بارداری با واژینیسموس

زنان جوانی که واژینیسموس اولیه دارند و در اولین تجربه های نزدیکی با مشکل عدم توانایی دخول روبرو هستند، اغلب این سوال را از ما می پرسند که آیا واژینیسموس مانع بارداری میشود؟ ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع پرداخته و همچنین به سوالات شما در مورد واژینیسموس و بارداری با سرنگ پاسخ دهیم. برای دسترسی سریع به تیترها می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.

بارداری با وجود واژینیسموس ممکن است؟

به گفته خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان و زایمان، خانم هاییی هستند که با وجود واژینیسموس باردار شدند. چون برخلاف تصور بسیاری از خانمها برای بارداری حتما لازم نیست که دخول انجام شود. بلکه حتی ریختن مایع منی روی لبه های واژن هم می تواند منجر به بارداری شود.

در تمام بانوان، بارداری زمانی اتفاق می افتد که نزدیکی یا ریختن مایع منی به واژن در دوره تخمک گذاری خانم ها بوده و اسپرم ها بتوانند خودشان را به دهانه رحم برسانند. پس بارداری با واژینیسموس غیرممکن نیست. با اینحال توصیه می کنیم که قبل از اقدام به بارداری، برای درمان واژینیسموس اقدام کنند.

در صورت مشاهده علائم واژینیسم، برای درمان آن در اصفهان، می توانید به مطب دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

روشهای بارداری با واژینیسموس

بارداری با وجود واژینیسموس یا دخول دردناک هرچند سخت تر از باروری طبیعی است اما به گفته خانم دکتر صابری شما هم می توانید با روش های زیر باردار شوید:

تزریق منی

چون نمی توانید دخول را انجام دهید، باید مایع منی را جمع آوری و آنرا به واژن تزریق کنید. بارداری با اپلیکاتور روش موثری نیست و توصیه می کنیم تزریق اسپرم با سرنگ را بدون سوزن سر آن انجام دهید. اما مراقب باشید که همراه منی، هوا به واژن تزریق نکنید. این کار را زمانی انجام دهید که در دوره تخمک گذاری هستید.

لقاح مصنوعی

 اگر بارداری با تزریق اسپرم را چندین بار امتحان کرده و هنوز باردار نشده اید، می توانید به متخصص زنان مراجعه کنید تا لقاح مصنوعی را برایتان انجام دهند.

تغییر پوزیشن

بعضی از بانوانی که مشکل ترس از رابطه جنسی دارند، ممکن است در بعضی از پوزیشن های جنسی دخول کامل یا دخول سر آلت را بتوانند تحمل کنند. بنابراین می توانید تغییر پوزیشن را امتحان کنید. بهترین پوزیشن برای افراد واژینیسموس، پوزیشن هایی است که در آن کنترل دخول بیشتر با خانم است.

حقایقی درباره واژینیسموس

تاثیر واژینیسموس در بارداری و زایمان

واژینیسموس در بارداری باعث می شود بعضی از مراقبتهای بارداری مثل سونوگرافی واژینال یا معاینات لگنی پیش و پس از زایمان را نتوانیم انجام دهیم. به همین علت می گوییم که قبل از بارداری، واژینسموس را درمان کنید. البته در تمام بارداری ها سونوگرافی واژینالی ضروری نیست و سونوگرافی شکمی هم کفایت می کند.

واژینیسموس در زایمان تاثیری ندارد. چون هورمون هایی که موقع زایمان ترشح می شوند، کانال زایمانی را برای خروج نوزاد باز می کنند و می توانید زایمان طبیعی کنید. اما اگر به دلایلی که ربطی به واژینیسموس ندارند، جراح تشخیص دهد که باید سزارین اجباری شوید، به جای زایمان طبیعی، عمل سزارین برایتان انجام می شود.

درمان قطعی واژینیسموس قبل از بارداری

برای درمان ترس از دخول قبل از بارداری، ما روشهای موثر درمان واژینیسموس بدون دیلاتور را توصیه می کنیم. چون دیلاتور تاثیر خاصی روی اغلب واژینیسموس ها ندارد و وقت تان را تلف می کند. با روشهای زیر می توانید برای درمان قطعی واژینیسموس اقدام کنید:

درمان واژینیسموس با rf: در حال حاضر این رایجترین روش درمان ترس از دخول در تمام دنیا است. که با تکنولوژی آراف (امواج رادیوفرکوئنسی) انجام می شود.

تزریق بوتاکس: در این روش، از تزریق بوتاکس برای ریلکس کردن عضلاتی استفاده می کنیم که موقع دخول به منقبض شده و کانال واژن را مسدود می کنند.

برای درمان واژینسموس باید به مطب پزشک زنان که در زمینه بیماری های جنسی و جراحی های زیبایی زنان کار می کنند، مراجعه کنید.

درمان واژینیسموس قبل از بارداری

برای درمان واژینیسموس قبل از بارداری با RF واژن یا بوتاکس می توانید به مطب دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان و زیبایی در شهر اصفهان مراجعه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس حاصل فرمایید.

پرسش و پاسخ واژینیسموس (ترس از دخول)

در اینجا می توانید پاسخ سوالات متدوال در مورد واژینیمسوس در بارداری را بخوانید:

هزینه درمان واژینیسموس با rf چقدر است؟

آراف بهترین درمان واژینیسموس است که در چند جلسه انجام می شود و تعداد جلسات بستگی به درجه واژینیسموس تان دارد. برای مشاوره بیشتر در این مورد می توانید با مشاور مطبم تماس بگیرید: ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴

کسانی که واژینیسموس دارند چقدر طول میکشد باردار بشوند؟

مثل تمام زنان دیگر تا حدود یکسال از زمانی که اقدام به بارداری کرده اید، باید به خودتان فرصت بدهید.

بعد از زایمان طبیعی، ترس از دخول درمان می شود؟

هر چند در تعداد کمی از خانم ها علائم واژینیسموس بعد از زایمان واژینالی کمتر می شود اما زایمان نمی تواند این بیماری را درمان کند. واژینیسموس خودبخود رفع نمی شود و درمان نیاز دارد.

بارداری و زایمان می تواند واژینیمسوس را بدتر کند؟

بارداری خیر ولی تروما و درد زایمان می تواند تاثیر منفی روی واژینیمسوس تان داشته باشد.

اگر شما هم سوالی درباره واژینیسموس و بارداری دارید، در بخش نظرات این مقاله می توانید آنها را بپرسید.

3.4/5 - (12 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *