تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

تنگ بودن واژن برای خانم ها مهم است. چون تنگی واژن باعث بهبود ارگاسم زوجین می شود. شلی و گشادی واژن نه تنها لذت جنسی را کاهش می دهد، بلکه به مرور زمان باعث افتادگی رحم و مثانه در زنان می شود. به همین دلیل عمل تنگ کردن واژن برای این خانم ها انجام می شود.
در این مقاله به شما خواهیم گفت که عمل پرینورافی و واژینوپلاستی چه تفاوتهایی با هم دارند. این یکی از سوالات در مورد تنگی واژن است که خانم ها زیاد درباره آن سوال می کنند. تا پایان این مقاله همراه ما باشید. جهت دسترسی سریع تر به بخش های مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

عمل تنگ کردن واژن

گشادی واژن یکی از مشکلات بانوانی است که در سنین بالا هستند و چندین زایمان طبیعی و بارداری داشته اند. در این عارضه، عضلات کف لگن و واژن شل می شود. شلی واژن می تواند به دلیل ژنتیک، یبوست، سرفه مزمن، انجام کارها یا ورزش های سنگین و نیروی جاذبه ایجاد شود.
تنگ کردن واژن با پرینورافی و عمل واژینوپلاستی از جمله روشهای جراحی برای تنگی واژن هستند. اما این دو جراحی از بسیاری جهات متفاوت بوده و کاربردهای متفاوتی دارند. در 99 درصد موارد، این دو جراحی همراه هم انجام می شوند تا نتیجه عمل تنگی واژن ایده آل شود، مگر اینکه برای شخص فقط پرینورافی لازم باشد.

عمل تنگ کردن واژن

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

به گفته خانم دکتر زهرا صابری، یکی از بهترین متخصص های جراح زیبایی زنان در اصفهان، واژینوپلاستی و پرینورافی هر دو به منظور تنگ کردن واژن انجام می شوند اما این دو جراحی از جنبه های زیر با هم متفاوت هستند:

محل انجام جراحی

عمل واژینوپلاستی در داخل دستگاه تناسلی و روی دیواره های کانال واژن انجام می شود. اما عمل پرینورافی روی ورودی واژن و دو سانت ابتدای واژن یا همان پرینه صورت می گیرد که همان فاصله بین مقعد تا مدخل واژن است.

نحوه جراحی

برای عمل واژینوپلاستی، عضلات داخل کانال واژن که دچار شلی، کشیدگی یا پارگی شده اند، به هم نزدیک شده و بخیه زده می شوند. اما در عمل پرینورافی عضلات کشیده شده، شل شده و یا پاره شده در ناحیه پرینه به یکدیگر نزدیک می شوند تا فاصله بین مقعد و دهانه واژن استاندارد شود.

نحوه عمل واژینوپلاستی و پرینورافی

نتیجه جراحی

کسانی که عمل تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی را انجام داده اند، کانال واژن آنها به قدری تنگ می شود که به اندازه حدود دو انگشت جا داشته باشد و دخول به راحتی و بدون درد انجام شود. اما در جراحی پرینورافی، دهانه ورودی و مدخل واژن تنگ می شود و چسبندگی بین ناحیه مقعد و مدخل واژن برطرف می شود.

وضعیت بیمار

برای بانوانی که سن باروری آنها تمام شده یا بچه دیگری نمی خواهد و نیز عضلات واژن شان آسیب دیده، عمل واژینوپلاستی انجام می شود. اما جراحی پرینورافی برای کسانی مناسب است که بارداری نداشته اند یا کانال واژن آنها آسیب ندیده یا شل نشده است و فقط دهانه واژن شان شلی و افتادگی دارد.
به طور کلی، بهترین نتیجه برای تنگی واژن زمانی به دست می آید که هر دو جراحی به طور همزمان در بیمارستان انجام شود.

اگر برای تنگی واژن و افزایش لذت جنسی خود قصد دارید عمل پرینورافی و واژینوپلاستی را در اصفهان انجام دهید، پیشنهاد می دهیم از مهارت و تخصص خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زیبایی زنان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت معاینه با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

اگر سوالی درباره عمل تنگ کردن واژن با پرینورافی یا واژینوپلاستی دارید، می توانید در بخش نظرات این مقاله سوالات خود را بپرسید.

3.6/5 - (20 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *