عمل زیبایی واژن حین سزارین

انجام عمل های زیبایی زنانه مثل پرینورافی، واژینوپلاستی، پرینه پلاستی و غیره برای ترمیم واژن بعد از زایمان در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. عمل زیبایی واژن حین زایمان یکی از این نوع عمل های زیبایی است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا عمل زیبایی واژن حین سزارین امکان پذیر است یا نه. برای دسترسی راحت به مطالب می توانید از فهرست استفاده کنید.

عمل لابیاپلاستی چیست؟

عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی یک جراحی زیبایی است که روی لابیاهای کوچک واژن انجام می شود. در این عمل زیبایی که با لیزر یا تیغ جراحی انجام می شود، قسمتهای اضافی و چروک لابیا مینور برداشته و قسمتهای باقی مانده به هم بخیه می شوند. هدف از این جراحی کوچک کردن لابیا مینور یا متقارن سازی لابیاهاست.

مزایای عمل زیبایی واژن

علاوه بر کوچک شدن اندازه لابیا مینورها و متقارن کردن آنها، این عمل زیبایی با مزایای دیگری نیز همراه است. از جمله مزایای لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع شلی و افتادگی واژن
  • بهبود روابط جنسی زوجین
  • افزایش میل جنسی خانم ها
  • رفع درد موقع پوشیدن لباس های چسبان
  • از بین رفتن درد موقع نزدیکی

بسیاری از خانم ها بعد از زایمان دچار شلی واژن می شوند و این مسئله باعث کاهش اعتماد بنفس و خجالت آنها می شود. به همین دلیل بعد از زایمان، این خانم ها دچار بی میلی جنسی شده و از رابطه خود لذت نمی برند.

برای انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان و بهبود میل جنسی خود بعد از زایمان شما هم می توانید از تجربه موفق صدها عمل زیبایی واژن توسط خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷4 تماس بگیرید.

مزایای عمل زیبایی واژن

عمل زیبایی واژن همزمان با سزارین

مادران بارداری که از لابیاهای خود ناراضی هستند مرتب این سوال را می پرسند که آیا می توانند عمل زیبایی واژن حین زایمان سزارین را انجام دهند یا نه. در پاسخ به این مادران باید گفت که به دلایل زیر نمی توان لابیاپلاستی همزمان با سزارین انجام داد:

خونریزی

مادران باردار هر نوع زایمانی که انجام دهند مقدار زیادی خون از دست خواهند داد. حتی اگر زایمان شما سزارین باشد باز هم نمی توان لابیاها را برش داد و باعث خونریزی بیشتری شد.

تورم لابیاها در بارداری

در طول بارداری به دلیل تغییرات هورمونی لابیاها بزرگ و حجیم شده و فرم شان تغییر می کند. این اتفاق کاملا طبیعی است و برای همه مادران رخ می دهد. با زایمان و بازگشت به تعادل هورمونی سابق، تورم لابیاها از بین می رود. به دلیل غیر واقعی و موقتی بودن حجم و بزرگی لابیاها در بارداری و موقع زایمان، عمل زیبایی واژن حین زایمان انجام نمی شود. لابیاپلاستی به زمانی موکول می شود که تورم لابیاها برطرف شده باشد.

ریسک عوارض لابیاپلاستی

در زمان زایمان تمام بدن مادر به خصوص اندام های تناسلی پر خون هستند، هر نوع جراحی که در این ناحیه با ریسک بالایی منجر به عفونت و خونریزی در ناحیه واژن خواهد شد. به طور کلی  احتمال بروز عوارض عمل لابیاپلاستی در زنان بعد از زایمان بسیار زیاد است.

نارضایتی از نتیجه عمل

در صورتی که عمل زیبایی واژن حین سزارین انجام شود، احتمال اینکه بعد از بازگشتن لابیاها به فرم طبیعی بعد از زایمان، شخص از اندازه و ظاهر لابیاهای جراحی شده ناراضی باشد، بسیار زیاد است. اگر شخص از فرم لابیا و اندازه آن راضی نباشد مجبور به انجام جراحی ترمیمی خواهد بود که سخت تر از عمل جراحی اول و پر هزینه تر است.

تداخل مراقبتهای بعد از زایمان با لابیاپلاستی

بعد از عمل زیبایی باید یک سری مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی انجام شود و داروهای خاصی برای تسریع جوش خوردن لابیاها و بهبود آن مورد استفاده قرار گیرد. این نوع مراقبتها با مراقبتهای بعد از زایمان تداخل دارند و برای مادر مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

به همین دلیل است که هیچ وقت عمل لابیاپلاستی همزمان با سزارین انجام نمی شود. زیرا هدف از عمل لابیاپلاستی زیبایی واژن و بازگشت اعتماد بنفس خانم ها در رابطه جنسی است.

عمل زیبایی واژن همزمان با سزارین

عمل لابیاپلاستی بعد از زایمان

چه زایمان طبیعی باشد و چه سزارین، مادران بعد از زایمان باید 2 الی 3 ماه صبر کنند تا بتوانند این جراحی را انجام دهند. بعضی از پزشکان نیز توصیه می کنند خانم ها 6 ماه بعد از زایمان خود برای عمل لابیاپلاستی اقدام کنند. طی این مدت اندازه لابیاها کاملا طبیعی خواهد شد و هیچ خطری، جراحی زیبایی را تهدید نمی کند.

تاثیر زایمان های بعدی بر عمل زیبایی واژن

بسیاری از مادران نگران به هم خوردن نتیجه عمل لابیاپلاستی بعد از بارداری های بعدی هستند. اما عمل زیبایی واژن اگر در سنین بالای 18 سالگی و بلوغ کامل دختران انجام شود ماندگاری دائم دارد و با بارداری و زایمان های بعدی حتی زایمان های طبیعی، نتیجه این عمل زیبایی تغییری نمی کند.
البته در طول بارداری در اثر تغییرات هورمونی لابیاها متورم می شوند اما بعد از زایمان تورم از بین رفته و فرم لابیاها و اندازه آن به حجم و فرم قبل از بارداری باز می گردد. بنابراین برای انجام لابیاپلاستی نیازی نیست این عمل زیبایی را به بعد از آخرین زایمان خود عقب بیندازید.

در صورتی که مایل به انجام عمل لابیاپلاستی با لیزر در اصفهان هستید، پیشنهاد می کنیم از تخصص خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷4 تماس بگیرید.

سخن پایانی

بعضی از خانم ها که لابیا مینور آنها حالت آویزان و بزرگی دارد مایل هستند همزمان با سزارین عمل زیبایی واژن را نیز انجام دهند. اما به دلیل خونریزی زیاد ناشی از زایمان و بالا بودن ریسک عفونت و به هم خوردن نتیجه جراحی به دلیل متورم بودن لابیاها موقع زایمان، این عمل زیبایی به 3 تا 6 ماه بعد از زایمان موکول می شود.
کسانی که عمل لابیاپلاستی را در سنین بالای 18 سال انجام داده اند، بارداری و زایمان بعدی باعث تغییر نتیجه عمل آنها نمی شود. هر چند اندازه لابیاها بخاطر تغییرات هورمونی بارداری تغییر می کند اما با زایمان دوباره حجم و فرم لابیاهای جراحی شده به شکل قبل از بارداری باز می گردد.

درصورتی که سوالی درباره عمل لابیاپلاستی دارید، می توانید سوالات خود را از طریق بخش نظرات این مقاله بپرسید.

4.1/5 - (20 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *