تنگ کردن واژن با آر اف

گشادی واژن رابطه جنسی بسیاری از خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بی میلی جنسی در زنان می شود. این عارضه که اغلب با افزایش سن و زایمان طبیعی بروز می کند، قابل درمان است. در این مقاله قصد داریم به درمان سریع گشادی واژن یعنی تنگ کردن واژن با RF بپردازیم. برای دسترسی سریع به مطالب می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

علائم گشادی واژن

به دلایل مختلفی خانمها دچار گشادی واژن می شوند. گشادی واژن نیز مثل هر عارضه دیگری با علائمی همراه است. مثلا از علائم گشادی واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی اختیاری ادرار که در آن موقع خندیدن، سرفه یا عطسه کردن ادرار نشت می کند.
  • کاهش لذت جنسی یا ارگاسم در زنان
  • کاهش اعتماد به نفس زنان در موقع نزدیکی

این علائم ناراحت کننده بر زندگی شخص و شریک زندگی او تاثیرات منفی را به دنبال خواهد داشت.

دلایل گشادی واژن

واژن خانمها در طول دوران زندگی آنها به دلایل مختلفی دچار شلی و گشادی شده و بر کیفیت زندگی مشترک آنها تاثیر می گذارد. علت گشادی واژن عبارت است از:

افزایش سن: عضلات کف لگن هم مثل بقیه عضلات بدن با افزایش سن دچار افتادگی و شلی می شوند.

عامل وراثت: بعضی افراد عضلات سفتی دارند و برخی نه. این مسئله ژنتیکی است.

کاهش هورمون استروژن: تغییرات هورمونی در طول دوران زندگی خانمها می تواند علت گشادی واژن باشد. با کاهش استروژن در یائسگی، بافت واژن شکننده شده و واژن گشاد می شود.

زایمان های متعدد: تجربه چندین مرتبه زایمان طبیعی می تواند یکی از علتهای گشادی واژن باشد.

یبوست مکرر: فشار مکرر به عضلات کف لگن در افرادی که زیاد دچار یبوست می شوند نیز یکی از دلایل گشادی واژن است.

دلایل گشادی واژن

برخی تصور می کنند رابطه جنسی زیاد علت گشادی واژن است. هرچند حین نزدیکی به طور موقت واژن گشاد می شود اما رابطه جنسی زیاد ربطی به گشادی واژن ندارد!! و هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد رابطه جنسی می تواند باعث گشادی واژن شود.

شما نیز برای درمان قطعی و سریع گشادی واژن می توانید از تخصص خانم دکتر زهرا صابری بهره مند شوید. شما می توانید طی چند جلسه و بدون هیچ نگرانی گشادی واژن خود را درمان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

درمان گشادی واژن

علت گشادی واژن هرچیزی که باشد، خوشبختانه روش های متعددی برای درمان آن وجود دارد. ممکن است برای درمان گشادی واژن یکی از روش های زیر به شما پیشنهاد شود:

  • تنگ کردن واژن با لیزر
  • تنگ کردن واژن با آر اف
  • عمل جراحی
  • تنگ کردن واژن با طب سنتی
  • تنگ کردن واژن با تمرینات کگل
  • عمل واژینوپلاستی

درمان با برخی از این روش ها طولانی است و برای دیدن نتیجه آن باید ماهها صبر کنید. همچنین ماندگاری نتیجه برخی از درمان کوتاه است و گشادی واژن دوباره بعد از مدتی باز می گردد. اما روش هایی هم هستند که به تنگ کردن واژن به صورت سریع و قطعی کمک می کنند. یکی از روش های درمان قطعی گشادی واژن، تنگ کردن واژن با آر اف است که در ادامه این مقاله به طور کامل با آن آشنا خواهید شد.

RF واژن چیست؟

برای RF واژن از دستگاه RF واژن استفاده می شود. این دستگاه امواج رادیو فرکانسی تولید می کند که به عمق بافت واژن نفوذ می کنند. این امواج با تولید گرما، خونرسانی در این ناحیه را افزایش می دهند. با رسیدن مواد غذایی و اکسیژن بیشتر به این ناحیه، کلاژن سازی سلول های واژن تحریک می شود. با تولید کلاژن های جدید، عضلات واژن که سست و شکننده شده اند، دوباره تقویت و سفت می شوند. به همین دلیل پزشکان از این روش به عنوان درمان قطعی گشادی واژن استفاده می کنند.

کاربردهای آر اف واژن

موقع استفاده از دستگاه آر اف واژن، امواج این دستگاه اسیدیته یا همان PH طبیعی واژن را حفظ می کنند. یعنی آر اف تعادل تعداد باکتری ها و قارچ هایی که در رحم به طور طبیعی زندگی می کنند را به هم نمی زند. در نتیجه بعد از استفاده از آر اف دچار عفونت واژینالی نمی شوید.

کاربردهای آر اف واژن

پزشکان از دستگاه آر اف واژن برای درمان عوارض مختلفی استفاده می کنند که عبارت است از:

  • درمان بی اختیاری ادرار از نوع استرسی
  • درمان سریع گشادی واژن (برخلاف بسیاری از روش های دیگر به خصوص ورزش و درمان های خانگی که باید مرتب و برای چندین ماه انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید)
  • درمان خشکی واژن و آتروفی واژن با تحریک ساختن الاستین و کلاژن توسط بافت واژن (بیشتر بخوانید: درمان آتروفی واژن با لیزر در اصفهان)
  • بهبود ارگاسم در زنان
  • افزایش میل جنسی در زنان
  • رفع افتادگی مثانه
  • رفع بیرون زدگی های احشاء

به علاوه، با درمان خشکی واژن با آر اف خارش و سوزش واژن رفع می شود. همچنین عفونت های واژینالی که به خطر خشکی واژن، مکرر اتفاق می افتد با دستگاه آر اف واژن قابل درمان هستند.

سن تنگ کردن واژن با RF

هیچ محدودیت سنی برای تنگ کردن واژن با آر اف وجود ندارد. خانم هایی که بین سنین 20 تا 70 ساله هستند و دچار گشادی و شلی واژن شده اند، می توانند از این روش برای تنگ کردن واژن خود استفاده کنند.

مراقبت بعد از تنگ کردن واژن با RF

بعد از اینکه تنگ کردن واژن با RF را انجام می دهید. پزشک شما یک سری دستورالعمل هایی را برای حفظ نتیجه و جلوگیری از عوارض ناخواسته بعد از آر اف به شما توصیه می کند. مثلا:

  • تا بهبود کامل نباید فعالیت ها یا ورزش های سنگین انجام دهید.
  • تا 1 ماه نباید در وان بمانید یا استخر و جکوزی بروید.
  • نباید تا یک ماه بعد از تنگ کردن واژن با آر اف رابطه جنسی داشته باشید.
  • 24 ساعت بعد از آر اف واژن نباید حمام کنید.

همچنین باید داروهایی که پزشک برایتان تجویز کرده مثل کرم یا پماد را حتما به موقع مصرف کنید.

دوره نقاهت بعد از تنگ کردن واژن با RF

تنگ کردن واژن با RF یک درمان بدون بی حسی و کاملا سرپایی است. بعد از هر جلسه ار اف واژن نیازی به بستری شدن نیست. ولی توصیه می شود در منزل چند روز استراحت کنید.

دوره نقاهت بعد از تنگ کردن واژن با آر اف

جلسات تنگ کردن واژن با RF

تعداد جلسات را معمولا بعد از معاینه می توان تعیین کرد. هرچه گشادی واژن بیشتر باشد به جلسات بیشتری برای تنگ کردن واژن نیاز خواهید داشت. ولی معمولا جلسات تنگ کردن واژن با RF حدود 3 جلسه است.

ماندگاری تنگ کردن واژن با RF

تنگ کردن واژن با آر اف یک روش درمان قطعی تنگ کردن واژن است. البته برای حفظ نتیجه درمان می توانید سالانه جلسات تنگ کردن واژن با آر اف را تجدید کنید.

برای تنگ کردن واژن با RF در اصفهان پیشنهاد می کنیم به مطب خانم دکتر زهرا صابری بعنوان یکی از مجهزترین مراکز زنان اصفهان که به دستگاه RF مجهز است مراجعه کنید. طی چند جلسه و بدون هیچ نگرانی می توانید این عارضه را درمان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

هزینه RF واژن

هزینه تنگ کردن واژن متغیر است. در واقع هزینه آر اف واژن برای تنگ کردن به موارد مختلفی بستگی دارد. فاکتورهای موثر بر هزینه تنگ کردن واژن با آر اف عبارت است از:

  • تنگ کردن واژن در مطب انجام شود
  • در چه شهری این کار را انجام می دهید. قطعا هزینه آر اف واژن در کلان شهرها نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است.
  • پزشک متخصص
  • شدت گشادی واژن
  • تعداد جلسات مورد نیاز
  • همراه با تنگ کردن واژن ممکن است سایر عمل های زیبایی واژن مثل روشن سازی واژن، هودکتومی، لابیاپلاستی و غیره را نیز ممکن است بخواهید انجام دهید. هزینه این عمل های زیبایی زنانه به هزینه تنگ کردن واژن اضافه خواهد شد.

برای تعیین هزینه تنگ کردن واژن با آر اف ابتدا باید با پزشک مورد نظرتان ملاقات کنید تا بعد از معاینه هزینه RF واژن را به شما اعلام کند.

هزینه آر اف واژن

سوالات پر تکرار درباره تنگ کردن واژن با RF

سوالات زیادی در مورد تنگ کردن واژن با RF پرسیده می شود. در این بخش، سوالات پر تکرار در این مورد آورده شده است:

چه زنانی نمی توانند از آر اف برای تنگ کردن واژن استفاده کنند؟

زنانی که باردار و یا شیرده هستند، زنانی که از IUD برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند، افرادی که خونریزی پریودی دارند و افراد مبتلا به برخی بیماری ها مثل لوپوس و … نمی توانند عمل تنگ کردن واژن با آر اف را انجام دهند.

قبل از تنگ کردن واژن با RF آیا باید چکاپ خاصی انجام دهم؟

بله. حتما باید تست پاپ اسمیر را انجام بدهید.

تنگ کردن واژن با RF چه عوارضی دارد؟

تنگ کردن واژن با RF یک روش بدون درد و خونریزی است که انجام آن هیچ عوارضی به دنبال ندارد. کمی سوزش و خارش در ناحیه تحت درمان حس می کنید که طبیعی است و زود از بین می رود.

مدت زمان هر جلسه تنگ کردن واژن با RF چقدر است؟

هر جلسه تنگ کردن واژن با RF در حدود 20 تا 30 دقیقه طول می کشد.

فاصله بین جلسات تنگ کردن واژن با RF چقدر است؟

فاصله بین جلسات تنگ کردن واژن معمولا 4 تا 6 هفته است.

اگر واژن را تنگ کنم، درد پریودم زیاد می شود؟

این تصور غلطی است که هر کسی واژن تنگ تری دارد، درد پریود بیشتری را تحمل خواهد کرد. درد موقع خونریزی پریودی ناشی از دلایل دیگری است و ربطی به تنگی واژن ندارد.

در صورتی که سوال دیگری در مورد تنگ کردن واژن با RF دارید، می توانید از طریق بخش نظرات زیر این مقاله آن را مطرح کنید. به سوالات شما در همین صفحه پاسخ می دهیم.

4.3/5 - (14 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *