رفع ترک شکم (استریا) در اصفهان

ترک پوستی یا اِستریا اولین بار در دوران بلوغ در زانو، ران، پشت ساق پا و سینه های 30 درصد از دختران ظاهر می شود. حدود 77 درصد از زنان هم موقع بارداری دچار ترک پوستی می شوند که این ترکها بیشتر در پهلوها، شکم و سینه ها ظاهر می شوند. در این مقاله با دلایل ایجاد استریا و روشهایی برای رفع ترک شکم در بارداری آشنا خواهید شد. برای دسترسی سریعتر به تیترهای مقاله از فهرست زیر می توانید استفاده کنید.

شکل ظاهری و رنگ استریا

زمانی که ترکهای پوستی ایجاد می شوند در ابتدا قرمز، صورتی یا بنفش هستند و کمی حالت برجستگی دارند. اما به مرور زمان رنگ آنها به رنگ کرم روشن و سفید تغییر می کند. در این حالت، استریاها هم سطح پوست شده و یا کمی از سطح پوست پایین تر قرار می گیرند. این ترکها حتی بعد از برنزه کردن پوست، باز هم سفید هستند.

دلیل ترک پوستی چیست؟

کشیدگی سریع پوست در بلوغ و بارداری باعث ایجاد استریا می شود. تحولات سریع در پوست باعث پارگی رشته های کلاژن و الاستین در پوست می شود. این رشته ها یا  فیبرها به استحکام پوست کمک می کنند. شکستگی در این رشته ها باعث ایجاد ترک در پوست می شود. کشیدگی پوست اصلی ترین علت ترک شکم در بارداری است. همچنین عواملی مثل:

  • مصرف کورتون‌های موضعی قوی به مدت طولانی
  • تغییرات هورمونی که تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژنی و الاستینی پوست را کاهش می دهند
  • افزایش وزن
  • تغییرات ناگهانی وزن
  • وراثت و ژنتیک
  • نژاد و جنسیت
  • ابتلا به برخی از بیماری ها
  • بارداری و شیردهی

از دلایل ایجاد ترک پوستی هستند. هر یک از موارد بالا می تواند باعث نازک شدن لایه بیرونی پوست (درم) و ایجاد فرورفتگی در لایه اپیدرم پوست شود.

دلایل ایجاد ترک پوستی

درمان ترک شکم در بارداری

ترک شکم بعد از بارداری خودبخود برطرف نمی شود و باید برای درمان آن سریعتر اقدام شود. درمان ترک شکم زمانی که استریاها به رنگ قرمز تا بنفش هستند، بسیار راحتتر و سریعتر از زمانی است که سفید یا کرم روشن هستند. بنابراین بهتر است بعد از زایمان به فکر درمان ترک شکم باشید. روشهای متعددی برای استریا وجود دارد:

  • استفاده از کرم و لوسیون های مخصوص برای بعد از زایمان
  • مرطوب نگه داشتن پوست حین بارداری و تغذیه سالم
  • استفاد از روشهای خانگی برای رفع ترک شکم مثل مصرف روغن زیتون، روغن نارگیل، سفیده تخم مرغ، لایه برداری با شکر و …
  • رفع ترک شکم با لایه بردارهای شیمیایی
  • رفع ترک شکم با لیزر: پرتوهای لیزر بافت پوست را تخریب می کند و از این طریق بازسازی مجدد پوست را تحریک می کند. درمان با لیزر یک روش دائمی برای رفع استریا است ولی این روش روشی پر هزینه به حساب می آید.
  • رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی: استفاده از کربوکسی تراپی کلاژن سازی را در بخش های آسیب دیده پوست تحریک می کند. این روش درمانی کم هزینه تر از لیزر است و می تواند برای همیشه ترکهای پوستی را از بین ببرد.

بیشتر روش های بالا در طولانی مدت می توانند استرچ مارک یا استریا را برطرف کنند. اما به کار بردن روشهایی مثل لیزر و کربوکسی تراپی می تواند سریع و قطعی ترکهای پوست را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: کربوکسی تراپی واژن در اصفهان

برای رفع ترک شکم بعد از بارداری با کربوکسی تراپی در اصفهان شما هم می توانید از تخصص و تجربه خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات درباره هزینه کربوکسی تراپی ترک شکم و رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

درمان ترک شکم در بارداری

رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی

رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی یک راه درمان قطعی ترک های پوستی به حساب می آید. در این روش، گاز دی اکسید کربن که یک گاز طبیعی است و در بدن نیز وجود دارد به محل استریا تزریق می شود. تزریق گاز CO2 باعث کاهش اسیدیته محل تزریق و بیشتر شدن گردش خون و تغذیه قسمتهایی می شود که کلاژن پوست شکسته است.
این کار به بازسازی کلاژن و جوانسازی پوست کمک می کند.

مزایای کربوکسی تراپی ترک پوست

درمان ترک شکم در بارداری به کمک کربوکسی تراپی یک روش درمانی دائمی است که به صورت سرپایی انجام می شود. بعد از کربوکسی تراپی نیازی به بستری شدن نیست و دوره نقاهت طولانی ندارد. بنابراین می توانید بعد از جلسات درمان به زندگی عادی خود برگردید.

مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی

4 ساعت بعد از تزریق گاز نباید محل تزریق مرطوب شود. برای همین نباید تا چند ساعت بعد از کربوکسی تراپی ترکهای شکم استحمام کنید یا از استخر و جکوزی و سونا استفاده کنید.

عوارض کربوکسی تراپی برای رفع ترک شکم

خانمهایی که از کربوکسی تراپی برای رفع ترک شکم بعد از بارداری استفاده می کنند نباید نگران عوارض کربوکسی تراپی باشند. استفاده از این روش بدون هیچ عارضه جانبی جدی است. البته 10 دقیقه بعد از تزریق گاز عوارض زیر ایجاد می شود:

  • تورم در محل تزریق
  • قرمز شدن و التهاب در محل تزریق گاز
  • احساس کمی سوزش
  • احساس درد ناچیز موقع سوزن زدن برای تزریق گاز

این موارد جدی نیستند و کاملا طبیعی هستند. چند دقیقه بعد از جذب گاز دی اکسید کربن در محل، این علائم از بین می روند.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی ترک شکم

تعداد جلسات بستگی به این دارد که شدت ترکها و رنگ ترکها چطور باشد. همچنین محل درمان و وضعیت و سن بیمار هم در تعیین تعداد جلسات موثر است. قطعا ترک پوستی با یک جلسه درمان نمی شود. تعداد جلسات را با معاینه پزشک می توان مشخص کرد. ممکن است حتی به 5 جلسه درمان هم نیاز داشته باشید.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی ترک شکم

فاصله بین جلسات کربوکسی تراپی

برای رفع ترک پوستی با کربوکسی تراپی، فاصله بین جلسات یک الی دو هفته است. تا پوست زمان کافی برای بازسازی و ترمیم داشته باشد.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی

رفع ترک شکم بعد از بارداری با کربوکسی تراپی یک روش سریع و دائمی است و ماندگاری بالایی دارد. اما بهتر است برای حفظ نتیجه این عمل زیبایی زنانه، سالانه یک جلسه کربوکسی تراپی را تکرار کنید.

کربوکسی تراپی ترک پوست در اصفهان

خانم های جوانی ممکن است به خاطر بلوغ و یا بارداری دچار ترک پوستی شوند. هر چند این ترکها درد و ناراحتی ایجاد نمی کند ولی به شدت روی زیبایی ظاهری پوست و اعتماد به نفس دختران جوان و خانم ها تاثیر منفی دارد. برای درمان این ترکها بهترین زمان مراجعه به پزشک وقتی است که هنوز ترکها صورتی یا قرمز هستند.

اگر قصد انجام کربوکسی تراپی در اصفهان را دارید، توصیه می کنیم به پزشک متخصصی که در درمان این نوع ضایعات پوستی متخصص است، مراجعه کنید. یکی از بهترین متخصصان کربوکسی تراپی پوست در اصفهان که به شما پیشنهاد می کنیم، خانم دکتر زهرا صابری، متخصص زنان و زایمان است.

هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست در اصفهان

هزینه کربوکسی تراپی برای ترک پوست به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. هرچه استریاها تازه تر باشند و رنگ آنها سفید نشده باشد، راحت تر و کم هزینه تر قابل درمان هستند. عوامل دیگری که بر هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • تعداد جلسات درمان
  • شدت استریا
  • پزشک
  • محل درمان

بعضی از خانمها همراه با کربوکسی تراپی مایل به انجام عمل های زیبایی زنانه دیگر (تزریق ژل یا چربی به واژن، روشن سازی واژن، لابیاپلاستی، هودکتومی و …) نیز هستند که هزینه این عملهای زیبایی به هزینه کربوکسی تراپی اضافه می شود.

هزینه کربوکسی تراپی ترک پوست در اصفهان

در صورتی که مایل به انجام کربوکسی تراپی ترک شکم بعد از بارداری در اصفهان هستید، به شما خانم دکتر زهرا صابری، متخصص و جراح زنان و زایمان پیشنهاد می کنیم. جهت کسب اطلاعات درباره هزینه کربوکسی تراپی ترک شکم و رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۳۹۷۹۷۹۷۴ تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار درباره ترک شکم در بارداری

اغلب، سوالات زیر درباره ترک شکم در بارداری از پزشکان پرسیده می شود:

1- ترک شکم در بارداری از کی شروع میشه؟

معمولا خانمها از ماه چهارم بارداری متوجه به وجود آمدن استریاها می شوند. در بعضی از زنان ممکن است بعد از زایمان این استریاها ایجاد شوند.

2- بارداری اول بیشتر باعث استریا شکم میشه یا بارداری های بعدی؟

فرقی نمی کند. ممکن است در بارداری اول استریا نداشته باشید ولی در بارداری های بعدی ترک های قرمز بارداری را تجربه کنید. به طور کلی چندمین زایمان بودن تاثیر خاصی در این مورد ندارد.

3- سن بارداری در ایجاد ترک پوست تاثیر داره؟

خانمهایی که زیر 20 سال باردار می شوند اغلب ترک پوستی دارند. اما اگر بارداری اول را در سنین بعد از 35 سالگی تجربه می کنید، احتمال ایجاد استریا بسیار کمتر از سنین پایین تر است.

4- مردان هم دچار ترک پوستی می شوند؟

بله اما احتمال ایجاد ترکهای پوستی در خانمها خیلی بیشتر از آقایان است.

در صورتی که سوالی درباره رفع ترک شکم با کربوکسی تراپی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات همین مقاله سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

4.1/5 - (20 امتیاز)
Avatar photo

نویسنده

دکتر زهرا صابری

دکتر زهرا صابری، جراح و متخصص زنان در اصفهان هستند که سالهاست در زمینه عملهای زیبایی و ترمیمی واژن فعالیت می کنند. استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز و جدیدترین روشهای درمانی، موجب شده تا مراجعین زیادی از شهرهای دور و نزدیک برای عملهای زیبایی واژن و رفع مشکلات جنسی و زناشویی خود به ایشان مراجعه کنند.

(12) دیدگاه

  1. فیروزه
    24 دی 1399

    سلام و وقت بخیر. من در حال حاضر باردار هستم. در بارداری اولم شکمم ترک های زیادی داشت ولی اقدامی برای درمان انجام ندادم. این بار ترک زیادی نداشتم ولی ظاهرا ترک های قبلی نمایان شد. میخواستم بدونم آیا اگه برای درمان اقدام کنم قبلیها هم از بین میره؟ و چه مدت بعد از زایمان میتونم برای درمان مراجعه و اقدام کنم؟

    • Avatar photo
      دکتر زهرا صابری
      18 فروردین 1400

      سلام. ترکهای قدیمی تر نیاز به جلسات بیشتری داره ولی ولی تا حد زیادی درمان میشه. برای رفع استریاها باید تا صورتی هستن و بهتر ترمیم میشن مراجعه کنید. استریاهای سفید یا کرم رنگ سختتر برطرف میشه.

    • Mari
      19 مرداد 1401

      سلام من دوتا حاملگی داشتم شکمم چون خیلی بزرگ بوده ترک های زیادی داره آیا رفع میشه؟

      • دکتر زهرا صابری
        11 مرداد 1402

        بلکه. میتونیم براتون لیزر یا کربوکسی تراپی رو انجام بدیم. اگر ترکها هنوز صورتی باشند زودتر و بیشتر از ترکهای سفید بارداری محو میشن.

  2. محمدی
    09 آذر 1401

    سلام من هفته ۳۲ بارداری هستم و حدود ۳ ،۴ روز هست ترک های ریز روی شکمم ایجاد شدن که دارن هرروز بیشتر میشن، خیلی نگرانم چکار کنم بیشتر نشن؟ که بعد برای درمان مراجعه کنم

    • دکتر زهرا صابری
      22 مهر 1402

      میتونید از مرطوب کننده های پوست یا روغن زیتون استفاده کنید که کمتر ترک ایجاد بشه. ولی در کل روشی برای جلوگیری 100% از ترکهای بارداری نیست چون پوست تحت فشار ناشی از بزرگ شدن شکم هست.

  3. زهرا
    13 شهریور 1402

    سلام من یک عمل سزارین و یک عمل آپاندیس داشتم چروک های زیادی روی شکمم افتاده میشه با کربوکسي رفع بشه ؟

    • دکتر زهرا صابری
      22 مهر 1402

      اگر منظور شما ترک پوستی باشه، بله می تونید با کربوکسی تراپی برطرف کنید.

سوالی دارید بپرسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *