت های بعد از لیزر مونالیزا را انجام دهم؟

مدت زمان آن بستگی به این دارد که لیزر را برای چه کاری انجام داده اید و دوره نقاهت تان چقدر است. توصیه می کنم تا زمان بهبودی کامل، توصیه های پزشکتان را به دقت رعایت کنید.

عوارض استفاده از لیزر مونالیزا تاچ چیه؟

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ هیچ عارضه جانبی ندارد و فقط عوارض عادی مثل سوزش و التهاب را ایجاد می کنند که بعد از چند روز خود بخود رفع می شوند. لیزر مونالیزا یک روش امن برای جوانسازی واژن است.

علت خارش واژن بعد از لیزر چیست؟

خارش می تواند به خاطر تابش پرتوهای لیزر باشد. البته این خارش در اغلب موارد نشانه بهبودی و ترمیم ناحیه لیزرشده نیز هست. نگران آن نباشید.

قبل از لیزر واژینال چه مراقبتهایی باید انجام دهم؟

باید تست پاپ اسمیر و آزمایش های تجویز شده را انجام دهید. اگر داروی خاصی می خورید یا بیماری خاصی دارید به پزشک تان بگویید. اگر تبخال یا زگیل تناسلی یا عفونت دارید، باید قبل از لیزر آن را درمان کنید.

برای درمان خارش واژن بعد از لیزر چکار کنم، خیلی اذیتم؟

برای درمان سوزش و خارش واژن بعد از لیزر می توانید از کمپرس یخ یا داروهای مسکن خفیف استفاده کنید.

اگر شما هم مراقبتهای بعد از لیزر واژن سوالی دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را از خانم دکتر صابری بپرسید.

3.3/5 - (28 امتیاز)