علت تکرر ادرار در زنان

تکرر ادرار یک مشکل شایع در زنان است که در همه گروه های سنی از زنان جوان گرفته تا زنان مسن بروز می کند. نیاز مکرر به دستشویی باعث می شود حضور خانمها در بیرون از منزل کمتر شده و در سر کار خود با مشکلاتی مواجه شوند. در این مقاله با علل و نیز جدیدترین روشهای درمان تکرر ادرار در زنان آشنا خواهید شد. برای دسترسی سریع به مطالب از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.

تعریف تکرر ادرار

اگر خوردن مایعات کم است ولی زود به زود نیاز به دستشویی دارید و مقدار دفع ادرار کم و دفعات دفع ادرار زیاد باشد، تکرر ادرار دارید. تکرر ادرار ممکن است مزمن یا ناگهانی باشد. این بیماری را نباید با بی اختیاری ادرار اشتباه گرفت. در بی اختیاری ادرار، نشت ادرار غیرارادی است اما در تکرر ادرار، دفع ادرار غیرارادی نیست.

علائم تکرر ادرار

در تکرر ادرار، بیمار بیش از 8 بار در طول 24 ساعت نیاز به دفع دارد و شبها چندبار برای دستشویی رفتن بیدار می شود. دیگر علائم این بیماری عبارت است از:

  • درد و سوزش ادرار
  • ادرار خونی یا کدر
  • کمردرد یا درد پهلو
  • تب یا لرز
  • استفراغ یا حالت تهوع

عدم توجه به این علائم و عدم درمان تکرر ادرار ممکن است در بعضی از موارد منجر به بی اختیاری ادرار، عفونت کلیه، عفونت خونی و حتی مرگ بیمار شود.

تکرر ادرار در زنان نشانه چیست؟

اگر ناگهانی دچار تکرر ادرار شده باشید، تکرر نشانه عفونت ادراری است. اما اگر تکرر ادرار مزمن است، می تواند نشانه یک بیماری مزمن باشد که حتما باید برای تشخیص و درمان آن اقدام کنید. همچنین تکرر ادرار اگر با تب، لرز، تهوع و استفراغ همراه باشد، نشان دهنده عفونت کلیه است که بسیار خطرناک بوده و سریعتر باید تحت درمان قرار گیرید.

علت تکرر ادرار در زنان جوان و مسن

عفونت مجاری ادرار یکی از شایعترین علتهای تکرر ادرار در زنان جوان است. از دیگر دلایل بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تخلیه کامل ادرار
  • کوچک شدن مثانه یا حجم نگرفتن آن (یعنی مثانه مثل بادکنک نمی تواند بزرگ شود)
  • فشار وزن جنین و رحم بر مثانه (علت تکرر ادرار در زنان باردار)
  • مثانه عصبی به خاطر بیماری هایی مثل ام اس، تومور یا توده در ناحیه لگن، سکته مغزی، …
  • برخی بیماری های مزمن مثل دیابت، بی‌اختیاری ادرار،…
  •  سندرم مثانه‌ی بیش‌فعال
  • ضعف عضلات کف لگن در اثر زایمانها و بارداریهای متعدد (علت تکرر ادرار در زنان یائسه و مسن)
  • مشکلات دستگاه ادراری (سرطان مثانه، التهاب مثانه، تنگی یا التهاب مجرای ادرار، سنگ مثانه یا کلیه)
  • پرتو درمانی هایی که بیمار انجام داده
  • پرولاپس های اندامهای لگنی (افتادگی رحم، واژن و …)
  • بیماریهای مقاربتی

به علاوه، سبک زندگی بیمار مثل نوشیدن مایعات زیاد، خوردن خوراکی های ادرارآور، اضطراب، مصرف زیاد نوشیدنی های کافئینی و الکلی نیز از دیگر علل تکرر ادرار در زنان هستند.

برای تشخیص و درمان تکرر ادرار زنان در اصفهان می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

علت تکرر ادرار در زنان جوان و مسن

پزشک چگونه تکرر ادرار را تشخیص می دهد؟

پزشک زنان با پرسیدن برخی از سوالات از بیمار و تجویز تست های تشخیصی می تواند علت تکرر ادرار را در خانمها مشخص کند. پزشکان معمولا برای تشخیص علت تکرر ادرار زنان از روشهای زیر استفاده می کنند:

  • نوار مثانه
  • آزمایش ادرار
  • سونوگرافی کلیه‌ها
  • آزمایش نورولوژیک
  • آزمایش بیماری های مقاربتی

همچنین ممکن است از تصویربرداری با اشعه ایکس یا سی‌تی اسکن نیز برای مشاهده مشکلات شکم یا لگن بیمار استفاده شود.

راههای درمان تکرر ادرار در زنان اصفهان

برای درمان سریع تکرر ادرار در زنان باید با مشاهده اولین علائم این بیماری سریعتر به پزشک مراجعه کنید. بعد از تشخیص علت بیماری، پزشک می تواند درمان مناسب را انتخاب کند. درمان قطعی تکرر ادرار در زنان با روشهای زیر انجام می شود:

داروهای تکرر ادرار: در صورت نیاز و بسته به علت ایجاد تکرر ادرار ممکن است پزشک قرص های ضد تکرر ادرار، داروهای آنتی بیوتیکی و … را برای بیمار تجویز کند.

بازآموزی مثانه: به جای اینکه بیمار با احساس نیاز به دفع ادرار مجبور شود به دستشویی برود، یک برنامه زمانی مشخص برای دستشویی رفتن داشته باشد.

تمرینات کگل: این تمرینات برای تقویت عضلات کف لگن انجام می شود. ضعف این عضلات علت تکرر ادرار در زنان سالمند است. با انجام مداوم تمرینات کگل (3 بار در روز) می توانید نتیجه آن را بعد از چند ماه تمرین ببینید.

بوتاکس مثانه: در این روش به عضلات مثانه، بوتاکس تزریق می شود تا انقباضات دیواره آن کاهش یابد. این کار به پر شدن مثانه و نیاز به دفعات تخلیه کمتر کمک می کند. ژل تزریق شده به مرور جذب بدن شده و هر 3 ماه باید تزریق بوتاکس را تکرار کنید.

بیوفیدبک تراپی: در این روش به بیمار یاد داده می شود که عملکرد بدن خود را با ذهنش بتواند کنترل کند. بیوفیدبک تراپی در کنار تمرینات کگل به بیمار برای بهبود کنترل عضلات لگنش کمک می‌کند.

لیزر مونالیزا: این روش یکی از موثرترین روشهای غیرجراحی درمان تکرر ادرار در زنان و نیز درمان بی اختیاری های استرسی ادرار و ترکیبی (استرسی + تکرر ادرار) است. از لیزر مونالیزا در مواردی استفاده می شود که ضعف عضلات کف لگن و آتروفی عامل تکرر ادرار باشد.

بیشتر بخوانید: درمان بی اختیاری ادرار در اصفهان

درمان تکرر ادرار با لیزر مونالیزا در اصفهان

تمرینات کگل تاثیر چندانی در تقویت عضلات کف لگن که ضعیف شده اند، ندارد. به همین دلیل پزشکان برای تقویت سریع عضلات کف لگن و رفع تکرر ادرار از لیزر مونالیزا تاچ در اصفهان استفاده می کنند. لیزر مونالیزا باعث افزایش کلاژن سازی، تقویت کلاژن های موجود و نیز استحکام دیواره مثانه و پیشابراه می شود.

میزان رضایت بیماران از این روش درمانی بالا است. البته اگر علت تکرر ادرار، آسیبهای ستون فقرات یا مشکلات دستگاه اعصاب محیطی باشد، نمی توان با لیزر درمانی تکرر ادرار را در بانوان درمان کرد. در این موارد پزشک زنان بیمار را به متخصص مربوطه ارجاع می دهد.

درمان تکرر ادرار با لیزر مونالیزا

تعداد جلسات لیزر

برای درمان تکرر ادرار با لیزر معمولا باید بین دو تا سه جلسه، بیمار لیزر درمانی را انجام دهد. هر جلسه لیزر حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. فاصله بین جلسات نیز یک ماه تا 6 هفته است تا بافتهای مثانه و مجاری ادراری فرصت کافی برای ترمیم داشته باشند.

برای درمان تکرر ادرار با لیزر مونالیزا در اصفهان می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

درمان تکرر ادرار با لیزر چه مزایایی دارد؟

درمان با این روش به مراقبتهای خاصی بعد از جلسات لیزر نیاز ندارد. همچنین این روش بدون هیچ عوارض جانبی بوده و بدون بیهوشی انجام می شود. درمان با لیزر مونالیزا در مطب پزشک انجام می شود و نیازی به مصرف داروهای تکرر ادرار در کنار این روش نیست. از مزایای دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون احساس درد موقع لیزر یا بعد از آن
  • غیر تهاجمی
  • بدون برش و خونریزی
  • درمان سریع تکرر ادرار
  • رفع سوزش ادراری
  • درمان عفونت های مکرر مجاری ادراری
  • جلوگیری از بی اختیاری ادرار
  • جلوگیری از افتادگی مثانه

دانستن این نکته ضروری است که برای درمان افتادگی مثانه نمی توان از لیزر استفاده کرد چرا که پرتوهای لیزر به عمق عضلات لگن نفوذ نمی کند. درمان با این روش بدون دوره نقاهت بوده و همان روز می توانید به کارهای روزمره تان برگردید. مدت ماندگاری درمان با این روش طولانی است و تا سالها نتیجه ی آن ماندگاری دارد.

سوالات رایج درباره درمان تکرر ادرار در اصفهان

در این قسمت می توانید پاسخ سوالاتی را که اغلب مراجعین در مورد علت و درمان تکرر ادرار در زنان از خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان در اصفهان می پرسند، بخوانید.

علت تکرر ادرار زنان در زمان پریود چیست؟

در طول پریودی، محیط واژن به خاطر ترشحات و نوار بهداشتی مرطوب می ماند. به همین دلیل احتمال رشد عوامل بیماری زا و بروز عفونتهای واژینالی و ادراری زیاد است. حتما واژن را در این دوران خشک نگه دارید و نوار بهداشتی تان را به موقع تعویض کنید.

برای تکرر ادرار به چه پزشکی مراجعه کنم؟

ابتدا به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر علت تکرر ادرار مشکلات زنانه مثل افتادگی رحم، ضعف عضلات لگن، آتروفی واژن و … نباشد و عصب مثانه یا کلیه ها مشکلی داشته باشند، شما را به متخصص کلیه یا مجاری ارجاع می دهیم.

آیا می توانیم از تکرر ادرار پیشگیری کنیم؟

بله می توانید. بیش از حد مایعات ننوشید. برای جلوگیری از یبوست، رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید. از مصرف زیاد کافئین، الکل، نوشیدنی‌های گازدار، شکلات، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، غذاهای تند و محرک مثانه خودداری کنید.

قبل از درمان تکرر ادرار با لیزر باید چه کارهایی انجام دهم؟

قبل از درمان باید تست پاپ اسمیر بدهید و اگر عفونت دارید حتما قبل از شروع لیزردرمانی باید آن را برطرف کنید.

شما در مطب تان برای درمان بی اختیاری و تکرر ادرار از لیزر هم استفاده می کنید؟

خانمهایی که مشکل آنها ناشی از ضعف عضلات کف لگن یا آتروفی واژن باشد، برای درمان آنها در مطبم از لیزر مونالیزا استفاده می کنم. در واقع نحوه درمان بستگی به علت تکرر ادرار دارد. بعد از آزمایشات لازم و معاینات می توانیم بهترین روش درمان تکرر ادرار را برای بیماران انجام دهیم.

اگر سوالی درباره تکرر ادرار و درمان آن در اصفهان دارید، می توانید سوالات خود را در بخش نظرات این مقاله از ما بپرسید.

4/5 - (166 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(208) دیدگاه

  1. راضیه
    15 تیر 1400

    سلام من بعضی وقتها شبها ادارمیکنم به خودم مثل بچه‌ها وقتی بیدار میشم متوجه میشم علت چیه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 تیر 1400

      سلام. فقط شبها ادرار دارید یا روز هم هست؟ اینو مشخص نکردید. بهر حال باید معاینه تون کنم تا متوجه بشم مشکل شما چیه.

      • زینب محمدی
        09 دی 1400

        سلام روز هم هست ولی شب بیشتر

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 بهمن 1400

          شب ها کمتر مایعات بخورید. اگر بهتر نشدید و بیشتر از دوبار در شب مجبورید از خواب بیدار بشید و برید دستشویی حتما باید به پزشک زنان مراجعه کنید.

    • ریحانه
      21 شهریور 1400

      سلام من 16 سالمه دو شبه که زیاد میرم دسشویی و هر دفه هم کلی ادرار دارم واقعا اذیت میشم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        01 مهر 1400

        سلام شبها مایعات کمتر بخورید مشکلتون حل میشه و مساله مهمی نیست.

      • علی
        13 آذر 1400

        سلام خانم ۲۷ ساله هستم ک ب مدت ۵ سال هست ک وقتای ک خوابم میاد یا دو سه روز نتونم درست بخوابم شبا هر ربع ساعت یک بار ادرار دارم اونم باحجم زیاد بنظر شما دلیلش چی میتونه باشه ممکنه عفونت باشه یا دیابت ..من توی دوران بارداریم دیابت بارداری داشتم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          07 دی 1400

          سلام. باید برای معاینه مراجعه کنید تا براتون آزمایش بنویسم. عفونت اگر باشه باید درد، تب و سوزش ادرار هم داشته باشید. بهرحال بدون معاینه دقیق نمیتونیم نظر قطعی برای علت و درمان بیماریها بدیم.

        • نسیم
          12 مهر 1402

          سلام خانم دکتر نسیم هستم 25ساله الان دو هفته میشه ک پیش از حد ادرار دارم تا ميرم دستشوي برمیگردم دوباره دارم بنظرتون مشکلم چیه

          • دکتر زهرا صابری
            22 مهر 1402

            باید مراجعه کنید تا معاینه بشین و آزمایش های لازم براتون تجویز کنم تا علت تکرر ادرار مشخص بشه. بدون معاینه هیچ نظری در مورد علتش نمیتونم بدم.

      • فاطمه
        29 دی 1400

        سلام فاطمه هستم .. امشب خیلی ادرار و کمر درد دارم باید چکار کنم همین امشب هم اینطور شدم تاره یک بچه شیر خارم دارم .

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          05 بهمن 1400

          سلام میتونه از غذا، سرما یا خوردن مایعات زیاد باشه. اگر این روند ادامه داشت و علائم تون بدتر شد یا علائم دیگه ای داشتید سریعتر به پزشک مراجعه کنید چون میتونه علامت عفونت در دستگاه ادراری باشه.

    • لیلا
      07 دی 1400

      سلام خانم دکترعزیز.۴۳ ساله هستم.مدیه پهلوی راستم دردمیکنه گاهن دردپادارم.وتکرر ادرار..دلیلش چی میتونه باشه.حتی موقع درازکشیدن ب سمت راست درددارم.ممنون میشم راهنماییم کنید.متشکرم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        07 دی 1400

        سلام. عزیزم این علائم که گفتین خیلی کلی هستند و میتونن بین خیلی از بیماریها مشترک باشند. توصیه می کنم به پزشک مراجعه کنید تا معاینات و آزمایشهای لازم براتون انجام بشه و علت علائم تون رو بتونیم تشخیص بدیم.

  2. ..
    25 تیر 1400

    س خانمی هستم ۴۵ ساله من درطول شبانه روز شاید حدود ۳۰ دفعه برم دستشویی موقع رفتن پاهام زیاد درد میگیره علت چیست

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      06 مرداد 1400

      سلام. قطعا این تکرر ادرار هست. برای مشخص شدن علتش باید معاینه بشید و چند تا آزمایشه بنویسم انجام بدین. به سن شما بی اختیاری ادرار هم میخوره. حتما برای مشکل تون به پزشک زنان زودتر مراجعه کنید.

      • مونا
        12 مهر 1400

        سلام ترمیم پرده بکارت هم شما انجام میدین؟هزینش چقد هست وبعد ترمیم مشخص میشه درصورت گرفتن برگه سلامت؟

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          19 مهر 1400

          سلام. نه عزیزم انجام نمیدم

      • فرزانه
        03 آبان 1400

        سلام ۳۵ ساله هستم
        روزها بیشتر از ۷ ۸ باردسشویی میرم شباها هم ۳الی۴بار
        چکار کنم

        • Avatar photo
          دکتر زهرا صابری
          11 آبان 1400

          سلام. عزیزم شما قطعا تکرر ادرار دارید. برای مشخص شدن علتش باید اول معاینه بشید و بعد درمان رو شروع کنید. نگران نباشید چون قابل درمانه ولی بایدسریعتر اقدام کنید که همراه با مشکل بی اختیاری نشه.

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. میتونه سنگ کلیه باشه. میتونه هم نوعی از بی اختیاری ادرار باشه که کاملا مثانه تخلیه نمیشه و مرتب تکرر دارید. باید معاینه تون کنم تا متوجه بشم دقیقا مشکلتون چیه. هر چیزی که هست قابل درمانه. نگران نباشید.

  3. فاطمه
    21 مرداد 1400

    سلام من ۱۷سالم هست،نزدیک دوروز هست که خیلی زود به زود به دسشویی میرم ،ترشح هم دارم
    علت چیه؟؟؟
    عفونت دارم و اگه دارم چ کار باید بکنم ؟؟؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. اگر ترشحات سفید یا رنگی با بوی بد دارید، بله از عفونته. وگر نه میتونه تکرر ادرار بخاطر استرس باشه. بهتره به پزشک مراجعه کنید.

      • ناشناس
        22 مهر 1402

        سلام وقت بخیر من دو شبه ک تکرار ادار دارم علتش چیه

        • دکتر زهرا صابری
          22 مهر 1402

          دو شب خیلی مسئله ای نیست و میتونه به دلیل مصرف مایعات زیاد یا استرس و موارد مشابه باشه. اگر دو هفته این مشکل ادامه پیدا کرد باید برای معاینه و درمان مراجعه کنید.

    • سمیرا
      09 آذر 1400

      سلام من زود به زود میرم دستشویی و کمر درد وپهلو درد هم گاهی دارم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        07 دی 1400

        سلام. اگر بیشتر از 8 بار در روز و بیش از دو بار موقع خواب شبانه مجبورید دستشویی برید، تکرر ادرار دارید و چون پهلو درد هم دارید توصیه می کنم سریعتر به پزشک مراجعه کنید چون میتونه مربوط به عفونت کلیه باشه که خطرناکه. در غیر این صورت دستشویی رفتن زود بزود شما دلایل دیگه ای مثل نوع غذا، میزان مصرف مایعات، استرس و موارد دیگه داره. برای تشخیص علتش میتونید به پزشک زنان مراجعه کنید.

  4. زهرا
    28 مرداد 1400

    سلام خانم دکتر من دو ماهه تکرر ادرار دارم البته خفیفه ولی عصبی میشم همیشه هست این حس باهام که دستشویی دارم در این دوماه آزمایش دادم کمی عفونت داشتم آنتی بیوتیک خوردم آزمایش، کشت ادرارم منفی بود پاپ اسمیر هم رفتم کمی التهاب دهانه رحم داشتم که دارو خوردم سونو و آزمایش کلیه ومثانه رفتم گفتن سالمه ولی نمیدونم چرا هنو همون علایم دارم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. بدون معاینه نمیتونم نظری بدم. علل زنانه ی زیادی برای این علائم هست که با معاینه و آزمایش مشخص میشه. به متخصص زنان حتما مراجعه کنید.

  5. رویا
    30 مرداد 1400

    سلام خانم دکتر..مادر من پیوند کلیه هستند و مدت 6ماهه که مکرر عفونت ادراری میگیرند.کلیه سالمه و مشکل کلیه ندارند و به محض قطع آنتی بیوتیک مجدد عفونت پیدا میکنند..ممنون میشم راهنماییم کنید که درمان چی می‌تونه باشه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. عزیزم بیار معاینه شون کنم. میتونه علت عفونت ادرار خشکی واژن یا موارد دیگه باشه که با معاینه و آزمایش مشخص میشه.

    • شادی
      19 مهر 1400

      سلام خانوم دکتر من ۱۹سالمه ۱سال۶ماه ک ازدواج کردم من تکرار ادرار دارم خیلی زیاد قبل ازدواج هم داشتم ولی کمتر الان که ازدواج کردم خیلی بیشتر شده مخصوصا موقع رابطه خیلی زیاد میشه حتی بعضی از مواقع که از بلندی می پرم خودم خیس می کنم هر نیم ساعت یه بار باید برم دسشویی

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        11 آبان 1400

        سلام. عزیزم ممکنه افتادگی مثانه، شلی عضلات لگن یا مورد دیگه ای باشه. باید معاینه بشید و حتما برای درمان اقدام کنید چون هرچی سن تون میره بالاتر، اگر درمان نکنید بدتر میشه.

  6. محبوبه
    05 شهریور 1400

    سلام من ۲۰سالمه و متاهلم خانم هستم امشب برای اولین بار تکرار ادرار گرفتم و روز قبلش موقع نزدیکی مثانه ام درد گرفت و حس ادرار و پری مثانه داشتم امشب ادرارم کدر بود دلیل چیه

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 شهریور 1400

      سلام. خون داخل ادرار بوده که کدر هست، سریعتر به متخصص زنان مراجعه کنید تا براتون آزمایش ادرار بنویسن. احتمالا عفونت دارید.

    • سام
      24 دی 1400

      س من یه زن۳۰ساله هستم یک هفته‌ای هست زود به زود میرم فرقی هم نمیکنه روز یا شب گاهی هم زیر شکمم تیر میکشه یکم ترشح سفید رنگ هم دارم چه دارویی باید استفاده کنم

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        05 بهمن 1400

        سلام. سرخود از هیچ دارویی استفاده نکنید. شما عفونت دارید و حتما باید نوعش تشخیص داده بشه و بعد براساس نوع عامل ایجاد عفونت براتون دارو تجویز کنیم. حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. استفاده سرخود از داروها میتونه باعث مزمن شدن و مقاومت عفونت به درمان بشه.

  7. شراره
    08 شهریور 1400

    سلام خانوم دکتر متاهل هستم حدود ۱۰روز میشه سوزش ادرار و تکرر ادرار در شب دارم انتی بیوتیک هم مصرف کردم ولی تاثیری نداشته چیکار باید بکنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. عزیزم باید حتما سریعتر به پزشک مراجعه کنید و نباید سرخود آنتی بیوتیک مصرف کنید. علائم شما میتونه به خاطر عفونت یا مشکلات دیگه باشه.

  8. فاطمه
    08 شهریور 1400

    سلام خسته نباشید من۳۵ سالمه از ظهر ادرارم زیادشده ومثانه ام و کلیه ام درد میکنه دلیلش چیه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      01 مهر 1400

      سلام. چون درد مثانه و کلیه دارید، حتما باید به پزشک هرچه سریعتر مراجعه کنید. میتونه به خاطر عفونت، سنگ یا موارد دیگه باشه. نباید سرسری برخورد کنید.

  9. مونا
    12 مهر 1400

    من حدود یکی دوماهه احساس میکنم تکرر ادرار گرفتم و مقدارش کم ولی دفعاتش خیلی زیاده باوجوداینکه مایعاتم کم میخورم و روش نگرفتن عفونت روخیلی رعایت میکنم همیشه.چیکار کنم قطع بشه ؟تشکر

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. اگر بیشتر از 7-8 بار در طول روز و بیشتر از 2 بار در شب میرید دستشویی تکرر ادرار دارید. برای تشخیص علت و درمانش باید به پزشک مراجعه کنید.

  10. مینا
    17 مهر 1400

    سلام خانم دکتر ، خسته نباشید ….
    ۵۲ ساله هستم ، هنوز یائسه نشدم . پریودهام همیشه منظم بوده ، اما بار آخر ۷۵ روز پریود نشدم و بعد از ۷۵ روز پریود طولانی و شدید به مدت ۱۲ روز خونریزی داشتم ، بعد از ۲۱ روز دوباره پریود شدم ، شدیدا خونریزی دارم با تکرر ادرار ، امروز یازدهمین روز خونریزی من است ، با توجه به شدت خونریزی مجبور شدم از سه روز پیش هر ۸ ساعت یک کپسول مفنامیک اسید بخورم . لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ؟ ۶ ماه پیش سونو دادم ، تشخیص بزرگی رحم اکوی میومتر هتروژن و میوم داشتم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      17 مهر 1400

      سلام. باید برای درمان میوم اقدام کنید هر چه سریعتر. چون خونریزی زیاد باعث کم خونی و مشکلات دیگه میشه.

  11. پروین
    19 مهر 1400

    سلام . من یک خانم هستم،یک توده در ناحیه لگن داشتم ،عمل کردم تخمدان و رحمم را در آوردم .
    تا بیست روز خوب بودم بعد ادرار بی خود از واژنم میاد . علتش چی هست؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. یکی از عوارض عملهای لگنی، آسیب دیدگی مجاری ادراریه. البته معاینه تون نکردم و نظر قطعی نیست. مراجعه کنید ببینم مشکل تون چیه یا به جراح تون مراجعه کنید.

  12. ناشناس
    22 مهر 1400

    سلام من ۳۳سالمه واین مدتیه دچار تکرر ادرار شدید شدم البته مدتیه لگن چپمم با هردو پام درد میکنن وبعضی مواقعم زیر پاهام داغ میشن کمرمم سرد سرد میشه علت چی میتونه باشه .ممنونم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. بدون معاینه نمیتونم نظر بدم چون بیماریهای زنانه مختلفی از این علائم میدن که بعضی هاشون جدی هستند. سریعتر برای تشخیص علت به متخصص زنان مراجعه کنید.

    • میترا
      18 آبان 1400

      سلام خانم دکتر من بیشتر فصل سرما ک میشه ب حدی دستشویی رفتنم زیاد میشه ک پا درد میگیرم خسته شدم بیش از ۳۰ بار شبانه روز دستشویی میرم ولی اینم بگم ک اگ خودمو گرم نگه دارم دسشتشویی رفتنم کمتر میشه

      • Avatar photo
        دکتر زهرا صابری
        28 آبان 1400

        سلام. اگر روزها بیشتر از 7-8 بار باید دستشویی برید و شبها بیش از دو بار برای دستشویی رفتن مجبورید بیدار بشید، در این حالت تکرر ادرار دارید و باید به پزشک مراجعه کنید.

  13. زهرا
    26 مهر 1400

    علت درد لگن و تکرر ادرار در خانمها چیست

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      عزیزم دلایلش خیلی زیاده و فقط با معاینات و آزمایشهای مربوطه میشه گفت علت مشکل تون چیه. توصیه میکنم سریعتر به متخصص زنان مراجعه کنید.

  14. هستی
    11 آبان 1400

    سلام من شبا تکرر ادرار دارم جدیدا خیلی زیاد شده فقط تکرر ادرار اونم موقع خواب دلیل چیه؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      11 آبان 1400

      سلام. میتونه از استرس روزانه و یا خوردن مایعات مختلف در طول شب تا قبل از خواب تون باشه. اگر این موارد در مورد شما صحت نداشت، برای معاینه مراجعه کنید تا ببینم مشکل تون چیه.

  15. نازنین
    07 آذر 1400

    سلام من دو روزی میشه افتادم زمین بعد از اون افتادن شب وقتی برگشتیم همش تکرر ادرار دارم و لگنم درد گرفته شبا انقدر میرم میام اذیت میشم یعنی میشه گفت رحمم افتاده باشه به خاطر افتادن

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 آذر 1400

      سلام. نه عزیزم. احتمالا مثانه صدمه دیده. بدون معاینه نمیشه نظر قطعی داد. بهتره به پزشک مراجعه کنید.

  16. پری
    20 آذر 1400

    سلام من ۱۷ سالمه شب وقتی به خاطر احساس ادرار میرم دستشویی ولی بعدش هنوز دو دقیقه نشده باز احساس ادرار دارم و دوباره و دوباره و هربار خیلی کمه ۱چند شبه این مشکل برام پیش اومده بنظرتون دلیلش چی می تونه باشه؟ درضمن مایعات قبل خواب زیادنمی خورم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. عزیزم ممکنه بخاطر استرس یا خوردن غذاهای سرد مزاج باشه. اگر هیچ کدوم از این موارد رو ندارید باید حتما برای تشخیص علتش به پزشک مراجعه کنید.

  17. فاطمه
    25 آذر 1400

    سلام مادرم ۵۴ ساله هستن چندروزی هست که زیاد دستشویی میرن، تقریبا ۴،۵،بارروز و۴،۵ بار شب میرن دستشویی و میگن استخوان هاشونم درد میکنه ،دلیلش چیه ؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      07 دی 1400

      سلام. 4-5 بار در روز، تکرر محسوب نمیشه و عادیه ولی شبا زیاد میرن دستشویی. برای تشخیص علتش بهتره به پزشک مراجعه کنید.

  18. سما
    20 دی 1400

    سلام من ۳۰سالمه چندروزی میشه درددهانه واژن دارم بخصوص وقتی دستشویی میرم زودبزودم دستشویی میرم طوری ک شباازخواب میپرم.روزهفتم سیکل ماهیانمه ولی چندماهی میشه که بروز۴و۵ که میرسه فقط لکه بینی دارم کمردردودلدردم خیلی میگیرم بخصوص اگه کارسنگین کنم یاخیلی وایسم

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. من معاینه تون نکردم که بگم علت مشکل تون چیه ولی با توجه به علائمی که دارید حتما باید متخصص زنان ویزیت تون کنند. چون این علائم نشانه بروز بعضی بیماریهای زنانه مثل فیبروم، کیست و … است.

  19. مبینا
    27 دی 1400

    سلام من ۱۵ سالمه و دوروزه که همش احساس می کنم دستشویی دارم آبم زیاد نمی خورم وقتی هم که دستشویی می کنم بازم احساس می کنم دستشویی دارم و خودمو خیس کردم چکار کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      05 بهمن 1400

      سلام. میتونه به خاطر استرس باشه. به اندازه کافی مایعات حتما بخورید اما زیاده روی نکنید. اگر مشکل تون چند روز ادامه پیدا کرد برای تشخیص علتش باید مراجعه کنید تا معاینه بشید.

  20. تینا
    13 مهر 1402

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید
    من دو روزه به صورت ناگهانی تکرر ادرار شدید گرفتم با درد زیاد و همراه ادرارم خونابه هست علتش چیه؟

    • دکتر زهرا صابری
      22 مهر 1402

      بدلیل درد و ادراری که دارید سریعتر به پزشک مراجعه کنید. ممکنه علائم شما مربوط به سنگ مثانه یا عفونت باشه. به هر حال به معاینه و درمان حتما نیاز دارید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *