عمل تنگ کردن واژن

در مورد واژن تفکرات اشتباه زیادی وجود دارد. به عنوان مثال برخی افراد معتقدند زمانی که واژن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد دیگر برای همیشه گشاد می شود، اما این مسئله حقیقت ندارد. در این مقاله قصد داریم علائم و علت های گشاد شدن واژن را بررسی کنیم تا بتوانید تا حدی از این مسئله جلوگیری کنید. سپس به عمل تنگ کردن واژن می پردازیم و بهترین روش های تنگ کردن واژن و درمان گشادی واژن را توضیح می دهیم. می توانید از فهرست زیر برای دسترسی به قسمت های مختلف مقاله استفاده نمایید.

علائم گشادی واژن

واژن دارای ویژگی الاستیک است. یعنی وقتی که آلت تناسلی مرد به آن وارد می شود می تواند کش بیاید. با بیرون آمدن آلت مردانه واژن سریعا به حالت قبلی خود بر می گردد. در نتیجه با انجام رابطه جنسی سالم، واژن گشاد نخواهد شد. با افزایش سن یا زایمان واژن کمی شل می شود اما باز هم خاصیت ارتجعاعی خود را دارد. با این حال، اگر موارد زیر را در خود مشاهده می کنید احتمالا واژن شما گشاد شده است:

  • دیر به ارگاسم رسیدن
  • عدم لذت در هنگام دخول و رابطه جنسی
  • بی اختیاری ادرار 
  • شل‌شدگی و افتادگی لایه های پوستی واژن

اگر این نشانه ها در شما وجود دارد جای هیچ نگرانی نیست زیرا در ادامه روش های تنگ کردن واژن را به شما خواهیم گفت.

گشاد شدن واژن و افت رابطه

علت گشاد شدن واژن

عوامل مختلفی بر گشاد شدن واژن تاثیر دارد.

رابطه جنسی

رابطه جنسی اجباری یا آسیب دیدگی در ناحیه لگن می تواند منجر به آسیب واژن شود. همان طور که گفته شد واژن خاصیت ارتجاعی دارد اما زمانی که فرد از نظر ذهنی و عاطفی آماده نباشد واژن سفت می شود. دخول در این زمان با مقاومت واژن همراه خواهد بود و زمانی که دخول به زور صورت بگیرد تنش و شوک به واژن وارد می شود.

زایمان

شوک های مکرر به عضلات می تواند باعث ضعف عضلات شود. به عضله واژن هم در هنگام زایمان تنش های زیادی وارد می شود که اگر این عضلات ضعیف باشند باعث سستی و گشادی واژن خواهد شد. برخی زنان ممکن است فرزندان بزرگی را به دنیا آورند و ضعف عضلانی نداشته باشند. بخش اعظم گشادی بعد از زایمان به دلیل ژنتیک و ایجاد بافت کلاژن است.

عدم تناسب میان آلت مرد و واژن زن

در صورتی که آلت مرد کوچک باشد ممکن است به اشتباه تصور شود که واژن کشاد شده است. تناسب میان آلت مرد و زن در تنگی واژن بسیار موثر است.

ژنتیک

این عامل یکی از مهم ترین عوامل گشاد بودن واژن بعضی از خانم ها است. این به این دلیل است که استخوان بندی و تراکم ماهیچه ای افراد با هم فرق دارد. بعضی از خانم ها به طور ژنتیکی دارای واژن های گشاد تری نسبت به بقیه می باشند چون عضلات واژن آن ها ضعیف می باشد.

برای داشتن یک واژن تنگ و لذت بردن از روابط زناشویی ما به شما خانم دکتر زهرا صابری را پیشنهاد می دهیم. ایشان با انجام دهها عمل تنگی واژن، تجربه خوبی در این زمینه دارند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت معاینه با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

سن

با افزایش سن عضلات واژن دچار ضعف خواهند شد که در نتیجه واژن گشاد می شود.

گشاد شدن واژن در سن بالا

ورزش های سنگین

ورزش هایی مانند بدن سازی که در آن افراد باید وزنه های سنگین بلند کنند می تواند باعث گشادی واژن شود.

برخی داروهای هورمونی

استفاده از داروهایی که تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می کنند می تواند منجر به گشادی واژن شود. هنگام مصرف دارو ها باید به عوارض آن ها توجه کرد. زیرا این داروها باعث خشکی واژن شده و خاصیت ارتجاعی را کاهش می دهند.

عوارض گشادی واژن

یکی از شایع ترین عوارض گشاد بودن واژن، ایجاد مشکل در روابط جنسی است. خانم هایی که این مشکل را دارند در حین رابطه جنسی بسیار استرس دارند و از این که همسرشان ناراضی باشد، رنج می برند. از آن طرف هم ممکن است نارضایتی جنسی مرد در رفتار او تاثیر منفی بگذارد و باعث دوری و خیانت شود.

همچنین ضعف و گشادی عضلات واژن می تواند منجر به بی اختیاری ادرار شود. مثلا در هنگام خندیدن، سرفه یا عطسه ممکن است بی اختیار چند قطره ادرار از واژن خارج شود. همچنین زمانی که دهانه واژن گشاد می شود امکان ورود آلودگی و میکروب به واژن افزایش پیدا می کند. این امر موجب ایجاد عفونت در واژن به خصوص بعد از زایمان می شود.

یکی دیگر از عوارض گشادی واژن خروج باد از واژن است. درمان خروج باد از واژن با روشهای درمانی تنگ کردن واژن درمان می شود. در ادامه با برخی از این روش های درمانی آشنا می شوید.

انواع عمل های تنگ کردن واژن

برای تنگ کردن واژن روش های مختلفی وجود دارد. هر یک از این روش ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و مزیت خاصی دارند. با توجه به نیاز و شرایط فیزیکی فرد، متخصصین یک یا چند روش را برای تنگ کردن واژن در نظر می گیرند. بهترین و رایج ترین روش های تنگ کردن واژن عبارتند از:

تنگ کردن واژن با نخ

استفاده از نخ در جراحی های زیبایی کاربرد های زیادی دارد. ابتدا از نخ برای از بین بردن چین و چروک صورت و از بین بردن غبغب استفاده می شد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، با نخ های مخصوص واژینال، جوان سازی واژن، تنگ کردن واژن و لیفتینگ انجام می شود. کاربرد بیشتر این روش ترمیم بافت پرینه و شل شدگی اطراف آن می باشد. در عمل لیفتینگ واژن با نخ، جراح دهانه واژن را با نخ بالا می کشد که این باعث تنگ شدن واژن خواهد شد. در مرحله بعد با بخیه های ریز این حالت واژن نگه داشته می شود. دو روش برای تنگ کردن واژن با نخ وجود دارد:

  • مکانیکال: این روش بدون بی هوشی و خونریزی انجام می شود و تنگ کردن واژن سریع انجام می شود.
  • کلاژن سازی: در این روش در واژن کلاژن سازی می شود که در بلند مدت واژن را ارتجعپاعی کرده و شکل بهتری می دهد. این روش با این که بیشتر طول می کشد اما نتیجه دائمی و خوبی دارد.

تنگ کردن واژن با نخ یک عمل سریع و سر پایی محسوب می شود و کاملا هم بدون درد است. همچنین نخ های استفاده شده بعد از مدتی کاملا جذب بدن می شوند و جای نگرانی از این بابت نیست.

عمل تنگ کردن واژن با روش واژینوپلاستی

یکی دیگر از روش های پر کاربرد در تنگ کردن واژن عمل واژینوپلاستی است. همان طور که از اسم این روش پیداست یک نوع جراحی پلاستیک محسوب می شود. واژینوپلاستی می تواند شل شدگی های شدید عضلات واژن را بهبود ببخشد. در این عمل، جراح پوست های شل و اضافی واژن و لابیا را جدا کرده و کمی عضلات واژن را به هم نزدیک می کند تا واژن تنگ تر شود. البته انجام این کار ها بستگی به نیاز فرد دارد. ممکن است یک فرد تنها بخواهد برای تنگ کردن واژن اقدام کند و پوست اضافی نداشته باشد.
واژینوپلاستی می تواند با بی حسی یا بی هوشی انجام شود. معمولا این عمل 1 یا 2 ساعت طول می کشد.

واژینوپلاستی

عمل تنگ کردن واژن با روش پرینورافی

به ناحیه میان مقعد و واژن پرینه گفته می شود. بسیاری از زنان بعد از زایمان دچار پارگی پرینه می شوند. با این که پارگی ها در بیشتر مواقع خود به خود برطرف می شوند اما در بعضی موارد بر شکل ظاهری واژن تاثیر می گذارد و باعث گشادی واژن می شود. به عملی که برای ترمیم پرینه یا اثرات باقی مانده از آن انجام می شود پرینورافی گفته می شود. توجه داشته باشید این عمل روی دهانه واژن و اطراف آن انجام می شود و با داخل واژن کاری ندارد.

تنها عامل آسیب پرینه زایمان نیست و عارضه هایی مانند چاقی مفرط هم می تواند از جمله عوامل پارگی پرینه باشد. این عمل همانند واژینوپلاستی هم با بی هوشی و هم با بی حسی موضعی قابل انجام است. اما براساس محل، نحوه انجام عمل و نتیجه آن، تفاوتهایی بین پرینورافی و واژینوپلاستی وجود دارد.

چنانچه خانمها از روابط جنسی خود راضی نیستند و دچار گشادی واژن شده اند، می توانند این عمل را که عمل سبکی محسوب می شود و در نیم تا یک ساعت انجام می شود در برنامه خود قرار دهند. نکته مهم این است که همزمان با پرینورافی شما می توانید روشن سازی واژن و تزریق ژل به واژن را هم انجام دهید که تاثیر شگفت انگیزی بر روابط جنسی شما خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید تا مشاور لیزر و زیبایی مطب شما را راهنمایی کنند.

تنگ کردن واژن با لیزر

روش های غیر جراحی همیشه از روش های محبوب همه افراد است. غیر تهاجمی بودن و عدم نیاز به بی هوشی باعث شده است تا لیزر به یکی از پر طرفدار ترین روش های تنگ کردن واژن تبدیل شود. در این روش متخصص بدون درد و خون ریزی و در چندین جلسه عمل تنگ کردن واژن را انجام می دهد. در این روش هیچ برش یا جداسازی وجود ندارد و تنها با گرما و انرژی فیبروپلاست ها تحریک می شوند.

تنگ کردن واژن با لیزر

لیزر مونالیزاتاچ با تاثیر بر بافت مخاطی واژن، فرایند کلاژن سازی را تحریک کرده و در نتیجه لایه های مخاطی عملکرد بهتری پیدا می کنند. بر عکس روش پرینورافی، این عمل در اعماق واژن انجام می شود. این روش هیچ دوره نقاهتی ندارد و حدود 30 دقیقه هم بیشتر طول نمی کشد. البته ممکن است 1 جلسه نتیجه مطلوب را ندهد و پزشک توصیه کند تعداد جلسات را بیشتر کنید. هرچه شل شدگی واژن بیشتر باشد به تعداد جلسات بیشتری هم نیاز است. از دستگاه های لیزر مورد استفاده در این روش می توان به مونالیزا و ژولیت اشاره کرد.

تنگ کردن واژن با آر اف

روش دیگری که برای تنگ کردن واژن به کار گرفته می شود روش تنگ کردن واژن با آر اف است که پزشکان از آن به عنوان درمان قطعی گشادی واژن نام می برند. به یاد داشته باشید که این روش درمانی به برخی افراد توصیه نمی شود. برای دانستن اینکه تنگ کردن واژن با RF به چه کسانی توصیه می شود مطالعه این مقاله ضروری است.

هزینه عمل تنگ کردن واژن

هزینه عمل های تنگ کردن واژن به فاکتور های مختلفی بستگی دارد. گاهی اوقات خانم ها می خواهند علاوه بر تنگ کردن، زیبا سازی هم انجام دهند. این کار ممکن است نیازمند انجام دو یا چند روش جراحی باشد که مسلما هزینه بیشتری خواهد داشت. در بعضی خانم ها شل شدگی عضلات واژن بسیار زیاد است و در نتیجه عمل تنگ کردن وقت گیر تر و پر هزینه تر خواهد بود. در کل از میان تمام روش های توضیح داده شده کم هزینه ترین روش برای تنگ کردن واژن، استفاده از لیزر است. برای دریافت هزینه عمل تنگ کردن واژن با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید تا مشاور لیزر و زیبایی مطب شما را راهنمایی کنند.

در پایان اگر سوالی در مورد تنگ کردن واژن و هزینه های تنگ کردن واژن دارید در بخش کامنتهای زیر همین مقاله مطرح کنید. سوالات شما توسط خانم دکتر صابری پاسخ داده می شوند. برای دریافت پاسخ خود مجددا به همین صفحه مراجعه کنید.

3.5/5 - (75 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(49) دیدگاه

  1. فریبا
    23 آذر 1398

    سلام ایاتنگ کنندگی واژن بازگشت هم داره؟

    • Avatar photo
      drsaberiadmin
      01 دی 1398

      سلام. اگر زایمان طبیعی نداشته باشید خیر. ترکیب روش لیزر و پرینورافی که ما در مرکزمون انجام میدیم برگشت نداره

      • صالحی
        27 خرداد 1400

        عمل تنگ کردن واژن بیهوشی داره یا با بیحسی هم انجام میشه؟مراقبت های بعد از عمل چطوره؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 تیر 1400

          سلام. این موارد بستگی به نوع عملتون داره.اول باید معاینه بشید تا درجه گشادی و نوع عمل مشخص بشه، اون موقع میشه تعیین کنم که بیهوشی میخواد یا نه.

      • Fnasr
        19 خرداد 1402

        سلام خسته نباشین من زایمانم سه زیرین بوده ولی واژن راضی نیستم دکتر خیلی هم لبه داره وتند تند عفونت نیکنم هرچند نظافت اهمیت میدم ولی…

        • دکتر زهرا صابری
          11 مرداد 1402

          سلام. به خاطر زایمان های متعدد واژینال باید عمل واژینوپلاستی و عمل پرینورافی رو انجام بدین. برای بزرگ بودن لبه های واژن هم باید همزمان با تنگ کردن، عمل لابیاپلاستی رو انجام بدین تا نظافت واژن رعایت بشه و زود به زود عفونت نگیرین.

    • آناهیتا
      14 خرداد 1399

      سلام خانم دکتر با عرض ادب
      زایمان طبیعی داشتم بعد از آن پارگی بخیه های پرینه و شل شدگی واژن دارم میتونم عمل تنگ کردن واژن و پرینورافی انجام بدم ممنون

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        21 مهر 1399

        بله امکانش هست. برای اینکه چه نوع عمل تنگ کردنی برای شما مناسبه باید معاینه تون کنم تا مشخص بشه.

  2. مرضیه
    25 دی 1398

    سلام وعرض ادب من علاوه بر مشکل شل شدن عضلات واژن پلیپ واژن هم دارم آیا این دو همزمان با هم قابل درمان هستند یا اول باید برای ازبین بردن پلیپ رحم اقدام کنم واینکه آیا خانم دکتر صابری این عمل را انجام می دهند یا خیر؟

    • Avatar photo
      drsaberiadmin
      05 اسفند 1398

      سلام بله عزیزم. فقط باید حتما قبلش معاینه شین تا پلیپ رو ببینم و بتونم جواب درستی به سوالتون بدم.

  3. سوگل ایرانمهر
    20 بهمن 1398

    سلام وقت بخیر.ایا زیبایی شامل شکل ظاهری هم میشه.مثل لبه های اضافه و رنگ اون قسمت.

    • فاااااطمه
      02 فروردین 1399

      سلام، آیا عمل ترمیم بکارت هم انجام‌میدید؟ به چه شکل هست و با چه هزینه ای؟

      • Avatar photo
        drsaberiadmin
        09 اردیبهشت 1399

        سلام. نه عزیزم عمل ترمیم پرده انجام نمیدیم.

    • ملکوتی
      19 شهریور 1399

      سلام وقتتون بخیر،ببخشید من دوتا زایمان طبیعی داشتم و خیلی احساس میکنم واژنم گشاد شده،میخواستم ببینم چقدر بعد از زایمان میتونم واژنم رو تنگ کنم و اینکه این عمل درد داره و از چه طریقی انجام میشه،لیزر یا بیهوشی یا بی حسی موضعی؟و آیا شما عمل های زیبایی واژن هم انجام میدید؟و دوره نقاهت چقدر هستش؟و لطفا هزینه عمل رو هم بفرمایید،
      از راهنماییتون نهایت تشکر رو دارم.
      ملکوتی

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        21 مهر 1399

        سلام. 4 تا 6 ماه بعد از زایمان می تونید تنگ کردن واژن رو انجام بدید. بستگی داره عمل تنگ کردن به چه روشی باشه. با لیزر بدون درد و بدون نیاز به بی هوشی یا بی حسی انجام میشه. مدت دوره نقاهت هم بستگی به نوع عمل تنگ کردن داره. بله این جراحی رو انجام میدم. میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره مشاور مطب ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

  4. مریم
    08 خرداد 1399

    سلام زایمان طبیعی داشتم احتمال زیاد دوتادیگه هم میخوام داشته باشم برا زایمان طبیعی م از ماما کمک میگیرم.میتونم همزمان با زایمانم از پزشک زنان بخوام برام واژنمو تنگ کنه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      سلام. نه همراه با زایمان نمی تونید این عمل رو انجام بدید. باید 4 تا 6 ماه ازش بگذره. در ضمن با بارداری بعدی دوباره واژن گشاد میشه. آخرین زایمان رو انجام بدید بعد برای تنگ کردن واژن اقدام کنید.

  5. نسیم
    09 مرداد 1399

    سلام.من میخوام ترمیم پرده بکارت انجام بدم و تنگ کردن واژن .انجام میدین؟قیمتش چقده

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      سلام. فقط عمل تنگ کردن رو انجام میدم. برای هزینه ها با شماره واتزاپ مشاور مطب تماس بگیرید : ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

    • نظری
      15 مهر 1400

      سلام بنده سال 93زایمان آخرماانجام دادم چون زیاد درد داشتم نزاشتم دکتر بخیه زیاد بزنه و دهنه رحم گشاده برای تنگ کردن چه روشی وهزینش برام مهمه چقدر بشه حتی حدودشم بگید ممنون میشم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        17 مهر 1400

        سلام. عزیزم بستگی داره به اینکه گشادی واژن چقدره و عضلات کف لگن آسیب دیدن یا نه. باید معاینه کنم تا روش تنگ کردنتون معلوم بشه. هزینه هر روشی با روش دیگه فرق میکنه.

  6. پور
    25 مرداد 1399

    سلام میدونید کجا ترمیم امجام میدن معرفی کنید

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      21 مهر 1399

      در مرکز خودمون انجام میدیم.

      • ناشناس
        21 شهریور 1402

        سلام خسته نباشید چهل روزه از زایمانم میگذره میتونم واژن تنگ کنم

        • دکتر زهرا صابری
          26 مهر 1402

          نه نمیتونید. باید 3 تا 6 ماه بعد از زایمان اقدام کنید و اگر میخواین هنوز بچه بیارین باید صبر کنید تا آخرین زایمان تون رو انجام بدین. چون با بارداری دوباره واژن شل میشه. ولی تا اون زمان میتونید عمل لیفت با نخ رو انجام بدین که واژن تنگ بشه و زایمان بعدی هم بتونید داشته باشید.

  7. منصوری
    14 آذر 1399

    سلام وقتتون بخیر،ببخشید من سه تا زایمان طبیعی داشتم و خیلی احساس میکنم واژنم گشاد شده، وهمچنین افتادگی مثانه دارم وفکر کنم وضعم خیلی خرابه ونه برای خودم ونه همسرم لذت آور نیست میخواستم ببینم این عمل درد داره و از چه طریقی انجام میشه،لیزر یا بیهوشی یا بی حسی موضعی؟و آیا شما عمل های زیبایی واژن هم انجام میدید؟و دوره نقاهت چقدر هستش؟و لطفا هزینه عمل رو هم بفرمایید،
    از راهنماییتون نهایت تشکر رو دارم.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. باید معاینه کنم ببینم پرولاپس دارید یا نه و اینکه واژنتون چقدر گشاد شده. بر اساس معاینه میتونم روش درمان رو بگم. در هر حال تنگ کردن بدون درد هست چون بسته به روشش با بیهوشی یا بیحسی موضعی انجام میشه. لابیاپلاستی رو هم بله انجام میدم.

  8. ....
    02 اسفند 1399

    سلام.من پردم ارتجاعیه و مقداری هم احساس گشادی وازن میکنم طبق نوشته های شما.ایا حقیقت داره اگ یکسال رابطه برقرار نکنم ب حالت اول برمیگرده و تنگ میشه و اینک ایا بعد یسال دیگ مشخص نیست ک رابطه داشتم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      23 فروردین 1400

      سلام. کمتر شدن رابطه تا حدودی باعث تنگ تر شدن میشه. اما تنگ بودن یا گشاد بودن نمیتونه اصلا نشون دهنده این باشه که فرد قبلا رابطه جنسی داشته یا نداشته

  9. عاطی
    27 اردیبهشت 1400

    سلام قبل از عمل تنگ کردن واژن چه آزمابشاتی را باید بدیم ؟
    آیا اجباری هست ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 خرداد 1400

      سلام. تست پاپ اسمیر رو که حتما باید بدید. آزمایشات دیگه هم بستگی به بیماری های شخص داره.

      • مریم
        26 مهر 1400

        سلام من دوتا زایمان طبیعی داشتم بعد رفتم رحم تنگ کردم ولی اصلا فرقی نکرده دوباره همون باید چیکار کنم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          11 آبان 1400

          سلام. نمیدونم با چه روشی تنگ کردید. باید معاینه کنم ببینم درجه و علت گشادی چیه بعد میشه گفت چه روش تنگ کردنی براتون بهتره.

  10. فاتح
    24 فروردین 1401

    سلام خانم دکتر وقت بخیر.
    تمنی میکنم درصورت امکان، پاسخ کامل دهید.
    بنده قصد ازدواج با خانمی 34ساله را دارم که سه سال از بنده بزرگتر هستند و بتازگی بعد از 12سال زندگی جدا شده اند و دو بار سزارین زایمان کرده اند.
    عذرخواهی میکنم در طی چندین بار رابطه جنسی با ایشان (پس از جدایی) متوجه شدم که وسط و انتهای کانال واژن ایشان به اندازه دهانه تنگ نیست و برای بنده لذت آنچنانی نداشت این روابط متعدد. (در پوزیشن های مختلف)
    باتوجه به علاقه زیادی که به ایشان دارم، حاظر به گذشتن از لذت در رابطه ام هستم.
    مجددا خیلی خیلی عذرمیخوام که بگفته خودشان سایز بنده قطر و طول بیشتری نسبت به همسر سابقشان دارد.
    سوالم این است که با توجه به عمل سزارین ایشان، امکان گشادی واژنشان ممکن است؟. آیا ایراد از بنده است؟
    و اینکه ایشان وزن آنچنانی کم نکرده اند که موجب گشادی بافت شود.
    متوجه ام که باید معاینه کنید تا دقیق مشکل ما مشخص بشه ولی با توجه به تجربه معایناتتان، مایل به شنیدن احتمالات از زبان شما هستم (البته اگر لطف کنید و وقتی برای گفتن داشته باشید)
    متاسفانه بخودشان این مسئله رو گفتم و موجب ناراحتی شدید بینمان شده
    (جهت اگاهیتان، بنده ازدواج قبلی نداشتم)
    ممنونم دکتر صابری بزرگوار.
    پس از پاسختان کامنت را پاک میکنم که شاید محل خوبی برای این نوع پرسش نباشد.جواب شما برای حقیر خیییییلی مهمه.
    ممنون میشم اگر عنایتی کنید با پاسختان.

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      فشار بارداری از علل گشادی واژن در خانم ها است و این در اکثر خانم ها اتفاق میفته. در مورد همسر شما هم میتونه صادق باشه. میتونید مراجعه کنید تا براشون عمل تنگی واژن رو انجام بدیم و این مشکل برطرف بشه.

  11. نادری
    11 تیر 1401

    سلام هزینه عمل تنگ کردن وافتادگی رحم چقدر است
    وآیا با بیمه تکمیلی دانا انجام میشود

    • دکتر زهرا صابری
      11 اسفند 1402

      برای تنگ کردن چون عمل زیبایی هست، بیمه بهش تعلق نمیگیره. برای اطلاعات بیشتر میتونید با مطب تماس بگیرید تا راهنماییتون کنیم یا اینکه به مطب مراجعه کنید.

  12. نادری
    24 تیر 1401

    باسلام ببخشید هزینه افتادگی رحم وتنگ کردن رحم چقدر میشود
    وآیا با بیمه تکمیلی دانا هم میشود انجام داد جزئ تعرفه نظام پزشکی میشود

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      عمل افتادگی رحم تحت پوشش بیمه میتونه باشه ولی تنگ کردن واژن رو براش هزینه نمیدن چون عمل زیبایی هست.

  13. Fnasr
    19 خرداد 1402

    سلام دکتر جان من میخام عمل تنگ کنند واژن انجام بدم ..چون من تمام عضلات بدنم شل شده سنم ۴۱…

    • دکتر زهرا صابری
      26 مهر 1402

      مراجعه کنید تا ببینم درجه گشادی واژن چقدر هست. اگر زایمان طبیعی نداشته باشید ممکنه آر اف براتون کافی باشه. در غیر این صورت باید عملهای جراحی تنگ کردن واژن رو انجام بدین.

  14. زهرا
    18 آذر 1402

    سلام خانم دکتر من سه بچه آوردم طبیعی بعد از زایمان بخیه هام پار شدن و الان از واژن راضی نیستم و می‌خوام تنگ بشه یا وقت تنگ بشه نیاز ب بهوشی هست یا نه

    • دکتر زهرا صابری
      11 اسفند 1402

      بیهوشی نیاز نداره. براتون بیحسی موضعی انجام میدیم. با عمل واژینوپلاستی میشه واژن رو ترمیم و تنگ کرد. ولی احتمالا عمل پرینورافی هم نیاز باشه. میتونید برای معاینه و انجام جراحی مراجعه کنید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *