علت قفل شدن واژن حین رابطه

یکی از مشکلات حاد جنسی در زنان، تنگ شدن غیرارادی واژن موقع نزدیکی است. انقباض غیرارادی واژن باعث می شود، آلت مردانه نتواند وارد واژن شود و یا فقط سر آلت می تواند دخول را انجام دهد. در این مقاله می توانید توضیحات دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان درباره علت دخول ناموفق و انقباض غیرارادی واژن موقع نزدیکی را بخوانید. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علائم قفل شدن واژن هنگام رابطه

انقباض غیرارادی واژن باعث بروز بیماری به نام واژینیسموس یا دخول دردناک می شود. این بیماری با علائم زیر همراه است:

  • قفل شدن واژن و غیرممکن شدن دخول
  • درد و گرفتگی شدید و ناگهانی در زیر شکم
  • فشردن غیر ارادی رانها به هم موقع نزدیکی
  • جیغ کشیدن
  • احساس ضعف، بیهوشی یا تهوع
  • لرزش شدید یا عرق کردن
  • نفس نفس زدن و بالا رفتن ضربان قلب

اینکه فرد دچار کدامیک از این علائم شود، بستگی به درجات واژینیسموس دارد.

در صورت مشاهده علائم واژینیسم و قفل شدن واژن هرچه سریعتر به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید. شما می توانید برای درمان قطعی واژینسموس در اصفهان، به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

دلیل قفل شدن واژن حین رابطه جنسی

برخلاف تصور بعضی افراد، قفل شدن واژن به خاطر تنگی واژن نیست. بلکه قطر واژن به اندازه ای است که هر سایز آلتی می تواند به آن وارد شود. در واقع کانال واژن بافت ارتجاعی و انعطاف پذیری دارد که موقع نزدیکی گشاد شده و بعد از رابطه زناشویی دوباره به اندازه قبل از نزدیکی بر می گردد.

علت قفل شدن عضلات واژن، اسپاسم شدید و غیرارادی عضلات واژن است که باعث بسته شدن کانال و دخول ناممکن می شود. علت قفل شدن عضلات واژن می تواند منشا روانی داشته و ناشی از استرس، ترس یا تجربه جنسی خشن در گذشته باشد. اما اغلب، علت دخول ناموفق، مشکلات جسمی هستند که مراجعه به متخصص زنان می توانید برای درمان واژینیسموس خود اقدام کرده و از عوارض این بیماری در امان بمانید.

تاثیر واژینیسموس بر زندگی زوجین

راه حل قفل شدن واژن چیست؟

با قفل کردن در حین آمیزش باید نزدیکی را متوقف کنید. با توقف تلاش برای دخول، واژن به حالت طبیعی بازگشته و درد و اسپاسم زیر شکم یکدفعه برطرف می شود. اما اگر مرد سعی کند با فشار بیشتری موفق به دخول شود و یا با وجود مشکل دخول دردناک سعی کنید نزدیکی را ادامه دهید، این کار باعث بروز چرخه درد می شود.

چرخه درد واژینیسموس

کسانی که مبتلا به قفل شدن واژن حین رابطه جنسی هستند، تمایل به برقراری رابطه جنسی دارند، حتی از پیش نوازی لذت می برند و تصور می کنند آماده دخول اند، اما با اقدام مرد به دخول چرخه درد فعال شده و اجازه تجربه جنسی و دخول کامل را به زوجین نمی دهد. چرخه درد در واژینیسموس به صورت زیر عمل می کند:

  • قبل از دخول، بیمار احساس درد یا حتی ترس دارد.
  • در این حالت ماهیچه های واژن بطور اتوماتیک و به شدت منقبض می شوند و کانال واژن را تنگ می کنند.
  • رابطه جنسی دردناک شده و دخول نمی تواند صورت گیرد. چون کانال واژن مسدود شده و در این حالت، مردان ورود آلت را به صورت ضربه زدن به دیوار آجری توصیف می کنند.
  • پاسخ بدن به فشار برای دخول، تشدید درد و انقباض است.
  • واکنش بدن در این مرحله، مهار بیشتر کانال واژن با اسپاسم بیشتر و بسته شدن مجرای واژن است.
  • به خاطر عدم دخول، زوجین به ارگاسم نرسیده و رضایت جنسی بین زوجین از بین می رود. نتیجه درد و عدم ارگاسم در زنان، بی میلی جنسی آنها است.

برخی زوجین تصور می کنند با فشار آوردن بیشتر برای دخول، تکرار رابطه جنسی در دفعات بعدی، پیش نوازی بهتر، استفاده از لوبریکانت یا زدن پرده بکارت این مشکل برطرف می شود. اما واژینیسموس خودبخود و با این روشها قابل درمان نیست و به اقدام پزشکی نیاز دارد. فشار بیشتر و عدم درمان فقط باعث تشدید چرخه درد و بدتر شدن واژینیسموس خواهد شد.

چرخه درد در واژینیسموس

روشهای درمان قفل شدن واژن

در حال حاضر آراف واژن و تزریق بوتاکس بهترین درمان واژینیسموس هستند که در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده هستند. درمان با این روشها می تواند انقباض غیرعادی واژن را برطرف کند. اما اگر خشکی یا عفونت مکرر واژن علت آسیب به عضلات واژن و قفل شدن آن حین آمیزش باشد، از لیزر مونالیزا تاچ برای درمان بیمار استفاده می شود. برای این دسته از بیماران در مطب خانم دکتر صابری، از درمان های ترکیبی آر اف و لیزر استفاده می شود.

برای درمان قفل شدن واژن با آراف در اصفهان می توانید به مطب خانم دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در این زمینه مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج درباره دخول غیرممکن

سوالات رایج درباره دخول غیر ممکن به همراه جواب آنها در زیر آمده است:

دیلاتور می تواند قفل شدن واژن را از بین ببرد؟

این یک روش منسوخ است که بدلیل اثربخش نبودن، آنرا به بیماران واژینیسموس سالهاست توصیه نمی کنیم. به جای دیلاتور می توانید از روشهای درمان قطعی واژینیسموس استفاده کنید.

چند جلسه باید آر اف واژن انجام دهم؟

بستگی به شدت واژینیسموس دارد. معمولا 3 تا 4 جلسه برای بیشتر خانم ها کافی است.

بعد از rf می توانم رابطه جنسی داشته باشم؟

اگر سوزش ندارید و احساس راحتی می کنید، هیچ مشکلی برای برقراری رابطه جنسی نیست.

بوتاکس در چند جلسه تزریق می شود؟

در یک جلسه آن را انجام می دهیم و 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. بعد از جذب بوتاکس عضلات واژن انقباض عادی دارند و موقع نزدیکی واژن قفل نمی شود.

تزریق بوتاکس روی بارداری بعدی ام تاثیر بدی ندارد؟

خیر. این روش روی بارداری و باروری شما هیچ تاثیری ندارد و درمان با این روش بدون عارضه است.

بوتاکس واژنم کاملا جذب شده و هنوز کمی موقع نزدیکی قفل می شود، می توانم دوباره تزریق کنم؟

بله. مشکلی ندارد. تعدادی از خانم ها به بیش از یکبار تزریق نیاز دارند تا کاملا درمان شوند.

اگر شما هم سوالی درباره علت قفل شدن واژن حین رابطه جنسی و درمان آن دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را بپرسید.

3.3/5 - (118 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *