عمل واژینوپلاستی در اصفهان

گشاد شدن واژن یک عارضه ناخوشایند برای بسیاری از خانم هایی است که سن آنها بالا رفته است. زنانی که از این عارضه رنج می برند، نمی توانند رابطه جنسی خوبی داشته باشند. برای حل این مشکل جراحی زیبایی واژینوپلاستی (عمل تنگ کردن واژن) به کمک این زنان آمده است. در این مقاله به موضوع جراحی زیبایی واژینوپلاستی می پردازیم تا با این روش درمانی هرچه بیشتر آشنا شوید. می توانید از فهرست زیر برای دسترسی راحت به مطالب استفاده کنید.

علت گشادی واژن چیست؟

رابطه جنسی زیاد ربطی به گشادی واژن ندارد!! زایمان طبیعی متعدد از اصلی ترین و مهمترین عوامل گشادی واژن است. همچنین علت گشادی واژن می تواند مربوط به موارد زیر است:

  • شلی دیواره واژن به خاطر تغییر وزن مکرر
  • بارداری دو یا چند قلوئی
  • بلند کردن اشیاء سنگین
  • تغییرات هورمونی
  • یائسگی
  • سبک زندگی غلط
  • ورزش های بدنسازی شدید و وزنه برداری

از دیگر دلایل گشاد شدن واژن، عدم انجام تمرینات کگل برای تقویت عضلات کف لگن بعد از زایمان است. بالا رفتن سن و ژنتیک هم می تواند از دلایل گشادی واژن باشد، به خصوص در کسانی که زایمان طبیعی نداشته اند.

درمان گشادی واژن

برای درمان گشادی واژن روش های درمانی مختلفی وجود دارد. این روشهای درمانی به تنگ کردن واژن کمک می کنند. این درمانها عبارت است از:

تمرینات ورزشی کیگل: درمان با این روش ماه ها طول می کشد و روزانه باید این تمرینات را در چندین نوبت انجام دهید. اگر گشادی واژن خفیف باشد، این روش درمانی موثر است.

لیزر مونالیزا: تنگ کردن واژن با لیزر مونالیزا تاچ یکی از روش های معمول برای درمان گشادی واژن است.

پرینورافی: تنگ کردن واژن با پرینورافی زمانی انجام می شود که بخواهید دهانه واژن را تنگ کنید.

RF: در تنگ کردن واژن با RF از امواج رادیو فرکوئنسی برای تنگ کردن واژن استفاده می شود. (بیشتر بخوانید: تنگ کردن واژن با RF به چه کسانی توصیه می شود؟)

جراحی واژینوپلاستی: اگر بخواهید کل واژن را تنگ کنید روش واژینوپلاستی بهترین گزینه برای درمان گشاد شدن واژن خواهد بود. در ادامه با این روش بیشتر آشنا می شوید.

درمان گشادی واژن

جراحی واژینوپلاستی چیست؟

جراحی واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی زنانه است که با هدف تنگ کردن واژن انجام می شود. در این روش جراح عضلات واژن را به هم نزدیک می کند و یا بخش های اضافی را بر می دارد. ممکن است جراح از ترکیبی از هر دو روش برای تنگی واژن استفاده کند.

 این جراحی با بی هوشی موضعی یا بی حسی موضعی انجام می شود. ممکن است جراح برای عمل واژینوپلاستی بسته به شرایط بیمار از تیغ جراحی و یا لیزر استفاده کند. نتیجه هر دو جراحی یکسان خواهد بود.

مدت زمان عمل واژینوپلاستی

این عمل ممکن است تا 2 ساعت طول بکشد. در واقع مدت زمان عمل به این بستگی دارد که جراح عمل ترکیبی انجام دهد یا نه و واژن بیمار در چه وضعیتی باشد.

حد تنگ شدن واژن با واژینوپلاستی

در جراحی واژینوپلاستی به هر اندازه که بیمار مایل باشد واژن تنگ نمی شود. بلکه رحم به اندازه ای تنگ می شود که دخول دچار مشکل نشود. ولی تنگی واژن در حدی انجام می شود که فرد بتواند لذت جنسی سابق را دوباره تجربه کند.

مزایای واژینوپلاستی

عمل جراحی واژینوپلاستی باعث تنگ شدن واژن و افزایش ارگاسم در زنان و نیز شوهران آنها می شود. دیگر مزایای عمل واژینوپلاستی عبارت است از:

  • کاهش واژینیت
  • افزایش اعتماد به نفس در برقراری رابطه جنسی توسط خانمها
  • بهبود رابطه جنسی
  • تحریک پذیری و حساسیت بیشتر
  • زیبایی واژن
  • جوانسازی واژن و استحکام ماهیچه های آن

همچنین با این جراحی بی اختیاری ادراری استرسی که با سرفه، عطسه و … اتفاق می افتد نیز درمان می شود.

اقدامات قبل از عمل جراحی واژینوپلاستی

قبل از واژینوپلاستی باید تست پاپ اسمیر و آزمایش خون را انجام دهید. اگر داروی خاصی استفاده می کنید یا داروهای هورمونی مصرف می کنید باید به پزشکتان اطلاع دهید. برای جراحی همچنین نباید هیچ نوع عفونت واژینالی داشته باشید و قبل از جراحی حتما باید آن را درمان کنید.

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

بهداشت محل جراحی شده را باید رعایت کنید. تورم و سوزش در محل جراحی طبیعی است، می توانید از کمپرس سرد برای کاهش این عوارض استفاده کنید. همچنین باید همه موارد مربوط به مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی را رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

  • نپوشیدن لباس تنگ تا زمان بهبودی
  • اجتناب از ورزش های سنگین، دوچرخه سواری و غیره به مدت 6 هفته بعد از جراحی واژینوپلاستی
  • تا 6 هفته نباید در استخر یا وان بمانید
  • محل بخیه را خشک و تمیز نگه دارید
  • استفاده از مسکن های تجویزی برای کاهش درد

همچنین اجتناب از رابطه جنسی به مدت 6 تا 8 هفته برای مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن لازم است. بهتر است نزدیکی را تا زمان بهبودی کامل به تعویق بیندازید.

مراقبتهای بعد از عمل واژینوپلاستی

نقاهت بعد از عمل واژینوپلاستی

بعد از واژینوپلاستی باید تا 3 روز بعد از عمل استراحت کنید. بعد از آن می توانید به زندگی روزمره خود برگردید. حتما بعد از واژینوپلاستی باید به دستورات پزشک برای مراقبتهای بعد از عمل تنگی واژن توجه کنید تا دچار هیچ عارضه ای نشوید.

ریسک جراحی واژینوپلاستی

ریسک عمل واژینوپلاستی به اندازه سایر جراحی ها است. بهتر است  برای کاهش خطرات عمل واژینوپلاستی بهترین جراح را که در این کار مهارت دارد برای درمان خود انتخاب کنید. خطر جراحی واژینوپلاستی برای زنان کمتر از زایمان سزارین است.

عوارض واژینوپلاستی

از عوارض این عمل ایجاد زخم های کوچکی است که بعد از چند روز بهبود پیدا می کنند و جای نگرانی ندارد. تورم و کبودی در ناحیه جراحی هم چیز طبیعی است که ظرف دو هفته کاملا برطرف می شود. عفونت و خونریزی هم می تواند از عوارض این عمل باشد.

اگر برای عمل جراحی واژینوپلاستی در اصفهان به دنبال انتخاب بهترین جراح زنان هستید، پیشنهاد می کنیم از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد هزینه عمل واژینوپلاستی در اصفهان با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷4 تماس بگیرید.

چه کسانی نباید واژینوپلاستی انجام دهند؟

عمل جراحی واژینوپلاستی برای زنانی که می خواهند باردار شوند، مناسب نیست. زیرا بعد از زایمان نتیجه جراحی به هم می خورد. در ضمن این خانمها به خاطر تنگ شدن واژن برای زایمان درد و ناراحتی بیشتری را مجبورند تحمل کنند. بنابراین این عمل را زمانی انجام دهید که تمایلی به داشتن فرزند دیگر نداشته باشید.

هزینه عمل تنگ کردن واژن در اصفهان

اگر همراه با واژینوپلاستی جراحی دیگری مثل لابیاپلاستی داشته باشید هزینه جراحی شما کمتر می شود. به طور کلی مهارت جراح، وضعیت بیمار، میزان گشادی واژن، محل درمان فاکتورهای موثری بر هزینه عمل واژینوپلاستی هستند. برای اطلاع از هزینه عمل جراحی واژینوپلاستی باید پزشک خود را انتخاب کنید. بعد از معاینه و شنیدن خواسته های شما، پزشک می تواند هزینه درمان را برآورد کند.

هزینه عمل تنگ کردن واژن در اصفهان

سخن پایانی

به دلایلی مختلفی زنان دچار گشادی واژن می شوند. گشادی واژن باعث بی میلی جنسی زنان شده و اختلافات زناشویی و عوارض و بیماری هایی را ایجاد می کند. به همین دلیل روشهایی برای درمان گشادی واژن وجود دارد. یکی از این درمانها عمل جراحی واژینوپلاستی است که کمتر از سزارین ریسک دارد. در این روش کل واژن تنگ می شود.

در صورتی که سوال دیگری در مورد عمل جراحی واژینوپلاستی در اصفهان و یا هزینه واژینوپلاستی در اصفهان دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله آنها را ارسال کنید.

4.6/5 - (34 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *